Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: free air vs. bass box vs. basova tuba
luf- existuji skutecny free-air subwoofery a nektery nejsou drahy, alespon ne podle toho, co mi rikal ALL! Ja mam ted box a hraje to supeeer! Nevim proc, ale tuba neni moc oblibena, box asi hraje lepe, protoze pouziva basreflexy, coz hodne umocnuje ten zvuk! -
« free air vs. bass box vs. basova tuba
Co z toho je lepsie? Tuba stoji pri rovnakych vykonovych parametroch priblizne polovicu toho, co box. Kolko stoji free-air, netusim (mal si pravdu, ze skutocnych free-air je ako safranu, nakoniec som sa o kazdom docital, ze free-air je iba mozna alternativa instalacie atd.) Mam z toho hlavu ako balon a vobec neviem, ako dalej :-) Ked ma to moc nastve, tak sa na SW vykaslem a budem mat iba to, co mam uz doteraz.
A este jedna malicka otazocka - daju sa niekde zohnat take nozicky, co by nasmerovali vyskac priamo do interieru? Niektore repro ich maju priamo v sade, ale samostatne som ich nevidel (a moje ich v sade nemaju). -
« Opel Corsa
ALL, kamarad ma radio Sony a chtel by k tomu nejake repro, aby mu to hralo. Ma Opel Corsa r.v.91, jenze nechce utratit moc penez, chce to nejlevnejsi. Problem je v tom, ze tam snad nejsou ani repraky :-), vpredu jsou ty maly ovaly a vzadu nejaky 8 nebo 10cm, co by jsi navrhnul? A hlavne za jakou cenu? Ja mu to potom reknu! Dik -
« Re: VITO - ať žije hudba
ALL, tak jo, ja si vezmu raketu a pujdu trenovat! :-) Jeste musim vypodlozit SPZ, protoze kdyz dam pod ni ruku, tak ji jednou necitim, jakoby ta SPZ odlitla a podruhe mi ty ruce skoro usekne! A hlavne je to jedina vec na aute, ktera drnci, coz je super a rychle resitelne! -
« Re: VITO - ať žije hudba
Dej zvenčí traverzu jako závoru. Nebo ty dveře nech otevřené a používej to jako reaktivní pohon. Nebo tím můžeš likvidovat pronásledovatele. Případně můžeš do bassreflexových nátrubků nabíjet tenisáky a tak si trochu zatrénovat.
Myslím, že sem něco k lepšímu dáme, ale já toho stvořil 4 strany A4. Snad až to bude konkrétnější. Stejně jako u Scénica jsem byl v autosalonu Mercedes abych naprosto přesně věděl jaké jsou možnosti. Také jsem prolistoval stádo katalogů. A pokud se to realizuje, bude to zralé na nafocení a uveřejnění v odborném tisku. Samozřejmě se souhlasem majitele. -
« Re: VITO - ať žije hudba
Ivane, vsechna cest Ti a tomu monterovi, hrajeto suprove! Ten sub ma nadherby cisty, silny a mohutny basy, radost to poslouchat. Pekne se rozehrava a skoro mi zacina vyrazet dech :-)! Jinak zbyle repro taky super, kristalove ciste vysky a ten zesik to zasobuje v pohode! Kdyz se to zesili, tak se v tom aute neda ani vydrzet :-)! Jinak jsme skoncili po seste vecer! -
« Re: VITO - ať žije hudba
Abych mohl zkusit něco vymyslet, potřebuju vědět, jakou máš představu o kvalitě, ale hlavně kolik jsi ochotný za Car HiFi utratit. Můžeš koupit chrčítka za 400,- Kč, ale také špičkové reproduktory za 200.000,- Kč a všechno mezi tím. Zesilovače, subwoofery atd. Nech tady e-mail a částku. Během dvou, tří dnů bych zkusil něco navrhnout. Mezi tím se podívám jaké má Vito montážní možnosti. -
« Re: Jaký repro ?
