Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Dotaz :-)
K ozvučení tvého auta bych se stavěl ještě trochu jinak. Rádio, které máš, je z toho lepšího co Sony vyrábí. Nevím to z hlavy přesně, ale určitě má nejméně dva, možná tři páry nízkoúrovňových (cinch) výstupů. Zasloužilo by si to trochu lepší instalaci. Zadní reproduktory máš, přední dokoupíš a celé včetně subwooferu bych to pustil přes zesilovač. Proč? Relativně dražší dobře vybavené rádio. Hlavně ale podstatný nárůst kvality zvuku. Všechno se to dá řešit relativně levně. Píšeš, že basy do 10000,- Kč. Na tvém místě bych trochu počkal a koupil pětikanálový zesilovač Axton C 602 za 10900,- Kč (4x50+1x155 W RMS) a bassreflexový box Axton CAB 257 za 4500,- Kč. Část kabeláže máš ze souprav reproduktorů. Bylo by nutné dokoupit Napájecí a zemnící kabel pro zesilovač, kabelová očka, pojistkové pouzdro a pojistku, zhruba dva metry reproduktorového kabelu 2x4 mm2 pro subwoofer. Celkem odhadem tak za 1500,- Kč. Výsledný zvuk bude nesrovnatelně lepší. -
« Re: to ALL
Tak jsem se byl podívat na toho Scénica. Nevím, jestli jsou všechny stejné, ale předpokládám, že pokud jde o úložné prostory, nebudou valné rozdíly. Byl to typ 1,9 dCi Expression. Myslím, že při umístění aktivního boxu Em Phaser EBA 110 IP zbude v kufru dost místa pro cokoliv a montáž bude velmi jednoduchá. Pokud ale často převážíš větší náklad, bude vestavba SW do rezervy vhodnější. Řekl bych, že to auto se pro vestavbu SW do rezervy přímo nabízí. Je tam tolik schránek, že umístění zesilovače nemůže být vážnější problém. Líbil se mi prostor v podlaze před zadními sedadly a schránka v levém zadním blatníku. Zvlášť ta zadní je, řekl bych, velmi vhodná. Při této montáži vznikne několik problémů. V každém případě bude nutné zvednout dno kufru cca o 5 až 7 cm a otočit rezervu bubnem dolů. Tady je první problém. Je jím čep pro upevnění rezervy. Bude nutné ho maximálně zkrátit, vyrobit novou podložku (tak, aby přesahovala přes plast který kryje dolní část čepu) a matici na upevnění (stačí běžná niklovaná, chromovaná nebo černěná s příslušným závitem (není ani problém ji vyrobit). To jsou ale v podstatě prkotiny. Obrovskou výhodou je, že dno pod rezervou je rovné. Vyložil bych to (včetně postranic) nějakým kobercem, nebo lépe tlumícím rounem (asi 250,- až 350,- Kč za 1x2 metry o tl. 3 cm - zbytkem toho rouna bych později vystlal i vnitřek rezervy včetně překrytí pneumatiky). Podle koberce na dně kufru bych z MDF desky o síle 22 mm vyříznul nové dno (je třeba dohlédnout na rozměry – postraní plasty ustupují směrem k blatníkům, úhel zadní strany opěradel atd. – dno tedy bude maličko jiné než je koberec). Do nového dna bych vyříznul víko rezervy tak, aby se dalo zvedat na pantech. Do tohoto víka bych usadil reproduktor. Dno z materiálu o tl. 22 mm jsem navrhnul proto, že by bylo velmi vhodné zapustit reproduktor o tloušťku upevňovací příruby tak, aby byl v rovině podlahy a nepřekážel. Do toho víka bych udělal dvojí osazení. První kulaté o vnějším průměru reproduktoru pro jeho zasazení, druhé větší kulaté nebo čtyřhranné, nebo trojúhelníkové, nebo jaké chceš o hloubce 1 mm pro vsazení ochranného, pro tento účel vyráběného perforovaného plechu (obdoba krycích mřížek – 0,65x1 m