Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Repro do Mondea
Zdravim, pred casem jsem si koupil autoradio Sony xr 4300 s max vykonem 4x50W a minuly tyden se mi ze zadniho reproduktoru ozívalo takovy chrceni a pak už vubec nic. Tak sem ho vyndal, oskoušel jsem na privodu jinej reproduktor a funguje to v pohode. Tudíž reprák odešel do věčných lovišť a tak scháním náhradu, kterou dám dopředu a ten funkční zepředu šoupnu dozadu. Mé požadavky a podminky jsou: 2 pasmova komponentní reprosoustava, která se vejde do původního rozměru t.j. 6x8", bude hrát hutné basy a jiskrné vyšky. Repro budou napájeny pouze vyse zminenym autoradiem. Můj soukromý tip je Hertz EC 570 + HT 15, který by tam padl jako ulitý. Nebo nějaký 16,5 cm + vysky. To fakt nevim. Cenová hranice, kterou jsem do toho ochoten investovat je cena vyse zmineneho setu. ted mi prosim poradte. Co ten inzerat na repro o par prispevku nize? Je mi jasný, že pro kulatý repro budu muset spáchat jakýsi nezikus, ale to je to nejmenší. Diky moc -
« Re: Axton CAX 107
To Stakl: Nechápu proč by mělo mít samostatné rádio problémy s nějakou výhybkou. Jediný problém který mně v této souvislosti napadá je nízká citlivost reproduktorů a tím zhoršené vybuzení samostatným autorádiem. Nízká citlivost spolu s velmi vysokou zatížitelnost způsobí, že reprodukce jen přes autorádio bude slabá a bez dynamiky. To bude asi celý problém. Neznám z hlavy parametry těch desítek SL, ale obecně platí, že malé reproduktory mívají výrazně menší citlivost než jejich větší kolegové. Výhybka má přece za úkol rozdělit frekvence distribuované rádiem tak, aby každý z reproduktorů byl zatěžován jen těmi frekvencemi které mu přísluší.
Axton bude v každém případě hrát lépe. Je to ale o tom, že z malých reproduktorů prostě nedostaneš basy.
Reproduktor pracuje na základě rozdílného tlaku před a za membránou. Akustický zkrat znamená, že se tyto tlaky vyrovnávají. Způsobuje to nedostatečné oddělení prostoru před membránou od prostoru za ní. Směrové nastavení reproduktoru nehraje žádnou roli. Důležité je jen pro optimální poslech vysokých frekvencí.
Už si zase nepamatuju jak vypadá, nebo má vypadat instalace ve tvém Puntu. Pokud budeš mít zesilovač a subwoofer, budou ti desítky v zadu stačit. Pokud ale subwoofer nebude, budou ti hodně chybět basy. Z tohoto důvodu jsem přesvědčen, že ovály 6x9" budou podstatně vhodnější. Vyndávání zadního plata bych neviděl jako důvod pro zakovéto řešení. Nevím jak často plato vyndáváš. Předpokládám že jen občas jako většina řidičů za účelem přepravy rozměrnějšího nákladu. Pokud to tak je, dej do plata ty velké ovály. Prodává se konektor který se přišroubuje na plato. Je dělený tak, že do jedné jeho poloviny se připojí reproduktorové kabely od rádia (nebo zesilovače), do druhé poloviny se připojí reproduktory. Při demontáži plata tento konektor rozpojíš (asi za vteřinu) a plato vyndáš. Zpětná montáž je stejně jednoduchá. Tento konektor (soundboard konektor) je zlacený a poměrně masivní. Není třeba mít strach z jeho opotřebení občasnou demontáží. Jediná nevýhoda tohoto řešení je ta, že po dobu demontáže plata nemáš zadní reproduktory. Pokud plato vyndáváš jen občas, není to problém. Kvůli výše uvedenému bych přece jen doporučil ty velké ovály. Asi jde i o peníze. Z tohoto důvodu bych navrhoval ovál 6x9" Spectron SPC 69 X za 2480,- Kč. Mám s nimi jen dobré zkušenosti jak na slabších zesilovačích, tak i na autorádiu. -
« Axton CAX 107
