Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: 4/2ch amplifier
Mracek - ale klesne :-). Sirokopasmove repro dokaze zahrat kvalitnejsie ako zostava SW+stredobas+vyskac. Komponentne sa vyrabaju iba preto, lebo rovnaku kvalitu si schopny dosiahnut za nizsiu cenu, ale vyhybky su zdrojom skreslenia zvuku. Pre porovnanie plocha 2*16cm je asi 400cm2, plocha 25cm SW je 490cm2, to nie je az taky velky rozdiel. A najma nie v Cliu. Dalsia vec - hi-fi woofery pre domace kino su vacsinou osadzane repro s priemerom 20cm a menej a obyvacka je o dost vacsia ako auto. S hi-fi v aute nemam moc skusenosti, ozvucenie obyvacky, kuchyne alebo zachoda by som zmakol, ale auto je uplne ine. Najlepsie by bolo, keby som si to mohol vypocut dokopy a podla toho sa rozhodnut, bohuzial to nejde. A tiez ma dost sokuju tie ceny za autohifi, za porovnatelne ceny mas klasicke hi-fi o dve triedy vyssie, cim to je?
Dovolim si s tebou nesuhlasit, ze zvuk robia iba repraky. Myslim, ze podcenujes ulohu zosilovaca. Skus si to niekedy v nejakom hi-fi studiu, kde maju pripojenych viacero zosikov a reprakov cez switch. Mozno budes prekvapeny, co dokaze zo slabych repro vykuzlit skvely zosik a nopak. A niekedy si aj porovnaj bedne stlpove a bedne do police osadene tymi istymi reprakmi, ten objem robi divy. BTW zatial najlepsie hrali bedne DynAudio, velkost priblizne porovnatelna s 16cm do auta, objem odhadom 25l, ale nenasiel som zosik v rozumnej cene, ktory by ich vedel slusne rozhybat. Zostava musi byt vyvazena komplet. -
« Re: 4/2ch amplifier
Nějak se mi nechce věřit, že by to Clio opravdu hrálo. Basy určitě nemělo. Nevím jaké máš auto, ale řešit se to všechno dá několika způsoby. Co takhle použití jednoho Line Out na dvoukanálový zesilovač a k němu připojit velké třímásmové komponentní reproduktory. Basáky aspoň 25 cm do plata, středy dolů do předních dveří a výšky někam nahoru. Podle auta.
Nebo čtyřkanálový zesilovač, přední komponentní reproduktory, vyrobit nové zadní plato a osadit ho základní deskou Axton CAX 45 (je v ní 30 cm woofer, dva 16-ky koaxy, všechno včetně výhybek a kabeláže za 5500,- CZK). Půvabné na tom je, že máš přední i zadní reproduktory i SW a na pohon toho stačí jen čtyř kanál.
Jestli to nemáš příliš daleko, stav se až budeš mít cestu kolem (Přerov). Ukážu ti, co dělají basy v autě. Když to osolím, vytlačí ti malý mozek nosními dírkami do kapsičky u košile. Trošku přeháním, ale dát peníze do lepšího ozvučení a neudělat externí basy mi připadne poněkud nedokončené. Hlavně proto, že cenový rozdíl nemusí být nutně nijak dramatický. -
« Re: 4/2ch amplifier
luf- Zadny repro neklesne tak hluboko jako sw! Ano, mozna se ti bude zdat, ze to ma basy, ale pokud na zkousku zapojis SW bude to jako nebe a dudy! Kup rovnou 5-kanal, rozdil neni velky!!! A budes mit kanal v rezerve! Co se stane, kdyz rozbocis line-out? Klesne vstupni signal do zesilovace, ale na tom zas tak moc nezalezi! -
« Re: 4/2ch amplifier
All - fader mi nebude chybat vobec, na zsoiku nastavim uroven predok/zadok na pevno a hotovo. Ake dalsie uskalia ma cakaju, ak budem rozbocovat jeden line-out? Stratim tym nieco z kvality? BTW tomu SW by som sa chcel vyhnut, budem teraz potrebovat miesto v kufri na ine veci (kocik) a mozno casom kupim jednokanal zosik na woofer. To sa uvidi. Pocul som Clio ozvucene iba 16cm komponentmi cez externy zosik a bola to parada, hralo to skutocne verne, basov malo pozehnane, iba mi trochu vadilo umiestnenie prednych vyskacov, ktore trochu kazili dizajn palubovky. -
« Re: 4/2ch amplifier
K tomu jen drobný dodatek. Pokud to všechno rozbočíš z jednoho line out, přijdeš o Fader. Dá se to udělat tak, jak to má Mracek. Použil dva HI/LO adaptéry které z reprovýstupů ISO udělají Line Out.
