NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: vibrace a zase vibrace
Jestli lze nastavovat účinnost posilovače to nevím, ale u mé almery, mám předchozí model s motorem 1.4, je posilovač také dost účinný, když řídím auto jiné značky s posilovačem, vždy je účinek citelně nižší. A vzpomínám, že mé předchozí auto sunny 1.4 mělo taky velmi účinný posilovač řízení. Almera je težká dost, myslím že civic težší nebude. -
« Re: vibrace a zase vibrace
Přináším výsledky kontroly vibrací v Auto - Junek, Studenec. Nejdříve pochválím servis jako takový, neboť se jedná se o rodinnou firmu, s velice příjemným zacházením. A teď k závadě. Technik, který opravu prováděl, se po krátkém popisu závady s vozem svezl (to v Praze nedělali). Na silnicích kolem Studence nebylo zrovna snadné vyvinout rychlost 120 km/h, ale podařilo se a Almerka se "poslušně" rozvibrovala. Oprava postupovala takto:
1)kontrola tlumičů - výsledek - OK
2)přeměření sbíhavosti kol - výsledek OK, ač auto lehce táhne na levou stranu
3)výměna kol za novou sadu - auto nevibruje a ani netáhne!!!
4)přehození kol (přední za zadní) + vyvážení - auto (zdá se) nevibruje, ale opět táhne mírně vlevo.
Výsledný verdikt je, že vibrace způsobují kola a do leva táhnou pláště. Prý se s tím už několikrát setkali...
Přebíral jsem auto s rozpačitým dojmem a hned jsem se pustil do "testování". Provoz to bohužel moc neumožňoval, přesto se mi zdálo auto výrazně lepší. Dnes, tedy po týdnu mám pocit, že je chování vozu opravdu mnohem lepší, ale přeci jen se čas od času volant kolem 120 km/h lehce zachvěje. Ale hodinky na ruce mi už při tom nechrastí.
Přesto (nebo právě proto) chovám podezření, že není ještě něco OK. Technik se po jízdě vyjadřoval k posilovači, říkal, že je dost výkonný a že by třeba mohl přenášet od kol terénní nerovnosti. V této oblasti jsem laik (tzn. nevím o tom nic). Nevíte někdo, zda lze účinnost, nějak snížit? Nebo je to nastaveno "natvrdo"?
Poslední možnost je, že jsme opravdu paranoidní, ale když se svezu s vozem mé přítelkyně (Honda civic), volant rozhodně nevibruje. Ale otočit koly vyžaduje o dost větší sílu, než u Almery. Je to nastavením posilovače nebo jen větší vahou Hondy??? P.
-
« Re: vibrace a zase vibrace
to jj: Hmm, tak to jsme na to s tou radickou vice mene stejne. Zadnej zvuk to nedela, ale deje se to, takze to necham bejt.
Jinak s tema pneu - ja jsem na ty fieste mel driv prave ty Micheliny XT a prave se proto ptam, protoze mi to prijde tvrdy (proste se mi zda ze citim kazdou nerovnost). No nic, za chvili bude zima, prezuju na zimaky (firestone fw930) a jsem zvedavej jestli se to nejak zmeni ... -
« Re: vibrace a zase vibrace
Mě se páka taky klepe na nerovnostech, ale žádný pazvuk či nic jiného to nezpůsobuje takže tomu nepřikládám větší význam. Vysvětluji si to tím, že na rozdíl od jiných aut (např. VW group, kde jde řazení o dost více ztuha) má slabší pružiny které vrací páku do polohy N a tím má větší vůli ke kmitu. BTW. Ventury mám také. :-) Dokonce můžu srovnat s Micheliny. Tuto konbinaci zase měl můj známý. Přešel s Michelinů na Ventury na VW Golf a říkal že to je cítit, že Ventury jsou tvrdší. Micheliny jsou více komfortnější ale také se více sjíždějí (tohle vypadlo z úst jednoho servisního technika). -
« Re: vibrace a zase vibrace
Ne, tak tohle opravdu ne, mám jenom to vrtění při přidávání plynu. Ale zato mi při zařazené 5-tce drnčí. U ostatních rychlostí ani ň. Vypadá to, že v poloze 5 kmitá tak, že rezonuje takový ten kroužek, co na ní drží ten kožený prezervativ. Když s ním pootočím, přestane to, alespoň do té doby, než se vrátí zpátky. -
« Re: vibrace a zase vibrace
