NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.02  20:01

    « Re: čidlo otáčkoměru

    Problém je v tom, že než jsem se vydal do značkového servisu, měl jsem auto u několika mechaniků jak profesionálů tak amaterů a nikdo nebyl schopen určit závadu. Prostě značkový servis byla poslední možnost a ti alespoň řekli nějakou doměnku k závadě, ikdyž se mi zdá poněkud ujetá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.02  09:08

    « Re: čidlo otáčkoměru

    Skus maly neznackovy servis s nejakym odbornikom, ten by mohol zavadu mozno lepsie odhalit a pravdepodobne aj lacnejsie zohnat diely.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.10.02  20:51

    « čidlo otáčkoměru

    Kdo mi může poradit? Vlastním Nissana Sunny JN15 z roku 86 bez funkčního otáčkoměru. Při zahřátí motoru dochází k nepravidelnému silnému škubání motoru a ve značkovém servise určili příčinu právě ve snímači otáčkoměru a nvrhli opravu výměnou bratru za 15.000,-Kč!!!! To se ovšem pro tak staré auto jaksi nehodí a tak sháním nějakou radu. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  13:05

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Tak jsem zde snad již s poslední reportáží. Trochu jsem již od poslední seance v servise Almarku projel, takže to už mohu trochu zhodnotit. Poslední zásah, řekl bych tomu docela pomohl. Vyměněny byly brzdové kotouče a přední ložiska (možná i náboj kola, nevím). Vibrace docela utichly. Pravda, něco malinko tam zbylo, ale tohle, zdá se mi, je už v míře tolerance a dá se už svést na nerovnosti vozovky nebo kola/pneumatiky. Tj. od volantu někdy něco málo, ale řekl bych že už je to docela ok, do karosérie už to nejde (jak jsem cítil chvění od sedačky zespodu), takže toho pátrání asi už nechám, ono je to taky docela unavující... Nakonec mi ještě v Nissanu nachystali jednu stejnou N15ku se skoro stejným počtem km na projetí. Musím říct, že se chovala stejně, nemo možná i trochu hůře než ta moje po opravě. Takže doufám, že mi optimismus chvíli vydrží a vibrace větších rozměrů už nenastanou. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  14:34

    « Re: to Mena

    Na suchu je to jasne, sirsie vedu. Na mokru a v beznej "snehovej brecke" mam lepsie skusenosti s uzsimi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  09:57

    « Re: to Mena

    dabel: Jak kdy. Na uzsich mas pri stejne
    hmotnosti auta vyssi tlak (P=(m.g)/plocha_styku_pneu_a_zem), takze se ti lepe
    zabori do mekkeho povrchu (brecka, voda, mekky snih).
    Siroke pneu maji zase diky vetsi plose vyssi mezni
    treci silu, takze ti zase lepe drzi na suchem povrchu,
    popr. je na lede/ujetem snehu pro ne vetsi sance,
    ze se udrzi (jestli to na ledu jde :-)). Ja kupuji
    na zimu uzsi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  08:42

    « Re: to Mena

    Myslim, ze v zimnych podmienkach uzsie gumy skor zlepsia ako zhorsia jazdne vlastnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.02  21:43

    « Re: Kola na Almeru

    Mám taky novou Almeru. Dej tam normální plecháče, který tam patří a se kterými se Almera v základní výbavě běžně prodává (6J15), tvrdší to nebude, naopak (gumy mají vyšší profil). Almera má ve standardu pneumatiky 185/65 R 15, já mám na zimu v tomto rozměru Michelin Alpin a nemají chybu. Na léto mám taky Alu disky v jiném rozměru než ty na zimu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.02  12:30

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Dynamickou vyvažovačku bych nebral jako řešení. To že vyvážíš kola na ose, tj. i s možnými odchylkami vlastní osy a dalších točivých součástí ke kterým je připojené kolo, není dobré řešení, neboť při změně upnutí kola (výměna za letní, zimní), se všechno změní a jezdit při každém přezutí na dyn. vyvažovačku je vyhazování peněz. Vyvážení kola samotného musí být dostačující a od toho jsou tak auta konstruována. Osa, náboj, či co jiného se samo od sebe nesmí hnout či vykazovat při otáčení nějakou excentricitu. To je princip.

