NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.02  08:26

    « to Mena

    Na zimu můžeš klidně koupit 15ky. Důležité je abys i na 15kových pneu dodržel stejný obvod pneumatiky. Klidně můžeš koupit i např. o 1cm tenší pneu 185ky. To se bežně dělá. Tj. na k těm tvým by 195/45/16 obvodově pasují např. 185/55/15, což asi bude i za lepší cenu. Pokud nehodláš nějak jezdit v zimě extrémně, tak to nebude mít žádný vliv na jízdní vlastnosti. V zimě beztak jezdíš o něco pomaleji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.02  08:11

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Nevím jestli jsi to četl hlouběji v historii diskuze, ten můj dlouhý příspěvek, ale kotouče nebudou měnit (možná bohužel), pouze je stáhnou na soustruhu do "správného" tvaru, měnit budou obě ložiska na kterých je usazený náboj.

    Musím zopakovat, že je důležité, že všichni viděli, že když byla kola dole, na náboji kola se samo něco chvělo. Kdyby toto nepomohlo, je jasné že bude nutné jít dál na poloosy apod.

    Je možné že se to tímto krokem nevyřeší, ale i tak to znamená pokrok od "převažování kol" někam dál.

    to Lubos1: Diskuzi v P307 jsem si pročítal, takže trochu vím co tě na autě trápí. Můžeš udělat výčet co ti všechno na autě vyměnili? (kotouče, ložiska, náboje, poloosy, ramena, čepy...??) a jaký to mělo efekt? Díky :-) -jj

  • 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  20:44

    « Bez nadpisu

    Dotaz z jiného soudku. Mam novou Almeru 1.8 od prodejce vybavenou šestnáctkama hliníkama (tušim že 195/45R16). Na zimu si chci koupit nový gumy i disky (ocelový). Má cenu kupovat zase šestnáctky, nebo stači patnáctky? Že to bude tvrdší mi nevadi, spíš de o bezpečnost a jízdní vlastnosti. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 15.10.02  18:03

    « Re: vibrace a zase vibrace

    to jj>

    Nechcem Ti kazit radost, ale pochybujem, ze sa to vyriesi opravou/vymenou kotucov. Ja mam na P307 ten isty problem uz pol roka. Vymena brzdovych kotucov za nove bola jedna z prvych veci, ktoru urobili. A tie boli aj poriadne premerane.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  17:17

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Pokroucený kotouče, tj. když jsou zvlněné, znamená že Ti to bude kopat, nebo poškubávat do brzdového pedálu při brždění, ani nemusí být razantní, spíše při jemném. Ale tyhle kotouče, jak jsem psal, nejsou zvlněné, ale nejsou spíš osově stejné, tj. ujíždí z kruhu spíš do elipsy.

    Myslíš po výměně na letní gumy? No, nevím jestli jsem to uvedl přesně tehdy, ale bylo to tak, že už v zimním období 2001/2002 jsem pociťoval něco, že tam je, třebas na suchém asfaltu, mě připadlo že to kolo dělá takový přerušovaný zvuk jako š-š-š-š-š při jízdě (jako když se ti kolo v jedom místě při jedné otáčce víc přimáčkne k vozovce). Ale protože jsou zimní gumy měkší tak se to tolik nepřenášelo do řízení, resp. karosérie. Btw. ani mechanika nenapadala příčina proč. by se sám měl kotouč "zrkoutit" nebo nějak poškodit ložisko, nebo něco jiného. Auto žádný náraz nedostalo (nájezd do díry. apod.) ani nebylo bourané zepředu, což jedno i druhé by poznali v servise sami. Zkrátka asi závada na materiálu. Stane se. Jsou to jen stroje. Hlavně že už tomu bude konec a víme kde to je.