No me to ale dela hlavne na tech nerovnosti. Staci ze prejedu koleje nebo nejakej hrb a paka se vrti. U pridavani a ubirani plynu taky zitim jak ssebou jemne (ale velice jemne) cuka. Na ty nerovnosti reaguje mnohem vic (tam je to vided i na pohled). -
« Re: vibrace a zase vibrace
Ta řadicí páka mi to dělá taky. Když jedu a mám na ní položenou ruku, cítím jak sebou jemně cuká - hlavně v okamžiku kdy dám znovu nohu na plyn a auto "zabere". Nejsem si jistý, ale zdá se mi, že to dělá i na silnici bez nerovností - při záběru. -
« Re: vibrace a zase vibrace
Jeste jsem si vzpomel vlastne na jednu vec na co jsem se chtel zeptat. Kdyz s almerou (N16) prejizdim nerovnosti, tak se to prenasi i do radici paky -> paka se jakoby vrti (nic drastickyho). To auto to delalo od zacatku co jsem ho koupil, tak jsem to povazoval za normalni. Na druho stranu tatova Fabie ani moje predchozi Fiesta to nedelaky. Tak jsem se chtel zeptat, jestli vam to almery delaj taky nebo ne? Jestli treba tohle nemuze mit nejakou spojitost s tou citlivosti na nerovnosti .... -
« Re: vibrace a zase vibrace
to Vojtas:
Ja nevim jestli se da rict, ze jsem si na to tolik zvyknul. Podle me je to opravdu horsi, jelikoz pres leto jsem mel pujcenou asi 14 dni feldu r.v. 99 s najetyma 27 tis. a skoro mi ta Almera chvilkama prisla na nerovnostech horsi (a to mam najeto 35tis.) .... Fakt nevim. Kamarad ma Vectru, r.v. 2000, najeto pres 55tis. a v tom aute je to o necem uplne jinym ... V mym to drnca mnohem vic. Docela rad bych to porovnal s nejakou jinou Almerou N16, ktera ma taky tak kolem 40 tis .... Nemuzou za to treba ty pneu? Misto bridgestone z tovarny tam mam good year eagle ventura - neznate je nahodou nekdo a nezda se vam ze jsou vyrazne pohodlny nez treba Continental CP (nebo EP?) nebo Michelin XT1?
to jj: s tou precitlivelosti to je jasny. Me se zdalo, ze pri prejezdu velky nerovnosti (koleje, nejaky hnusny kostky ....) se mi neco ozyva ze zadniho levyho kola (jako kdyby tam bylo neco uvolnenyho), a hned jsem to hazel na podvozek. V servisu to prosli a samozrejme nic nenasli. Az jednou jsem jel a mel jsem sundany zadni plato (mam hatchback) a po zvuku ani pamatka ... Tak jsem zjistil ze ten zvuk na nerovnostech opravdu dela to plato. Tak kdyz me to otravuje, tak s nim vzdycky zavrtim a vetsinou to prestane.
Ted treba citim taky vibrace od sedacky, ale tu mam nejakou uvolnenou - trochu se vikla. Takze to tenhle tyden davam spravit a jsem zvedavej, jestli ty vibrace ucitim dal nebo ne (doufam ze ne). -
« Re: vibrace a zase vibrace
To Snehulak: Tak to tedy Congrats, že se Ti to nějak ustálilo. :-) Já s tím asi budu ještě chvilku bojovat... Je fakt že na českomoravské betonárce (D1) člověk nic cítit nemůže díky těm hrbům. Já jsem asi ale už tak přecitlivělý, že občas vnímám "dodatkové" vibrace (navíc k těm hrbům). Jinak já mám jako testovací dráhu dálnici z Brna na Mikulov.To Vojtas: S tím útlumem pocitu změny k lepšímu máš pravdu. Také teď občas slyším neslyšitelné - když si člověk na své auto zvykne, slyší a je schopen rozeznat, jestli mi drkotá stěrka na sklo v kastlíku nebo drnčí panel od rádia, šustí vzduch kolem těsnění nebo co jiného :-) Každopádně s těmi vibracemi si ve svém případě nejsem tak jistý. Proč jsem je tedy začal vnímat až po více jak 1,5 roce, když jsem přezul ze zimních na letní, atd... nechci to story tady zase rozepisovat... ;) -
« Re: vibrace a zase vibrace
Snehulak: nevim jak dlouho to auto mas, ale u mne je to asi takhle: kdyz jsem kdysi presedlaval z Formana do Feldy, byl jsem spokojenej - relativne ticky a pohodlny. Po 3 letech jsem byl rad, ze jsem se toho kostitrasu zbavil. Presedlal jesm na Almerku a opet ten samy pocit. Ted po pul roce jezdeni mi prijde, ze on ten motor je vlastne taky dost slyset, ze to drnca vic nez na zacatku, ale podle mne odeznel ten "pocit zmeny k lepsimu" a clovek si zacina vic vsimat. Mozna je to blbost, ale takhle mi to prijde ... -
