NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Spotreba (drat ve strese)
Ahoj, mam Almeru N16 objem 1,5 najazdených asi 7000 km a som s nou v celku spokojny az na nejake detaily, t.j. hlavne pazvuky v interiere. Precital som si celu diskusiu o Nissane a chcel by som reagovat na niektore namety. Napr. hybajuca sa riadiaca paka. Na to som sa tiez pytal panov v bratislavskom servise a bolo mi povedane, ze tam musi byt nejaka vola. A taktiez by som chcel uviest niektore problemy s tymto autom:
- hybajuce sa lave sklo u vodica /bolo to uz
opravované ale hybe sa zase/
- klepanie pod volantom
- klepanie pravych a lavych oblozeni dveri
- klepanie stredovajeodkladacej skrinky na
pristr.doske
- prefukovanie cez pravé zadné okno
- klepanie v reproduktore
- ulomene uchytky stredovych plastov na strane
spolujazdca
- ulomene uchytky plastov na pravom dolnom prahu
Su to v podstate len vsetko detaily ale niekedy mi tie pazvuky lezu dost na nervy.
A taktiez sa mi zda, ze to auto ma vysoku spotrebu (jazdim hlavne na kratke vzdialenosti cca. 10 km)
A este mohol by mi niekto napisat skusenosti so servisom Nissanu v Brne, lebo ten "moj" v Bratislave nestoji za nic a su tam strasne arogantni ludia.
Dakujem
-
« Re: Spotreba (drat ve strese)
Dik za tip! Osobne nemam odvahu se v tom rypat, asi udelam pana chytryho pred servisakem :)
A kdyz uz jsme u tech rusivych zvuku - semotamo na vetsich nerovnostech mi jdou divne zvuky odkudsi z pod volantu. Jakoby neco vetsiho bylo uvolnene - neni to typicke rezonovani ci piskani. Ale nic uvolneneho jsem nenasel. Nejvic se to podoba, jako kdybyste meli neco v prihradce a ono to tam volne litalo. Ale moc mi to neva, protoze to kupodivu moc nerusi - trva to vzdy jen vterinku a ten zvuk neni protivny. -
« Re: Spotreba (drat ve strese)
2fleggy: To klepani ve strese jsem taky registroval. Vyndaval jsem lampicku a potahoval dratky, pridal trochu peny a silikonu, nebylo to nic platny. Nakonec jsem prisel na to, ze to byla ta stropni svitilna, v urcitych polohach prepinace tam vibrovala zarovka o plastovy kryt (mozna "mura ve sklenici", to je hezka charakteristika...). Zmenou polohy (jinym napruzenim) toho pohybliveho plisku objimky zarovky (zvetsenim vzdalenosti zarovky od krytu) se to uklidnilo. Jeste jsem detekoval jedno podobne klepani, ktere se usim jevilo jako ze stropniho osvetleni, ale to slo z plastoveho krytu praveho zadniho sloupku. Ale ani jedno to klepani nebylo nijak tragicke (i kdyz mne taky se.. poslouchat zvuky, ktery do auta nepatri:-) -
« Spotreba
Ja mam 1.8 sedan, najeto 35tis a spotreba pod 8/100. Kazdy tyden jezdim prevazne sam trasu Prerov-Praha (dalnice 140-160) a pres tyden dojizdim v Praze do prace. Obvykle to predstavuje tydne +/- 700km a benzin beru vzdy v pondeli rano okolo 55 litru. Pekna rutina :)
Rozhodne doporucuju 1.8, uz kvuli vykonove rezerve pro klimu. BTW jako kdyby mi ve stropnim osvetleni klepal nejaky uvolneny drat. Je to citlive na otacky a obcas je to fest slyset - jako mura ve sklenici. V servisu tam zkouseli dat penu, ale zda se mi, ze jak se v tom vrtali, tak to jeste zhorsili. Nemate s tim nekdo nejakou zkusenost? -
