NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.03  11:58

    « Re: Problemky z brzdami (asi)

    To fleggy:



    Ad 1. Jsou to "přirezlé" brzdové destičky, je to úplně běžná věc a není se nad tím třeba nijak znepokojovat.



    Ad 2. Opět bych to viděl na vlhké popř. i lehce mastné brzdové kotouče, je to podobný případ jako na výjezdu z myčky (většinou tam je cedule s upozorněním na nutnost "vysušit" brzdy prudším přibrzděním).



    K té mastnotě na brzdách, ale hlavně na sklech: mám pocit, že s používáním čím dál tím kvalitnějších polo- a syntetických olejů se při ježdění za vlhka a mokra dostává všude do auta a hlavně na přední sklo mastnota, která se strašně těžko odstraňuje. Podle mě to dělají hlavně netěsnosti u náklaďáků a kamionů (z osobáků toho tolik nekape). Pozoruju to třeba pokud jedu Plzeň-Brno-Plzeň za deště, kdy postupně vidím přes původně čisté přední sklo míň a míň a pak za tmy přes ten "film" na skle skoro nic nevidím, hlavně v protijedoucích světlech. Ani glacidet apod. s tím nehnou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.03  16:43

    « Problemky z brzdami (asi)

    Ahoj vespolek

    Chci se vas zeptat, jestli jste se nekdy nesetkali s podobnymi jevy:

    1. Ted pres zimu, kdyz parkuju v garazi (asi 9st. C), tak pri rozjezdu mam jakoby prilepene auto. Je to podobny pocit jako pri zatazene rucni brzde - citite, ze auto chce jet, ale nemuze. Pak se ozve rana, ne moc velka, a jedu. Myslite, ze by to mohly byt prirezle brzdove desticky? Kdyz parkuju venku v mraze, tak to nedela.

    2. Posledni dva dny se mi deje velka neprijemnost. Kdyz odjizdim z prace, mam to z kopce a po 100m je krizovatka, kde musim zastavit. Nikdy jsem s tim nemel potiz, ale ted slapnu na brzdu a nic. Dupnu na ni a nic. Az tak po 20 metrech zacne normalne brzdit. Predevcirem jsem takhle malem najel do auta prede mnou. Podotykam, ze nikdy predtim mi to nedelalo.

    Diky za pripadne namety a tipy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.03  13:15

    « Střešní okno - šíbr - Almera

    Zdravím všechny a dávám otázku do fóra. Má někdo zkušenost (či doporučení) s dodatečnou montáží šíbru do Almery N15? Jaké jsou zkušenosti po montáži? Jak byla provedena a kdo to prováděl? Bylo použit originál od Nissanu nebo od třetího výrobce? (příp. i do Primery, snad tato informace bude také pro mě relevantní) díky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.03  12:07

    « Re: Primera servis - poradíte?

    To keramik: Proc chodit s takovymi malickostmi do znackoveho servisu, kdyz uz to davno neni v zaruce? S vyfukem bych zasel do SPEI, s.r.o., u Billy na Proseku a klinove remeny vymeni snad kazdy mechanik. PS: Dvoulitr nema rozvodovy remen, ale retez, ktery se nemeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.03  22:18

    « Re: Primera servis - poradíte?

    Díky za tip.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.03  21:58

    « Re: Primera servis - poradíte?

    Já mám velmi solidní zkušenosti s autodílnou Plachý v Praze 10 u Jižní spojky, kontakty najdeš na www.krokous.cz. Ne že by se přímo specializovali na japonské vozy, ale dělají celkem všechno a mají rádi zákazníky, kteří dělají údržbu a oni potom o autě vědí dost, aby problém odhalili velmi rychle. No a pokud je nějaký zásadní problém v elektronice, mají dost známých u autorizovaných servisů, takže si zajedou na diagnostiku. A ceny jsou slušné - 250 Kč/h a dělají rychle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.03  21:51

    « Re: Primera servis - poradíte?

    Jsem z Prahy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.03  21:43

    « Re: Primera servis - poradíte?

    No jo, ale odkaď jsi?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.03  20:58

    « Primera servis - poradíte?

    Mám Primeru 97 (2,0),nová v ČR,nebouraná,Do tedˇjsem chodil zásadně do značkovýho servisu na všechny pravidelný prohlídky,ale přestože pořád vypadá super přecejenom není nejmladší a tak se začínám kroutit platit víc,než je adekvátní - čeká mě prohlídka 120 tis.km a asi poslední díl výfuku příp řemeny.Co poradíte?Kam jít?Kdo z vás s Primerou P11 najel nejvíc?Kdo má dobrý/špatný zkušenosti s tímhle modelem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.03  20:21

    « Re: Co říkáte na novou Almeru N17?

