NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  10:16

    « Re: vibrace a zase vibrace

    JJ: Jasně, já jsem taky neměl na mysli zrovna ty vibrace, ale ten pocit, že jsou víc cítit nerovnosti apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  09:33

    « Re: vibrace a zase vibrace

    To Snehulak: Tak to tedy Congrats, že se Ti to nějak ustálilo. :-) Já s tím asi budu ještě chvilku bojovat... Je fakt že na českomoravské betonárce (D1) člověk nic cítit nemůže díky těm hrbům. Já jsem asi ale už tak přecitlivělý, že občas vnímám "dodatkové" vibrace (navíc k těm hrbům). Jinak já mám jako testovací dráhu dálnici z Brna na Mikulov.

    To Vojtas: S tím útlumem pocitu změny k lepšímu máš pravdu. Také teď občas slyším neslyšitelné - když si člověk na své auto zvykne, slyší a je schopen rozeznat, jestli mi drkotá stěrka na sklo v kastlíku nebo drnčí panel od rádia, šustí vzduch kolem těsnění nebo co jiného :-) Každopádně s těmi vibracemi si ve svém případě nejsem tak jistý. Proč jsem je tedy začal vnímat až po více jak 1,5 roce, když jsem přezul ze zimních na letní, atd... nechci to story tady zase rozepisovat... ;)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  08:21

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Snehulak: nevim jak dlouho to auto mas, ale u mne je to asi takhle: kdyz jsem kdysi presedlaval z Formana do Feldy, byl jsem spokojenej - relativne ticky a pohodlny. Po 3 letech jsem byl rad, ze jsem se toho kostitrasu zbavil. Presedlal jesm na Almerku a opet ten samy pocit. Ted po pul roce jezdeni mi prijde, ze on ten motor je vlastne taky dost slyset, ze to drnca vic nez na zacatku, ale podle mne odeznel ten "pocit zmeny k lepsimu" a clovek si zacina vic vsimat. Mozna je to blbost, ale takhle mi to prijde ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.02  19:36

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Snehulak zije a maka jako sroub - jako obvykle jsem v praci ve skluzu, takze jen kratce. O aute radsi nedutam, jelikoz nebudete tomu asi verit, ale posledni dobou ty vibrace ustaly nebo jsou tak maly, ze tomu nedavam vetsi vyznam a prijdou mi naprosto normalni. Cely se to odehralo asi tak, ze jsem jel na dovolenou do Tater, takze jsem si vychutnal tankodrom D1. Tam jsem samozrejme vibrace necitil, jelikoz je to samej hrbol a ja ty vibrace citim jen na rovnych dalnicich. No, ale potom co jsem se vratil, tak jsem jel do Plzne a nazpatek nekolikrat - no a vibrace jsou vicemene fuc (teda asi ne uplne 100%, ale je to v takovym stavu ze mi to vicemene nevadi a i jinym lidem to prijde naprosto normalni). Takze jakobych to na ty D1 z toho auta vymlatitl ...


    No ale na druhou stranu mi posledni dobou prijde ze auto hodne reaguje na ruzny nerovnosti na silnici - a ze je jich v Praze pozehnane. Nevite nahodou nekdo, cim to muze bejt ze citim kazdej hrbolek na silnici (pneu mam nafouknuty ok)? Citim to hlavne ve volantu, ale i na aute jako takovym. Mohly by za tohle treba blby tlumice? Dneska mi taky prislo ze je to i citlivy na bocni vitr (na druhou stranu foukalo to docela dost).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.02  16:04

    « Re: To Dabel

    Anebo nevymekni a dej tam 195/45R16, to musi sedet jak pribity ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.02  15:55

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Mama ma Fiant Punto, r.v. 98 nebo 99 (predposledni model, motor 1.2 ten slabsi) a ten to dela jenom nekdy, pri rychlosti mirne nad 100 km/h. Kdyz se prida nebo ubere, tak to prestane. Zatim to nijak neresime.
    Pak sem to este videl u kamaradovo Fordu Escortu (posledni model, neturbo diesel, r.v. nevim). Ten to dela teda min a taky jenom obcas. Ale u sem ho dlouho nevidel, ale taky pochybuju ze by s tim neco delal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.02  15:24