    Spíše mě jen, řekněme, tak trochu mrzí, že jsme na to přišli tak pozdě, po několikáte prohlídce v servise, až v okamžiku, kdy jsem byl v dílně přítomen osobně.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  15:40

    « Re: vibrace a zase vibrace

    to jj: no tak snad to budes mit vyreseny ... S tema koutoucema u N15 jsem ale nekde uz cetl, ze byvaly problemy, jako je pokrouceni a tak. Ale to se vetsinou projevovalo vibracema pouze pri brzdeni, ne pri bezny jizde. Co je ale zajimavy, ze sis toho vsimnul az po ty vymene. Ze by se to zkroutilo v ty stejny dobe ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  10:50

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Takže jsem zde opět s novou reportáží :-) Dnes snad o něco radostnější.

    to PavelT: Tvrdil mi to mechanik ze Staněk Frank - Nissan. Nevím co vyloučil technik z Kolbenky jako nepravděpodobné, ale samozřejmě přitáhnutí posilovače problém neeliminuje, pouze zmírní jeho vnímání osádkou vozu. Při doporučení o vyvážení kol, by se mi otevřela kudla v kapse! Ale je nutné zachovat klid...

    Nicméně! Včera jsem byl na další seanci v Nissanu. Po všech různých konzultacích, posílen znalostmi, jsem si vzal den volna s tím, že zůstanu alespoň první den s mechaniky v servisu, abych viděl co dělají a případně jim do toho mohl kibicovat. Podepsal jsem revers a šlo se na věc. Nejdříve jsme šli auto znovu projet, volant se zachvěl, všichni jsme si na něj sáhli. Po návratu do servisu dostal mechanik za úkol kola pro jistotu opět převážit, přijímací technik odešel konzultovat telefonicky do Phy. Při převažování (kola byla ujetá o max 5gramů, tj. nic) jsem diskutoval s mechanikem, který si na mé auto vzpoměl a říkal, že si myslí, že koly (která jsme zkoušeli různá a převažovali min 100x) to není, že tam musí být něco jiného, co to auto rozvibruje. Během jeho práce jsem se koukal na auto a napadlo mě, když byla kola dole, vzít za náboj kola za šrouby a otáčet jím. Zdálo se mi že brzdový kotouč jde trochu do elipsy. Zkusil jsem i na straně u řidiče a taktéž. Poprosil jsem mechanika jestli bychom mohli auto nastartovat a protočit náboje bez kol (zde pozor, kdo to bude chtít zkoušet doma, nezapomeňte nasadit matky na šrouby, ať se neuvolní brzdové kotouče a hlavně dobře zajistit auto, nejlépe na kozách). Nastartoval a jali jsme se sledovat. U spolujezdce to bylo víceméně ok, ale zato na straně u řidiče to stálo za to. Tam už to kmitalo okem viditelně jedna radost. Do stran (při pohledu ve směru otáčnení, kolmo na osu kola, kdy vytočil kolo aby na to bylo vidět) boku skoro nic, ale zepředu, když jsme se dívali v ose kola, brzdový disk kmital nahoru a dolu, jako by byl do elipsy. Poté mechanik svolal koncílium přijímacích techniků, kteří moudře kývali hlavami. :-) Ještě jsme sundali brzodvý kotouč abychom viděli zda to háže i na náboji samotném. Málo, ale bylo to tam také. Vzali brzdový kotouč na přeměření na "hodinky" a zmeřeli házivost 0,5mm. Což je dle mě docela hodně, jestli si pamatuji dobře ze strojárny, tak vysoustružit kotouč o nějaké toleranci 0,01mm myslím zase není tak velký problém, hlavně v případě když se jedná o něco co se točí v tak vysokých obrátkách jako brzdový kotouč.

    Závěr je takový, že brzdové kotouče budou dorovnány do kruhu na soustruhu (aby neházely)(teď mě napadá, proč ne nové??), byla přislíbena kontrola v tomtéž smyslu i nábojů kola, a budou vyměněna ložiska za nová. Důležité je to, že jsme (a viděli jsme to čtyři), viděli, že kola jsou mimo hru (byla dole a přesto něco kmitalo). Jsem rád, že paranoik nejsem a koly to není. Nicméně prý jakýsi technik z Kolbenky do telefonu poznamenal, že si pořád myslí, že to tím ("ložisky" apod.) nebude. Co to je za ignoranta proboha?! Neviděl, nejel v tom a je chytrý jak rádio... Ale to už je jeho problém... Takže snad se už blýská na lepší časy. :-) -jj

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.10.02  07:56

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Odkud byl ten mechanik? V pátek jsem se zastavil na Kolbence a tam mi přísahali, že žádná korekce není možná. A hned se ptali, proč takovou věc chci dělat. Popsal jsem tedy problém s vibracemi a přijímací technik okamžitě vyloučil tuto možnost jako 100% nepravděpodobnou. A doporučil mi hádejte co? Vyvážit kola, grrrrrrrrrrr!!! P.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.02  14:00

