Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Repro do Mondea
Zdravim, pred casem jsem si koupil autoradio Sony xr 4300 s max vykonem 4x50W a minuly tyden se mi ze zadniho reproduktoru ozívalo takovy chrceni a pak už vubec nic. Tak sem ho vyndal, oskoušel jsem na privodu jinej reproduktor a funguje to v pohode. Tudíž reprák odešel do věčných lovišť a tak scháním náhradu, kterou dám dopředu a ten funkční zepředu šoupnu dozadu. Mé požadavky a podminky jsou: 2 pasmova komponentní reprosoustava, která se vejde do původního rozměru t.j. 6x8", bude hrát hutné basy a jiskrné vyšky. Repro budou napájeny pouze vyse zminenym autoradiem. Můj soukromý tip je Hertz EC 570 + HT 15, který by tam padl jako ulitý. Nebo nějaký 16,5 cm + vysky. To fakt nevim. Cenová hranice, kterou jsem do toho ochoten investovat je cena vyse zmineneho setu. ted mi prosim poradte. Co ten inzerat na repro o par prispevku nize? Je mi jasný, že pro kulatý repro budu muset spáchat jakýsi nezikus, ale to je to nejmenší. Diky moc -
« Re: Axton CAX 107
To Stakl: Nechápu proč by mělo mít samostatné rádio problémy s nějakou výhybkou. Jediný problém který mně v této souvislosti napadá je nízká citlivost reproduktorů a tím zhoršené vybuzení samostatným autorádiem. Nízká citlivost spolu s velmi vysokou zatížitelnost způsobí, že reprodukce jen přes autorádio bude slabá a bez dynamiky. To bude asi celý problém. Neznám z hlavy parametry těch desítek SL, ale obecně platí, že malé reproduktory mívají výrazně menší citlivost než jejich větší kolegové. Výhybka má přece za úkol rozdělit frekvence distribuované rádiem tak, aby každý z reproduktorů byl zatěžován jen těmi frekvencemi které mu přísluší.
Axton bude v každém případě hrát lépe. Je to ale o tom, že z malých reproduktorů prostě nedostaneš basy.
Reproduktor pracuje na základě rozdílného tlaku před a za membránou. Akustický zkrat znamená, že se tyto tlaky vyrovnávají. Způsobuje to nedostatečné oddělení prostoru před membránou od prostoru za ní. Směrové nastavení reproduktoru nehraje žádnou roli. Důležité je jen pro optimální poslech vysokých frekvencí.
Už si zase nepamatuju jak vypadá, nebo má vypadat instalace ve tvém Puntu. Pokud budeš mít zesilovač a subwoofer, budou ti desítky v zadu stačit. Pokud ale subwoofer nebude, budou ti hodně chybět basy. Z tohoto důvodu jsem přesvědčen, že ovály 6x9" budou podstatně vhodnější. Vyndávání zadního plata bych neviděl jako důvod pro zakovéto řešení. Nevím jak často plato vyndáváš. Předpokládám že jen občas jako většina řidičů za účelem přepravy rozměrnějšího nákladu. Pokud to tak je, dej do plata ty velké ovály. Prodává se konektor který se přišroubuje na plato. Je dělený tak, že do jedné jeho poloviny se připojí reproduktorové kabely od rádia (nebo zesilovače), do druhé poloviny se připojí reproduktory. Při demontáži plata tento konektor rozpojíš (asi za vteřinu) a plato vyndáš. Zpětná montáž je stejně jednoduchá. Tento konektor (soundboard konektor) je zlacený a poměrně masivní. Není třeba mít strach z jeho opotřebení občasnou demontáží. Jediná nevýhoda tohoto řešení je ta, že po dobu demontáže plata nemáš zadní reproduktory. Pokud plato vyndáváš jen občas, není to problém. Kvůli výše uvedenému bych přece jen doporučil ty velké ovály. Asi jde i o peníze. Z tohoto důvodu bych navrhoval ovál 6x9" Spectron SPC 69 X za 2480,- Kč. Mám s nimi jen dobré zkušenosti jak na slabších zesilovačích, tak i na autorádiu. -
« Axton CAX 107
To All. Vím, že jsi mi radil ovál 6x9", ale z důvodu vyndavání zadního plata furt ve mě hlodá myšlenka osadit originální 10 cm otvory po stranách. Měl jsem možnost levněji koupit Sinus Live 10iL, ale bylo mi řečeno, že díky složitější výhybce už by s tím mělo samostatné rádio problémy. Provizorně mám teď v zadním platu 13cm koaxiály od TVM a nevím jestli tebou doporučený 10cm Axton CAX 107 bude hrát lépe.(Bude?) Koukal jsem na to předpřipravené osazení a repráky se tam přidělávají jakoby na šikmo, takže částečně hrají i do "kufru" (Fiat Punto). To je ten zkrat o kterém si mluvil? Díky. -
« Magnat 17 cm + vysky na prodej
Prodávám auto, audio tam nenechám. Do nového už mám komponenty připravený. Zbyly mi komponentní 17cm repro Magnat CarFit 216 + 1,3cm vysky (70W RMS/140W, 35Hz-24kHz, 4 ohm, 91dB). Koupil jsem je novy, jsou asi pul roku stare, budou teda ještě v záruce. Stály 2.690, nechal bych je za 1.500. Poslal bych je i na dobírku, kdybyste měl někdo zájem. -
« Re: Antena strata signalu
Najskorej sa pozri do manualu, ci nema radio prepinac na utlm lokalnych stanic. Vacsina radii, co som mal to mala a po odpojeni z baterky sa automaticky zapol, takze prijem signalu bol dost zhorseny. Az potom hladaj chybu niekde inde, aj ked som si takmer isty, ze je to tymto. -
« Antena strata signalu
Zdravim. Mam dotazek na zasvecene. Mam ve filine Combi MPi radio Pioner KEH-2730R a nedavno mi nastal mensi problem. Mel jsem odpojenou baterku a po znovu pripojeni se hodne zhorsila citlivost na signal a projevuji se mirne zhorseni az nekdy vypadky signalu v mistech mimo mesto kde to nikdy nedelalo. Typoval bych antenni zesilovac. ale nemam poptuchy kde ho najdu a jak zjistim jestli je OK nebo ne.
Dokazal by nekdo poradit na co se zamerit ???
Diky M.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!