Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: reference
Netvrdim, ze je pravidlo, ze ten jediny sub o te jedine konstukci je nej ze vsech! Podle mne prave ALL souhlasi s tim, ze aktivni sub se minimalne pasivnim vyrovna! Kdyz jsme u toho, tak u wooferu zalezi spis na poctu dB, ktery je shcopen vyvynout nez na poctu W, ktery jej napaji! Nevim presne vzorec, ale uz kdyz chces zvednout pocet o 3dB, musis pouzit X krat vetsi vykon! Prave proto nejsou aktivni subwoofery tak vykonne jako free-air, neni to z duvodu toho, ze by se tam nedal dat silnejsi woofer nebo zesilovac, ale proto, ze tento vykon je vic nez dostatecny a hladina max hluku dosahuje az 130dB, coz uz je hladina bolesti! Jinak se delaji i osazene boxy, nejsou aktivni a vykonnove jsou stejne jako aktivni! -
« Re: reference
to Mracek: nemyslim si, ze by existovalo pravidlo, podle ktereho by se dalo tvrdit, ze danej typ konstrukce je ve vsech! pripadech nejlepsi a zaroven naopak...nicmene se take domnivam (asi jako All a jini), ze nejlepsi volbou pro velmi kvalitni basy je pasivni sub (at uz box, tuba nebo free-air) a k nemu externi zesilovac! temer vsechny aktivni sub.maji pouze slaby zesilovac! a tudiz nedokazi radne vybudit vetsi/silnejsi sw, proto jsou osazovany vetsinou pouze slabymi sw cca do 100W, pripadne vselijakymi vymozenostmi (viz.Pioneer)
to Mracek (ohledne Magnat): chapu, ze bys to radsi prodal jako komplet-uvidis jakej bude zajem?-pokud bys to chtel pripadne prodat po kouskach, tak bych tedka asi mel zajem hlavne o ty Stratosy 693 (hodil bych je do zadnich dveri, protoze v prednich uz je mam-zatim naprosta spokojenost, ted jeste jedny poridim do plata a bude to komplet:)
to All: dik za doporuceni, ale EM PHASER je na me uz moc drahej, AXTONY jsou sice cenove zas o trosku niz, ale neznam je (ani nevim, kde poslechnout), takze asi zustanu u tech Stratosu, kdyz rikas, ze nejsou nejhorsi, a casem teda snad budou po celym aute:) -
« to DaveF
Aktivni subwoofery maji ale delanou ozvucnici uz pro ten konkretni sub=>proto budi mohutnzm zvukem pri jakekoliv instalaci a neni uz kladen duraz na instalaci! Kdyz se kouknes na citlivost aktivnich wooferu, tak vetsinou minimalne o 10% prekracuji citlivost pasivnich wooferu(volne lozenych)=>mensi naroky na zesilovac. Subwoofery umistene jiz v ozvucnicich(tuby atd)maji jiz stejnou citlivost jako aktivni a vetsinou k nim staci slabsi zesilovac! -
« Re: to ALL
Já ale psal, že to není pravda. Německé testy aktivních subwooferů Em Phaser to potvrzují. EBA 112 IP je hodně vysoko.
XTC 1200 znám. Slyšel jsem ho vestavěný do nějaké starší Alfy. Je to bezesporu vynikající reproduktor. Jenže při jeho instalaci je nezbytná také instalace vysoce kvalitního, tedy drahého, zesilovače. Jinak z něho nejde dostat to, co umí.
to HUF: zásadně zesilovač. Ať si výrobci rádií píší co chtějí, nemá žádné rádio na trhu větší výkon (sin) než 18 W. Když se podíváš na sin výkony basáků, zjistíš, že pod 100 W jsou jen velmi vyjímečně. Běžně nad 150 W. Něco takového výstup z rádia nerozhýbe. Aktivní woofery jsou kompromisem. -
« Re: to ALL
Jak jsi mi psal, ze se aktivni subwoofery nikdy nevyrovnaji pasivnim, to je podle mne docela spatny nazor. Tento nazor drive prevladal v home cinema taky, zvlast woofer a zvlast zesilovac. Dnes se v home cinema nevyrovna pasivni woofer aktivnimu, zkratka aktivni ma daleko lepsi razanci a dynamiku nez pasivni, je to sice zajimavy, ale je to tak! V auto je to asi proto, ze pasivni o prumeru 38cm by musel mit docela velkou ozvucnici a tak by byl moc velky pro auta! -
« Re: All a jeho reference
to všichni v jednom příspěvku: aktivní Spectron je solidní, ovšem Em Phaser to není. Mohl by stačit proto, že Scenic nemá pevné zadní plato a roleta bude překážet málo.