    K pneumatikam: tak dneska jsem se kouknul do zaznamu, kolik jsem uz na zimnich gumach ujel, a zaroven zmeril hloubku dezenu na Michelin Alpin na almere (viz predchozi prispevek). Nestacil jsem se divit! Najeto mam 45 tisic km a meric hloubky dezenu na manometru ukazoval dezen 6 mm a vic!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.03  11:34

    « Re: Co říkáte na novou Almeru N17?

    2Weiny: Teda úvodem musím smeknout, jsi fakt dobrej psavec:-) Já myslím, že almera bude dobrá volba i ve verzi N17 (jestli to ovšem už frantíci nestačí zkurvit unifikací plošin apod.), i cenová politika nissanu je vcelku stabilní, takže nějakou cenovou revoluci neočekávám. Na zimu mám plecháče a Michelin Alpin 185/65R15 (to už jsem tu někde psal), cena byla i s montáží asi 12 tisíc, takže 5 litrů za gumu to určitě nebylo (možná to byla nějaká akce, už nevím). Výhoda těch Michelinů je i v životnosti, protože na nich mám už 50 tisíc km a mají vzorek pořád tak 4-5mm (právě se začínají objevovat ta rozdvojení Y-lamel). Na léto mám alu disky z Německa 7J15 (podle německýho katalogu OK, u nás bych za to krk nedal) a na ně jsem si koupil Sava Intensa 195/60R15. Tyto gumy nejsou nic moc, nedoporučuje je, sedí to hůř než ty zimní Micheliny a po cca 30 tis. km už jsou docela sjetý. Jinak můžu k almeře jenom doplnit už vícekrát zdůrazňovanou spolehlivost, jezdím denně a hodně, za každého počasí,´docela tvrdý podmínky, údržba je spíš to povinné minimum, a auto jezdí stále OK a s rozumnou spotřebou. Průměrné náklady na 1km jsou super.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.03  10:50

    « Re: ABS

    Tak, kontrolka ABS sa mi zase rozsvietila, nebudem davat dole kolesa a nieco tam cistit, ako mi radit ace2 (mimochodom dakujem za radu). Som technicky antitalent, tak sa radsej do toho nebudem montovat, necham to na odbornikov. Mohol by mi touto cestou niekto poradit skusenosti s AUTOPARKOM v Brne? Tam sa s tym chystam ist. A este nieco. V diskusnom fore na autohit.cz som sa docital, ze na niektorych seriach Almer sa po najazdeni 7500 km prejavuje zavada softwaru riadiacej jednoty(prave tolko mam teraz najazdene). Pocul niekto tuz takuto informaciu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.03  14:48

    « Re: Co říkáte na novou Almeru N17?

    Podle me ma Almera opravdu nejlepsi pomer cena vykon, obzvlaste u akcnich modelu. Otazka je, jestli ten novejsi model bude tu cenu drzet na stejny hladine, nebo uz bude drazsi. Pak se ta hlavni prednost Almery (cena) vytrati.



    Je pravda ze soucasna 1.5 neni nak obzvlast vykona. Proto sem celkem rychle zvolil 1.8 a sem za to moc rad. Pokud ta nova uz bude vykonejsi, tak uz by stalo za to si obe verze projet a promyslet si to. K cemu to auto bude a tak.



    Nynejsi Alu kola maji nakou ochranou vrstvu proti soli a podobnym ksindlom. Kdyz ho ale skrabnes (napr. o obrubnik), tak tu vrstvu ponicis a pak to ta sul zacne zrat. Ja mam na zimu plechace (185/65 R15) s poklicema co vypadaj jak hliniky (maji tam udelany i srouby, aby to vypadalo fakt verne ;-) ) a zdalky to vypada fakt dobre. Na leto mam 195/55 R16 abych mel lepsi svezenicko. Vono nez prehazovat gumy, to je lepsi prehazovat cely kola. Rozhodne bych tam nedaval mensi kola nez patnactky, na pohodlnosti jizdy je to dost znat (cim vetsi tim lepsi ;-) ). No ale pochybuju ze by to bylo i dovoleny.



    Me ten posilovac vyhovuje. Je zavislej na rychlosti, takze kdyz jedes pomalu tak se s tim toci dobre a kdyz jedes rychle (napr. dalnice), tak s tim sotva otacis. Kdy je ta hranice netusim, ale fakt mi to vyhovuje.



