NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 20.12.05 12:08
« Bez nadpisu
ja mam naopak zatial lepsiu skusenost s autorizovanym servisom Nissan (Autopolis BA) ake som mal s neautorizovanym Hyundai. Prisiel som k nim s Accentom na odstranenie piskotania prednych brzd (piskali aj ked sa nebrzdilo). kde za "vackovu" tisicku vraj zrazili hrany kotucov a ze to uz bude OK. Brzdy piskali uplne rovnako kotuce mali zjavne rovnaku hranu ako predtym. Na druhu krat s tym mozno nieco malo urobili (obavam sa vsak ze skor malo ako nieco). Na jazdu domov zo servisu to bolo OK. Potom to zas zacalo:-(. Ked som tam dosiel opat povedali ze by vlastne bolo treba menit kotuce, bubny, komplet tlmice. Pritom tlmice boli menene asi 5000km dozadu. Do servisu som sa rozhodol uz nepachnut a Accenta som predal do AAA auto. Naopak v autorizovanom servise Nissan som zatial maximalne spokojny. Lacny asi moc nie su, ale radsej priplatim na blok ako platit vackovky za pochybne sluzby. Tot moja skusenost -
« Re: Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
@Snehulak: Ja jsem ted daval na pravidelnou prohlidku auto do jednoho servisu v Pisnici, na jare si tam chci nechat menit zadni tlumice, delaji tam vsechno a zda se, ze ma zkusenosti... taky jsem byl v autoriz. nissanu naposledy - nejsou schopny mi opravit otocnej ovladac ofuku (2x reklamovany), nejsou schopny odstranit klepani v prednich dverich (na 3x - naposledy zacalo po jejich "odbornym" zasahu praskat pri stahovani okynka, to jsem reklamoval, vyresili to nalitim oleje nekam do prednich dveri, ten mi pak jeste cca dva mesice prosakoval ze spodni hrany dveri), 3x jsem si stezoval na to, ze se mi nezdaji zadni tlumice, ukazovali mi nejakej zkusebni protokol, ze prej jsou zadni okolo 80 %, ze rozhodne nejsou zraly na vymenu, nechal jsem zkontrolovat podvozek v Pisnici (aniz bych neco o tlumicich rikal) a servisman tvrdi, ze mam levej zadni v haji, ze to bylo poznat pri najezdu pres hranu dilny :)... autorizovanejm proste prestavam verit, pac pokud se neco neukaze na elektronicky diagnostice, tak najsou schopny a casto ani ochotny zavadu odstranit... bohuzel zase na adresu servismana v Pisnici musim rict, ze mi nalil do motoru o neco vic oleje, takze mi to pak musel slozite odsavat... delal to podle servisniho manualu, ale pokud to pak sam nezkontroluje na merce, tak to na me taky nedela moc dobrej dojem... njn, idealni to asi nikde nebude, ale s nim se da domluvit, na to odsani jsem prijel neohlasene a tak tam udelal nejakou improvizovanou odsavacku a neco nacucal... -
kik 19.12.05 16:37
« Rezonance ve vysoke rychlosti
Pred cca mesicem jsem koupil Primeru 2.0 z roku 1996 (najeto cca 115tkm). Byla po prvni majiteli, nehavarovana a pravidelne servisovana. Pri predvadeci jizde v bazaru sice svitila kontrolka ABS, ale po nekolika dnech pravidelneho jezdeni se uz nerozsvecovala. Asi byl nekde problem v cidle. Pracovnik autobazaru me na to navic upozornil uz pred kontrolni jizdou. Po koupi jsem ji jeste dal znamemu mechanikovi na kontrolu a byl jsem ujisten, ze to byla dobra koupe (zadna rez, dobra udrzba apod.). Potkal me jenom jeden problem, da-li se tomu tak rikat. Pri jizde po dalnici se v rychlosti cca 140 - 150 ozval hrozny drncivy zvuk - jako kdyz neco rezonuje. Vypadalo to na pravou predni stranu. Cestou zpet se to zacalo ozyvat uz pri cca 120, ale to bylo na rolete na zacatku D11 smerem na HK. Docela bych uvital, kdyby mi nekdo z diskutujich mohl poradit, co to mohlo byt a jak se toho zbavit. Auto bylo v srpnu na servisni prohlidce po 120 tkm, technicka me ceka pristi rok na podzim. -
« Re: Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
To Snehulak: Pokud seženeš nějakého známého či ochotného a hlavně šikovného servisa i bez zkušeností s Nissanama, a jestli si dobře pamatuju, že máš P11-144, tak mám na ní komplet servisní manuál a s tím už se dá cokoliv udělat. Jinak co mohu srovnávat, tak Nissaný jsou na servisování udělaný velmi dobře, není třeba příliš speciálního nářadí a přípravků, vše je celkem logický a tak jak by člověk předpokládal. To takový frantíci... -
« Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
Diky - ty dily z autokelly (maji katalog na internetu) vypadaji cenove docela dobre (v porovnani se znackovyma), ted jeste sehnat nejakyho sikovnyho servisaka, ktery umi delat nissany. Bohuzel servisy co znam se japoncum moc nevenujou a i kdybych je presvedcil, tak nechat je se ucit zrovna na mym aute se mi moc nechce :-(. -
« Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
To Snehulak: Neznačkový servis v Praze bohužel neznám, zatím vše co jsem na autě potřeboval udělat, jsem si udělal sám. Jako zdroj náhradních dílů mohu doporučit Nipparts - mívali přímý i maloobchodní zastoupení v Čechách, nzní je distribuje AutoKelly+možná i někdo další. Jedná se o NL obchodní firmu, která nakupuje díly přímo u prvovýrobců - např u tlumiče na N15 jsem nalezl pouze rozdíl v absenci znaku, cenový rozdíl bzl 3000 oproti 6500 za originál. Mají velmi širokou nabídku, pokud jsi z Prahy, můžeme se domluvit a můžu ti dát katalog na CD, jsou tam i obrázky, fotky a auta, na který se daný díl montuje. Pro různé spec. díly, které nejsou z druhovýroby se mi osvědčil jeden chlapek, z Frýdku Místku, který tam má servis+prodej nových a starších dílů na Nissany, objednával jsem u něj mlhovky na P11-144, cena 4tis za obě. -
"-- skrytý --" 17.12.05 23:51
« pazvuky
usak: jak to tak ctu tak pazvuky jsou asi nedilnou soucasti vsech novych aut bez rozdilu znacky:?