Kabely: Signálové RCA kabely vřele doporučuju Zealum. Jsou vynikající, navíc mají excelentní poměr cena/výkon. Reproduktorové a napájecí kabely používám nejčastěji Basic. Je u nich velmi solidní výběr včetně stříbřených kabelů pro dražší instalace a přijatelné ceny. Nikdy, zásadně nikdy nekupuju žádné kabely v běžných elektro prodejnách nebo snad proboha v OBI. To je masochismus. Když někdo utratí tisíce za repráky a zesilovače a šetří na kabelech, je blázen který tím znehodnotí jakoukoliv sestavu. Platí ale, že i kabely musí být vybrány uvážlivě. Je pitomost koupit kabely v ceně 300,- Kč/m do sestavy za 25000,- Kč a pod.
Oválné reproduktory, mají-li být super, bych opět doporučil Em Phaser (ECX 269 za 6790,- nebo ECX 369 za 7700,-). Velmi dobré jsou i Axtony CAX 697 za 3800,- Kč. Službu dobře splní i nabízená Stratosy. Považuju je za to lepší na českém trhu.
Ceníky Monacor mi přišly mailem před půl hodinkou, takže jsem to ještě neprohlídl. Jsou tam cenově hodně zajímavé basáky. Přesněji až příště. Musím to nastudovat. -
« Re: Dotaz :-)
to eric-singer: mám radost, že máš radost a také mám radost, že jsi v podstatě potvrdil to, co tvrdím už dost dlouho. Jsem přesvědčen, že koupíš-li rádio stejné značky s cenovým rozdílem cca 30% je rozdíl jen ve výbavě. Minimálně ve zvuku. Rád pomůžu budu-li umět až přijde tvůj čas. Schovej si níže uvedený e-mail. -
« Re: All a jeho reference
to Mracek: No dyt sem rikal, ze tam docela dost preferuji PIONEER (hlavne autoradia) - zalezi taky na tom, s kym jsi tam mluvil, nicmene stejne nejlepsi je tvuj poslech, protoze kazdymu uchu ladi jiny repro (a samozrejme taky podle toho, jakej poslouchas stul hudby)
ja osobne sem byl treba unesenej pri poslechu home-repro SHAN (pouzivaji repro Focal), takze bych byl asi pro ne i do auta, ale ty ceny jsou nekde jinde:( -
« All a jeho reference
to Mracek: toho akt.sub.Pioneer, co pises, sem neslysel a co se tyka te citlivosti, tak si myslim, ze je to spis reklamni tah, ale nepopiram to!
nicmene mohu potvrdit slova Alla, protoze sem byl poslechnout basy v Audodesignu a konkretne EM PHASER EBP112 bandpass me dost hodne prekvapil, pak sem jeste poslouchal i dalsi opravdu dobre znacky, jako RF (vyhral test napr.v Autohifi) a dost me to zklamalo...i veskerej Pioneer, kterej tam hodne preferuji hral dost mizerne prave oproti EM PHASERu!
nicmene se te chci jeste zeptat, za kolik nabizis ty Magnat Stratos 693 a XTC1200, jak jsi psal, ze je prodavas (a jak jsou stary-zaruka?)