    Jinak schvaluju vyber Almery, ale pokud najezdis 6000 km za rok, tak ja pro tebe novy auto opravdu spatna investice. Lepsi by bylo neco mirne (napr. 3 roky stary) jetyho a za cas obmenit, ale pokud si opravdovej fanda, tak proc ne ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.03  14:22

    « Re: ABS

    Než bych je do servisu tak bych sundal kola a očistil sluníčko. Takové zubaté kolo na náboji a pak samotný senzor. Hodně často se stává že jedno z toho bude špinavé a senzor pak nedokáže odečíst korektně zda a jakou rychlostí se kolo točí a tak hodí error. Auto samozřejmě brzdí zcela normálně, jen ABS nebude fungovat. Tohle bývá nejčastější závada. Pokud to nepomůže, tak pak do servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.03  14:12

    « Re: ABS

    Tusim ze pokud ABS kontrolka sviti, tak nefunguje ABS. Dneska si to muzes i na ledovce zkusit ;-). Takze osobne bych mazal do servisu, protoze v zime se to hodi. Nebo bych si aspon precet manual k autu, tam by to melo bejt napsany ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.03  13:40

    « ABS

    Uz zase sa mi objavil dalsi problem. Tyka sa ABS. Pri nastartovani mi zacala svietit kontrolka ABS a svietila aj pocas jazdy. Po zastaveni, naslednom vypnuti motora a opatovnom nastartovani kontrolka prestala svietit. Mohli by ste mi s tymto mojim problemom poradit? Je to nejaka chyba, alebo len mensi "skrat" a niekedy sa to stava? Dakujem
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.03  11:55

    « Odstavce

    Sakriš, já si to pěkně naodstavcoval ve Wordu a při zkopírování sem je z toho najednou jeden velký balík, omlouvám se za to, no snad se bude chtít někomu to celé přelousknout...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.03  11:53

    « Co říkáte na novou Almeru N17?

