NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: almera 5d 1.5
man> Dolití rozhodně nespěchá, souhlasím s mitsi. Jinak bych to s fridexem radši nemíchal, ta chladící kapalina v almeře (aspoň v té mojí) vypadá opticky jinak než fridex pro hliníkové motory (je světlemodrá a není průhledná, je jakoby zakalená), já jsem to teda radši nemíchal a počkal jsem do prohlídky. To třeba v motorce mám kapalinu, která jako by fridexu "z oka vypadla"... Ale zbavím tě iluze - na provozní náplně se ti záruka nevztahuje, zadarmo by ti tu kapalinu dolili jen u úplně nového auta nebo třeba kdyby klesla hladina po výměně kapaliny v rámci velké prohlídky, jinak si to musíš zaplatit. -
"-- skrytý --" 23.12.02 20:19
« Re: almera 5d 1.5
Pokud je to těsně nad minimem tzv. "za studena", pak bych s tím nedělal vůbec nic. Chladicí kapalina má totiž velkou tepelnou roztažnost a po zahřátí motoru je jí ve vyrovnávací nádržce (a tudíž i v celém okruhu chlazení) určitě dost. -
« Re: almera 5d 1.5
Ahoj.Mam dotaz.Vcera jsem si nahodou vsimnul,za mam podezrele nizkou hladinu chladici kapaliny ve vyrovnavaci nadrzce,hodne blizko u min.Je to 1.5 jeste v zaruce.Mam s takovou prkotinou jet do Nissanu(kde me to dolejou zdarma?)nebo tam muzu nalit treba Fridex pro celohlinikovy motory.Samozrejme v chytry modry knizce pisou,ze se musi pouzivat jedine Nissan nemrznouci smes atd atd.Co vy na to? -
« Re: almera 5d 1.5
Myslim ze u motoru 1.8 neni se spotrebou zadny problem, protoze ten motor je primarne konstruovan pro minimalni emise a minimalni spotrebu - z toho objemu by rozhodne sly vymacknout lepsi vykonovy charakteristiky, ale ve prospech spotreby/emisi je vykon dost nizky. Musim rict, ze se s nim da dokonce jezdit testne pod 6l na 100 (jak uvadi i vyrobce 5.9/100) - ale 90 km/h neni "jezdit" ale courat se, takze v praxi jezdim tak za 7.0 - 7.5, v zime za 7.8. Kdyz me chytne zavodeni, dostanu se pres 8 litru ale maximalne tak na 8.3. -
« Re: spotreba
To niss: almera 1.5, 2001, najeto 109 tisíc, občas tu nádrž v jednom jízdním režimu vyjedu, hodně jezdím sám - spotřebu mám v průměru tak 6,8 l/100km. Delší trasy mimo město (rychlost cca 100 až 120 podle tachometru) spotřeba 6,3 - 6,6, dálnice (rychlost 130 až 140) spotřeba 6,9 až 7,2, dálnice "plnej knedlík" 7,5 až 8. Našli se takoví, kteří mi tvrdili, že jezdí pod 6, já jsem to teda pod 6 litrů nikdy nedostal... -
« Re: almera 5d 1.5
No ja si spotrebu este nikdy nemeril. Jezdim sice jako drak (mam 6000 km za mesic a pul a to jenom o vejkendech) a zajimalo by me to taky, ale este sem si nenasel chvilku. Nadrz mi vydrzi zhruba 700 km, coz je min nez 7.8 l (nejezdim az do uplne prazdny). A musim priznat, ze dost vyuzivam sily motoru, vono to cloveku neda ;-). Osobne sem hodne rad ze sem koupil 1.8, za tu cenu to urcite za to stoji. -
« Re: almera 5d 1.5
standap> Před almerou jsem měl oktávii TDI 81kW, jela dobře, ale sypala se. Motorek stěračů, spínač světel, nakonec olej v chlazení. Když to nebyli ve značkovém servisu schopni ani za 2 měsíce opravit (jakési těsnění nebylo v ČR a bylo dlouhodobě na "skluzové listině"), musel jsem si pro součástku za 5DEM sám zajet do Německa... To už byl vrchol. Prodal jsem to a jen za mírně navýšený peníz jsem koupil tu almeru. Dneska už 109 tis.km - a bez problémů. Do oktávie bych už nešel ani za nic. Vím, že jsem měl možná smůlu (viz zdejší diskusní forum), ale spolehlivost je pro mě při denním používání a velkém počtu ujetých km prioritou... -