u me je to:
pás spolujezdce není 100% napnutý a při jízdě bez spolujezdce klepe do plastu sedačky
velmi hlučná palubní deska při jízdě na nerovné silnici, začínají se ozývat zvuky i ze zadní časti interiéru vozu, zhoršuje se
praskavý zvuk z levého okna při stahovaní i při zavřeném okně
skřípání v interiéru při najíždění na zvýšený obrubník -
"-- skrytý --" 12.12.05 16:57
« Bez nadpisu
to usak: presne tie veci som lokalizoval aj ja. Zadne plato pomohlo otocenie dosadacej gumicky medzi bocnymi plastmi a platom o 180stupnou. Gumicka bola v mieste dosadu casom pretlacena az na plast. vytiahnutim a pootocenim sa dosadacia plocha zaizolovala opat gumou. Vrzanie bolo dost vyrazne a pomohla taka blbost. Gumicky by sa mali dat aj kupit, len ma hneva ze vacsinou ked nejaku blbost chcem treba vymenit cely diel za x tisic. napriklad ked mi kamaratka zlomila pantik zatvaracej schranky (laktovej opierky) vpredu medzi sedadlami (vybava SLX) ked som chcel len ten deklik (da sa odmontovat aj s tym pantikom) tak mi povedali ze treba objednat cely stradovy diel za 5000,- Sk plus robota:-(. nahradne pantiky (Hornbach) a kovove ma stali cca 100Sk. najviac casu mi zabralo to vymysliet ako to opravit, kedze 6000,-Sk sa mi za to nechcelo davat a polamane som to tiez nechcel nechat. Kamaratka ma inak najviac zarazila tym ze aj ked to v aute vydrzalo 8rokov tak ona to pri manipulacii so sedadlom ulomila za sekundu so slovami: jeeeej to mame tiez odlomene... a dalej pokracovala v rozpravani nejakej prihody :shock: (tiez ma Almeru). -
"-- skrytý --" 12.12.05 16:45
« Bez nadpisu
to usak: takze tebe uz to nevrze? >:D . najtazssie je vzdy zistit co za previt to vrze >:D . Obcsa si poziciavam od manzelky tu Almeru (neviem maju rad:-). Ale ked presadnem do OII som rad ze mam OII. Ono to tak je ale asi zos vsetkymi autami. Nove proste nevrzu stare vrze viac menej vzdy. V tych lepsich to ide odstranit (da sa to spocitat na prstoch jednej max dvoch ruk) Co som mal Accenta tam to vsak bolo neriesitelne vrzalo tam toho podstatne viac aj kvoli tomu siel z domu. Ja proste vrzanie zle znasam. Ked upracem garaz ale skor pride jar pustim sa do tlmenia dveri v OII pre nove ozvucenie. 5kg balenie HB body 930(hmota na tlmenie plechov, ich antikorozna a ina ochrana-pouziva sa na natery podvozkov) uz mam 2 mesiace. -
« Re: pazvuky
do sbirky :-)...pazvuky interieru: zadni plato na kufru, "kalisky" v madlech dveri, "slepa" tlacitka vedle vyhrivani zad. okna a vystraznych svetel, dvirka schranky pred spolujezdcem, stavitelne "oka" bezpecnostnich pasu.... a samozrejme cca od 100km/h predni bocni okna....vetsina veci se objevuje jen v zime a da se vicemene pri trose sikovnosti uspesne odstranit. -
"-- skrytý --" 12.12.05 11:01
« pazvuky
to usak: jeden pazvuk sa mi na N15 podarilo velmy jednoducho odstranit. Bolo to take piskotanie pocas jazdy. robilo to najviac pri prudsich rozjazdoch na dvojku a este viac v kombinacii pri prejazde nerovnosti. Najprv som myslel ze to je kapota ale casom som zvuk sluchom lokalizoval ze je spredu niekde z motorovej casti. Pozrel som pod kapotu co tam moze piskotat a napadlo ma ze ked to robi najviac na dvojku a pri nerovnostiach ze to bude zaves prevodovky. Je uchytena spredu a nalavo cez klbovy zaves a sulentbloky. Nastriekal som na tie zavesy WD40 a ono to prestalo >:D