To All. Vím, že jsi mi radil ovál 6x9", ale z důvodu vyndavání zadního plata furt ve mě hlodá myšlenka osadit originální 10 cm otvory po stranách. Měl jsem možnost levněji koupit Sinus Live 10iL, ale bylo mi řečeno, že díky složitější výhybce už by s tím mělo samostatné rádio problémy. Provizorně mám teď v zadním platu 13cm koaxiály od TVM a nevím jestli tebou doporučený 10cm Axton CAX 107 bude hrát lépe.(Bude?) Koukal jsem na to předpřipravené osazení a repráky se tam přidělávají jakoby na šikmo, takže částečně hrají i do "kufru" (Fiat Punto). To je ten zkrat o kterém si mluvil? Díky. -
« Magnat 17 cm + vysky na prodej
Prodávám auto, audio tam nenechám. Do nového už mám komponenty připravený. Zbyly mi komponentní 17cm repro Magnat CarFit 216 + 1,3cm vysky (70W RMS/140W, 35Hz-24kHz, 4 ohm, 91dB). Koupil jsem je novy, jsou asi pul roku stare, budou teda ještě v záruce. Stály 2.690, nechal bych je za 1.500. Poslal bych je i na dobírku, kdybyste měl někdo zájem. -
« Re: Antena strata signalu
Najskorej sa pozri do manualu, ci nema radio prepinac na utlm lokalnych stanic. Vacsina radii, co som mal to mala a po odpojeni z baterky sa automaticky zapol, takze prijem signalu bol dost zhorseny. Az potom hladaj chybu niekde inde, aj ked som si takmer isty, ze je to tymto. -
« Antena strata signalu
Zdravim. Mam dotazek na zasvecene. Mam ve filine Combi MPi radio Pioner KEH-2730R a nedavno mi nastal mensi problem. Mel jsem odpojenou baterku a po znovu pripojeni se hodne zhorsila citlivost na signal a projevuji se mirne zhorseni az nekdy vypadky signalu v mistech mimo mesto kde to nikdy nedelalo. Typoval bych antenni zesilovac. ale nemam poptuchy kde ho najdu a jak zjistim jestli je OK nebo ne.
Dokazal by nekdo poradit na co se zamerit ???
Diky M. -
« Re: to all
SW v blatníku je standardní, často používaný postup. Hlavně tam, kde je nutné šetřit místem v kufru. Už jsem zase zapoměl co máš za auto. Obecně bych řekl, že trochu problém může být v sedanech s tím, že nedostaneš dostatek basů do kabiny. Řekl bych, že je třeba volit pečlivě reproduktor. Osobně bych tam dal spíš nějaký Free Air. Hodně levná je řada SP od Monacoru (Carpower). SP-302C jsem dával bráchovi do plata a za ty peníze hraje neskutečně. Pohání ho Spectron SPA-2100. Použitelné jsou i Free Air Pioneery. Neví z hlavy přesné označení typů, ale Free Air končí písmenem F, písmenem C končí typy reproduktorů Pioneer určené pro přesně stanovený objem ozvučnice.
Je fakt, že v některém čísle německého Car + Hifi (nemám to u sebe) je popsána instalace Hertz v nějakém malém autě (snad Clio). Je tam použitý tuším HS 250 právě s tímto umístěním. Jestli chceš, nech tady e-mail. Mohl bych naskenovat obrázky z této instalace a poslat ti to. Nemám ale možnost udělat to dřív než během zítřejšího večera nebo noci.
Jen bych k tomu ještě dodal to, že je podle mého názoru nesmírně důležité věnovat velkou pozornost anti rezonanční úpravě vnitřku blatníku a jeho vytlumení. Neznásilňoval bych se výrobou uzavřené ozvučnice. Myslím, že při vhodném výběru reproduktoru stačí dobře utěsněná vestavěná deska která zabrání akustickému zkratu. Ozvučnici vytvoří vnitřek blatníku. -
« Re: to all
Máš samozřejmě pravdu. Dá se to použít jako obecná pomůcka. Nechtělo se mi přepisovat všechna data. Jestliže ale vezmu v úvahu hodnoty pojistek na zesilovačích a standardně vyráběné průřezy kabelů, obvykle je to v souladu. Např. standardní vyráběný průřez kabelu je 16 mm2. Spousta zesilovačů má pojistky 2 x 30 A. Máš tedy podle této poučky rezervu 4 A.
