NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: almera 5d 1.5
Hm, myslim, ze pri tej cene je 25kkc dost zanedbatelne, ked to ponuka o dost lepsie vykony. Kedysi, ked som uvazoval o novej Almere, som sa ale docital (niekde na zaciatku tejto rubriky), ze vraj je 1.8 o dost hlucnejsi ako 1.5 a rozdiel vo vykonoch nie je velmi citelny. Co vy na to? -
« Re: almera 5d 1.5
Ta 1.8 stoji jenom o 25 kKc vic (tisicovka za jednoho kone navic) a jede to hodne slusne. Akorat mi prekvapujou ty otacky, ja mam s 1.8 pri 140 cca 4000 otacek, to by znamenalo kratsi prevody nez ma 1.5. Ale zase mi to na petku hodne slusne zrychluje. -
« Re: almera 5d 1.5
stadap: ak sa Ti zda 1.5 slaba, tak sa skus pripadne previest v 1.8. Myslim, ze cenovy rozdie nie je az tak priepastny a 115 konikov a nizko polozeny krutiaci moment by mohli Almerku pekne rozhybat. Aj ked uprimne, este som v novej Almerke nesiel, skusal som jedine prvu Almerku s 1.6. -
« Re: almera 5d 1.5
Ještě jsem se cestou z práce díval, jakým otáčkám odpovídá jaká rychlost (na pětku, podle tachometru):
100 km/h 2700 ot/min
110 3000
120 3300
130 3600
Z toho vyplývá ještě jedna docela zajímavá schopnost relativně slabé almery: nechá se z mírného kopce pěkně rozpálit, protože 6500 otáčkám by odpovídalo přes 230 na tachometru. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že v době slabšího provozu jsem schopen po dálnici v SRN držet rychlost mezi 180 až 220 km/h (zase podle tachometru, vím, že v reálu je to o něco míň).
-
« Re: almera 5d 1.5
dekuji,myslim,ze je to vycerpavajici,ale jak rikas,chce se to projet.Me se totiz do toho focusu moc abych se priznal.jsem rad,ze ten motor neni zas tak spatny.Mel jsem pred tim kii sephii 1.5 a ta tocila 120/2500,takze o tom zrychlovani neco vim,musim ale uznat,ze byla moooc ticha,coz me u te tridy prekvapilo a jela dobre a charakteristiky jsou podobne 1.5 128/2800.jeste rozmyslim nad octavii slabsi TDI,no uvidime co ceny pristi rok. -
« Re: almera 5d 1.5
Já ty testy taky studoval, než jsem to koupil. Pak jsem si do toho sednul, projel jsem se, almera mi nějak "sedla", a to pak rozhodlo o koupi. Jezdím i dlouhé trasy a nemám pocit, že by mě to nějak unavovalo, ani mě nebolí záda. Podle mě je almera jednoznačně "best value for the money". No nic, to byly mé "priority"... Teď k těm dotazům. Ta almera má relativně dlouhé převody, takže na pětku to ani ve vyšších rychlostech nejede v bůhvíjakých točkách, tím pádem ten motor je relativně tichý. Běžně jezdím cca 100 - 120, na dálnici 120 - 150 (podle tachometru), a ten motor nijak extrémně hlučný není. Řekl bych, že tak někde kolem těch 110 není slyšet vůbec. Jenže důsledkem toho relativně nízkého kroutícího momentu a dlouhého zpřevodování je nižší ochota na pětku zrychlovat, takže třeba při rychlém předjíždění je lepší podřadit a pořádně ten motor roztočit. Dvojka točí 110, trojka 140, no a pak teda ten motor nepřeslechneš... Ale zase to je úplně jiné auto, to je pak docela divoch. Takže když to shrnu, při normálním ježdění lehce "dieselového" charakteru a to i vyššími rychlostmi to hlučné není, pokud bys to chtěl systematicky honit nad cca 4500 otáček, tak pak to slyšet je. Ke spotřebě: Rozhodně nejezdím pomalu (jezdím ale převážně sám), jezdím hlavou (žádný styl brzda-plyn), moc aut mě nepředjíždí, a spotřeba se mi přitom drží pořád tak mezi 6.5 až 6.8. Motor víc točím akorát někdy při předjíždění nebo v nějakých vypjatých situacích. Když jedu třeba Plzeň - Hodonín po dálnici a jedu na čas, tak pak se spotřeba dostane tak na 7.5 litru. Ale to mám průměr za celou cestu třeba 110 km/h. Největší spotřebu jsem měl s plně naloženým autem a se 4 koly na zahrádce a se zapnutou klimatizací cestou na dovolenou do Francie, to bylo 8.65 l/100km, ale to už mi toho auta fakt bylo líto... Olej to nežere vůbec, a to ho je tam jenom 2.7 litru, takže i při používání plné syntetiky výměna moc nestojí. -
« almera 5d 1.5
to motorkar:chci se zeptat jak je to s 1.5 s hlucnosti a s dynamikou. chtel bych si koupit almeru 5D 1.5 a jak jsem cetl recenzi na autohit.cz,ze je udajne hlucny.muzes mi to prosim osvetlit z vlastni zkusenosti nebo kdy zacina byt hlucny.dale,musis auto vytacet aby to jelo?jezdim na cestach bezne tak 110 a dalnice do 150.a dale mam dotaz na tu spotreba,jak je nutno jezdit a zachovat tech 6.7 l/100.kolik ti to bere,kdyz s tim jezdis kolem tech 110-120 km/h.jeste premyslim o focusu 1.6,ale tam se to musi tocit asi.jinak je to na almeru dobry tocak 128/2800 nebo je lepsi kolem 4000 ot/min.dekuji -
« Re: nissan almera 2002
To nissan: Mě se s almerou r.v. 2001 povedlo v květnu "stádečko" srnek ve 100 km/h, taky to bylo na pravou stranu - reflektor, blinkr, nárazník, rovnání a stříkání kapoty - bylo toho za 28 tisíc (v nissan servisu). První odhad po nehodě byl 35 tisíc. Ne že by to bylo málo, ale když se ti toto přihodí třeba s oktávií nebo fabií, o moc levnější to nebude. Oktávii jsem měl 2 roky, trefil se mi transit do LP blatníku a "ustřelil" mi zpětné zrcátko. No a bylo to taky za 27 tisíc...
-
« Re: nissan almera 2002
Nahradni dily u Nissana jsou jedinou skvrnou na jinak pomerne idylickem souziti s temito auty. Pred 14 dny jsem sejmul s Primerou divoky prase - prave svetlo a mlhovka, predni naraznik, nejake vzpery - celkova cena 48.000,- Kc!!! Za to by byla pouzitelna ojetina. Nechci ani domyslet, kolik by stalo setkani s necim tvrdsim nez bylo to blby prase. -
« Re: Pylový filtr
to _keni: Možná trochu trochu s křížkem po funuse... :-) Ještě tam může zarazit jeden problém. Cestu ven kříží rámečku s filtrem ještě kus vnitřního plastového rámu od palubovky, který má na sobě "perforaci" nebo spíš místa, kde se má odstranit (u N15). Tohle by měli udělat při první výměně v servise a nahradit toto místo přišroubovatelnou záslepkou. V mém případě to neudělali, z čehož odvozuji, že je třeba trochu zabrat a odehnout tu příčku a pak půjde rámeček s filtrem vytáhnout. Nebo to můžeš sám kleštemi ten 2cm kousek plastu odstřihnout a pak tam příp. vymyslet nějakou záslepku z "Merkuru" :-) -
« Re: nissan almera 2002
Jezdím almerou 1.5 r.v. 2001, mám najeto 106 tisíc km bez jakýchkoliv problémů. Je to jedno z nejspolehlivějších aut na trhu a můžu ho doporučit. Kromě výměny 2 žárovek v předních světlech bez závad, spotřeba průměr 6.7 l/100km. V těch 106 tisících mám vše původní, včetně brzdových destiček a kotoučů (destičky mají pořád cca 5 mm). Servis stojí tolik co u škodovky (olejová náplň je jenom 2.7 litru), v případě bourání díly o trochu dražší jsou (třeba orig. přední okno stálo u nissana i s prací 13T). Záleží taky na tom, na co to auto chceš... -