za 450,- Kč, 0,3x0,46 m za 95,- Kč, dělají se s kulatými nebo čtvercovými otvory). Je také možné nedělat druhé osazení, instalovat originální ochrannou mřížku a smířit se s tím, že bude trochu překážet. Všechny zmíněné úpravy v podstatě určí výšku o kterou je nutné zvednout dno (např. dřevěnými hranoly o potřebném rozměru). Je třeba také dohlédnou na to, aby magnet vsazeného reproduktoru nebyl příliš blízko nové upevňovací matici. Před umístěním nového dna bych to celé (kvůli rezonancím) vystlal nějakým kobercem tak, aby hranoly neležely přímo na plechu. Celé nové dno by bylo vhodné přišroubovat k autu, tak podrobně jsem ho ale nemohl prohlížet a tak nevím, je-li to možné. Pokud se ale dno vyrobí přesně a přesně usadí, obejde se to i bez tohoto upevnění. Bude dost těžké na to, aby při jízdě po silnici neposkakovalo. Až bude dno hotové, umístil bych z hora reproduktor, pak krycí mřížku a celé bych to očalounil (čalounění 75x150 cm za 577,- Kč). Podle přání bych volil odstín koberce buď podobný původnímu, nebo naopak kontrastní. Celý vnitřek toho, co jsem viděl já, byl světle šedý. Já jsem ale asi fanatik a tak bych to očalounil úplně černým kobercem, vsadil bych tam kontrastní reproduktor (vím o jednom vhodném s bílou membránou který je navíc z původních 5000,- Kč nyní ve slevě...byl by asi za 3700,- Kč...nebo černožlutý Monacor CRBK 10 TC...www.monacor.com kde se dají najít i rozměry...zatím nevím cenu). Oba mají průměr 25 cm a zvlášť ten první znám a je vynikající – litý koš, hliníková membrána, 300 W RMS (ze snad pochopitelných důvodů si jméno a příjmení nechám pro sebe). Vykašlal bych se na krycí plech a buď bych to nechal bez krytí a dával na to pozor, nebo bych si nechal vyrobit perforovanou mříž z čirého akrylátového skla (plexiglass) o tl. cca 5 až 8 mm proto, abych se s tím designem mohl vytahovat. Dají se také koupit okénka z akrylátového skla opatřená upevňovacím rámečkem. Jsou ale dost drahá (asi 1200,-), navíc by absence perforace uzavřela membránu. Zavři oči a představ si to. V případě použití toho prvního reproduktoru bych volil nový typ dvou kanálového zesilovače Axton C 402 (2x120 W RMS nebo můstek 1x350 W RMS za 8400,- Kč) který bych umístil do zmíněného prostoru v levém blatníku. Při solidní volbě kabeláže (Basic, Oehlbach) z toho vzejdou vynikající basy. Všichni okolo budou jen tiše závidět. Žádné další úpravy už nebudou nutné. Jednoprostorový interiér auta umožní „průnik“ basů z kufru do prostoru posádky v míře více než vrchovaté. Při použití reproduktoru Monacor bych tam šoupnul zesilovač Monacor Wanted 2/300. Bohužel u těchto výrobků budu znát ceny až asi za dva, tři dny. Podle předběžných informací ale budou velmi zajímavé. Z této produkce jsou dost drahé jen zesilovače D-REX (až 1170 W RMS) a subwoofery Raptor. U ostatních výrobků Monacor jsem byl při předběžném seznámení překvapen jejich lácí. Zatím ale nezávazně. Orientačně snad jen Monacor Silver 10 za cca 4300,- Kč a podívej se jak vypadá a co umí na monacor.com. U Silveru bych ale volil zase jiný zesilovač. Modely CRBK by měly být levnější než modely Silver. U Scénicu se v každém případě dají udělat basy za přijatelnou cenu s atraktivním designem a velmi dobrou kvalitou zvuku......Howgh.
-
« dB atd.