Brácha má také rádio jen s jedním výstupem (Pioneer DEH-1300) a protože je lakomec lakomý, chtěl hodně levnou instalaci. Dali jsme přední komponentní a zadní koaxiální na rádio, na Line Out připojili dvou kanál Spectron SPA 2100 a do plata dali levňoučký Free Air subwoofer. Samozřejmě že to nedosahuje žádných extra výkonů, ale stejně musí hodně řvát aby ho slyšel spolujezdec.I tak se to dá řešit. Celé ho to vyšlo těsně pod 20000,- CZK včetně autorádia. Jen se musí vědět co tam strčit.
Osobně nejsem příliš nadšený z rozbočování signálu z jednoho výstupu. To raději HI/LO adaptér. A ještě jedna věc. Dost se prodražují tzv. dočasná řešení. Myslím tím "teď něco a pak vylepšit". -
« Re: 4/2ch amplifier
luf- to je blbost napajet 2 kanaly ze zesiku a 2 z radia! Kup rovno 5-kanal, treba i to RTO, nebude to velky cenovy rozdil! vezmes ten 1 lin-out a existuji konektory, ktere to rozboci(paralerne zapoji) a bude to, ten 5-kanal zatim nemusi zapojovat, proste ho vypnes! Ja nemam ani jeden line-out! :-) -
« Re: 4/2ch amplifier
Mam na radiu iba jeden par line-out, ale to snad az tak nevadi. Ten zosik ma aj vysokourovnove vstupy, ale zda sa mi to barbarstvo napajat to z nich ked existuje line-out. Moja predstava je taka, ze skusim na ten zosik zapojit 4x komponentne repro a uvidim. Ak to nebude dost dobre hrat, pridam SW do zadneho plata a zadne repro budem napajat z radia, SW a predne zo zosiku. Len sa fakt bojim toho, ze koncak v radiu odide. Moj stryko opravuje televizory a zosilovace a tvrdi, ze ziadnemu to nerobi dobre, ked je odpor na vystupe nekonecny. Par takych zhorenych zosikov som uz videl (aj ked je pravda, ze to boli zosiky radove 500W a viacej). -
« Re: 4/2ch amplifier
luf- Nevim o strankach RTO, taky jsem je drive nenasel! Taky jsem se nikdy nesetkal s tim, ze by odchazel koncovy zesilovac! RTO hraje celkem slusne, je lepsi mit lepsi repro a horsi zesilovac nez naopak! Repro a akustika dela 80% zvuku, zbytek se deli na zdroj, zesik, kabely... -
« Re: 4/2ch amplifier
Myslel jsem to spíš tak, že běžné zapojení reproduktorů je přes ISO konektor. Tím jsou využity vysokoúrovňové výstupy koncového stupně zesilovače autorádia. Zesilovač se ale připojuje přes nízkoúrovňové výstupy předzesilovače rádia. Je možné i zapojení zesilovače přes vysokoúrovňové výstupy, ale to je jen řešení z nouze při absenci výstupů nízkoúrovňových. Tím "...nikdo nepoužívá" jsem myslel to, že zapneš rádio k napájení a nepřipojíš reproduktory přes ISO ani pžes zesilovač.
Nevím, jak moc se v této problematice orientuješ. Možná to všechno píšu zbytečně, ale přes to: jestliže chceš docílit kvalitního připojení externího zesilovače, měl bys mít na rádiu nejméně dva páry (lépe tři) nízkoúrovňových výstupů (cinch). Pokud by tyto výstupy dodávaly 4 V, bylo by to ještě lepší. To už je ale o ceně autorádia.