« Re: vibrace a zase vibrace
Snehulak zije a maka jako sroub - jako obvykle jsem v praci ve skluzu, takze jen kratce. O aute radsi nedutam, jelikoz nebudete tomu asi verit, ale posledni dobou ty vibrace ustaly nebo jsou tak maly, ze tomu nedavam vetsi vyznam a prijdou mi naprosto normalni. Cely se to odehralo asi tak, ze jsem jel na dovolenou do Tater, takze jsem si vychutnal tankodrom D1. Tam jsem samozrejme vibrace necitil, jelikoz je to samej hrbol a ja ty vibrace citim jen na rovnych dalnicich. No, ale potom co jsem se vratil, tak jsem jel do Plzne a nazpatek nekolikrat - no a vibrace jsou vicemene fuc (teda asi ne uplne 100%, ale je to v takovym stavu ze mi to vicemene nevadi a i jinym lidem to prijde naprosto normalni). Takze jakobych to na ty D1 z toho auta vymlatitl ...
No ale na druhou stranu mi posledni dobou prijde ze auto hodne reaguje na ruzny nerovnosti na silnici - a ze je jich v Praze pozehnane. Nevite nahodou nekdo, cim to muze bejt ze citim kazdej hrbolek na silnici (pneu mam nafouknuty ok)? Citim to hlavne ve volantu, ale i na aute jako takovym. Mohly by za tohle treba blby tlumice? Dneska mi taky prislo ze je to i citlivy na bocni vitr (na druhou stranu foukalo to docela dost). -
« Re: vibrace a zase vibrace
Mama ma Fiant Punto, r.v. 98 nebo 99 (predposledni model, motor 1.2 ten slabsi) a ten to dela jenom nekdy, pri rychlosti mirne nad 100 km/h. Kdyz se prida nebo ubere, tak to prestane. Zatim to nijak neresime.
Pak sem to este videl u kamaradovo Fordu Escortu (posledni model, neturbo diesel, r.v. nevim). Ten to dela teda min a taky jenom obcas. Ale u sem ho dlouho nevidel, ale taky pochybuju ze by s tim neco delal. -
« Re: To Dabel
servac: Dakujem za tip, ja som uvazoval nad 185/65R14, ako sa davali na dvojlitrove Primery. Problem je ale taky, ze nestandardne pneu by som si musel nechat zapisat do technicaku a to je jednak nejaky poplatok + strata min. 2-3 hodiny v praci :((( Viem, ze na leto su lepsie siroke a nizkoprofilove, ale Primera mi svojimi vlastnostami staci aj na tychto 165-kach. -
« Re: vibrace a zase vibrace
Díky za tip, ale v těchto fórech jsem již nějakou dobu kovaný. :-)U kterych znacek a kterych modelu jsi to videl? Kdo a jak to řešil? Co bylo příčinou těch vibrací? Jak staré ty vozy byly? Snehulaku, zijes jeste? Ty uz jsi neco vyresil s vibracemi, nebo jsi to nechal plavat? -
« Re: vibrace a zase vibrace
Ja jenom ze uz sem ty vibrace videl u vice aut, vsechny pri rychlosti cca 110-130 km/h. Nebo si precti napriklad forum Peugeot 307, tam je to casto. Nevim jestli to je dano nakou rezonanci neceho s necim, ale tusil bych ze jo. Pak dej vedet, cim to bylo, bude se to hodit. -
« Re: vibrace a zase vibrace
Po delší odmlce se zase ozývám i já s vibracemi. Stav je zatím nezměněn, vibrace jsou stále přítomny. Při poslední návštěvě servisu (cca 4té), kdy provedli opět ohledání, cosi asi kontrolovali, nicméně sdělili, že vibrace tam jsou, ale auto, že je se jeví v pořádku a že nemohou nic najít. Vnímal jsem snahu mě přesvědčit o tom, že každé auto při nějaké rychlosti vibruje. Zde musím dodat komentář, že jsem v té době zkoušel jet Škodou Favorit, stáří 10let a po vibracích ve 125kmh ani památky (staré a koncepčně zastarelé auto!), nebo novou Oktávií, kde opět při 125kmh se také nic nechvělo (nové auto stejné třídy). Proto si myslím, že tento argument "že každé auto..." docela pokulhává. Chápu kdybych jel s Almarkou 190 