    « Re: To Dabel

    servac: Dakujem za tip, ja som uvazoval nad 185/65R14, ako sa davali na dvojlitrove Primery. Problem je ale taky, ze nestandardne pneu by som si musel nechat zapisat do technicaku a to je jednak nejaky poplatok + strata min. 2-3 hodiny v praci :((( Viem, ze na leto su lepsie siroke a nizkoprofilove, ale Primera mi svojimi vlastnostami staci aj na tychto 165-kach.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.02  14:19

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Díky za tip, ale v těchto fórech jsem již nějakou dobu kovaný. :-)

    U kterych znacek a kterych modelu jsi to videl? Kdo a jak to řešil? Co bylo příčinou těch vibrací? Jak staré ty vozy byly?

    Snehulaku, zijes jeste? Ty uz jsi neco vyresil s vibracemi, nebo jsi to nechal plavat?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.02  14:55

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Ja jenom ze uz sem ty vibrace videl u vice aut, vsechny pri rychlosti cca 110-130 km/h. Nebo si precti napriklad forum Peugeot 307, tam je to casto. Nevim jestli to je dano nakou rezonanci neceho s necim, ale tusil bych ze jo. Pak dej vedet, cim to bylo, bude se to hodit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.02  13:53

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Po delší odmlce se zase ozývám i já s vibracemi. Stav je zatím nezměněn, vibrace jsou stále přítomny. Při poslední návštěvě servisu (cca 4té), kdy provedli opět ohledání, cosi asi kontrolovali, nicméně sdělili, že vibrace tam jsou, ale auto, že je se jeví v pořádku a že nemohou nic najít. Vnímal jsem snahu mě přesvědčit o tom, že každé auto při nějaké rychlosti vibruje. Zde musím dodat komentář, že jsem v té době zkoušel jet Škodou Favorit, stáří 10let a po vibracích ve 125kmh ani památky (staré a koncepčně zastarelé auto!), nebo novou Oktávií, kde opět při 125kmh se také nic nechvělo (nové auto stejné třídy). Proto si myslím, že tento argument "že každé auto..." docela pokulhává. Chápu kdybych jel s Almarkou 190 z kopce s větrem v zádech, tak že by už mohla mít problémy a trochu si zavibrovat, i když na druhou stranu na stejném podvozku se dělala N15ka s motorem SR20DE (nebo GA20DE, nevím, jeden z nich to byl...) a ta určitě zvládla 200kmh bez problémů a podvozek tuto rychlost snést musel.

    Protože už jsem měl tak trochu pocit vlastní paranoi, domluvil jsem si schůzku se soudním znalcem v oboru a servisním mechanikem v jedné osobě (dlouholetý praktik, 50letý chlapík, přes doporučení), se kterým jsme mé auto byli projet cca 20km na zcela rovném úseku dálnice. Rychlostí jsme kolísali mezi 120-140kmh. Okamžitě naznal, že vibrace jsou přítomny (sice mírné, ale jsou) a to nejen ve volantu (což jsem oznámil předem), ale i že se přenášejí i do karosérie (na což jsem předem neupozornil, ale věděl jsem to). Přesedl si i dozadu aby zjistil jestli vibrace do karosérie nejdou ze zadní nápravy. Nešly. Všechno jde zepředu. Závěr byl takový (zatím nemám písemný, což není problém), že jsou to nějaké točivé části, ne motor, poloosy, homokinetické klouby, možná čepy. Ale to je nutné samozřejmě rozebrat.