« Re: almera 5d 1.5
Mena> Těch 4000 otáček při 140 je ale plus mínus to samé jako u 1.5, já mám 3600 při 130 (na víc jsem si včera večer za tmy na normální silnici netroufnul) a to odpovídá 3900 při 140, těch 100 otáček už je chyba v rámci "voko vidí...". Co by mě ale zajímalo, to je rozdíl ve spotřebě mezi 1.5 a 1.8. Moje 1.5 má dle TP průměr 6.6 l/100km, víceméně to odpovídá mé zkušenosti. Ale ta 1.8 má papírově o litr víc. Selský rozum mi říká, že když budu jezdit přibližně stejným stylem s 1.5 a s 1.8, nebude ten rozdíl až tak velký... Má s tím někdo zkušenost? Žere ta jedna osmička opravdu o litr víc? -
« Re: almera 5d 1.5
Mne tiez vysla Almera 1.8 ako najlepsi pomer cena/hodnota a to zo vsetkych aut v cenovej relacii do 600kSk (teda 400kkc): bola dokonca vtedy akcia 1.8 s klimou za 545kSk. Ale nakoniec som sa zamyslel a kupil predsa len jazdene ;))
Moja 1.6 v Primere bola tiez prijemne ticha, ale 90 konikov bolo predsa len trosku malo na to tazke sprevodovanie. Zato vsak vynikala uspornostou: dlhodoby priemer (dialnice stalym tempo 150 + mesto) cca. 6,5 litra. Spolahlivost fantasticka. -
« Re: almera 5d 1.5
V tej 1.5 sem nejel, nemuzu srovnavat. S tou 1.8 sem jel zatim nejvic 160 a neprislo mi to nak hlucny, ale je pravda ze uz to je slyset. V takovejhle rychlostech ale dela vic aerodynamickej hluk (no mozna i zimni gumy), obrana je lehka - pustit si radio. Hluk motoru se taky zmensi az se to trosku zajede. S vykonem sem spokojenej, na petku se da predjizdet i do kopce (na dalnici).
Jediny doporuceni je zkusit si oboje project. Jinak souhlasim s nazorem ze je to zdaleka nejlepsi kup pri pomeru vykon/cena. -
« Re: almera 5d 1.5
Hm, myslim, ze pri tej cene je 25kkc dost zanedbatelne, ked to ponuka o dost lepsie vykony. Kedysi, ked som uvazoval o novej Almere, som sa ale docital (niekde na zaciatku tejto rubriky), ze vraj je 1.8 o dost hlucnejsi ako 1.5 a rozdiel vo vykonoch nie je velmi citelny. Co vy na to? -
« Re: almera 5d 1.5
Ta 1.8 stoji jenom o 25 kKc vic (tisicovka za jednoho kone navic) a jede to hodne slusne. Akorat mi prekvapujou ty otacky, ja mam s 1.8 pri 140 cca 4000 otacek, to by znamenalo kratsi prevody nez ma 1.5. Ale zase mi to na petku hodne slusne zrychluje. -
« Re: almera 5d 1.5
stadap: ak sa Ti zda 1.5 slaba, tak sa skus pripadne previest v 1.8. Myslim, ze cenovy rozdie nie je az tak priepastny a 115 konikov a nizko polozeny krutiaci moment by mohli Almerku pekne rozhybat. Aj ked uprimne, este som v novej Almerke nesiel, skusal som jedine prvu Almerku s 1.6. -
« Re: almera 5d 1.5
Ještě jsem se cestou z práce díval, jakým otáčkám odpovídá jaká rychlost (na pětku, podle tachometru):
100 km/h 2700 ot/min
110 3000
120 3300
130 3600
Z toho vyplývá ještě jedna docela zajímavá schopnost relativně slabé almery: nechá se z mírného kopce pěkně rozpálit, protože 6500 otáčkám by odpovídalo přes 230 na tachometru. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že v době slabšího provozu jsem schopen po dálnici v SRN držet rychlost mezi 180 až 220 km/h (zase podle tachometru, vím, že v reálu je to o něco míň).