z kopce s větrem v zádech, tak že by už mohla mít problémy a trochu si zavibrovat, i když na druhou stranu na stejném podvozku se dělala N15ka s motorem SR20DE (nebo GA20DE, nevím, jeden z nich to byl...) a ta určitě zvládla 200kmh bez problémů a podvozek tuto rychlost snést musel. Protože už jsem měl tak trochu pocit vlastní paranoi, domluvil jsem si schůzku se soudním znalcem v oboru a servisním mechanikem v jedné osobě (dlouholetý praktik, 50letý chlapík, přes doporučení), se kterým jsme mé auto byli projet cca 20km na zcela rovném úseku dálnice. Rychlostí jsme kolísali mezi 120-140kmh. Okamžitě naznal, že vibrace jsou přítomny (sice mírné, ale jsou) a to nejen ve volantu (což jsem oznámil předem), ale i že se přenášejí i do karosérie (na což jsem předem neupozornil, ale věděl jsem to). Přesedl si i dozadu aby zjistil jestli vibrace do karosérie nejdou ze zadní nápravy. Nešly. Všechno jde zepředu. Závěr byl takový (zatím nemám písemný, což není problém), že jsou to nějaké točivé části, ne motor, poloosy, homokinetické klouby, možná čepy. Ale to je nutné samozřejmě rozebrat. Na základě této porady, posílen argumenty a názorem nezávislého, skutečného odborníka, jsem se objednal na další seanci do Nissanu. Nechápu sice proč (po X-té), ale opět začnou od kol. Pomtom půjdou dál. Ale náhradní díly zatím objednané nemají, takže nechápu jak to budou zkoušet, jestli mají tak přesná měřicí zařízení, jestli hodlají rozebrat řízení až na poloosu, kdy zbyde holá tyč, kterou je možné např. upnout do soustruhu a na něm změřit házivost? Nevím. Možná mají. Ale okem rozhodně házivost v řádu desetiny milimetru nikdo neuvidí. Je mi jasné že se jim nechce objednávat např. poloosu za 20tis, když neví jestli to je v tom, ale kdyby to bylo za mé peníze, vsadím se, že už je to všechno na skladě ne-li vyzkoušeno na mém autě. Nicméně jsme domluveni a dokonce mám příslib toho, že u toho budu moci být (sice si nechají auto asi týden, ale jeden den tam holdám "prudit"). Minimálně pozitivní je na tom to, že už jsou smířeni s myšlenkou že dojde na výměnu něčeho dražšího než závažíček na ráfcích. Docela mě, ale PavleT zaráží fakt, že Ti všechny servisy odpověděly, že o ničem takovém nevím. Myslím si, že to nemůže být pravda. Minimálně ten můj o tom ví, ale ví o tom i centrála Nissan CZ, protže prý můj servisní technik to konzultoval s Prahou, tudíž to ví i na centrále. A měli by to vědět i od Tvého servisu a příp dalšího, neb je nás tady více co takový problém máme. Samožřejmě je logické, že to nechtějí přiznat hned, protože by se mohla strhnout menší lavina majitelů, kterým to možná také dělá, ale neměli sílu s tím něco dělat a teď by to museli oficiálně vyměnit všem. Můj osobní pocit je ten, že pokud nás je víc, kteří máme stejné příznaky, že byla vyrobena určitá šarže nějaké komponenty (např. ta poloosa), která je použita v N15 i v N16, která byla např. vyrobena s odchylkou v toleranci. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, že je spousta majitelů Almer kteří žádné takové problémy nemají.
Závěrem. Samozřejme chápu jejich postoj, že se jim do opravy nechce neb bude nákladná a únavná. Chápu, že by byli raději, kdybych už měl po záruce i proto chápu, že se mě snaží uchlácholit. Občas mám chuť toho nechat, ale vzdát se také nechci, protože nechat si utéct záruku a pak si zaplatit opravu ze svého, to by mě vyšlo na nemalý peníz. Servisní technik Nissanu má sice k věci pozitivní přístup, což mě na jednu stranu docela těší, ale spíš bych byl raději aby to už bylo vyřešené a nemělo to další průtahy.
Proto si musím opakovat - vydržať, vydržať... :-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!