Zdravím.Nevím proč se dohadujete jestli je lepší 106dB při 100W nebo 92 při 200W,raději napište které repro dokáže v autě zahrát těch 106dB???Problém výběru značky repra je jednoduchý-podle značky se vybárat nedá!!!Každý poslouchá jiný styl hudby-na skoro každý styl bych doporučil jiné repro.Střed mezi vším se hledá špatně.Pokud tam nepoužijete alespoň 8 kanálový eq. tak na jednom typu audio soustavy nezahrajete zároveň nějaký house a Rock dohromady.... -
« Re: Dotaz :-)
Dopředu dej komponentní Kenwood KFC-P727EC případně jiné komponentní. Přední i zadní repro nech na rádiu. Že jakékoliv rádio utáhne subwoofer je nesmysl ať píší co chtějí. Z rádia není výstupní výkon větší než 17 W sin. Méně výkoné SW reproduktory mají okolo 100 W sin. Ono by se to asi trochu hýbalo, ale jen blbě. V každém případě zesilovač. Navrhuju Spectron SPA 2100 za 4999,- a SW box Spectron SPC 350 B za 3650,- Kč. Odkud jsi? -
« Re: to ALL
Pokud bude zesík jen pro běžné basy (ne extrémní výkony), bude docela malý. Bohužel neznám vnitřky ve Scénicu tak jen obecně. Montuje se na opěradla zadních sedadel zezadu (do kufru), do výdutí blatníků, může také být pod některou sedačkou. Chce to jen trochu fantazie. Rezerva se ani nemusí vyhazovat. Pokud je správně otočená (já to mám v Almeře blbě) dírou pro náboj nahoru, udělá se deska a basák se vsadí přímo. Případně se udělá nové dno kufru s víkem pro rezervu a basák se vsadí do něj. I rezerva se při výrobě nového dna dá otočit naopak. Dno se také dá zvednout a tím bez podstatného zmenšení objemu kufru upravit prostor pro basák. Musel bych to vidět, ale jsem si jistý, že bych to s větším či menším úsilím zlomil. Víš co? Zítra zkusím zajít k Renaultům a prolezu Scénic (pokud ho mají v salonu). Budem vědět víc. -
« Re: Dotaz :-)
to All:
Vzadu to mám na platě 6x9". Jak jsem říkal, vpředu ve dveřích jsou nějaký no-name Peugeot repro, údajně 16ky a pak samozřejmě vejškový pod sklem v palubce. Dozadu jsem včera nechával dát Kenwood KFC-6907 (ovál, 3-pásmo, 200W), dělala to firma, co se tím živí už 10 let, což ovšem neznamená, že jsou to profíci :-) - (www.aliso.cz).
Protože nemám místo na SW (do plata se nevejde a v rezervě už nemám místo), představoval jsem si tubu nebo skříň, podle toho, co je lepší. Rád bych utratil hodně, ale moje prostředky to nedovolují, čili do basáku bych dal i se zesíkem tak 10.
Vpředu to měnit stopro budu, jen nevím, jestli tam dát Infinity 655i nebo zase Kenwoody (aby se shodovala kvalita a zvuk se zadkem :-).
Nejsem žádný spešl audiofil, takže mi jde spíš o to, aby to dobře hrálo a dalo se to poslouchat. Nemusí to mít až zase nějaký strašlivý parametry nebo hyper-čistý zvuk :-)).
btw: díky za pochvalu toho soňáka, každej mi říká něco jinýho, ale myslím, že to není špatný rádio :-) ... jo, vzpomněl jsem si .. - ve feature od něj píšou, že nepotřebuju zesík na SW, že to utáhne rádio samo - nemáš zkušenost? Je jasný, že zesík nenahradíš, ale pro začátek :-) ..
Díky! -
« Re: to ALL
Řeknu přesně co si myslím. 106 dB u tohoto zařízení považuju za, mírně řečeno, blbost. Jimi uváděné frekvenční charakteristiky reproduktorů za lež. Navíc mám s dovozcem Pioneeru osobní zkušenosti. Nechtěj vědět jaké. Mám také kamaráda co má v Mazdě TS-C1720 na Pioneeru zesilovači. Vím jak hrají, vím jak hraje Em Phaser a Axton...a Pioneer bych nevolil (mimo rádia). Ne, není to špatná firma, ale za ty prachy jsou lepší. -
« Re: to ALL
Do rezervy by to slo, ta je tam stejen na dve veci...:-) Ale s tim zesikem by byl ten problem, chtel bych ho dat nekam, kde neni videt a neprekazi a je tam na nej misto! Jenze takove misto jsem zatim nenasel! Musim si vzit metr a prolest vechny schranky ve Scenicu a zmerit je(a ze jich neni malo)! -
« Re: to ALL
Na váze nezáleží. Citlivost u aktivní pumpy je jen pro oko. Podstatná je pro volbu vhodného zesilovače k reproduktoru, což je tady jaksi navíc. Ten Monacor má 25 cm. Jsou ovšem i větší repráky pro malé objemy. Místo ECX 160 to může být ECX 130 (koaxy), nebo také komponentí ECP 2500 za 7900,-. Velmi dobré jsou i nové řady reproduktorů Axton. -