Jak říkám, možná to všechno znáš, ale pokud, ptej se. Pomůžu když budu vědět. -
« Re: 4/2ch amplifier
Zajímavý problém. Ještě jsem se nesetkal s tím, aby odešel koncový stupeň kvůli absenci zátěže. Možná proto, že to tak nikdo nepoužívá. Mám jednoho známého který už nějaký čas provozuje pětikanálový zesilovač jen na SW na pátém kanálu. Nevím proč to má zrovna takto, ale hraje mu to.
Praktickou zkušenost s RTO nemám. Snad jen to, že pokud už se objeví v německých testech (v českých se vůbec neobjevuje), umisťuje se v podprůměru. Nemusí to ale platit pro všechny typy. Já se držím značek, které se mi osvědčily.
Veškerým ovládáním na rádiu (hlasitost, basy, výšky, stereo váha, fader) ovlivňuješ výstupní signál z autorádia. Z toho vyplývá, že všechny tyto manipulace se v plné míře projeví na výsledném zvuku (včetně loudness). Zesilovač zesílí to, co do něj ať už upravené nebo neupravené pošleš. -
« Re: 4/2ch amplifier
All - a mam este jednu otazku. Ked som na starsich zosikoch na koncak nepripojil ziadnu zataz (bez reprakov), po case odisiel koncak. Ako je to teraz so zosilovacmi zabudovanymi v radiu? Zosik pripojim cez line-in a zosik v radiu zostane nezapojeny. Budem mat dalej moznost regulovat hlasitost z radia a co na to povie ten nezapojeny koncak? Nerad by som odpisal radio. -
« Re: 4/2ch amplifier
All - ja by som rad nieco take ako C602, ale ked si porovnam ceny, bohuzial :-( Aky mas nazor na RTO? BTW to, ze to je za ATS je este jedna obrovska vyhoda - ATS nie su sucastou mojho platu, takze sa s nimi v rodinnom rozpocte nepocita a tak ich mozem beztrestne minat :-)))
Na tej stranke som o RTO nic nenasiel. -
« Re: 4/2ch amplifier
Nooo, nevím, jestli až tak levně. Carpower dělá dvoukanál asi za 3500,- CZK a ve stejné řadě i čtař kanál. Nemám ale u sebe ceníky a tak nevím jaho cenu.
Jinak Spectron SPA 2100 (dvou kanál) za 4999,- CZK. Spectron SPA 4000 L (čtyřkanál) za 5300,- CZK. Axton C 202 (dvou kanál) za 4990,- CZK. Axton C 502 (čtyř kanál 4 x 65 W RMS) za 7900,- CZK. Axton C 602 (pěti kanál, 4 x 50 + 1 x 155 W RMS/4 Ohmy nebo 4 x 65 + 1 x 255 W RMS/2 Ohmy) za 9900,- CZK.
Zvlášť Axtony jsou v daných cenách vynikající. Nebo víš o nějakém dalším zesilovači v podobné ceně který má dva spínané zdroje a Mossfetové konce? Ve své kategorii vyhrávají dost testů v Německu. Když tu necháš e-mail, pošlu ti německý test C 502. -
« Re: 4/2ch amplifier
mracek - tak som skukol tu ich stranku a preliezol obchody vo Viedni esteraz a nasiel som, co som hladal - RTO, vykon 4x180W/2x360W/2x180+1x360. Ale to je z technickych udajov vsetko, teraz hladam stranku vyrobcu, aby som si mohol overit, ci je to fakt taky, aky zhanam :-) Nevies nahodou stranku, kde najdem RTO (na tej ceskej to neni) -
« to All
Mail dorazil, díky za info. Jakmile budu mít cestu, rád se stavím a poslechnu si. Do konce roku už to určitě nebude (mám plno), ale leden nebo únor skoro na 100%, takže dám včas vědět. Pokud máš/budeš mít info o produktech 2002, určitě pošli info ! Jedná se mi hlavně o ten Emphaser, jakmile budou penízky, tak uvažuju o tom pětikanálu 490-200, nebo možná i o 4kanál + 2kanál, ale je to už dost peněz, takže uvidíme. Ve hře je i Audison, který jsem slyšel v několika instalacích a celkem se mi líbí.
Jinak zatím ještě posílím zadní část v autě, zřejmě pomocí repro Spirit S 160, protože za tu cenu mi nebude líto je kdyžtak vyhodit a nahradit něčím jiným :-) Dám je buď do zadních dveří, nebo do pátých středobasy a výšky na bok kufru.
