NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: almera 1,5 po mesiaci a 2500 km
To romanca: Se 4 koly na střeše cestou po dálnici do Francie jsem měl "historicky největší" spotřebu asi 8,6 l/100km (a 150 km/h jsem teda ani náhodou nejel:-). S tou cenou je to normální, auto je vždycky blbá koupě, na lepší cenu bys mohl čekat pořád. Taky už když to převezmeš v prodejně, můžeš odečíst z ceny cca 20%. Horší je snad už jenom koupě počítače... -
« Re: almera 1,5 po mesiaci a 2500 km
ok, tak to by sedelo s tou spotrebou, tiez mi to vychadza nieco okolo 7,5 l na 100 km, trochu viac ked idem 150 po dialnici s lyzami na streche ale inak ok. nakoniec som vlastne celkom spokojny akurat ze keby som bol pockal este dva tyzdne tak som mohol usetrit dalsich 20 tisic, lebo teraz je masivny vypredaj. ale co uz narobim, hlavne aby sa to nekazilo a dobre to sluzilo. -
« Re: nova primera ?
Tata ji ma v 2l s automatem v ty nejlepsi vybave.Auto docela ujde na prvni pohled je vsechno hezky slicovany, plasty vypadaj dobre, az na to ze ji ma v ty kremovy barve a ta pri blizsim ohledani stale vypada jako kdyz je trosku spinava a ja jsem tak trosku na to uchyl a porad bych to cistil.Zavazadlovej prostor je v poho ale mohl by mit rovnou spodni plochu.Na zadnich sedadlech jsem sedel jen jednou a mista mi napr. proti mazde 626 kterou jsme meli predtim pride o neco mene. Vadi mi jako naruzivymu lyzari to ze uprostred vzadu v loketni operce neni dira pro prostrceni lyzi z kufru.Predni sedacky maji supr bocni vedeni a jsou dobry i na delsi trasy. Volant padne dobre do ruky a pride mi lepsi nez v Tinu (ma vetsi prumer vence a je vic sportovnejsi). Pristroje uprostred nejsou spatny ale ze by jste meli stale prehled o rychlosti se rict neda. Na volantu je ovladani tempomatu, je dobrej kdyz je sucho a jsou cisty auta.Kdyz si tam nastavite vzdalenost nejakejch tech 50metru tak to opravdu tu vzdalenost drzi pokud je to auto pred vami cisty. Co se tyka motoru tak je docela sviznej ale proti mazde 626 2l 110kw je to slaboch, asi to dela ta prevodovka- je opravdu bez razu.Supr je pri zarazeni spatecky ta kamera vzadu sice nemate pojeti ovzdalenosti ale vydite pripadny naraznik nebo patnik ktery by jste normalne nevideli. Co se tyka hluku v aute tak motor neni slyset, to je treba problem kdyz jedete ve vesnici s automatikou tak nemate prehled o rychlosti protoze neslysite ani motor.Vse co jsem tady napsal je srovnani s auty ktery pouzivam je to Nissan Almera, Almera tino, Micra, Mazda 626, WV Passat. Pripadne dotazy rad zodpovim -
« Re: almera 1,5 po mesiaci a 2500 km
To romanca: Během prvních pár tisíc km mi klesla spotřeba cca o litr, ze 7.5 na 6.5 l/100km. Řekli mi to předem v servisu, a přesně tak to i bylo. Jinak ke spotřebě: to musíš brát "od plný do plný", litry vydělit ujetými km/100 a máš spotřebu. To "asi 700 km do kontrolky" může být klidně 7 litrů nebo i 9, z toho se přece nedá na nic usuzovat...
