NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: DOUBLE CAB
Moje zkušenosti se čtyřkolkama jsou jen takový,že jsem s nima jel,ale vzhledem k tomu,že píšeš,že se jedná o rok 2001 tak by snad problém být neměl.Snad jen jestli to nebylo bouraný či zatopený pod vodouči to nejezdilo v těžkým terénu nebo netahalo 3,5t vleky.Jinak dle počtu najetých km bych se asi zaměřil jen na nápravy,v případě větší předchozí zátěže převodovku.Jinak zbytek by měl být bez problémů,elektika a elektronika je u japonců skoro 100%spolehlivá,ten pickup ma dost tuhej rám,s tím by problémy být taky neměly,motor totéž,ještě případně turbo,nevím jak u Nissanů dieslů ale u benzínu to býva problém,který se dá ale celkem levně řešit,odchází ložiska na výfukový turbínce,cena repase okolo 5000,-.Toť asi vše,ale veškeré tyto informace jsou pouze mým teoretickým názorem vyplývajícím z konstrukce toho auta a zkušenostmi s osobními Nissany,praktické zkušenosti s offroady bohužel nemám. -
« Re: DOUBLE CAP
A nepíše se to náhodou DOUBLE CAB???;)Jinak jestli je to v OK stavu,tak by neměl být problém,podívej se který jiný výrobce než Nissan a Toyota má takové široké spektrum offroadů ve své nabídce,což asi hovoří za vše a zkušenosti s jejich konstrukcí musí někde být vidět. -
"-- skrytý --" 30.10.02 16:36
« Re: čidlo otáčkoměru
Jeden tip tzv. "od stolu": Pokud je to auto z r. 1986, bude mít ještě nejspíš kontakty v rozdělovači. Hledej chybu v nich (odtrh, unavená pružina...), neboť otáčkoměr je napojen přímo na výstup pohyblivého raménka, tj. počítá frekvenci jeho rozepínání/spínání. Pokyblivý kontakt je však především spojen se zapalovací cívkou. Blbne-li otáčkoměr a motor přitom cuká (vynechává zapalování), bude problém někde tam. -
« Hmotnost almery ?
Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte hmotnost almery, konkrétně chci porovnat výkon své primery P10 GT a alemry s GT motorem, má primera váží zhruba 1,25 tuny a kolik asi váží almera 3d hatchbag ? Stačí i s jiným motorem, ten rozdíl mezi motory už nebude tak velký. Ještě, kdyby někdo náhodou měl přehled o motorech v almeře, napiště to prosím zde, v jakém roce se montovaly jaké motory ? (rozpětí tak 1996-2002) Zajímají mě benzínové a odkdy se dělá 1,8 benzín ?
Díky -
« Nissan Dabl cap
Dobrý den pánove! Chtěl bych se zeptat na váš nazor o Nissanu Dabbl cap 2.5TD r.v. 2001.Potřeboval bych takové auto protože se budeme stěhovat do hor.Zrovna tohle auto je mi nabízeno za rozumnou cenu,což je samo osobě dost podezřelé, takže bych celkem uvítal nějaké názory a zkušenosti. Děkuji a naschledanou. -
Lubos.1 29.10.02 13:03
« Re: vibrace a zase vibrace
Tak to ti zavidim, ja mam stale tie iste problemy. Na mojom aute bolo merane vsetko, s cim si mal ty problemy a bolo to OK.
Teraz mi idu skusit pritiahnut volu riadenia. To je jedine 'riesenie', ktore prislo od vyrobcu za poslednych par mesiacov. Ale ved uvidime :( -
« Re: čidlo otáčkoměru
Problém je v tom, že než jsem se vydal do značkového servisu, měl jsem auto u několika mechaniků jak profesionálů tak amaterů a nikdo nebyl schopen určit závadu. Prostě značkový servis byla poslední možnost a ti alespoň řekli nějakou doměnku k závadě, ikdyž se mi zdá poněkud ujetá. -
« čidlo otáčkoměru
Kdo mi může poradit? Vlastním Nissana Sunny JN15 z roku 86 bez funkčního otáčkoměru. Při zahřátí motoru dochází k nepravidelnému silnému škubání motoru a ve značkovém servise určili příčinu právě ve snímači otáčkoměru a nvrhli opravu výměnou bratru za 15.000,-Kč!!!! To se ovšem pro tak staré auto jaksi nehodí a tak sháním nějakou radu. Díky. -
« Re: vibrace a zase vibrace
Tak jsem zde snad již s poslední reportáží. Trochu jsem již od poslední seance v servise Almarku projel, takže to už mohu trochu zhodnotit. Poslední zásah, řekl bych tomu docela pomohl. Vyměněny byly brzdové kotouče a přední ložiska (možná i náboj kola, nevím). Vibrace docela utichly. Pravda, něco malinko tam zbylo, ale tohle, zdá se mi, je už v míře tolerance a dá se už svést na nerovnosti vozovky nebo kola/pneumatiky. Tj. od volantu někdy něco málo, ale řekl bych že už je to docela ok, do karosérie už to nejde (jak jsem cítil chvění od sedačky zespodu), takže toho pátrání asi už nechám, ono je to taky docela unavující... Nakonec mi ještě v Nissanu nachystali jednu stejnou N15ku se skoro stejným počtem km na projetí. Musím říct, že se chovala stejně, nemo možná i trochu hůře než ta moje po opravě. Takže doufám, že mi optimismus chvíli vydrží a vibrace větších rozměrů už nenastanou. :-) -
« Re: to Mena
dabel: Jak kdy. Na uzsich mas pri stejne
hmotnosti auta vyssi tlak (P=(m.g)/plocha_styku_pneu_a_zem), takze se ti lepe
zabori do mekkeho povrchu (brecka, voda, mekky snih).
