Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: zvuk
Ano je to v podstatě tak. Autohifi, stejně jako jiná elektronika (nemluvím-li o high-end a opravdu myslím high-end), je konzumní záležitost. Proto si málokterý výrobce hraje na DIN normy a prostě foukne do katalogů RMS. Je to jednodušší a zároveň vyšší hodnota, která ale většinou platí, lépe řečeno za kterou se platí. Já totiž mám na mysli "normální" autohifi, tedy takové, které je normálním "workerem" zaplatitelné a hlavně využitelné. Auto nikdy nebude ideální poslechová místnost (tu má i doma málokdo) a proto i nejvychytanějším komponentům bude v autě něco chybět. To něco je právě ten prostor, ozvučnice a další, důležité okolnosti pro reprodukci zvuku. Nedělám v elektronice 20 let a neznám všechny podrobnosti, proto se ani já nechci pouštět do hluboké diskuze protože vím, že na to technicky nemám. Bez mučení. Už jsem ale něco slyšel a můžu srovnávat, hodně jsem četl atd.
All je tu taky často, mimo jiné muziku mám taky od něj, má to v hlavě celkem srovnaný a i když s ním někdy nesouhlasím, tak je dál než většina z nás a mívá pravdu.
Takže na závěr debaty, každý, kdo propadl tomu "lepšímu" zvuku v autě se stále učí a postupně mění komponenty, samozřejmě většinou směrem k lepším zítřkům. Je to koníček jako každý jíný, taky stojí peníze (a ne málo), ale mám radost z toho, když přijedu na sraz a tomu vedle to hraje hůř, než mě :-) Takže autohifi zdar !
to All: tak do roka se asi bude konat upgrade, už je v plánu, zřejmě směrem k Emphaser značce. Takže se ozvu :-)) -
« Re: zvuk
aTTim: Nechtěl jsem (a nechci) rozebírat problematiku ozvučení. Bylo by to na moc dlouho, dostávali bychom se k takovým pojmům, jako je ekvivalentní objem, měření rezonance, fázování jednotlivých reproduktorů, difrakcím atd. Navíc mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě z pojmu hudební výkon. Taktéž zázračné kmitočtové rozsahy uváděné bez příslušné normy jsou pro mne pouze údajem k smíchu. Každá seriozní firma uvádí údaje s příslušnou normou (např. DIN) nebo lépe přímo s tolerančním pásmem. Pro příklad Ti doporučuji porovnat naměřený výkon v DIN s RMS. To budou věci! Moje rada směřovala k těm, kteří o elektronice a akustice neví zhola nic, a přitom chtějí, aby jim to v autě hrálo. Rozhodně se nepovažuji za odborníka, jak jsem uvedl, je to jenom můj dlouholetý koníček.
lenin: Asi Tě zklamu, ale s muzikou v US vozech nemám žádné zkušenosti. Snad až mi jich projde rukama víc...:-) -
« Re: zvuk
Chrysler tuším dává OEM Alpine. A Lincoln taky:
9 speakers (total)
145 watts (RMS)
90-watt subwoofer
AM/FM stereo/cassette with Digital Signal Processing (DSP)
available 6-disc radio-controlled CD changer
a Cadillac Bose:
Audio Systems
AM/FM stereo with cassette, single-slot CD player, TheftLock, and 8 speakers S - -
Bose Music System with AM/FM stereo, cassette, single-slot CD player, 275 watts total power, automatic volume compensation technology, weatherband reception, Radio Data System with emergency broadcast reception, 6-channel custom equalization, TheftLock, and 8 speakers
A já pádím na autobus :( -
« Re: Re:
aTTim-ano, je to presne tak! Na zesilovaci budou hrat lepe, ale na radiu hure nez prumerne repro! Jinak All prave nabizi znacku Axton a ja od nej mam vybavene auto, radio serie pro Renault(nehraje vubec spatne!), zesilovac RTO(taky hraje dobre), repro + sub Axton a jeste to jde pres kapacitator! -
« Re: zvuk
Lenin. No já mám je 4 repro a hraje to super, tedy dle mě což je asi nejduležitější :-) Jinak Chrysler už 95-98 v LHS měl 11 repro a standardně 8, což je stejně jako ted v 300. Jinak Lincoln má poslechovou sín v autě a stejně tak Cadillac. Tedy mluvím o posledních modelech. A ty auta stojí pár zlaťaků (v porovnání s Evropou). Jinak dávat do auta 20 repro jen na dveře je spíš docilit rarity než jakýkoliv učel.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Pokud bys měl cestu mým směrem stav se na kus řeči, ale hlavně poslechnout jak Em Phaser hraje. Poslal jsem ti několik málo informací o novinkách.