Pokud jde o naprosto přesné stanovení potřebného průřezu ve vztahu k délce, stačí kouknout na www.ahc.cz. Je tam umístěna tabulka pro toto stanovení. Mimochodem, posílal jsem ji tam já. -
« Re: to all
Diky, prave od ich resellera v SR mam katalog. Ceny su velmi praaznive aj v SR, takze sa mi ani neoplati ist si po to do Prahy.
Rozmyslal som nad tym subom. Co hovoris na suby instalovane v kufri tak, ze zarovnam podbeh a urobim mu uzavretu ozvucnicu, vychadza to na cca. 20l. Do toho by som dal Hertz HS250 alebo nejaky iny 25cm. Ma vobec cenu toto robit, pomoze to alebo tym iba zkazim zvuk? -
« Re: to all
Osobně ty kabely neznám. Podle toho, jak je (obecně) hodnocená produkce Audisonu, nebál bych se jich. Netroufl bych si tvrdit, že jsou nejlepší ve své třídě, ale špatné rozhodně nebudou. Pokud máš finančně zajímavou nabídku, kup je. Porovnat s českými cenami je můžeš na www.serviselektro.cz.
Myslím, že nějaké složité výpočty na zjištění proudů v napájecích kabelech jsou zbytečné. Stačí se držet toho, že 1 mm2 průřezu kabelu spolehlivě přenese 4 A. Vycházej ze součtu všech pojistek na použitých zesilovačích. To znamená, že jestliže má zesilovač např. pojistky 2 x 30 A = 60 A. 60/4 = 15. Stačí tedy napájecí kabel o min průřezu (nikoliv průměru) 15 mm2.
Neznám žádné obecné poučky pro použití pojistek, ale... Jestliže instaluju systém s pojistkou (u baterie) do 60 A, použiju běžné pojistkové pouzdro s trubičkovou pojistkou. Pokud instaluju pojistku 80 A, téměř zásadně (podle ceny systému) používám jistič Sinus Live AS 80 za 390,- CZK (vyrábí se v hodnotách 40, 60 a 80 A). Pokud je systém s pojistkou 80 A a více s vyšší cenou a tedy i s podstatně vyšší kvalitou jednotlivých komponentů, používám pouzdra i pojistky ANS. Je také možné použití jiných typů jističů (ACR, Basic - nejsem si jistý, ale asi až do 160 A), které jsou už ale dost drahé (1100,- až 2000,- CZK). Pokud se nemýlím, nejlevnější ANS pojistky a pouzdra které jsem potkal vyrábí Monacor. -
« Re: Crunch to skl
Tak rozmyslaj, budem aj ja ! Prachy na celok by som mozno aj zohnal, len stale neviem, ci ten SW naozaj chcem... Tj.je tu zase otazka, ci predsa len nejst do verzie so SW, tj. jeden par reproduktorov krmit z radia. Otazka je ktory - pri tych MBQ by to asi bolo ako hadzat perly sviniam :-) - a zase zadne 20cm triaxialy zatazitelne 180W asi radio neutiahne... Este ma napada moznost tie 20-ky aj planovane MDF plato zrusit a dozadu dat namiesto toho 10cm koaxialy do pripravenych otvorov a tie krmit radiom...a zosik by krmil MBQ 16ky a SW. Aspon by to nebolo vidiet a neputalo pozornost...(takze otazka c. 2: nekupi niekto nepouzite Magnaty XTrack 203 - orig.cena dakych 3300, zaruka 3 roky ?? A MDF-ko ?)
Myslite, ze bude rozdiel medzi kombinaciou 16-ky vpredu, 20ky vzadu + 4 kanal a kombinaciou 16ky, 10-ky vzadu na radiu a 30cm SW + 4kanal naozaj podstatny a bude stat za tych par tisic navyse ??