    Dovolím si Ti doporučit jednu věc. Až půjdeš na další seanci do servisu, vezmi si den volna a buď tam s nimi. Dívej se jak to dělají, alespoň sám budeš moudřejší a uvidíš to na vlastní oči. Jeden den může bohatě stačit na to, aby na to přišli. Znovu vyměnit jednotlivé díly nápravy, krok za krokem (kotouče, ložiska, náboje, poloosy apod.), a nechat točit osy bez nasazených kol. Pokud tam bude viditelně něco excentrického, tak je to špatně. Btw. nevím co s tím autem dělali 3 týdny v servisu?? To se mi tak trochu nezdá. Pokud neměli celého druhého P307 na díly a nezkoušeli celé auto, tak tam, sorry, ale tipuji, že 2/3 času jen stálo a oni maximálně něco konzultovali s importérem. Byl jsem na konzultaci u jednoho známého, soudního znalce, majitele autoservisu, dlouholetého praktika, byli jsme se projet, hned z něj vypadla krátká diagnóza, čím vším by to asi mělo být a rady. Včetně toho, že za den, pokud se tomu bude mechanik na fulltime věnovat a bude znalý tak na to musí přijít. Minimálně na první věc pokud to bude souslednost více věcí. A bylo to tak. V 7:45 šlo auto na hever a v 8:50 už jsme věděli že tam něco excentricky kmitá a není to na kolech. A byl jsem u toho. A to jsem (neznalec, nevědomky) si myslel, že tam budu třebas až do oběda nebo celý den. Ještě rada, je nutné vzít v potaz všechny věci které se na autě točí během jízdy a když není zařazená rychlost (předpoklad že to nejde od motoru, tj. nesouvisí s otáčkami motoru, ale s rychlostí, tj. otáčkami kol). Vibrace pak vždy vzniknou díky něčemu se "vrtí" excentricky. To je původce. Pokud by to nějak souviselo s otáčkami motoru, mohlo by to být setrvačníkem, který je za spojkou, nebo třeba tam někde.

    Každopádně si myslím, že kdybys měl nějaké doporučení na nějaký neznačkový servis, kde je skutečný odborník, najde ti příčinu vibrací do 1 dne max 2 dní. Blbé je na tom to, že máš auto v záruce a Peugeoti by Ti mohli dělat problémy, že jsi měl auto "otevřené" jinde než u nich. Ale myslím si, že nezávislý servis Ti poskytne lepší konzultaci, než ten, který s tím bude mít "starosti", byť třebas půjdou ve finále díly na účet importéra apod.

  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 16.10.02  10:05

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Vymenili mi na aute iba predne brzdove kotuce. Ale ostatne veci vraj boli tiez vymenene z novej 307 a skusane. Komplet predna naprava. Nemalo to ziadny efekt, tak mi tam dali tie povodne veci naspaet. Mal som auto v servise 3 tyzdne, takze sa s tym stale hrali...


    Ked mi vymenili tie kotuce, tak sa mi to zdalo trochu lepsie, ale o 2-3 dni sa to vratilo.

    Co tomu pomohlo bola tzv. dynamicka vyvazovacka. Ma to maloktory servis. Vyvazovanie kolies sa robi priamo na aute za jazdy.
    Je to lepsie, ale stale to nie je ono. Mojim autom sa zaoberaju priamo ludia z importu, takze to konzultujem s nimi. Vcera som tam hned volal, ked som si precital tvoj prispevok, ale moc sa im to nezdalo, lebo kotuce boli menene a potom aj premerane. Malo by sa to riesit aj u vyrobcu, ale strasne dlho im to trva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.02  08:26

    « to Mena

    Na zimu můžeš klidně koupit 15ky. Důležité je abys i na 15kových pneu dodržel stejný obvod pneumatiky. Klidně můžeš koupit i např. o 1cm tenší pneu 185ky. To se bežně dělá. Tj. na k těm tvým by 195/45/16 obvodově pasují např. 185/55/15, což asi bude i za lepší cenu. Pokud nehodláš nějak jezdit v zimě extrémně, tak to nebude mít žádný vliv na jízdní vlastnosti. V zimě beztak jezdíš o něco pomaleji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.02  08:11

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Nevím jestli jsi to četl hlouběji v historii diskuze, ten můj dlouhý příspěvek, ale kotouče nebudou měnit (možná bohužel), pouze je stáhnou na soustruhu do "správného" tvaru, měnit budou obě ložiska na kterých je usazený náboj.