Basák zatím zůstal, poladil jsem zesík a je to lepší, tak mu ještě dám šanci :-)
Uff, zase jsem se rozepsal. -
« Re: zvuk
Ano je to v podstatě tak. Autohifi, stejně jako jiná elektronika (nemluvím-li o high-end a opravdu myslím high-end), je konzumní záležitost. Proto si málokterý výrobce hraje na DIN normy a prostě foukne do katalogů RMS. Je to jednodušší a zároveň vyšší hodnota, která ale většinou platí, lépe řečeno za kterou se platí. Já totiž mám na mysli "normální" autohifi, tedy takové, které je normálním "workerem" zaplatitelné a hlavně využitelné. Auto nikdy nebude ideální poslechová místnost (tu má i doma málokdo) a proto i nejvychytanějším komponentům bude v autě něco chybět. To něco je právě ten prostor, ozvučnice a další, důležité okolnosti pro reprodukci zvuku. Nedělám v elektronice 20 let a neznám všechny podrobnosti, proto se ani já nechci pouštět do hluboké diskuze protože vím, že na to technicky nemám. Bez mučení. Už jsem ale něco slyšel a můžu srovnávat, hodně jsem četl atd.
All je tu taky často, mimo jiné muziku mám taky od něj, má to v hlavě celkem srovnaný a i když s ním někdy nesouhlasím, tak je dál než většina z nás a mívá pravdu.
Takže na závěr debaty, každý, kdo propadl tomu "lepšímu" zvuku v autě se stále učí a postupně mění komponenty, samozřejmě většinou směrem k lepším zítřkům. Je to koníček jako každý jíný, taky stojí peníze (a ne málo), ale mám radost z toho, když přijedu na sraz a tomu vedle to hraje hůř, než mě :-) Takže autohifi zdar !
to All: tak do roka se asi bude konat upgrade, už je v plánu, zřejmě směrem k Emphaser značce. Takže se ozvu :-)) -
« Re: zvuk
aTTim: Nechtěl jsem (a nechci) rozebírat problematiku ozvučení. Bylo by to na moc dlouho, dostávali bychom se k takovým pojmům, jako je ekvivalentní objem, měření rezonance, fázování jednotlivých reproduktorů, difrakcím atd. Navíc mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě z pojmu hudební výkon. Taktéž zázračné kmitočtové rozsahy uváděné bez příslušné normy jsou pro mne pouze údajem k smíchu. Každá seriozní firma uvádí údaje s příslušnou normou (např. DIN) nebo lépe přímo s tolerančním pásmem. Pro příklad Ti doporučuji porovnat naměřený výkon v DIN s RMS. To budou věci! Moje rada směřovala k těm, kteří o elektronice a akustice neví zhola nic, a přitom chtějí, aby jim to v autě hrálo. Rozhodně se nepovažuji za odborníka, jak jsem uvedl, je to jenom můj dlouholetý koníček.
lenin: Asi Tě zklamu, ale s muzikou v US vozech nemám žádné zkušenosti. Snad až mi jich projde rukama víc...:-) -
« Re: zvuk
Chrysler tuším dává OEM Alpine. A Lincoln taky:
9 speakers (total)
145 watts (RMS)
90-watt subwoofer
AM/FM stereo/cassette with Digital Signal Processing (DSP)
available 6-disc radio-controlled CD changer
a Cadillac Bose:
Audio Systems
AM/FM stereo with cassette, single-slot CD player, TheftLock, and 8 speakers S - -
Bose Music System with AM/FM stereo, cassette, single-slot CD player, 275 watts total power, automatic volume compensation technology, weatherband reception, Radio Data System with emergency broadcast reception, 6-channel custom equalization, TheftLock, and 8 speakers
A já pádím na autobus :( -
« Re: Re:
aTTim-ano, je to presne tak! Na zesilovaci budou hrat lepe, ale na radiu hure nez prumerne repro! Jinak All prave nabizi znacku Axton a ja od nej mam vybavene auto, radio serie pro Renault(nehraje vubec spatne!), zesilovac RTO(taky hraje dobre), repro + sub Axton a jeste to jde pres kapacitator!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!