-
« Re: Crunch to skl
hmmm, tak to vyzera zaujimavo... Ten SW vyzera dost dobre, kusova cena vraj 600 DM... Problem je len, ze verziu so SW uz som (asi) zavrhol, resp. na ten komplet momentalne asi nemam.. Skoda,ze nemaju len C3004 a MBQ, nevahal by som ani sekundu. Btw. nechystate sa niekto na nakup 30cm bandpass subwoofru a la
Crunch DS-SBP12 ?? (vid: www.audiodesign.de/produkte/crunch/drive… ). Mohli by sme dat do kopy prachy a kupit to .... :) -
« Re: to all
All - co hovoris na signalove kable Audison. Mam celkom rozumnu ponuku na ich kable ABS BEST Line. On tvrdi, ze su to jedny z najlepsich v tejto triede. A este jedna otazocka - niekde som nasiel vzorec na prudy pretekajuce kablami a na poistky: celkovy vykon / polovica napatia baterky. To by ale pre mna vychadzalo na prudy >90A. Kabel je OK, tam vacsim nemam co skazit, ale zda sa mi to vela na poistku. -
« Re: to all
Sekin tyto kabely nemá. Má dostatek kabelů od Basicu (Sinus Live raději ne) včetně kabelů s L konektory.
S ohledem na úsporu peněz je lepší dát výhybku co nejblíž k reproduktorům. Obecně je to jedno. V autě se stejně nedá moc vymýšlet. Brzo přijdeš na to, že si není moc míst mezi kterými by se dalo vybírat. V kufru je místa dost, ale to zase zdvojnásobí potřebu reproduktorových kabelů. -
« Re: to all
Dostanem tie kable kupit v Sekine alebo sa daju dodat na dobierku? Aj ked teda neviem, ako to bude fungovat cez hranice. Staci mi ZC200TS, nepotrebujem rozdvojky, lebo som nakoniec kupil Hertz H420 a ten ma prepinac, aby bral signal iba z jedneho vstupu.
Mam este malicku otazocku - ako je to s dlzkou kabla k jednotlivym reprakom, nevadi ak je rozdielna? A po druhe, kam umiestnit vyhybky - co najblizsie k zosiku a dalej tahat dva kable alebo co najblizsie pred reprak? -
« Re: to all
K dispozici je celá řada různých RCA kabelů. Osobně bych doporučil (sám je používám) kabely Zealum. Nejsou sice nejlevnější, ale jsou kvalitní, mají dvojité stínění a extrémně krátké zlacené konektory. Tak krátké, že asi nebudeš potřebovat tvar L. Bez potíží se montovaly do Octavií, VW Passat a Polo. U těchto aut bývají trochu problémy s délkou konektorů. Vyrábějí se jako dvou linka (dvou kanálové), čtyř linka a šesti linka. Ve stejném designu a se stejnými konektory se dělají i rozbočovací Y kabely.
Ceny série TS:
ZC050TS (50 cm) - 299,- CZK, ZC200TS (200 cm) - 380,- CZK, ZC500TS (500 cm) - 499,- CZK, ZC500TS-4 (čtyř kanálový 500 cm) - 790,- CZK, ZC500TS-6 (šesti kanálový 500 cm) - 990,- CZK, ZCTS-YM (Y adapter, 2 male/1 female) - 390,- CZK/pár, ZCTS-YF (Y adapter, 2 female/1 male) - 390,- CZK/pár.
Vyrábí se ještě série HLX která je výrazně dražší. -
« Re: MB Quart
asi to bude jak hovoris, tie RSCcka dostali aj nejake occenenia, napr. v jednom review na sounddomain.com som nasiel: "There are few speakers that have received more praise from audio journalists from around the world than the legendary MB Quart Reference Series. Reference coaxials give you sound reproduction that rivals that of high-end home audio components," atd. Ale kusok nizsie komentar od citatela uz pise o problemoch so spolahlivostou roznych MBQ, o tom ako prestelovaval vyhybku kvoli zvuku ci co a prisiel tak skoro uplne o basy, za basy su tam iba 2 hviezdicku z 5-ich, "value" takisto len 2 z 5 atd. Discussy maju ale vsade 5 hviezdiciek... Tak neviem, ale kvalitne stredy a vysky su prave to co by som kazdopadne rad mal... Zase basy by tiez nejake mohli byt a je na to len rok zaruka...
Discuss je teraz nizsia trieda ako Reference, ak to dobre chapem ?? -
« Re: MB Quart
Moje MB Quarty su totozne s terajsou radou DISCUSS (midrange DWC 160, tweeter RTC 19), len vyhybky su ine. Ako sa ale pozeram na ich stranku, RSC 216 su z Reference rady, to nemusi byt spatna kupa. Chce to pocut ich, ale jedno mozes od nich cakat urcite - ciste vysky (je tam tiez RTC 19).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!