    Musím zopakovat, že je důležité, že všichni viděli, že když byla kola dole, na náboji kola se samo něco chvělo. Kdyby toto nepomohlo, je jasné že bude nutné jít dál na poloosy apod.

    Je možné že se to tímto krokem nevyřeší, ale i tak to znamená pokrok od "převažování kol" někam dál.

    to Lubos1: Diskuzi v P307 jsem si pročítal, takže trochu vím co tě na autě trápí. Můžeš udělat výčet co ti všechno na autě vyměnili? (kotouče, ložiska, náboje, poloosy, ramena, čepy...??) a jaký to mělo efekt? Díky :-) -jj

  • 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  20:44

    « Bez nadpisu

    Dotaz z jiného soudku. Mam novou Almeru 1.8 od prodejce vybavenou šestnáctkama hliníkama (tušim že 195/45R16). Na zimu si chci koupit nový gumy i disky (ocelový). Má cenu kupovat zase šestnáctky, nebo stači patnáctky? Že to bude tvrdší mi nevadi, spíš de o bezpečnost a jízdní vlastnosti. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 15.10.02  18:03

    « Re: vibrace a zase vibrace

    to jj>

    Nechcem Ti kazit radost, ale pochybujem, ze sa to vyriesi opravou/vymenou kotucov. Ja mam na P307 ten isty problem uz pol roka. Vymena brzdovych kotucov za nove bola jedna z prvych veci, ktoru urobili. A tie boli aj poriadne premerane.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  17:17

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Pokroucený kotouče, tj. když jsou zvlněné, znamená že Ti to bude kopat, nebo poškubávat do brzdového pedálu při brždění, ani nemusí být razantní, spíše při jemném. Ale tyhle kotouče, jak jsem psal, nejsou zvlněné, ale nejsou spíš osově stejné, tj. ujíždí z kruhu spíš do elipsy.

    Myslíš po výměně na letní gumy? No, nevím jestli jsem to uvedl přesně tehdy, ale bylo to tak, že už v zimním období 2001/2002 jsem pociťoval něco, že tam je, třebas na suchém asfaltu, mě připadlo že to kolo dělá takový přerušovaný zvuk jako š-š-š-š-š při jízdě (jako když se ti kolo v jedom místě při jedné otáčce víc přimáčkne k vozovce). Ale protože jsou zimní gumy měkší tak se to tolik nepřenášelo do řízení, resp. karosérie. Btw. ani mechanika nenapadala příčina proč. by se sám měl kotouč "zrkoutit" nebo nějak poškodit ložisko, nebo něco jiného. Auto žádný náraz nedostalo (nájezd do díry. apod.) ani nebylo bourané zepředu, což jedno i druhé by poznali v servise sami. Zkrátka asi závada na materiálu. Stane se. Jsou to jen stroje. Hlavně že už tomu bude konec a víme kde to je.

    Spíše mě jen, řekněme, tak trochu mrzí, že jsme na to přišli tak pozdě, po několikáte prohlídce v servise, až v okamžiku, kdy jsem byl v dílně přítomen osobně.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  15:40

    « Re: vibrace a zase vibrace

    to jj: no tak snad to budes mit vyreseny ... S tema koutoucema u N15 jsem ale nekde uz cetl, ze byvaly problemy, jako je pokrouceni a tak. Ale to se vetsinou projevovalo vibracema pouze pri brzdeni, ne pri bezny jizde. Co je ale zajimavy, ze sis toho vsimnul az po ty vymene. Ze by se to zkroutilo v ty stejny dobe ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.02  10:50

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Takže jsem zde opět s novou reportáží :-) Dnes snad o něco radostnější.

    to PavelT: Tvrdil mi to mechanik ze Staněk Frank - Nissan. Nevím co vyloučil technik z Kolbenky jako nepravděpodobné, ale samozřejmě přitáhnutí posilovače problém neeliminuje, pouze zmírní jeho vnímání osádkou vozu. Při doporučení o vyvážení kol, by se mi otevřela kudla v kapse! Ale je nutné zachovat klid...