    Na základě této porady, posílen argumenty a názorem nezávislého, skutečného odborníka, jsem se objednal na další seanci do Nissanu. Nechápu sice proč (po X-té), ale opět začnou od kol. Pomtom půjdou dál. Ale náhradní díly zatím objednané nemají, takže nechápu jak to budou zkoušet, jestli mají tak přesná měřicí zařízení, jestli hodlají rozebrat řízení až na poloosu, kdy zbyde holá tyč, kterou je možné např. upnout do soustruhu a na něm změřit házivost? Nevím. Možná mají. Ale okem rozhodně házivost v řádu desetiny milimetru nikdo neuvidí. Je mi jasné že se jim nechce objednávat např. poloosu za 20tis, když neví jestli to je v tom, ale kdyby to bylo za mé peníze, vsadím se, že už je to všechno na skladě ne-li vyzkoušeno na mém autě. Nicméně jsme domluveni a dokonce mám příslib toho, že u toho budu moci být (sice si nechají auto asi týden, ale jeden den tam holdám "prudit"). Minimálně pozitivní je na tom to, že už jsou smířeni s myšlenkou že dojde na výměnu něčeho dražšího než závažíček na ráfcích.

    Docela mě, ale PavleT zaráží fakt, že Ti všechny servisy odpověděly, že o ničem takovém nevím. Myslím si, že to nemůže být pravda. Minimálně ten můj o tom ví, ale ví o tom i centrála Nissan CZ, protže prý můj servisní technik to konzultoval s Prahou, tudíž to ví i na centrále. A měli by to vědět i od Tvého servisu a příp dalšího, neb je nás tady více co takový problém máme. Samožřejmě je logické, že to nechtějí přiznat hned, protože by se mohla strhnout menší lavina majitelů, kterým to možná také dělá, ale neměli sílu s tím něco dělat a teď by to museli oficiálně vyměnit všem.

    Můj osobní pocit je ten, že pokud nás je víc, kteří máme stejné příznaky, že byla vyrobena určitá šarže nějaké komponenty (např. ta poloosa), která je použita v N15 i v N16, která byla např. vyrobena s odchylkou v toleranci. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, že je spousta majitelů Almer kteří žádné takové problémy nemají.

    Závěrem. Samozřejme chápu jejich postoj, že se jim do opravy nechce neb bude nákladná a únavná. Chápu, že by byli raději, kdybych už měl po záruce i proto chápu, že se mě snaží uchlácholit. Občas mám chuť toho nechat, ale vzdát se také nechci, protože nechat si utéct záruku a pak si zaplatit opravu ze svého, to by mě vyšlo na nemalý peníz. Servisní technik Nissanu má sice k věci pozitivní přístup, což mě na jednu stranu docela těší, ale spíš bych byl raději aby to už bylo vyřešené a nemělo to další průtahy.


    Proto si musím opakovat - vydržať, vydržať... :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.02  11:21

    « Re: PCV filtr

    Na shop.tuning.cz jsem našel pod K&N čistící prostředky následující:
    K&N čistící sada obsahuje: olej ve spreji (192ml), čistič na filtr (355ml) 474.80,-Kč;
    K&N čistící sada obsahuje: olej v rozprašovači (237ml), čistič na filtr (355ml) 474.80,-Kč;
    K&N olej na filtr spray (192ml) 218.60,-Kč;
    K&N olej na filtr spray (355ml) 313.00,-Kč;
    K&N olej na filtr rozprašovač (237ml) 195.50,-Kč;
    K&N olej na filtr sáček (15ml) 52.00,-Kč;
    K&N olej na filtr kanystr (3.8l) 1124.80,-Kč;
    K&N čistič rozprašovač (355ml) 267.70,-Kč;
    K&N čistič láhev (946ml) 403.50,-Kč;
    K&N čistič kanystr (3.8l) 1124.80,-Kč;
    K&N vazelína těsnící vazelína v tubě (177ml) 370.80,-Kč.
    Ceny jsou včetně DPH, ale nevím zda si účtují balné a poštovné.
    Nevíte někdo na kolik čištění uvedené sady stačí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.02  09:19

    « Re: PCV filtr

    To Almara: To čištění filtru popisuješ správně,jen ta cena té čistící sady je celkem děsná,kolem 700Kč.Přemýšlem jsem,zda by nebyla možná náhrada vypráním v nějakém saponátu a následným nastříkáním silikonovým olejem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.10.02  16:04

