Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Dotaz :-)
K ozvučení tvého auta bych se stavěl ještě trochu jinak. Rádio, které máš, je z toho lepšího co Sony vyrábí. Nevím to z hlavy přesně, ale určitě má nejméně dva, možná tři páry nízkoúrovňových (cinch) výstupů. Zasloužilo by si to trochu lepší instalaci. Zadní reproduktory máš, přední dokoupíš a celé včetně subwooferu bych to pustil přes zesilovač. Proč? Relativně dražší dobře vybavené rádio. Hlavně ale podstatný nárůst kvality zvuku. Všechno se to dá řešit relativně levně. Píšeš, že basy do 10000,- Kč. Na tvém místě bych trochu počkal a koupil pětikanálový zesilovač Axton C 602 za 10900,- Kč (4x50+1x155 W RMS) a bassreflexový box Axton CAB 257 za 4500,- Kč. Část kabeláže máš ze souprav reproduktorů. Bylo by nutné dokoupit Napájecí a zemnící kabel pro zesilovač, kabelová očka, pojistkové pouzdro a pojistku, zhruba dva metry reproduktorového kabelu 2x4 mm2 pro subwoofer. Celkem odhadem tak za 1500,- Kč. Výsledný zvuk bude nesrovnatelně lepší. -
« Re: to ALL
Tak jsem se byl podívat na toho Scénica. Nevím, jestli jsou všechny stejné, ale předpokládám, že pokud jde o úložné prostory, nebudou valné rozdíly. Byl to typ 1,9 dCi Expression. Myslím, že při umístění aktivního boxu Em Phaser EBA 110 IP zbude v kufru dost místa pro cokoliv a montáž bude velmi jednoduchá. Pokud ale často převážíš větší náklad, bude vestavba SW do rezervy vhodnější. Řekl bych, že to auto se pro vestavbu SW do rezervy přímo nabízí. Je tam tolik schránek, že umístění zesilovače nemůže být vážnější problém. Líbil se mi prostor v podlaze před zadními sedadly a schránka v levém zadním blatníku. Zvlášť ta zadní je, řekl bych, velmi vhodná. Při této montáži vznikne několik problémů. V každém případě bude nutné zvednout dno kufru cca o 5 až 7 cm a otočit rezervu bubnem dolů. Tady je první problém. Je jím čep pro upevnění rezervy. Bude nutné ho maximálně zkrátit, vyrobit novou podložku (tak, aby přesahovala přes plast který kryje dolní část čepu) a matici na upevnění (stačí běžná niklovaná, chromovaná nebo černěná s příslušným závitem (není ani problém ji vyrobit). To jsou ale v podstatě prkotiny. Obrovskou výhodou je, že dno pod rezervou je rovné. Vyložil bych to (včetně postranic) nějakým kobercem, nebo lépe tlumícím rounem (asi 250,- až 350,- Kč za 1x2 metry o tl. 3 cm - zbytkem toho rouna bych později vystlal i vnitřek rezervy včetně překrytí pneumatiky). Podle koberce na dně kufru bych z MDF desky o síle 22 mm vyříznul nové dno (je třeba dohlédnout na rozměry – postraní plasty ustupují směrem k blatníkům, úhel zadní strany opěradel atd. – dno tedy bude maličko jiné než je koberec). Do nového dna bych vyříznul víko rezervy tak, aby se dalo zvedat na pantech. Do tohoto víka bych usadil reproduktor. Dno z materiálu o tl. 22 mm jsem navrhnul proto, že by bylo velmi vhodné zapustit reproduktor o tloušťku upevňovací příruby tak, aby byl v rovině podlahy a nepřekážel. Do toho víka bych udělal dvojí osazení. První kulaté o vnějším průměru reproduktoru pro jeho zasazení, druhé větší kulaté nebo čtyřhranné, nebo trojúhelníkové, nebo jaké chceš o hloubce 1 mm pro vsazení ochranného, pro tento účel vyráběného perforovaného plechu (obdoba krycích mřížek – 0,65x1 m za 450,- Kč, 0,3x0,46 m za 95,- Kč, dělají se s kulatými nebo čtvercovými otvory). Je také možné nedělat druhé osazení, instalovat originální ochrannou mřížku a smířit se s tím, že bude trochu překážet. Všechny zmíněné úpravy v podstatě určí výšku o kterou je nutné zvednout dno (např. dřevěnými hranoly o potřebném rozměru). Je třeba také dohlédnou na to, aby magnet vsazeného reproduktoru nebyl příliš blízko nové upevňovací matici. Před umístěním nového dna bych to celé (kvůli rezonancím) vystlal nějakým kobercem tak, aby hranoly neležely přímo na plechu. Celé nové dno by bylo vhodné přišroubovat k autu, tak podrobně jsem ho ale nemohl prohlížet a tak nevím, je-li to možné. Pokud se ale dno vyrobí přesně a přesně usadí, obejde se to i bez tohoto upevnění. Bude dost těžké na to, aby při jízdě po silnici neposkakovalo. Až bude dno hotové, umístil bych z hora reproduktor, pak krycí mřížku a celé