NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Co říkáte na novou Almeru N17?
2Weiny: Teda úvodem musím smeknout, jsi fakt dobrej psavec:-) Já myslím, že almera bude dobrá volba i ve verzi N17 (jestli to ovšem už frantíci nestačí zkurvit unifikací plošin apod.), i cenová politika nissanu je vcelku stabilní, takže nějakou cenovou revoluci neočekávám. Na zimu mám plecháče a Michelin Alpin 185/65R15 (to už jsem tu někde psal), cena byla i s montáží asi 12 tisíc, takže 5 litrů za gumu to určitě nebylo (možná to byla nějaká akce, už nevím). Výhoda těch Michelinů je i v životnosti, protože na nich mám už 50 tisíc km a mají vzorek pořád tak 4-5mm (právě se začínají objevovat ta rozdvojení Y-lamel). Na léto mám alu disky z Německa 7J15 (podle německýho katalogu OK, u nás bych za to krk nedal) a na ně jsem si koupil Sava Intensa 195/60R15. Tyto gumy nejsou nic moc, nedoporučuje je, sedí to hůř než ty zimní Micheliny a po cca 30 tis. km už jsou docela sjetý. Jinak můžu k almeře jenom doplnit už vícekrát zdůrazňovanou spolehlivost, jezdím denně a hodně, za každého počasí,´docela tvrdý podmínky, údržba je spíš to povinné minimum, a auto jezdí stále OK a s rozumnou spotřebou. Průměrné náklady na 1km jsou super. -
« Re: ABS
Tak, kontrolka ABS sa mi zase rozsvietila, nebudem davat dole kolesa a nieco tam cistit, ako mi radit ace2 (mimochodom dakujem za radu). Som technicky antitalent, tak sa radsej do toho nebudem montovat, necham to na odbornikov. Mohol by mi touto cestou niekto poradit skusenosti s AUTOPARKOM v Brne? Tam sa s tym chystam ist. A este nieco. V diskusnom fore na autohit.cz som sa docital, ze na niektorych seriach Almer sa po najazdeni 7500 km prejavuje zavada softwaru riadiacej jednoty(prave tolko mam teraz najazdene). Pocul niekto tuz takuto informaciu.
-
« Re: Co říkáte na novou Almeru N17?
Podle me ma Almera opravdu nejlepsi pomer cena vykon, obzvlaste u akcnich modelu. Otazka je, jestli ten novejsi model bude tu cenu drzet na stejny hladine, nebo uz bude drazsi. Pak se ta hlavni prednost Almery (cena) vytrati.
Je pravda ze soucasna 1.5 neni nak obzvlast vykona. Proto sem celkem rychle zvolil 1.8 a sem za to moc rad. Pokud ta nova uz bude vykonejsi, tak uz by stalo za to si obe verze projet a promyslet si to. K cemu to auto bude a tak.
Nynejsi Alu kola maji nakou ochranou vrstvu proti soli a podobnym ksindlom. Kdyz ho ale skrabnes (napr. o obrubnik), tak tu vrstvu ponicis a pak to ta sul zacne zrat. Ja mam na zimu plechace (185/65 R15) s poklicema co vypadaj jak hliniky (maji tam udelany i srouby, aby to vypadalo fakt verne ;-) ) a zdalky to vypada fakt dobre. Na leto mam 195/55 R16 abych mel lepsi svezenicko. Vono nez prehazovat gumy, to je lepsi prehazovat cely kola. Rozhodne bych tam nedaval mensi kola nez patnactky, na pohodlnosti jizdy je to dost znat (cim vetsi tim lepsi ;-) ). No ale pochybuju ze by to bylo i dovoleny.
Me ten posilovac vyhovuje. Je zavislej na rychlosti, takze kdyz jedes pomalu tak se s tim toci dobre a kdyz jedes rychle (napr. dalnice), tak s tim sotva otacis. Kdy je ta hranice netusim, ale fakt mi to vyhovuje.