Siroke pneu maji zase diky vetsi plose vyssi mezni
treci silu, takze ti zase lepe drzi na suchem povrchu,
popr. je na lede/ujetem snehu pro ne vetsi sance,
ze se udrzi (jestli to na ledu jde :-)). Ja kupuji
na zimu uzsi... -
« Re: Kola na Almeru
Mám taky novou Almeru. Dej tam normální plecháče, který tam patří a se kterými se Almera v základní výbavě běžně prodává (6J15), tvrdší to nebude, naopak (gumy mají vyšší profil). Almera má ve standardu pneumatiky 185/65 R 15, já mám na zimu v tomto rozměru Michelin Alpin a nemají chybu. Na léto mám taky Alu disky v jiném rozměru než ty na zimu... -
« Re: vibrace a zase vibrace
Dynamickou vyvažovačku bych nebral jako řešení. To že vyvážíš kola na ose, tj. i s možnými odchylkami vlastní osy a dalších točivých součástí ke kterým je připojené kolo, není dobré řešení, neboť při změně upnutí kola (výměna za letní, zimní), se všechno změní a jezdit při každém přezutí na dyn. vyvažovačku je vyhazování peněz. Vyvážení kola samotného musí být dostačující a od toho jsou tak auta konstruována. Osa, náboj, či co jiného se samo od sebe nesmí hnout či vykazovat při otáčení nějakou excentricitu. To je princip. Dovolím si Ti doporučit jednu věc. Až půjdeš na další seanci do servisu, vezmi si den volna a buď tam s nimi. Dívej se jak to dělají, alespoň sám budeš moudřejší a uvidíš to na vlastní oči. Jeden den může bohatě stačit na to, aby na to přišli. Znovu vyměnit jednotlivé díly nápravy, krok za krokem (kotouče, ložiska, náboje, poloosy apod.), a nechat točit osy bez nasazených kol. Pokud tam bude viditelně něco excentrického, tak je to špatně. Btw. nevím co s tím autem dělali 3 týdny v servisu?? To se mi tak trochu nezdá. Pokud neměli celého druhého P307 na díly a nezkoušeli celé auto, tak tam, sorry, ale tipuji, že 2/3 času jen stálo a oni maximálně něco konzultovali s importérem. Byl jsem na konzultaci u jednoho známého, soudního znalce, majitele autoservisu, dlouholetého praktika, byli jsme se projet, hned z něj vypadla krátká diagnóza, čím vším by to asi mělo být a rady. Včetně toho, že za den, pokud se tomu bude mechanik na fulltime věnovat a bude znalý tak na to musí přijít. Minimálně na první věc pokud to bude souslednost více věcí. A bylo to tak. V 7:45 šlo auto na hever a v 8:50 už jsme věděli že tam něco excentricky kmitá a není to na kolech. A byl jsem u toho. A to jsem (neznalec, nevědomky) si myslel, že tam budu třebas až do oběda nebo celý den. Ještě rada, je nutné vzít v potaz všechny věci které se na autě točí během jízdy a když není zařazená rychlost (předpoklad že to nejde od motoru, tj. nesouvisí s otáčkami motoru, ale s rychlostí, tj. otáčkami kol). Vibrace pak vždy vzniknou díky něčemu se "vrtí" excentricky. To je původce. Pokud by to nějak souviselo s otáčkami motoru, mohlo by to být setrvačníkem, který je za spojkou, nebo třeba tam někde. Každopádně si myslím, že kdybys měl nějaké doporučení na nějaký neznačkový servis, kde je skutečný odborník, najde ti příčinu vibrací do 1 dne max 2 dní. Blbé je na tom to, že máš auto v záruce a Peugeoti by Ti mohli dělat problémy, že jsi měl auto "otevřené" jinde než u nich. Ale myslím si, že nezávislý servis Ti poskytne lepší konzultaci, než ten, který s tím bude mít "starosti", byť třebas půjdou ve finále díly na účet importéra apod. -
Lubos.1 16.10.02 10:05
« Re: vibrace a zase vibrace
Vymenili mi na aute iba predne brzdove kotuce. Ale ostatne veci vraj boli tiez vymenene z novej 307 a skusane. Komplet predna naprava. Nemalo to ziadny efekt, tak mi tam dali tie povodne veci naspaet. Mal som auto v servise 3 tyzdne, takze sa s tym stale hrali...
Ked mi vymenili tie kotuce, tak sa mi to zdalo trochu lepsie, ale o 2-3 dni sa to vratilo.
Co tomu pomohlo bola tzv. dynamicka vyvazovacka. Ma to maloktory servis. Vyvazovanie kolies sa robi priamo na aute za jazdy.
Je to lepsie, ale stale to nie je ono. Mojim autom sa zaoberaju priamo ludia z importu, takze to konzultujem s nimi. Vcera som tam hned volal, ked som si precital tvoj prispevok, ale moc sa im to nezdalo, lebo kotuce boli menene a potom aj premerane. Malo by sa to riesit aj u vyrobcu, ale strasne dlho im to trva.