bych to očalounil (čalounění 75x150 cm za 577,- Kč). Podle přání bych volil odstín koberce buď podobný původnímu, nebo naopak kontrastní. Celý vnitřek toho, co jsem viděl já, byl světle šedý. Já jsem ale asi fanatik a tak bych to očalounil úplně černým kobercem, vsadil bych tam kontrastní reproduktor (vím o jednom vhodném s bílou membránou který je navíc z původních 5000,- Kč nyní ve slevě...byl by asi za 3700,- Kč...nebo černožlutý Monacor CRBK 10 TC...www.monacor.com kde se dají najít i rozměry...zatím nevím cenu). Oba mají průměr 25 cm a zvlášť ten první znám a je vynikající – litý koš, hliníková membrána, 300 W RMS (ze snad pochopitelných důvodů si jméno a příjmení nechám pro sebe). Vykašlal bych se na krycí plech a buď bych to nechal bez krytí a dával na to pozor, nebo bych si nechal vyrobit perforovanou mříž z čirého akrylátového skla (plexiglass) o tl. cca 5 až 8 mm proto, abych se s tím designem mohl vytahovat. Dají se také koupit okénka z akrylátového skla opatřená upevňovacím rámečkem. Jsou ale dost drahá (asi 1200,-), navíc by absence perforace uzavřela membránu. Zavři oči a představ si to. V případě použití toho prvního reproduktoru bych volil nový typ dvou kanálového zesilovače Axton C 402 (2x120 W RMS nebo můstek 1x350 W RMS za 8400,- Kč) který bych umístil do zmíněného prostoru v levém blatníku. Při solidní volbě kabeláže (Basic, Oehlbach) z toho vzejdou vynikající basy. Všichni okolo budou jen tiše závidět. Žádné další úpravy už nebudou nutné. Jednoprostorový interiér auta umožní „průnik“ basů z kufru do prostoru posádky v míře více než vrchovaté. Při použití reproduktoru Monacor bych tam šoupnul zesilovač Monacor Wanted 2/300. Bohužel u těchto výrobků budu znát ceny až asi za dva, tři dny. Podle předběžných informací ale budou velmi zajímavé. Z této produkce jsou dost drahé jen zesilovače D-REX (až 1170 W RMS) a subwoofery Raptor. U ostatních výrobků Monacor jsem byl při předběžném seznámení překvapen jejich lácí. Zatím ale nezávazně. Orientačně snad jen Monacor Silver 10 za cca 4300,- Kč a podívej se jak vypadá a co umí na monacor.com. U Silveru bych ale volil zase jiný zesilovač. Modely CRBK by měly být levnější než modely Silver. U Scénicu se v každém případě dají udělat basy za přijatelnou cenu s atraktivním designem a velmi dobrou kvalitou zvuku......Howgh.
-
« dB atd.
Zdravím.Nevím proč se dohadujete jestli je lepší 106dB při 100W nebo 92 při 200W,raději napište které repro dokáže v autě zahrát těch 106dB???Problém výběru značky repra je jednoduchý-podle značky se vybárat nedá!!!Každý poslouchá jiný styl hudby-na skoro každý styl bych doporučil jiné repro.Střed mezi vším se hledá špatně.Pokud tam nepoužijete alespoň 8 kanálový eq. tak na jednom typu audio soustavy nezahrajete zároveň nějaký house a Rock dohromady.... -
« Re: Dotaz :-)
Dopředu dej komponentní Kenwood KFC-P727EC případně jiné komponentní. Přední i zadní repro nech na rádiu. Že jakékoliv rádio utáhne subwoofer je nesmysl ať píší co chtějí. Z rádia není výstupní výkon větší než 17 W sin. Méně výkoné SW reproduktory mají okolo 100 W sin. Ono by se to asi trochu hýbalo, ale jen blbě. V každém případě zesilovač. Navrhuju Spectron SPA 2100 za 4999,- a SW box Spectron SPC 350 B za 3650,- Kč. Odkud jsi? -
« Re: to ALL
Pokud bude zesík jen pro běžné basy (ne extrémní výkony), bude docela malý. Bohužel neznám vnitřky ve Scénicu tak jen obecně. Montuje se na opěradla zadních sedadel zezadu (do kufru), do výdutí blatníků, může také být pod některou sedačkou. Chce to jen trochu fantazie. Rezerva se ani nemusí vyhazovat. Pokud je správně otočená (já to mám v Almeře blbě) dírou pro náboj nahoru, udělá se deska a basák se vsadí přímo. Případně se udělá nové dno kufru s víkem pro rezervu a basák se vsadí do něj. I rezerva se při výrobě nového dna dá otočit naopak. Dno se také dá zvednout a tím bez podstatného zmenšení objemu kufru upravit prostor pro basák. Musel bych to vidět, ale jsem si jistý, že bych to s větším či menším úsilím zlomil. Víš co? Zítra zkusím zajít k Renaultům a prolezu Scénic (pokud ho mají v salonu). Budem vědět víc.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!