« Re: Skrabance
Tak dokonceni k tej poskrabanej strese. Pracuju v Linci (Rakousko) a bydlim hned vedle Nissaniho servisu. Tak sem to tam dal a za par dni to bylo hotovy. Prelakovana strecha a horni cast zadnich dveri. Poznat to absolutne nejde, zkoumal sem to co to slo. Jedina vada na krase je cena - skoro 500,- Euro. -
« Re: almera 5d 1.5
Pri mem vetsim kilometrovem probehu (cca 6 tis. km za mesic) v te vyssi hladine chladici kapaliny vidim urcitou rezervu, nemusim na to proste myslet. Rekl bych, ze prirozeny ubytek kapaliny je u mne cca 1 cm za mesic. Ale asi to nebude tolik, pokud budete jezdit mene. Jinak v "mem servisu" maji snahu menit chladici kapalinu a brzdovou kapalinu kazdych 30 tisic km pri "velke" prohlidce, pry je to dano servisnimi pokyny vyrobce. Podle mne je to kravina, protoze ja to najedu za 5 mesicu a takhle casto menit chladici i brzdovou kapalinu je zcela zbytecny plytvani. V servisu se trochu kroutili, ale ted si ty naplne uz nenechavam menit casteji nez jednou za rok. Jinak se jeste musim pochlubit osobnim rekordem - brzdove desticky mam ve 109 tis. km porad puvodni! Maji jeste cca 4-5 mm. -
« Re: almera 5d 1.5
Musim priznat, ze Te kapaliny mam ve vyrovnavaci nadrzce uplne stejne jako Ty a nijaky problem v tom nevidim. Ptal jsem se na to i v servisu a rekli mi, ze pokud je hladina nad spodni (minimalni) ryskou, nestane se nic a mohu bez problemu jezdit. Mam take novou 1.5 od zari a 3500km najeto. Pohoda! -
« Re: almera 5d 1.5
man> Dolití rozhodně nespěchá, souhlasím s mitsi. Jinak bych to s fridexem radši nemíchal, ta chladící kapalina v almeře (aspoň v té mojí) vypadá opticky jinak než fridex pro hliníkové motory (je světlemodrá a není průhledná, je jakoby zakalená), já jsem to teda radši nemíchal a počkal jsem do prohlídky. To třeba v motorce mám kapalinu, která jako by fridexu "z oka vypadla"... Ale zbavím tě iluze - na provozní náplně se ti záruka nevztahuje, zadarmo by ti tu kapalinu dolili jen u úplně nového auta nebo třeba kdyby klesla hladina po výměně kapaliny v rámci velké prohlídky, jinak si to musíš zaplatit. -
"-- skrytý --" 23.12.02 20:19
« Re: almera 5d 1.5
Pokud je to těsně nad minimem tzv. "za studena", pak bych s tím nedělal vůbec nic. Chladicí kapalina má totiž velkou tepelnou roztažnost a po zahřátí motoru je jí ve vyrovnávací nádržce (a tudíž i v celém okruhu chlazení) určitě dost. -
« Re: almera 5d 1.5
Ahoj.Mam dotaz.Vcera jsem si nahodou vsimnul,za mam podezrele nizkou hladinu chladici kapaliny ve vyrovnavaci nadrzce,hodne blizko u min.Je to 1.5 jeste v zaruce.Mam s takovou prkotinou jet do Nissanu(kde me to dolejou zdarma?)nebo tam muzu nalit treba Fridex pro celohlinikovy motory.Samozrejme v chytry modry knizce pisou,ze se musi pouzivat jedine Nissan nemrznouci smes atd atd.Co vy na to? -
« Re: almera 5d 1.5
Myslim ze u motoru 1.8 neni se spotrebou zadny problem, protoze ten motor je primarne konstruovan pro minimalni emise a minimalni spotrebu - z toho objemu by rozhodne sly vymacknout lepsi vykonovy charakteristiky, ale ve prospech spotreby/emisi je vykon dost nizky. Musim rict, ze se s nim da dokonce jezdit testne pod 6l na 100 (jak uvadi i vyrobce 5.9/100) - ale 90 km/h neni "jezdit" ale courat se, takze v praxi jezdim tak za 7.0 - 7.5, v zime za 7.8. Kdyz me chytne zavodeni, dostanu se pres 8 litru ale maximalne tak na 8.3. -