Jinak almera 1.5 není žádný divoch, nejlepší je s ní jezdit "rozumně" kolem maxima kroutícího momentu, který je při 2800 ot/min, odpovídá to na pětku tak 100 až 110 na tachometru. Ale samozřejmě pro rychlejší předjetí je vhodné podřadit, zejména kvůli dlouhým převodům. Ale když ten motor pořádně roztočíš, tak pak jede "jak vzteklej". Neboj se motor už i v těch 2500km občas roztočit, třeba na 6500 otáček. Aby nezlenivěl. Taky uvidíš, že i almera jede... Dvojka točí asi do 110, trojka do 140. Ten motor je pak trochu víc slyšet, to je fakt. Jinak kvůli velmi dlouhým převodům lze z almery na pětku třeba na německých dálnicích vyždímat i 220 na tachometru... -
« Re: almera 1,5 po mesiaci a 2500 km
Musis si uvedomit,ze Almera je docela tezka cca 1200Kg pohotovostni hmotnost.A ten motor je vlatne spise vykonem a tocakem takova 1.4.Ja uz jsem si zvyknul.Vim do ceho jsem sel.Jsem spise klidnejsi povahy,nikam nespecham a tak me to vyhovuje:-).Fakt je,ze ten motor,i kdyz je 16v nema vykon ve vysokych otackach a ani v nizkych.Podle me,je krivka tocivyho momentu hodne plocha,max je myslim kolem 2500 ot/min.Ta spojka je o zvyk.Mel jsem Micru 1.3( rychlik proti Almere :-)) a ta spojka zabirala az nahore a malej kousek.A navic byla hodne tuha.Nic pro zenskou nozku:-) -
« almera 1,5 po mesiaci a 2500 km
povedal som si, ze uz hadam mozem trochu zrekapitulovat mesiac s novou almerou. v podstate som celkom spokojny, auto jazdi, v interieri sa nic neklepe a tak. nespokojny som najma
s vykonom, cakal som od toho motora aspon trochu viac. neviete, v ktorych otackach by to malo mat najvacsi vykon? ja mam pocit, ze to nema vykon v ziadnych otackach. chapem, ze pocit prikovania pri zrychleni ku sedadlam by som od 1,5 ocakavat nemal ale toto sa mi zda byt az prilis lenive...moze to byt zabehom? mam sa na to stazovat v servise alebo len smutne akceptovat?
dost velka spotreba - v servise ma upozornovali, ze to na zaciatku bude mat trochu vyssiu spotrebu, ale kedy sa konci zaciatok, ked aj pri 2500 km to je furt rovnake? na plnu nadrz prejdem tak okolo 700 km v zmiesanom rezime kym mi znova zasvieti kontrolka paliva. zlepsi sa to casom?
vyslovene mi vadi spojka, ktora zabera az uplne hore. mam v praci mazdu premacy a tam zabera niekde v strede a tak mi to po prechode z almery do mazdy najskor pri rozjade vzdy skape. neda sa nastavit spojka tak, aby zaberala nizsie? sorry za mozno naivnu otazku... -
« Re: Problemky z brzdami (asi)
To stylus: Že mají nissany problémy s brzdami? Už jsem to tu psal, mám najeto na almeře 1.5 5d už 113 tisíc km a přitom mám pořád první destičky i kotouče. Netroufám si to zevšeobecnit, ale to se mi fakt ještě u žádného auta nepřihodilo. Za celou dobu s brzdami žádný problém, i teď to brzdí OK. Navíc jsou na almeru docela levné destičky i kotouče, je to k dostání u nissana (trochu dráž) i v běžných obchodech s autodíly. -
« Re: Problemky z brzdami (asi)
brzdy u nissanu jsou fakt problem, mam Almeru 99 2D slx, tento model se tu neprodaval, kdyz jsem v lete menil brzdy zjistil jsem ze je nikdo nema, museli mi je objednavat z japonska, nejdriv mi prisly spatny tak jsem si pockal dalsi tyden. Kdyz mi je dodali zjistil jsem ze mi privezli jeden spalek spatnej.Moje mama ma tino jel jsem s tim na hory a posrali se brzdy, te jen cekam kdy se stane neco s brzdami u tatovy novy primeri. Nikdo mi to nevymluvy ale nissani maj proste problemi s brzdami -
« Re: Řídící jednotka
Me to dela chvili po nastartovani (rekneme do pul minuty). Je to celkem v pohode slyset a je to spis takovy cvaknuti. Vobcas to udela i za jizdy, ale to uz si malokdy vsimnu, preci jenom to zas tak hlasity neni a ten vokolni hluk to prebije. Ale jestli to je RJ netusim. -
« Řídící jednotka
K té řídící jednotce u almery: stane se vám taky občas, že se z toho prostoru, co je ŘJ umístěna (tj. přibližně za schránkou proti spolujezdci) ozve jakýsi zvuk podobný pípání až cinkání? Je to takový modifikovaný (pro zasvěcené) zvuk nějakého frekvenčního měniče. Občas se mi to tam ozve např. po ubrání plynu, frekvence párkrát za týden, žádné další závislosti na stylu jízdy, teplotě apod. jsem nevypozoroval. Jinak jsem ještě někde zaslechl, že almera je jediné auto nižší střední třídy, u níž je použit 32-bitový mikroprocesor. Víte o tom něco? -
« Re: Co říkáte na novou Almeru N17?