Ovladanie je problem, pretoze ked si nekupis originalne radio, nedostanes ani ovladanie. Ale ot nic, uz som sa naucil moje radio ovladat poslepiacky, takze mi to az tak nechyba (aj ked by potesilo). Okrem toho, k mojmu radiu je IR dialkove, ale aj tak ho nepouzivam, asi by mi na volante zavadzalo. -
« Re: Jaký repro ?
Vyberanie panelu mi nevadi, za poslednych 6 rokov som si uz zvykol, a teraz to ma na starosti manzelka - vebrat radio, dat ho do skatulky a schovat do kabelky :-) Keby mali originalne radia line-out, tak mozno o nich rozmyslam, ale takto... BTW najvacsia vyhoda originalneho je ovladanie pod volantom, ktore je fakt super a za ktorym mi je najviac luto. -
« Re: Jaký repro ?
Vyskace maju "domek" pre povrchovu montaz, ale ked ich do neho namontujem, budu hrat bud do chlpateho stropu alebo do zadneho okna, ktore je gulate. Vyskac ma tiez pribalene take lozko, v ktorom je mierne nakloneny a snad pomocou tohto lozka by som ho mohol niekde oprimalne umiestnit...
V predajni mali pri tom Magnate napisane, ze je free-air, ale na stranke som ho nenasiel, nevies ci Magnat nahodou nezacal robit nove SW? Ale v podstate to teraz este nie je take dolezite, este stale neviem, ci budem SW instalovat.
to mracek - ja nemam original radio od Renaultu, kupil som si Clarion s line-out vystupmi a aj s vlastnym zosikom (zatial pouzivam ten). Podla mna sa za cenu, za aku tie radia predavaju daju kupit aj lepsie zostavy. -
« Re: paralelni zapojeni
to Mracek: ano. Po D1 Brno, Vyškov, Prostějov, Olomouc. Z Vyškova to už není dálnice, ale je jí to dost podobné. Jedeš furt rovně až do Olomouce.
to nio: nemýlím-li se, paralelní zapojení je když + ze zesilovače přivedeš na plusy obou reproduktorů tak, aby plusy reproduktorů byly propojené i mezi sebou. Mínusy stejně. Zatěžovací impedance je pak poloviční (2 Ohmy).
Sériové zapojení je vstupní + na + reproduktoru, (-) mínus téhož reproduktoru na + druhého, (-) mínus druhého na vstupní (-). Zatěžovací impedance je pak dvojnásobná (8 Ohmů).
Později, až dokoupíš další zesilovač necháš standardním způsobem zapojený čtyřkanál na přední a zadní reproduktory. Na nový dvoukanál dopojíš SW.
Opatrně! Jestliže mají reproduktory 100 W max., kanály 1 a 2 zesilovače budou mít cca 200 W max. Další věc je, že se zesilovač bude asi dost hřát. Doporučoval bych nyní zapojit jen přední reproduktory a subwoofer (kanály 3 a 4 v můstku). Zadek teprve po dokoupení dvoukanálu pro SW.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
to Mracek: k té Corse jsem našel jen to, že dozadu vejdou desítky. Bude třeba to pořádně prohlédnout. Jenže já se ke starší Corse těžko dostanu. Někdy je to i tak, že malé ovály jsou vsazeny do jakéhosi mezikruží. To se dá celé vyndat a na jeho místo se pak vejdou větší reproduktory. Stálo by za to, zkouknout aspoň přední dveře a zkusit tam dát co největší repráky. Úprava čalounění nebývá až tak náročná. Je to spíš otázka montážní hloubky. Jsou také nejrůznější distanční kroužky které rozšíří montážní možnosti. V jednom katalogu jsem teď našel tyto podložky pro Corsu o velikosti 13 cm. Není tam ale bohužel rok výroby. Pokud by tam ty 13-ky vešly, doporučil bych Spectron (komponentní 2790,-, koaxiální 1990,-). Pokud ne, Axton dělá všechny rozměry. Koaxiální desítky jsou za 2100,-, malý ovál 4x6" je za 2550,-.