« Re: spotreba
To niss: almera 1.5, 2001, najeto 109 tisíc, občas tu nádrž v jednom jízdním režimu vyjedu, hodně jezdím sám - spotřebu mám v průměru tak 6,8 l/100km. Delší trasy mimo město (rychlost cca 100 až 120 podle tachometru) spotřeba 6,3 - 6,6, dálnice (rychlost 130 až 140) spotřeba 6,9 až 7,2, dálnice "plnej knedlík" 7,5 až 8. Našli se takoví, kteří mi tvrdili, že jezdí pod 6, já jsem to teda pod 6 litrů nikdy nedostal... -
« Re: almera 5d 1.5
No ja si spotrebu este nikdy nemeril. Jezdim sice jako drak (mam 6000 km za mesic a pul a to jenom o vejkendech) a zajimalo by me to taky, ale este sem si nenasel chvilku. Nadrz mi vydrzi zhruba 700 km, coz je min nez 7.8 l (nejezdim az do uplne prazdny). A musim priznat, ze dost vyuzivam sily motoru, vono to cloveku neda ;-). Osobne sem hodne rad ze sem koupil 1.8, za tu cenu to urcite za to stoji. -
« Re: almera 5d 1.5
standap> Před almerou jsem měl oktávii TDI 81kW, jela dobře, ale sypala se. Motorek stěračů, spínač světel, nakonec olej v chlazení. Když to nebyli ve značkovém servisu schopni ani za 2 měsíce opravit (jakési těsnění nebylo v ČR a bylo dlouhodobě na "skluzové listině"), musel jsem si pro součástku za 5DEM sám zajet do Německa... To už byl vrchol. Prodal jsem to a jen za mírně navýšený peníz jsem koupil tu almeru. Dneska už 109 tis.km - a bez problémů. Do oktávie bych už nešel ani za nic. Vím, že jsem měl možná smůlu (viz zdejší diskusní forum), ale spolehlivost je pro mě při denním používání a velkém počtu ujetých km prioritou... -
« Re: almera 5d 1.5
Mena> Těch 4000 otáček při 140 je ale plus mínus to samé jako u 1.5, já mám 3600 při 130 (na víc jsem si včera večer za tmy na normální silnici netroufnul) a to odpovídá 3900 při 140, těch 100 otáček už je chyba v rámci "voko vidí...". Co by mě ale zajímalo, to je rozdíl ve spotřebě mezi 1.5 a 1.8. Moje 1.5 má dle TP průměr 6.6 l/100km, víceméně to odpovídá mé zkušenosti. Ale ta 1.8 má papírově o litr víc. Selský rozum mi říká, že když budu jezdit přibližně stejným stylem s 1.5 a s 1.8, nebude ten rozdíl až tak velký... Má s tím někdo zkušenost? Žere ta jedna osmička opravdu o litr víc? -
« Re: almera 5d 1.5
Mne tiez vysla Almera 1.8 ako najlepsi pomer cena/hodnota a to zo vsetkych aut v cenovej relacii do 600kSk (teda 400kkc): bola dokonca vtedy akcia 1.8 s klimou za 545kSk. Ale nakoniec som sa zamyslel a kupil predsa len jazdene ;))
Moja 1.6 v Primere bola tiez prijemne ticha, ale 90 konikov bolo predsa len trosku malo na to tazke sprevodovanie. Zato vsak vynikala uspornostou: dlhodoby priemer (dialnice stalym tempo 150 + mesto) cca. 6,5 litra. Spolahlivost fantasticka.
spotreba? Ja mam 98 Bravu, 1.6 16V motor a jezdim s
ni 4 km useky (prace/domu), obcas i neco vice.
A kolik mi zere? 11 l (+-). IMHO j eto v tehle zime a
rezimu jizdy normalni. Takze kolik zere tobe ta tva Almarka?