Jinak schvaluju vyber Almery, ale pokud najezdis 6000 km za rok, tak ja pro tebe novy auto opravdu spatna investice. Lepsi by bylo neco mirne (napr. 3 roky stary) jetyho a za cas obmenit, ale pokud si opravdovej fanda, tak proc ne ;-). -
« Re: ABS
Než bych je do servisu tak bych sundal kola a očistil sluníčko. Takové zubaté kolo na náboji a pak samotný senzor. Hodně často se stává že jedno z toho bude špinavé a senzor pak nedokáže odečíst korektně zda a jakou rychlostí se kolo točí a tak hodí error. Auto samozřejmě brzdí zcela normálně, jen ABS nebude fungovat. Tohle bývá nejčastější závada. Pokud to nepomůže, tak pak do servisu. -
« ABS
Uz zase sa mi objavil dalsi problem. Tyka sa ABS. Pri nastartovani mi zacala svietit kontrolka ABS a svietila aj pocas jazdy. Po zastaveni, naslednom vypnuti motora a opatovnom nastartovani kontrolka prestala svietit. Mohli by ste mi s tymto mojim problemom poradit? Je to nejaka chyba, alebo len mensi "skrat" a niekedy sa to stava? Dakujem -
"-- skrytý --" 23.01.03 11:53
« Co říkáte na novou Almeru N17?
Tak nedá mi to a přidám taky svůj názor, a jak se znám zase to bude román. Auto jsem zatím nepotřeboval (je mi 31let) až před rokem mě napadlo pořídit si něco (Mazdu 323F 1990, mrkačku) a zjistil jsem, že bez auta už nemohu být a přestože zatím najedu jen cca 6tisíc ročně, rozhodl jsem se že tudy vede cesta a musím si koupit nové auto, které s mým přístupem a ježděním může sloužit i 20let. Jsem totiž puntičkář, miluji veškerou techniku (hlavně počítače) a rád věci udržuji do posledního okamžiku v tom nejlepším stavu, což je ale jaksi s 13let starým autem problém.
No a teď přišla volba na co se zaměřit, jak našetřit a znáte to, nejdřív každý týden nadšení pro jiný model. Nejdřív to byly Octávie a Fábie, v těch jsem se projel a vůbec mě nezaujaly (teď už se mi přímo hnusí), pak jsem se byl projet ve Zlíně v nové 323, hezké, příjemné, ale ta cena! 420000kč v základě bez ničeho, verze sport za 520000kč v základě… Pak se mi s ženou zalíbil Peugeot 307, seděl jsem v něm a sháněl fotky, no ale zas ta cena, 460 000kč 1,6-ka v základě, no to mě opravdu nebere.
Pak přišel ale šok, po rozhodnutí že chci japonce (bo Mazda šlape jak hodiny, akorát mám už nové 3 díly výfuku aj.) byl výběr celkem zúžen, cenově všechny modely začínají na 420000kč kromě Almery. Hledal jsem tedy jen ze zvědavosti nějakou prodejnu ve Zlíně, nakonec jsem zjistil že je v Otrokovicích pár metrů ode mě a zašli jsme tam. To co následovalo vyústilo v obrovskou lásku a obdiv ke krásnému autu s naprosto nejlepším poměrem výkon & cena na našem trhu, suprový leasing bez navýšení a verze sport se cca17-ti vylepšeními jen o pár desítek tisíc dražší než ostatní…
No od té doby pro mě neexistuje žádné jiné auto a sosám informace kde mohu, protože díky stavebnímu spoření které mi skončí až v listopadu 2003 dřív si jej koupit nemohu.
Vaše příspěvky mě až na to drnčení všeho a třepání volantu usvědčili v tom, že volba byla správná, moje nadšení ještě narostlo v okamžiku, když jsem zjistil že koncem února 2003 přijde na trh nová faceliftovaná N17, která má spousty vylepšení včetně autom. klima, nová přední maska, výkon motoru se zdvihl u 1,5-ky z 90k na 98k, v zákl. výbavě jsou alu kola a hlavně nový středový panel s LCD displejem a systémem N-form přebraný z Primery, který dává autu správný sci-fi nádech a skoro každou noc se mi o něm zdá…(Vše je na nissan.cz v pdf).
Jediná skvrnka co tam zatím vidím je cena, nyní je díky tomu sleva 45000kč na všechny starší modely, verze sport 1,5 je teď za 425000kč, zatímco já se v listopadu asi moc slev nedočkám, takže jestli bude (pevně v to doufám, zatím jsou tam jen nově tři verze výbav - Visia, Tekna a Acenta) i verze Sport tak budu rád když bude začínat 1,5-ka na 466000kč(+ metalíza). Ale bude stát za to, šetřím jak magor. Taky mají být vylepšeny všechny interiéry, snad už i trošku poléčí tolik diskutované drnčení všeho.
Takže tudy se přítomných ptám, zda jste o tom věděli, co si o tom myslíte (i když pro ty co sem píší je to celkem nezajímavý fakt bo už ve své Almerce řádí) a co byste mi doporučili (že se mám třeba vyvarovat) jako budoucímu kupci tohohle klenotu na našich cestách.