Druhy pazvuk, ktory mame tusim rozvanky -teda ten hrkotavy zvuk tiez spredu niekde pri 3 az 4tis otackach (len pocas jazdy) vyzera byt trochu vaznejsou vecou. Bol som v servise (dokonca uz v dvoch) a v oboch ked sa boli servisny technici previezt im to nerobilo :?: Mam pocit ze to robi len pri mojich razantnejsich rozjazdoch 8-s Servisak (Autopolis) mi povedal medzi inym ze N15 je posledny vyborny a bezproblemovy Nissan (jaho manzelka ma na N15 najazdene 300tis bez vaznejsieho servisu). Na ten zvuk mi povedal ze ak sa to bude zhorsovat treba prist. Dovtedy ze s tym netreba nic robit. Pravdepodobne je to vsak nejake lozisko prevodovky ktore ma uz trochu vacsiu volu. V Almere N15 sa vraj takato zavada (opotrrbrnie) casom moze vyskytovat. Bezne to vraj opravuju a podla neho to nie je nic narocne ani cenovo (otazne je ci to tak posudi aj sef servisu). napadlo ma dat do prevodovky nejaky iny olej, ci nejaku prisadu s mensou viskozitou, viem ze sa tym daju vyriesit mensie vole a este dost dlho nemat proble. Neviete niekto aky olej ci prisada to je? A co to stoji? a kde sa to da kupit? -
"-- skrytý --" 07.12.05 09:22
« Micra
Ma tady nekdo zkusenosti s novou Microu?? Stale se poohlizim po nakym malym uspornym auticku na popojizdeni a porad byl muj favorit Clio DCi... Ted se ale naskytla moznost mit za solidni peniz Micru 1.2 z roku 2003 (uz novy model) Ma nekod nake poznatky?? moc dik za odpoved -
"-- skrytý --" 01.12.05 09:42
« Bez nadpisu
len na vysvetlenie aj ostatnym: skratka VTC pouzivana u Nissanu je Valve Timing Control (riadenie casovania ventilov). Vyzera to skutocne tak ako Pise Qeta a to ze model GA14 VTC nemal. Almera N15 mala VTC pouzite len v modeli GA16 aj to len pre auta dodavane do Australie a mimo Europy a Izraela. GA14 pouzivalo vsak jednu celkom dobry vecicku a to Solenoidovy ventil ktory dodava zvyseny privod vzduchu do sacieho potrubia pri zvysenom zatazeni (zapnuta klima, svetla, vyhrievanie zadneho okna, posilovac riadenia). Dosledkom toho sa zapnutim napr. klimy na volobeh otacky nie znizia ale zvysia z 700 na 900 ot/min. Prekvapilo ma ze napr taka aktualna Vectra sa s tym netrapi, pri volobehu pri zapnuti klimy sa zrazu zacalo auto citelne triast, pohlad na otackomer ukazal ze otacky klesli asi o 150 ot/min. OII s tym napr. problem nema -
« Re:
To blesk999: Tím Valve timing camshaft jsem pouze myslel vysvětlení té zkratky VTC, dá se to přeložit jako vačková hřídel časování ventilů. Poslal jsem ti soukromou zprávu s emailem, tam mi to tam, prosím, pošli, jestli můžeš. To časování je mi známý z QG18, funguje to tak jak jsi psal, pouze trochu doplním - pracuje to na základě těch čidel, které jsi psal:teplota vody, otáčky motoru, poloha škrt. klapky a navíc kontrola neutrálu. Nebudu teď psát jaká musí být kombinace teplot chladící kapaliny a polohy škrtící klapky resp. množství střikovaného paliva. Výsledný signál je poslán do el. ventilu, který přepustí tlak k přestavení převodu sacího vačk. hřídele. Rozsah otáček, při kterých je časování přestaveno oproti volnoběhu či max. otáčkám je 1150-4600rpm. V tomto rozsahu je delší přesah otevření sacích a výfukovách ventilů. Tzn. že nad 4600 jede motor se stejným časováním jako při volnoběhu.
Jen mě překvapuje, že by to bylo i na 1,4 motoru. -
"-- skrytý --" 28.11.05 18:33
« Bez nadpisu
to Qeta: Valve timing camshaft- co to je? je tam lrn oznacenie VTC, princip popisujem nizssie. kde ti mam poslat tu kopiu listu z manualu? nasiel som to ked som hladal nejaky problem s Lavym svetlom (nesvietilo ani s dobrou ziarovkov, poistka OK...-uz to ide ale stale sa mi to nezda musel som prehodit kabliky) takze som to nejak blizsie nestudoval