« sunny
Damy a panove, mate nekdo osobni zkusenosti se starsim Nissanem Sunny (rv. okolo 1990)? Specialne pak s verzi 4x4. Shanim takove vozitko do 50 000,-, ktere neco vydrzi. Nejake drobne vady na krase mi nevadi. Hlavne aby to dobre jelo :-) Mozna to bude Subaru, mozna Nissan, mozna neco jineho. -
« Re: Skrabance
2Mena: Já tu originál nissan sadu na opravy na almeru používám (a jsem mimochodem z Plzně). Zapomeň na to, že by to nebylo po opravě vidět, to bude vidět vždy, minimálně z určitých úhlů. To "uhlazení barvy" houbičkou je nesmysl, ta barva po vyschnutí zmenší objem. Doporučuju ti nejdříve nanést co nejpřesněji a bez přetahování na nepoškozený lak samotnou metalízu, nechat to uschnout (po uschnutí tam bude takový malý "kráter") a po pár hodinách (v létě, teď raději déle) na to nanes ten krycí bezbarvý lak ve větší vrstvě (udělej na tom "kopeček"). Po zaschnutí to bude skoro v rovině s nepoškozeným lakem a nebude to moc vidět. Samozřejmě tak jdou opravovat malé vady v řádu mm2, přiznám se ale, že jsem s tím štětečkem opravoval i dveře odřené od plotu v ploše cca 15cm2 (ale neříkám, že to není vůbec vidět). Jinak nastříkat část střechy prakticky nejde, resp. bude to vždycky vidět. Na to se radši vykašli. Mě stříkali v nissanu v Plzni předek po srážce se srnou (resp. oni to někde nechávají dělat, nestříkají to přímo u nich), a stejně je to při bedlivějším pozorování poznat. Ta barva má trochu jiné reflexní vlastnosti a když to auto obcházíš, tak si toho všimneš. Já mám střechu od zahrádky taky trochu odřenou, vloni jsem jel se 4 koly na střeše s autem starým 3 měsíce a na ten lak to asi bylo příliš... -
« Re: Skrabance
Takze to nestoji 250,-, ale cca 160,-, ale je to stejne jedno, protoze to je poznat. I kdyz je to original z Nissanu, presne na tu barvu co mam, ale ten povrch je proste jinej. Obzvlast kdyz se na to clovek diva naplocho, coz v pripade strechy je celkem jasny ;-). Navic sem to roztiral houbickou (aby to bylo krasne hladky) a tim se zvetsil tu plochu nepuvodniho laku.
Takze otazka do plena, kolik cca stoji to "presplichnuti" a jaky plochy se strikaj? Ja to mam na casti strechy (nekolik procent plochy), takze nechci platit celou strechu. Nevite nekdo jestli to delaji v Plzni na pockani (a kde?), pripadne behem dopoledne? Auto nutne potrebuju, volny mam jenom vikendy a nema s lakyrnictvim zadny zkusenosti. Diky. -
« Re: Skrabance
Stejně je to pak vidět, menší škrábance jdou jemnou brusnou pastou. Rozhodně je blbost kupovat nějaký univerzální tužky. Každá barva je trochu jiná. Na větší nebo hluboký škrábance pomůže jen přešplíchnout. To je rada co jsem dostal od zkušeného mechanika, lakýrníka.
Z Nissanu máme originál sadu, ale potom je vidět že je to zatřený.
Jestli něco účinného seženeš, dej vědět!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jediny doporuceni je zkusit si oboje project. Jinak souhlasim s nazorem ze je to zdaleka nejlepsi kup pri pomeru vykon/cena.