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Mám potvrzené od mechanika Nissan, sám mi to říkal, že je možné posilovač "přitáhnout", tak aby posiloval méně, tj. míň přenášel vibrace z nerovností do volantu. Ale že prý to dělali jen velmi málokdy, skoro vůbec. Ale ta možnost tady je. V naší diskusi se jednalo o Almeru N15.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.02  12:10

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Tak jsem se koukl po webu a opravdu, není tu velký rozdíl ve váze, (předešlý) civic 5D je o 70kg těžší. O vyšší hmotnosti jsem uvažoval proto, že na mne civic působí o dost mohutnějším dojmem než Almerka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.02  11:20

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Jestli lze nastavovat účinnost posilovače to nevím, ale u mé almery, mám předchozí model s motorem 1.4, je posilovač také dost účinný, když řídím auto jiné značky s posilovačem, vždy je účinek citelně nižší. A vzpomínám, že mé předchozí auto sunny 1.4 mělo taky velmi účinný posilovač řízení. Almera je težká dost, myslím že civic težší nebude.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.02  10:09

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Přináším výsledky kontroly vibrací v Auto - Junek, Studenec. Nejdříve pochválím servis jako takový, neboť se jedná se o rodinnou firmu, s velice příjemným zacházením. A teď k závadě. Technik, který opravu prováděl, se po krátkém popisu závady s vozem svezl (to v Praze nedělali). Na silnicích kolem Studence nebylo zrovna snadné vyvinout rychlost 120 km/h, ale podařilo se a Almerka se "poslušně" rozvibrovala. Oprava postupovala takto:
    1)kontrola tlumičů - výsledek - OK
    2)přeměření sbíhavosti kol - výsledek OK, ač auto lehce táhne na levou stranu
    3)výměna kol za novou sadu - auto nevibruje a ani netáhne!!!
    4)přehození kol (přední za zadní) + vyvážení - auto (zdá se) nevibruje, ale opět táhne mírně vlevo.
    Výsledný verdikt je, že vibrace způsobují kola a do leva táhnou pláště. Prý se s tím už několikrát setkali...
    Přebíral jsem auto s rozpačitým dojmem a hned jsem se pustil do "testování". Provoz to bohužel moc neumožňoval, přesto se mi zdálo auto výrazně lepší. Dnes, tedy po týdnu mám pocit, že je chování vozu opravdu mnohem lepší, ale přeci jen se čas od času volant kolem 120 km/h lehce zachvěje. Ale hodinky na ruce mi už při tom nechrastí.
    Přesto (nebo právě proto) chovám podezření, že není ještě něco OK. Technik se po jízdě vyjadřoval k posilovači, říkal, že je dost výkonný a že by třeba mohl přenášet od kol terénní nerovnosti. V této oblasti jsem laik (tzn. nevím o tom nic). Nevíte někdo, zda lze účinnost, nějak snížit? Nebo je to nastaveno "natvrdo"?
    Poslední možnost je, že jsme opravdu paranoidní, ale když se svezu s vozem mé přítelkyně (Honda civic), volant rozhodně nevibruje. Ale otočit koly vyžaduje o dost větší sílu, než u Almery. Je to nastavením posilovače nebo jen větší vahou Hondy??? P.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.02  10:59

    « Grafy výkonu a točáku

    Snažil jsem se na netu najít grafy výkonů a točivých momentů pro motory jenž se montovali do předchozí generace almery, tedy N15. Bohužel jsem nic nenašel. Pokuď někdo víte, kde hledat poraďte. Předem díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  18:55

    « Re: vibrace a zase vibrace

    to jj: Hmm, tak to jsme na to s tou radickou vice mene stejne. Zadnej zvuk to nedela, ale deje se to, takze to necham bejt.


    Jinak s tema pneu - ja jsem na ty fieste mel driv prave ty Micheliny XT a prave se proto ptam, protoze mi to prijde tvrdy (proste se mi zda ze citim kazdou nerovnost). No nic, za chvili bude zima, prezuju na zimaky (firestone fw930) a jsem zvedavej jestli se to nejak zmeni ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  17:29

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Mě se páka taky klepe na nerovnostech, ale žádný pazvuk či nic jiného to nezpůsobuje takže tomu nepřikládám větší význam. Vysvětluji si to tím, že na rozdíl od jiných aut (např. VW group, kde jde řazení o dost více ztuha) má slabší pružiny které vrací páku do polohy N a tím má větší vůli ke kmitu.