    « Re: PCV filtr

    Koupil KN filtr jako vložku do originálního boxu. Dával jsem ji tam už před rokem, ale jak si pamatuju první dojmy po záměně za originál, tak auto lépe zabírá od nižších otáček (od 2000 ot./min) a od cca 3.000 až 3.500 ot./min je patrný výraznější zvukový projev (záměrně nepíšu hluk, protože to není nepříjemný zvuk) a ve vysokých otáčkách mu to určitě taky prospělo, ale to už se objektivně težko porovnává, protože do vysokých otáček (6500 ot./min) šel tenhle motor vždy velmi dobře. Teď po najetí cca 15tis. km chci filtr vyčistit. Praktické zkušenosti nemám, tak pokud někdo ano, tak budu rád když se o ně tady se mnou podělí. Prozatím jsem se jen dočetl, že se prodává čistící sada KN, ve které je přípravek na vyprání filtru, poté se filtr nechá proschnout a následně se napouští olejem zřejmě postříkáním sprejem nebo rozprašovačem. A pak už se jen vesele jezdí dál.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.02  14:23

    « To Dabel

    Ešte by som ti navrhol porozmýšlať dať tam 15 elektróny s gumamy 195/50.Podvozok trochu stvrdne (komfort sa však obmedzí iba minimálne), zato výrazne stúpne stabilita.Ja mám na aute presne tento rozmer a auto dostať do šmyku je na suchej ceste takmer nemožné.Okrem toho mám dojem akoby priečne nerovnosti filtrovali lepšie ako užšie zimné.Naopak počítaj s problémami vo vyjazdených koľajách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.10.02  08:28

    « Re: PCV filtr

    Podle toho,co jsem se dočetl v manuálu na Primeru od Hayne's,tak ten filt čistí vzduch,který se vrací zpět z motoru do sání(zřejmě benzínové a olejové výpary) a stačí ho jen vyčistit,měnit by se nemusel.Ale přesnou funkci a zda tam musí 100% být teď nevím,o víkendu na to kouknu a dám vědět.
    To Almara: Koupil jsi si KN vložku nebo celý filt(kužel)?Je to na chování auta znát?
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.10.02  04:17

    « Bez nadpisu

    dabel> je pravda, ze wrxu by som nejaketo to povrznutie s radostou odpustil :-)
    ale radsej by som ho prehlusil inym vyfukovym systemom a blow-off ventilom :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.02  17:53

    « Re: PCV filtr

    Jo to by mě taky zajímalo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.10.02  16:41

    « PCV filtr

    Nevíte někdo k čemu slouží PCV filtr a jak často by se měl měnit? Je to takový kousek "filcu" umístěného vedle vzduchového filtru. A protože jsem si koupil KN vzd.filtr, tak už jsem ho při minulé servisní prohlídve neměnil. A jedná se o Almeru N15 1.4 RV1999. Díky za případné odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.02  12:44

    « Re:

    Ako vravim, vsetko je otazka priorit, kto co od auta ocakava. Btw. podvozok na mojom Nissane ma _velmi_ prijemne prekvapil: napriek "hlupemu" rozmeru pneu 165R13 (nesmejte sa mi :(((( je spravanie sa na ceste velmi priehladne a nezaludne a aj v kritickych situaciach (tym sa sice snazim maximalne vyhybat, ale stane sa vselico) su jazdne vlastnosti skvele.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.10.02  11:09

    « Bez nadpisu

    Je pravda,že staršie Almerky nemali palubovky zrovna njkvalitnejšie a najkrajšie vo svojej triede, ale to nemá ani nová Impreza WRX.Nejaké to zavŕzgania sa dá prepáčiť na mojom aute,ale na novom má prekvapuje aj preto, že v nových Almerách vyzerajú materiály a spracovanie kvalitnejšie.Na druhej strane, určite by som dal prednosť špičkovým jazdným vlastnostiam pred špičkovou prístrojovkou a to Almery spĺňajú.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…