to All: jeste te poprosim, jestli mi doporucis nejake "super" kvalitni ovaly 6x9" do plata (aby hraly dobre dynamiku!)(misto tech RTO-ty maji strasne mizerny vejsky) v cene cca Stratosu (do 5tis.), rad bych si je totiz nekde poslechnul (Praha), ale myslim ze zrovna v Autodesignu moc velkej vyber v ovalech nemeli (mj.zvuk tech Spectronu se mi vubec nelibil, i kdyz za ty prachy to zas tak spatny nebylo:) -
« to eric_singer-folie
Ptal jsi se jinde na folie. Mel jsem je rok na Felde. Zhlediska toho zda se neskrabou nebo neodlepujou, v tom jsou uplne v pohode, o to nemusis mit strach! Horsi je to s viditelnosti! Vzadu jsem mel tmavy(nejtmavsi co muzou byt pouzity), vpredu svetlejsi. Ve dne ve vnitr bylo krasny svetlo, skorojako kdyby nebyly(trochu prehanim, ale proste viditelnoust 100% a krasny chladek(hodne ucinne!)! Horsi v noci(fuguji tak(vseobecne asi vsechny), ze nepousti sveto do vnitr. Denni intenzita svetla je tak velka,ze ti neprijde, ze by jsi o nejake vetsi svetlo prisel! V noci vidis svetla auta za tebou, kdyz je zhasne, tak nevidis nic! To same plati kdyz couvas, zpetna svetla nemaji takovou intenzitu, aby se ti vratila pres folie zpet do oka=>vidis strasne slaby svetlo a tim padem se blbe couva! =>kazdy ma svy pro i proti, pokud ozelis to, ze v noci blbe uvidis pri couvani a do stran, ziskas tim dobre vypadaji auto s docela ucinne chranici pred slunecnim zarenim(teplo)! Ale lepsi uz je klima! -
« Re: to ALL
Tak to jsi mne potesil, mohlo by mne to vyjit i levneji! Nasel jsem aktivni wofer Spectron SPC 10 TAMP, 100W RMS, max 200W(dostacujici). Nejvic mne prekvapila cena 6990Kc! Na netu jsem to nasel za 199DEM(nekup to za tu cenu)! Co ty na to rikas? Duvody ti napisu asi vecer v mailu! Uz zase nestiham! -
« Re: Dotaz :-)
to All:
Předpokládám, že tohle bylo na mě :-).
Samozřejmě, že moje hláška byla spíš taková radostná, že mi někdo konečně aspoň trochu poradil. Teď s audiem nic dělat nebudu, aspoň pár měsíců, páč budu potřebovat prachy na důležitější věci. Musím říct, že už teď jsem unešený z toho zvuku, co mám a to není, co si budeme povídat, nic moc. Až si to užiju a budou peníze, začnu pracovat na vylepšeních :-).
Např. kolega si dřív než já nechal dát do auta rádio Kenwood (nevím model, ale cena asi 25 táců) a komplet sestavu Infinity. Vepředu má 653i a vzadu 6953i. Musím říct, že když jsem to slyšel, byl jsem na hadry. Já jsem to dělal tenhle týden, stálo mě to o 13 tisíc míň a ten zvuk je tak na 90 % stejný :-). Tak nevím ... :-), mám z toho radost.