To Weiny: Já jsem u domu postavil jen přístřešek na 2 auta ("carport" se tomu teď říká) a garáž vůbec nemám, protože jezdím, jezdím a jezdím. Prakticky denně, vyjímečně třeba den dva auto stojí. Takže si myslím, že pro mě je garáže škoda, ten přístřešek má výhodu proti sněhu, slunci, kroupám apod. Jiná věc ale je, pokud bys to auto chtěl používat "svátečně" nebo pokud to ev. budeš parkovat ve velkém městě před barákem, tak pak bych asi o garáži uvažoval. Perlička: moje žena má 5 let staré punto, které denně parkuje na dost frekventovaném parkovišti před poliklinikou v krajském městě. To auto je doslova otlučené jak píšťalka, všechny blatníky, dveře, dokonce se jednou ukrajinec prorval s kolečkem s pískem mezi dvěma auty a udělal rýhu cca 1cm hlubokou... Tak kvůli tomu bych o garáži uvažoval, my zase naopak pro manželku zatím ani nic novějšího nechceme... -
« Re: ABS
to jezebel: přesně tak jak píše ace, fakt na tom nic není, stačí sundat kolo a "jemně" mechanicky očistit ozubené kolo příp čidlo jestli není něčím zanesené. jinak do servisu (pokud je třeba čido vadné). do AutoParku jezdím pořád, jsou ochotní a šikovní. vždy jsme se na všem domluvili. díval jsem se na ten příspěvek na autohitu a zdá se mi to jako absolutní blábol, nebo žert. ten "Zdena" co píše o kouřivosti, řídíci jednodce atp. taky tvrdí že má almeru z Turecka a že do sevisu musí přijet celá rodina. :)) jako joke, dobrý... vážně bych to nebral. že by u nissanu zlobila ŘJ to jsem fakt neslyšel. -
"-- skrytý --" 29.01.03 12:32
« Re: Co říkáte na novou Almeru N17?
Dikes predevsim Menovi a Motorkari, jsem zase chytrejsi, do tech zimnich Michelin Alpin urcite jdu, dival jsem se stoji kolem trech litru. Podle penez co mi zbydou si k nim koupim alu disky taky po trech litrech maximalne, patnactecky. Myslim ze mi vydrzi, poklice me neberou, vecne byvaji zlamane ci se to krade. (Alu kola mi šlohnou taky,ze jo.) Na leto mozna casem Goodyear eagle ventura. Volba Almery je pro me tedy uz davno jasna a ted definitivni, spis me trapi jeste posledni vec, a to zda sehnat pronajem garaze ci nikoli.
Zajimal by me tedy nazor vsech co tohle prectou, co si mysli o tom zda mit garaz ma vliv na celkovou zivotnost auta. Slysel jsem nazory ze uzavrena garaz autu spis ublizi, pokud prijedu vecer s autem od soli a necham to tam pekne rezivet(v teple). Ze prave kvuli tomuhle je lepsi mit garaz s poradnym vetranim ci jen strechou.
Zas ale platit nejakych 700-1000kc mesicne nekomu za garaz se mi moc nechce a pokud by to nemelo mit podstatny vliv na celkovou vydrz auta (laku a plechů) by dokonce opačný účinek tak je to mozna hloupost( myslím pronájem,né když už někdo garáž vlastní). Co myslíte?
-
"-- skrytý --" 29.01.03 12:31
« Re: Problemky z brzdami (asi)
Kamarád přijel v zimě z myčky a odstavil auto do garáže. Jelikož benz. pumpa, u které auto myl, je prakticky za domem, během zpáteční cesty (po umytí auta) vlastně vůbec nepoužil brzdy. Následně onemocněl, a tak s autem několik týdnů vůbec nejezdil. Když chtěl ovšem po této době odjet, už se mu to nepodařilo - brzdové destičky kompletně přirezly ke kotoučům. Museli jsme to celé rozebrat a "odtlouct" od sebe palicí. Stejně to skončilo výměnou kotoučů, protože místo, kde přirezly destičky, bylo výrazně poškozeno hloubkovou korozí a rychle se vydřelo. Poučení: jezdit, jezdit a zase jezdit / nikdy neodstavovat auto po umytí do garáže bez předchozího "projetí brzd".