Například mě zajímá, co si kdo myslí o alu kolech na zimu. Nějak se mi ty plecháče protiví a četl jsem v nabídce AEZ že jejich některé disky (kolem 3 tisíc za kus) jsou vhodné i na zimu, vím že jsou křehčí a mohou se loupat v důsledku soli, jezdím ale málo a v zimě ještě míň a hledět na plecháče se mi fakte nechce.
Taky přemýšlím jaké nejlepší gumy na zimu i na léto, zas ale aby byl slušný poměr cena výkon, víc než 3000kč za gumu se mi asi chtít dát nebude. Teď mám Debica Pasio 175/70 R13 po 1000kč/kus(nové) a jsou slušné.
Padl tu názor že na zimu jsou nejlepší Michelin Alpine, čítám ale že to bude pneu po 5 litrech, co, Motorkáři?
Letní gumy snad dostanu nějaké na autě a ty budu mít na 5 let, pak se uvidí.
A co říkáte na ten příliš citlivý posilovač řízení? Četl jsem už víckrát že to Almeře bere zbytečně sportovní ambice, protože člověk díky němu nemá takový kontakt a soucítění s vozovkou. Má stařičká Mazda nemá posilovač vůbec (mohl jsem si ho tam za 5 tisíc nechat dát, ještě že jsem to neudělal) a vůbec mi to neva ba naopak, sice se nadřu při vyjíždění z parkoviště zato ale když si vyjedu sám na „erzetu“ tak se naprosto dokonale řežou zatáčky a přesně je prožívám a při vyšší rychlosti se mi nestane že bych omylem při drbnutí do volantu nějak odbočil.A kámoši co mají to samé auto jak já jen 1,8 s posilovači mi tvrdí,že se jim v tom mojem autě jezdí cosi líp a neví proč. Já už jsem na to ale přišel… Dokonce v recenzi na asi nejdražšího sporťáka na světě zvaného Edonis (50 mil. kč, 680koní) uváděli, že právě kvůli tomu soucítění s vozovkou dá u něj celkem práci točit s volantem. Hned jsem si vzpoměl na svou Mazdu, na rozdíl od Edonisu za 85000kč
Taky jsem nakonec nezjistil jestli se dá něco s tím posilovačem na Almeře něco dělat, aby posiloval trochu míň, což ale pochybuju.
Takže předem dík všem kdo s něčím přispějou, tenhle web založili mí tří bývalí spolužáci ze Zlína, musím je za to ještě pořádně pochválit a vás co zde seriozně přispíváte taky. Ahojky. W.
-
« Ad Re: Re:
2romanca: Jo, je to tak, to jakoby "přireznou" brzdové destičky ke kotouči, ze začátku se z toho ozývají zvuky jako když to drhne, ale po pár kilometrech a pár zabržděních se to obrousí a přestane to. Nic to není. Dělá mi to taky a to už budu mít pořád s prvními brzdovými destičkami i kotouči najeto 112 tisíc km. To je můj rekord, tolik co v almeře mi nikdy žádný destičky nevydržely. -
« Re: pro geta
to sidimi: Díky mooooc ;))), ale už je to pase, po bouřlivém rodinném projednávání jsem to musel odložit :(( Snad jindy. Jinak ta cena se mi zdá celkem dost, byl jsem se podívat na 93, 5dv. ve velmi dobrém stavu, podařilo se mi jej ukecat na 230tis.Ale byl to prodej přes inzerát od majitele, takže možná ten bazar zkouší něco vydělat. Díky za snahu a ochotu. Už máš pick-upa??? -
« Re: Re:
ja som mal pocit, ze mi to tak smrdi najma po spiatocke. ale uz mi nic nesmrdi, a to je auto cerstve, ma len 1000 km. ale ina vec ma trapi. ako sme tu mali to prisernu nadielku snehu tak som bol parkrat nuteny parkovat cez hlboky sneh a teraz mam pocit, akoby sa od prednych kolies ozyval taky suchotavy valivy zvuk a trochu ma to znepokojuje. -
« Re:
jezebel> jestli se nepletu, už je to nějaký ten pátek :), ale tohle jsem také cítil, když jsem měl Almarku (N15) novou. Nějakých pár stovek kilometrů trvalo než se "vypálilo" výfukové potrubí. Tento smrad šel z něj. Plasty přestaly "smrdět" novotou, tak po půl roce. Jak se jmenuje přesně ta látka, která se z nich odpařuje, která tak příjemně voní novotou ale není moc zdraví prospěšná, si už nemůžu vzpomenout. A starého auta, mi také tuším smrděl výfuk několik set km, když jsem jej měnil. jestli to cítíš, po zastavení a až potom, co vystoupíš, přikláněl bych se spíše k výfuku než k plastům -