Každopádně díky mockrát za radu, schovám si to a až na to dojde čas, tak se tady ještě stavím pro další info. Díky :-) -
« Re: Dotaz :-)
K ozvučení tvého auta bych se stavěl ještě trochu jinak. Rádio, které máš, je z toho lepšího co Sony vyrábí. Nevím to z hlavy přesně, ale určitě má nejméně dva, možná tři páry nízkoúrovňových (cinch) výstupů. Zasloužilo by si to trochu lepší instalaci. Zadní reproduktory máš, přední dokoupíš a celé včetně subwooferu bych to pustil přes zesilovač. Proč? Relativně dražší dobře vybavené rádio. Hlavně ale podstatný nárůst kvality zvuku. Všechno se to dá řešit relativně levně. Píšeš, že basy do 10000,- Kč. Na tvém místě bych trochu počkal a koupil pětikanálový zesilovač Axton C 602 za 10900,- Kč (4x50+1x155 W RMS) a bassreflexový box Axton CAB 257 za 4500,- Kč. Část kabeláže máš ze souprav reproduktorů. Bylo by nutné dokoupit Napájecí a zemnící kabel pro zesilovač, kabelová očka, pojistkové pouzdro a pojistku, zhruba dva metry reproduktorového kabelu 2x4 mm2 pro subwoofer. Celkem odhadem tak za 1500,- Kč. Výsledný zvuk bude nesrovnatelně lepší. -
« Re: to ALL
Tak jsem se byl podívat na toho Scénica. Nevím, jestli jsou všechny stejné, ale předpokládám, že pokud jde o úložné prostory, nebudou valné rozdíly. Byl to typ 1,9 dCi Expression. Myslím, že při umístění aktivního boxu Em Phaser EBA 110 IP zbude v kufru dost místa pro cokoliv a montáž bude velmi jednoduchá. Pokud ale často převážíš větší náklad, bude vestavba SW do rezervy vhodnější. Řekl bych, že to auto se pro vestavbu SW do rezervy přímo nabízí. Je tam tolik schránek, že umístění zesilovače nemůže být vážnější problém. Líbil se mi prostor v podlaze před zadními sedadly a schránka v levém zadním blatníku. Zvlášť ta zadní je, řekl bych, velmi vhodná. Při této montáži vznikne několik problémů. V každém případě bude nutné zvednout dno kufru cca o 5 až 7 cm a otočit rezervu bubnem dolů. Tady je první problém. Je jím čep pro upevnění rezervy. Bude nutné ho maximálně zkrátit, vyrobit novou podložku (tak, aby přesahovala přes plast který kryje dolní část čepu) a matici na upevnění (stačí běžná niklovaná, chromovaná nebo černěná s příslušným závitem (není ani problém ji vyrobit). To jsou ale v podstatě prkotiny. Obrovskou výhodou je, že dno pod rezervou je rovné. Vyložil bych to (včetně postranic) nějakým kobercem, nebo lépe tlumícím rounem (asi 250,- až 350,- Kč za 1x2 metry o tl. 3 cm - zbytkem toho rouna bych později vystlal i vnitřek rezervy včetně překrytí pneumatiky). Podle koberce na dně kufru bych z MDF desky o síle 22 mm vyříznul nové dno (je třeba dohlédnout na rozměry – postraní plasty ustupují směrem k blatníkům, úhel zadní strany opěradel atd. – dno tedy bude maličko jiné než je koberec). Do nového dna bych vyříznul víko rezervy tak, aby se dalo zvedat na pantech. Do tohoto víka bych usadil reproduktor. Dno z materiálu o tl. 22 mm jsem navrhnul proto, že by bylo velmi vhodné zapustit reproduktor o tloušťku upevňovací příruby tak, aby byl v rovině podlahy a nepřekážel. Do toho víka bych udělal dvojí osazení. První kulaté o vnějším průměru reproduktoru pro jeho zasazení, druhé větší kulaté nebo čtyřhranné, nebo trojúhelníkové, nebo jaké chceš o hloubce 1 mm pro vsazení ochranného, pro tento účel vyráběného perforovaného plechu (obdoba krycích mřížek – 0,65x1 m za 450,- Kč, 0,3x0,46 m za 95,- Kč, dělají se s kulatými nebo čtvercovými otvory). Je také možné nedělat druhé osazení, instalovat originální ochrannou mřížku a smířit se s tím, že bude trochu překážet. Všechny zmíněné úpravy v podstatě určí výšku o kterou je nutné zvednout dno (např. dřevěnými hranoly o potřebném rozměru). Je třeba také dohlédnou na to, aby magnet vsazeného reproduktoru nebyl příliš blízko nové upevňovací matici. Před