    Tak nedá mi to a přidám taky svůj názor, a jak se znám zase to bude román. Auto jsem zatím nepotřeboval (je mi 31let) až před rokem mě napadlo pořídit si něco (Mazdu 323F 1990, mrkačku) a zjistil jsem, že bez auta už nemohu být a přestože zatím najedu jen cca 6tisíc ročně, rozhodl jsem se že tudy vede cesta a musím si koupit nové auto, které s mým přístupem a ježděním může sloužit i 20let. Jsem totiž puntičkář, miluji veškerou techniku (hlavně počítače) a rád věci udržuji do posledního okamžiku v tom nejlepším stavu, což je ale jaksi s 13let starým autem problém.
    No a teď přišla volba na co se zaměřit, jak našetřit a znáte to, nejdřív každý týden nadšení pro jiný model. Nejdřív to byly Octávie a Fábie, v těch jsem se projel a vůbec mě nezaujaly (teď už se mi přímo hnusí), pak jsem se byl projet ve Zlíně v nové 323, hezké, příjemné, ale ta cena! 420000kč v základě bez ničeho, verze sport za 520000kč v základě… Pak se mi s ženou zalíbil Peugeot 307, seděl jsem v něm a sháněl fotky, no ale zas ta cena, 460 000kč 1,6-ka v základě, no to mě opravdu nebere.
    Pak přišel ale šok, po rozhodnutí že chci japonce (bo Mazda šlape jak hodiny, akorát mám už nové 3 díly výfuku aj.) byl výběr celkem zúžen, cenově všechny modely začínají na 420000kč kromě Almery. Hledal jsem tedy jen ze zvědavosti nějakou prodejnu ve Zlíně, nakonec jsem zjistil že je v Otrokovicích pár metrů ode mě a zašli jsme tam. To co následovalo vyústilo v obrovskou lásku a obdiv ke krásnému autu s naprosto nejlepším poměrem výkon & cena na našem trhu, suprový leasing bez navýšení a verze sport se cca17-ti vylepšeními jen o pár desítek tisíc dražší než ostatní…
    No od té doby pro mě neexistuje žádné jiné auto a sosám informace kde mohu, protože díky stavebnímu spoření které mi skončí až v listopadu 2003 dřív si jej koupit nemohu.
    Vaše příspěvky mě až na to drnčení všeho a třepání volantu usvědčili v tom, že volba byla správná, moje nadšení ještě narostlo v okamžiku, když jsem zjistil že koncem února 2003 přijde na trh nová faceliftovaná N17, která má spousty vylepšení včetně autom. klima, nová přední maska, výkon motoru se zdvihl u 1,5-ky z 90k na 98k, v zákl. výbavě jsou alu kola a hlavně nový středový panel s LCD displejem a systémem N-form přebraný z Primery, který dává autu správný sci-fi nádech a skoro každou noc se mi o něm zdá…(Vše je na nissan.cz v pdf).
    Jediná skvrnka co tam zatím vidím je cena, nyní je díky tomu sleva 45000kč na všechny starší modely, verze sport 1,5 je teď za 425000kč, zatímco já se v listopadu asi moc slev nedočkám, takže jestli bude (pevně v to doufám, zatím jsou tam jen nově tři verze výbav - Visia, Tekna a Acenta) i verze Sport tak budu rád když bude začínat 1,5-ka na 466000kč(+ metalíza). Ale bude stát za to, šetřím jak magor. Taky mají být vylepšeny všechny interiéry, snad už i trošku poléčí tolik diskutované drnčení všeho.
    Takže tudy se přítomných ptám, zda jste o tom věděli, co si o tom myslíte (i když pro ty co sem píší je to celkem nezajímavý fakt bo už ve své Almerce řádí) a co byste mi doporučili (že se mám třeba vyvarovat) jako budoucímu kupci tohohle klenotu na našich cestách.
    Například mě zajímá, co si kdo myslí o alu kolech na zimu. Nějak se mi ty plecháče protiví a četl jsem v nabídce AEZ že jejich některé disky (kolem 3 tisíc za kus) jsou vhodné i na zimu, vím že jsou křehčí a mohou se loupat v důsledku soli, jezdím ale málo a v zimě ještě míň a hledět na plecháče se mi fakte nechce.
    Taky přemýšlím jaké nejlepší gumy na zimu i na léto, zas ale aby byl slušný poměr cena výkon, víc než 3000kč za gumu se mi asi chtít dát nebude. Teď mám Debica Pasio 175/70 R13 po 1000kč/kus(nové) a jsou slušné.
    Padl tu názor že na zimu jsou nejlepší Michelin Alpine, čítám ale že to bude pneu po 5 litrech, co, Motorkáři?
    Letní gumy snad dostanu nějaké na autě a ty budu mít na 5 let, pak se uvidí.
    A co říkáte na ten příliš citlivý posilovač řízení? Četl jsem už víckrát že to Almeře bere zbytečně sportovní ambice, protože člověk díky němu nemá takový kontakt a soucítění s vozovkou. Má stařičká Mazda nemá posilovač vůbec (mohl jsem si ho tam za 5 tisíc nechat dát, ještě že jsem to neudělal) a vůbec mi to neva ba naopak, sice se nadřu při vyjíždění z parkoviště zato ale když si vyjedu sám na „erzetu“ tak se naprosto dokonale řežou zatáčky a přesně je prožívám a při vyšší rychlosti se mi nestane že bych omylem při drbnutí do volantu nějak odbočil.A kámoši co mají to samé auto jak já jen 1,8 s posilovači mi tvrdí,že se jim v tom mojem autě jezdí cosi líp a neví proč. Já už jsem na to ale přišel… Dokonce v recenzi na asi nejdražšího sporťáka na světě zvaného Edonis (50 mil. kč, 680koní) uváděli, že právě kvůli tomu soucítění s vozovkou dá u něj celkem práci točit s volantem. Hned jsem si vzpoměl na svou Mazdu, na rozdíl od Edonisu za 85000kč
    Taky jsem nakonec nezjistil jestli se dá něco s tím posilovačem na Almeře něco dělat, aby posiloval trochu míň, což ale pochybuju.
    Takže předem dík všem kdo s něčím přispějou, tenhle web založili mí tří bývalí spolužáci ze Zlína, musím je za to ještě pořádně pochválit a vás co zde seriozně přispíváte taky. Ahojky. W.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.01.03  21:59

    « Ad Re: Re:

    2romanca: Jo, je to tak, to jakoby "přireznou" brzdové destičky ke kotouči, ze začátku se z toho ozývají zvuky jako když to drhne, ale po pár kilometrech a pár zabržděních se to obrousí a přestane to. Nic to není. Dělá mi to taky a to už budu mít pořád s prvními brzdovými destičkami i kotouči najeto 112 tisíc km. To je můj rekord, tolik co v almeře mi nikdy žádný destičky nevydržely.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.03  17:01

    « Re: Re:

    romanca: podle mě se ti něco "nalepilo" na brzdové destičky nebo tam někam. také se mi krátce cca 1km ozýval podobný zvuk z levého předního kola a pak se to utrhlo (tedy doufám, že nic z auta ;-)) a zvuk je pryč a auto jezdí jako dřív (i brzdí :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…