    BTW. Ventury mám také. :-) Dokonce můžu srovnat s Micheliny. Tuto konbinaci zase měl můj známý. Přešel s Michelinů na Ventury na VW Golf a říkal že to je cítit, že Ventury jsou tvrdší. Micheliny jsou více komfortnější ale také se více sjíždějí (tohle vypadlo z úst jednoho servisního technika).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  14:39

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Ne, tak tohle opravdu ne, mám jenom to vrtění při přidávání plynu. Ale zato mi při zařazené 5-tce drnčí. U ostatních rychlostí ani ň. Vypadá to, že v poloze 5 kmitá tak, že rezonuje takový ten kroužek, co na ní drží ten kožený prezervativ. Když s ním pootočím, přestane to, alespoň do té doby, než se vrátí zpátky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  12:43

    « Re: vibrace a zase vibrace

    No me to ale dela hlavne na tech nerovnosti. Staci ze prejedu koleje nebo nejakej hrb a paka se vrti. U pridavani a ubirani plynu taky zitim jak ssebou jemne (ale velice jemne) cuka. Na ty nerovnosti reaguje mnohem vic (tam je to vided i na pohled).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  11:40

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Ta řadicí páka mi to dělá taky. Když jedu a mám na ní položenou ruku, cítím jak sebou jemně cuká - hlavně v okamžiku kdy dám znovu nohu na plyn a auto "zabere". Nejsem si jistý, ale zdá se mi, že to dělá i na silnici bez nerovností - při záběru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  10:31

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Jeste jsem si vzpomel vlastne na jednu vec na co jsem se chtel zeptat. Kdyz s almerou (N16) prejizdim nerovnosti, tak se to prenasi i do radici paky -> paka se jakoby vrti (nic drastickyho). To auto to delalo od zacatku co jsem ho koupil, tak jsem to povazoval za normalni. Na druho stranu tatova Fabie ani moje predchozi Fiesta to nedelaky. Tak jsem se chtel zeptat, jestli vam to almery delaj taky nebo ne? Jestli treba tohle nemuze mit nejakou spojitost s tou citlivosti na nerovnosti ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  10:17

    « Re: vibrace a zase vibrace

    to Vojtas:
    Ja nevim jestli se da rict, ze jsem si na to tolik zvyknul. Podle me je to opravdu horsi, jelikoz pres leto jsem mel pujcenou asi 14 dni feldu r.v. 99 s najetyma 27 tis. a skoro mi ta Almera chvilkama prisla na nerovnostech horsi (a to mam najeto 35tis.) .... Fakt nevim. Kamarad ma Vectru, r.v. 2000, najeto pres 55tis. a v tom aute je to o necem uplne jinym ... V mym to drnca mnohem vic. Docela rad bych to porovnal s nejakou jinou Almerou N16, ktera ma taky tak kolem 40 tis .... Nemuzou za to treba ty pneu? Misto bridgestone z tovarny tam mam good year eagle ventura - neznate je nahodou nekdo a nezda se vam ze jsou vyrazne pohodlny nez treba Continental CP (nebo EP?) nebo Michelin XT1?



    to jj: s tou precitlivelosti to je jasny. Me se zdalo, ze pri prejezdu velky nerovnosti (koleje, nejaky hnusny kostky ....) se mi neco ozyva ze zadniho levyho kola (jako kdyby tam bylo neco uvolnenyho), a hned jsem to hazel na podvozek. V servisu to prosli a samozrejme nic nenasli. Az jednou jsem jel a mel jsem sundany zadni plato (mam hatchback) a po zvuku ani pamatka ... Tak jsem zjistil ze ten zvuk na nerovnostech opravdu dela to plato. Tak kdyz me to otravuje, tak s nim vzdycky zavrtim a vetsinou to prestane.

    Ted treba citim taky vibrace od sedacky, ale tu mam nejakou uvolnenou - trochu se vikla. Takze to tenhle tyden davam spravit a jsem zvedavej, jestli ty vibrace ucitim dal nebo ne (doufam ze ne).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…