-
« Re: almera 5d 1.5
dekuji,myslim,ze je to vycerpavajici,ale jak rikas,chce se to projet.Me se totiz do toho focusu moc abych se priznal.jsem rad,ze ten motor neni zas tak spatny.Mel jsem pred tim kii sephii 1.5 a ta tocila 120/2500,takze o tom zrychlovani neco vim,musim ale uznat,ze byla moooc ticha,coz me u te tridy prekvapilo a jela dobre a charakteristiky jsou podobne 1.5 128/2800.jeste rozmyslim nad octavii slabsi TDI,no uvidime co ceny pristi rok. -
« Re: almera 5d 1.5
Já ty testy taky studoval, než jsem to koupil. Pak jsem si do toho sednul, projel jsem se, almera mi nějak "sedla", a to pak rozhodlo o koupi. Jezdím i dlouhé trasy a nemám pocit, že by mě to nějak unavovalo, ani mě nebolí záda. Podle mě je almera jednoznačně "best value for the money". No nic, to byly mé "priority"... Teď k těm dotazům. Ta almera má relativně dlouhé převody, takže na pětku to ani ve vyšších rychlostech nejede v bůhvíjakých točkách, tím pádem ten motor je relativně tichý. Běžně jezdím cca 100 - 120, na dálnici 120 - 150 (podle tachometru), a ten motor nijak extrémně hlučný není. Řekl bych, že tak někde kolem těch 110 není slyšet vůbec. Jenže důsledkem toho relativně nízkého kroutícího momentu a dlouhého zpřevodování je nižší ochota na pětku zrychlovat, takže třeba při rychlém předjíždění je lepší podřadit a pořádně ten motor roztočit. Dvojka točí 110, trojka 140, no a pak teda ten motor nepřeslechneš... Ale zase to je úplně jiné auto, to je pak docela divoch. Takže když to shrnu, při normálním ježdění lehce "dieselového" charakteru a to i vyššími rychlostmi to hlučné není, pokud bys to chtěl systematicky honit nad cca 4500 otáček, tak pak to slyšet je. Ke spotřebě: Rozhodně nejezdím pomalu (jezdím ale převážně sám), jezdím hlavou (žádný styl brzda-plyn), moc aut mě nepředjíždí, a spotřeba se mi přitom drží pořád tak mezi 6.5 až 6.8. Motor víc točím akorát někdy při předjíždění nebo v nějakých vypjatých situacích. Když jedu třeba Plzeň - Hodonín po dálnici a jedu na čas, tak pak se spotřeba dostane tak na 7.5 litru. Ale to mám průměr za celou cestu třeba 110 km/h. Největší spotřebu jsem měl s plně naloženým autem a se 4 koly na zahrádce a se zapnutou klimatizací cestou na dovolenou do Francie, to bylo 8.65 l/100km, ale to už mi toho auta fakt bylo líto... Olej to nežere vůbec, a to ho je tam jenom 2.7 litru, takže i při používání plné syntetiky výměna moc nestojí. -
« almera 5d 1.5
to motorkar:chci se zeptat jak je to s 1.5 s hlucnosti a s dynamikou. chtel bych si koupit almeru 5D 1.5 a jak jsem cetl recenzi na autohit.cz,ze je udajne hlucny.muzes mi to prosim osvetlit z vlastni zkusenosti nebo kdy zacina byt hlucny.dale,musis auto vytacet aby to jelo?jezdim na cestach bezne tak 110 a dalnice do 150.a dale mam dotaz na tu spotreba,jak je nutno jezdit a zachovat tech 6.7 l/100.kolik ti to bere,kdyz s tim jezdis kolem tech 110-120 km/h.jeste premyslim o focusu 1.6,ale tam se to musi tocit asi.jinak je to na almeru dobry tocak 128/2800 nebo je lepsi kolem 4000 ot/min.dekuji -
« Re: nissan almera 2002
To nissan: Mě se s almerou r.v. 2001 povedlo v květnu "stádečko" srnek ve 100 km/h, taky to bylo na pravou stranu - reflektor, blinkr, nárazník, rovnání a stříkání kapoty - bylo toho za 28 tisíc (v nissan servisu). První odhad po nehodě byl 35 tisíc. Ne že by to bylo málo, ale když se ti toto přihodí třeba s oktávií nebo fabií, o moc levnější to nebude. Oktávii jsem měl 2 roky, trefil se mi transit do LP blatníku a "ustřelil" mi zpětné zrcátko. No a bylo to taky za 27 tisíc...