umístěním nového dna bych to celé (kvůli rezonancím) vystlal nějakým kobercem tak, aby hranoly neležely přímo na plechu. Celé nové dno by bylo vhodné přišroubovat k autu, tak podrobně jsem ho ale nemohl prohlížet a tak nevím, je-li to možné. Pokud se ale dno vyrobí přesně a přesně usadí, obejde se to i bez tohoto upevnění. Bude dost těžké na to, aby při jízdě po silnici neposkakovalo. Až bude dno hotové, umístil bych z hora reproduktor, pak krycí mřížku a celé bych to očalounil (čalounění 75x150 cm za 577,- Kč). Podle přání bych volil odstín koberce buď podobný původnímu, nebo naopak kontrastní. Celý vnitřek toho, co jsem viděl já, byl světle šedý. Já jsem ale asi fanatik a tak bych to očalounil úplně černým kobercem, vsadil bych tam kontrastní reproduktor (vím o jednom vhodném s bílou membránou který je navíc z původních 5000,- Kč nyní ve slevě...byl by asi za 3700,- Kč...nebo černožlutý Monacor CRBK 10 TC...www.monacor.com kde se dají najít i rozměry...zatím nevím cenu). Oba mají průměr 25 cm a zvlášť ten první znám a je vynikající – litý koš, hliníková membrána, 300 W RMS (ze snad pochopitelných důvodů si jméno a příjmení nechám pro sebe). Vykašlal bych se na krycí plech a buď bych to nechal bez krytí a dával na to pozor, nebo bych si nechal vyrobit perforovanou mříž z čirého akrylátového skla (plexiglass) o tl. cca 5 až 8 mm proto, abych se s tím designem mohl vytahovat. Dají se také koupit okénka z akrylátového skla opatřená upevňovacím rámečkem. Jsou ale dost drahá (asi 1200,-), navíc by absence perforace uzavřela membránu. Zavři oči a představ si to. V případě použití toho prvního reproduktoru bych volil nový typ dvou kanálového zesilovače Axton C 402 (2x120 W RMS nebo můstek 1x350 W RMS za 8400,- Kč) který bych umístil do zmíněného prostoru v levém blatníku. Při solidní volbě kabeláže (Basic, Oehlbach) z toho vzejdou vynikající basy. Všichni okolo budou jen tiše závidět. Žádné další úpravy už nebudou nutné. Jednoprostorový interiér auta umožní „průnik“ basů z kufru do prostoru posádky v míře více než vrchovaté. Při použití reproduktoru Monacor bych tam šoupnul zesilovač Monacor Wanted 2/300. Bohužel u těchto výrobků budu znát ceny až asi za dva, tři dny. Podle předběžných informací ale budou velmi zajímavé. Z této produkce jsou dost drahé jen zesilovače D-REX (až 1170 W RMS) a subwoofery Raptor. U ostatních výrobků Monacor jsem byl při předběžném seznámení překvapen jejich lácí. Zatím ale nezávazně. Orientačně snad jen Monacor Silver 10 za cca 4300,- Kč a podívej se jak vypadá a co umí na monacor.com. U Silveru bych ale volil zase jiný zesilovač. Modely CRBK by měly být levnější než modely Silver. U Scénicu se v každém případě dají udělat basy za přijatelnou cenu s atraktivním designem a velmi dobrou kvalitou zvuku......Howgh.
-
« dB atd.
Zdravím.Nevím proč se dohadujete jestli je lepší 106dB při 100W nebo 92 při 200W,raději napište které repro dokáže v autě zahrát těch 106dB???Problém výběru značky repra je jednoduchý-podle značky se vybárat nedá!!!Každý poslouchá jiný styl hudby-na skoro každý styl bych doporučil jiné repro.Střed mezi vším se hledá špatně.Pokud tam nepoužijete alespoň 8 kanálový eq. tak na jednom typu audio soustavy nezahrajete zároveň nějaký house a Rock dohromady.... -
« Re: Dotaz :-)
Dopředu dej komponentní Kenwood KFC-P727EC případně jiné komponentní. Přední i zadní repro nech na rádiu. Že jakékoliv rádio utáhne subwoofer je nesmysl ať píší co chtějí. Z rádia není výstupní výkon větší než 17 W sin. Méně výkoné SW reproduktory mají okolo 100 W sin. Ono by se to asi trochu hýbalo, ale jen blbě. V každém případě zesilovač. Navrhuju Spectron SPA 2100 za 4999,- a SW box Spectron SPC 350 B za 3650,- Kč. Odkud jsi?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!