"-- skrytý --" 16.01.03 09:00
« Re:
To, jestli se z plastů odpařují tzv. změkčovadla (= nekvalitní plasty, změkčovadla jsou navíc zdraví škodlivá) se pozná bezpečně podle toho, že se na čelním skle zevnitř usazuje "duhová mlha". Je to stejné, jako když v autě jezdí kuřák (v tom případě však jde o usazený dehet a popílek). Tento nepříjemný efekt se několikrát násobí, pokud auto stojí na sluníčku - to je pak třeba čelní sklo zevnitř očistit třeba po několika hodinách stání na přímém slunci. Pokud k tomuto jevu dochází, pak k němu dochází prakticky po celou dobu životnosti vozidla, resp. plastů v interiéru. K žádnému "vypálení" nedojde, a i kdyby, tak po tolika letech, že by ty plasty byly už stejně na vyhození!!! -
« Bez nadpisu
Pani, zaujimala by ma jedna vec. Po zastaveni mojej Almery je citit z auta divny zapach (ide to pravdepodobne z motora), ako kedy sa nieco palilo a trva to v podstate odnova. Mam najazdenych asi tak 7500 km. Jeden mechanik mi hovoril, ze je to sposobene novymi plastami, ktore sa potrebuju "vypalit" a potom to prestane. Aky je Vas nazor na tento moj problem. Dakujem za odpovede -
« Re: nova almerka po prvom tisici kilometrov
Nie som z Blavy, ale z blizkeho okolia. Trafil si "dobre". Auto-impex je najvacsim predajcom Nissanov na Slovensku a ma aj nadlhsiu tradiciu a skusenosti (aspon podla nich). Predavujuci v tejto spolocnosti su velmi ochotni, aj mna viac menej predajca ukecal i ked som hlavne dal na odporucania znamych a na info v testoch. Pri prvej navsteve tohto servisu som bol milo prekvapeny ochotou ich zamestnancov a celkovym pristupom, ale ked sa uz vyskytlo par chyb tak to bolo uz o niecom inom. Opravovali mi uz par veci, no nieco opravili, nieco opravene sa zase pokazilo a co bolo dobre to dosrali (opravy boli hlavne spojene s odstranovanim roznych pazvukov). No este raz musim navstivit tento servis, lebo mi maju este nieco robit, tak na nich nemozem velmi nadavat. Ale ako som uz pisal, som velmi sklamany z ich pristupu. Dufam, ze Ty budes mat s nimi lepsie skusenosti. A prajem vela bezporuchovych kilometrov s novou Almerou. -
« Re: Spotreba
To jezebel: No od boku to strelil tak do 8 litru. Ale strasne zalezi na stylu jizdy. Takoveto trasy jezdi moje zena s puntem a pro to auto je to dost tvrdy rezim. Ani se poradne neohreje, navic se nestaci dobijet baterka, musim tak jednou za mesic dobijet. Doporucoval bych to obcas projet a "rozpalit". Jinak ja jsem si na leto na almeru na elektrony dal Sava Intensa 195/60R15, na zimu mam na plechu Michelin Alpin 185/65R15, a s temi zimnimi gumami mam spotrebu cca o 0,2-0,3l/100km nizsi. Fakt nekecam, ja jsem na to pedant, dlouhodobe to sleduju (uz druhou zimu), mam to v xls tabulce. Podotykam, ze jezdim hlavne delsi trasy... -
« Re: nova almerka po prvom tisici kilometrov
Zajizdej to uplne normalnim beznym jezdenim (mizerne pocasi nebude vecne), stridej rezimy, muze se to klidne kratkodobe "prohnat", dnesni moderni auta uz na zabeh citliva nejsou. Doporucit nelze jen napr. jet "na plny plyn" stovky kilometru po dalnici nebo to naopak nechavat bezet dlouho na volnobeh apod. Ale to nedela nejlip ani zajetemu autu. Takze si z toho nedelej velkou hlavu a jezdi. Rozhodne to nijak zbytecne nesetri, takove to "jezdeni maximalne 100 km/h a do 3,5tisic otacek" apod., to je minulost...