    Nicméně! Včera jsem byl na další seanci v Nissanu. Po všech různých konzultacích, posílen znalostmi, jsem si vzal den volna s tím, že zůstanu alespoň první den s mechaniky v servisu, abych viděl co dělají a případně jim do toho mohl kibicovat. Podepsal jsem revers a šlo se na věc. Nejdříve jsme šli auto znovu projet, volant se zachvěl, všichni jsme si na něj sáhli. Po návratu do servisu dostal mechanik za úkol kola pro jistotu opět převážit, přijímací technik odešel konzultovat telefonicky do Phy. Při převažování (kola byla ujetá o max 5gramů, tj. nic) jsem diskutoval s mechanikem, který si na mé auto vzpoměl a říkal, že si myslí, že koly (která jsme zkoušeli různá a převažovali min 100x) to není, že tam musí být něco jiného, co to auto rozvibruje. Během jeho práce jsem se koukal na auto a napadlo mě, když byla kola dole, vzít za náboj kola za šrouby a otáčet jím. Zdálo se mi že brzdový kotouč jde trochu do elipsy. Zkusil jsem i na straně u řidiče a taktéž. Poprosil jsem mechanika jestli bychom mohli auto nastartovat a protočit náboje bez kol (zde pozor, kdo to bude chtít zkoušet doma, nezapomeňte nasadit matky na šrouby, ať se neuvolní brzdové kotouče a hlavně dobře zajistit auto, nejlépe na kozách). Nastartoval a jali jsme se sledovat. U spolujezdce to bylo víceméně ok, ale zato na straně u řidiče to stálo za to. Tam už to kmitalo okem viditelně jedna radost. Do stran (při pohledu ve směru otáčnení, kolmo na osu kola, kdy vytočil kolo aby na to bylo vidět) boku skoro nic, ale zepředu, když jsme se dívali v ose kola, brzdový disk kmital nahoru a dolu, jako by byl do elipsy. Poté mechanik svolal koncílium přijímacích techniků, kteří moudře kývali hlavami. :-) Ještě jsme sundali brzodvý kotouč abychom viděli zda to háže i na náboji samotném. Málo, ale bylo to tam také. Vzali brzdový kotouč na přeměření na "hodinky" a zmeřeli házivost 0,5mm. Což je dle mě docela hodně, jestli si pamatuji dobře ze strojárny, tak vysoustružit kotouč o nějaké toleranci 0,01mm myslím zase není tak velký problém, hlavně v případě když se jedná o něco co se točí v tak vysokých obrátkách jako brzdový kotouč.

    Závěr je takový, že brzdové kotouče budou dorovnány do kruhu na soustruhu (aby neházely)(teď mě napadá, proč ne nové??), byla přislíbena kontrola v tomtéž smyslu i nábojů kola, a budou vyměněna ložiska za nová. Důležité je to, že jsme (a viděli jsme to čtyři), viděli, že kola jsou mimo hru (byla dole a přesto něco kmitalo). Jsem rád, že paranoik nejsem a koly to není. Nicméně prý jakýsi technik z Kolbenky do telefonu poznamenal, že si pořád myslí, že to tím ("ložisky" apod.) nebude. Co to je za ignoranta proboha?! Neviděl, nejel v tom a je chytrý jak rádio... Ale to už je jeho problém... Takže snad se už blýská na lepší časy. :-) -jj

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.10.02  07:56

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Odkud byl ten mechanik? V pátek jsem se zastavil na Kolbence a tam mi přísahali, že žádná korekce není možná. A hned se ptali, proč takovou věc chci dělat. Popsal jsem tedy problém s vibracemi a přijímací technik okamžitě vyloučil tuto možnost jako 100% nepravděpodobnou. A doporučil mi hádejte co? Vyvážit kola, grrrrrrrrrrr!!! P.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.02  14:00

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Mám potvrzené od mechanika Nissan, sám mi to říkal, že je možné posilovač "přitáhnout", tak aby posiloval méně, tj. míň přenášel vibrace z nerovností do volantu. Ale že prý to dělali jen velmi málokdy, skoro vůbec. Ale ta možnost tady je. V naší diskusi se jednalo o Almeru N15.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.02  12:10

    « Re: vibrace a zase vibrace

    Tak jsem se koukl po webu a opravdu, není tu velký rozdíl ve váze, (předešlý) civic 5D je o 70kg těžší. O vyšší hmotnosti jsem uvažoval proto, že na mne civic působí o dost mohutnějším dojmem než Almerka.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…