« Re: to ALL
Basak nechci 130, ja myslel ty predni repro! Uz jsem nasel i cesky stranky! Ta frekvence by mohla sedet, ale i kdyby ne, tak tezko dostanu z radia kmitocty pod 30Hz! Ja totiz potrebuju neco, co muzu vyndat(casto potrebuju prostor)! Vykon 100W sin je dostatecny a citlivost je vice nez vynikajici! No kazdopadne si ho asi necham predvest! Maji tam i jine aktivni woofery, ale tenhle podle nich hraje nejlepe! -
« Re: to ALL
Jsi hrozně rychlý. Jak to děláš? Citlivosti není třeba uvádět. Vestavěné zesilovače jsou dimenzovány přesně pro použitý reproduktor. Bassreflex nahoru je velká výhoda a...naopak, ty bedny jsou vzhledem k použitým reprákům malé. Samozřejmě, ten Pioneer je menší, basy ovšem jen těžko srovnatelné. -
« Re: to ALL
Co 130? Basák? To bude na prd. Ten Pioneer je pumpa bez membrány. Jinak pozor na Pioneerem uváděné výkony. Při těch konstrukcích bych chtěl vědět jak moc si vymýšlejí, nebo za jakých podmínek měří. Jimi uváděné frekvenční rozsahy jsou zjevný nesmysl. Miluju jejich rádia. Em Phaser je prestižní americká firma. Je držitelem několika ocenění EISA jako Car Audio Product of the Year (i v basácích). Zesilovače A klasse atd. Podle německých průzkumů je tato značka v západní Evropě nejčastěji použitou značkou pro amatérské instalace. V předposledním německém Car&Hifi byla testována Sestava Em Phaser v BMW E36 Touring. Hodnocení? Spitzenklasse. EBA 110 IP - 120 W RMS, 300 W max., rozměry 40x37x36,5 cm. Ten větší má stejné hodnoty a rozměry 44x41,5x36,5 cm. Ty rozměry jsou u základny. Zepředu i zezadu směrem nahoru se oba zužují. Oba mají dvojitý bassreflex což je jejich velké +++. Ostatně koukni na www.acr.ch. Pokud máš problémy s místem, uvaž zesilovač a vestavbu basáku do rezervy, nebo do blatníku. Mám teď hodně zajímavou nabídku německé firmy Monacor. Zatím to ale zpracovávám. Už teď ale vím, že je tam basák 25 cm pro extrémě malou ozvučnici (11,5 litru) s výkonem 200 W RMS. Cenu zatím nevím, ale bude kolem 4500,- Kč. -
« Re: to ALL
Uz jsem nasel i to! To je 30cm a chteji za to 13300, navic je to strasne velky! Ja muzu mit toho Pioneera o 1000 levnejsi, nez je tohle! Jo a ty maly kdyz uz, tak komponenty, ja ma vyskace vpredu na palubce! Mimochodem, slysem jsem dneska Pioneery okolo 6000KC a hraly lip nez repro za 9000! Az mne to prekvapilo! -
« Re: Dotaz :-)
Neznám montážní možnosti toho auta. Nemýlím-li se, vejdou dopředu 16-ky. Nemám představu, jak to vypadá vzadu (dveře??? plato???). Pokud to chceš přestavět, napiš kolik chceš utratit (to je velmi podstatné). Toho Soňáka si nech (je slušný), předek vyměň a napiš které Kenwoody (typ) máš vzadu. Basy bych navrhnul až podle toho, kolik budeš chtít utratit a jaká bude celková koncepce ozvučení. Myslím, že to auto si zaslouží dobrou instalaci. Je to ale hlavně o penězích. -
« Re: to ALL
Čau.
Už zase ti do toho budu kecat. Nekoupil bych ani jedno. Xtrema jsou vynikající reproduktory, ale za ty prachy bych věděl o lepších. Ani to bych ale neudělal. Šoupnul bych tam Em Phaser ECX 160. Mají uhlíkovou membránu, směrovatelný výškáč, hrají velmi dobře (mám je vzadu) a stojí 5550,- Kč.
Ten Pioneer už vůbec ne (a vůbec ne repro Pioneer). To co si navrhuješ je tuším aktivní basák za asi 13000,- Kč (nechce se mi to hledat). Pokud se nemýlím, je velmi nepříznivý poměr cena/výkon. Nehraje špatně, ale pokud jsem si nespletl typy, slyšel jsem ho v prezentačním autě Basysu (dovozce Pioneeru) a žádné nadšení. Tady bych doporučil aktivní Magnat Impulse 1000 za tuším 9000,- Kč nebo ještě lépe Em Phaser EBA 110 IP (má vynikající hodnocení v Německých časopisech a také ho znám). Je za 12200,-. Nebo jeho většího bráchu EBA 112 IP za 13300,-. -
« to eric_singer
200W sin je az az, to se ti pomalu zacne rozpadat auto! :-) Nejvic teda potom u tebe zavisi na vyskach, stredy se dostanou skoro vzdycky a basy obstara subwoofer! Jestli to ma dele vysky, tak by to nemel byt problem! Pokud nechces napojovat zesilovac i na ostatni repro, tak nemusi byt ty repro zas tak drahy!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!