Musika v autě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: zvuk
Ano je to v podstatě tak. Autohifi, stejně jako jiná elektronika (nemluvím-li o high-end a opravdu myslím high-end), je konzumní záležitost. Proto si málokterý výrobce hraje na DIN normy a prostě foukne do katalogů RMS. Je to jednodušší a zároveň vyšší hodnota, která ale většinou platí, lépe řečeno za kterou se platí. Já totiž mám na mysli "normální" autohifi, tedy takové, které je normálním "workerem" zaplatitelné a hlavně využitelné. Auto nikdy nebude ideální poslechová místnost (tu má i doma málokdo) a proto i nejvychytanějším komponentům bude v autě něco chybět. To něco je právě ten prostor, ozvučnice a další, důležité okolnosti pro reprodukci zvuku. Nedělám v elektronice 20 let a neznám všechny podrobnosti, proto se ani já nechci pouštět do hluboké diskuze protože vím, že na to technicky nemám. Bez mučení. Už jsem ale něco slyšel a můžu srovnávat, hodně jsem četl atd.
All je tu taky často, mimo jiné muziku mám taky od něj, má to v hlavě celkem srovnaný a i když s ním někdy nesouhlasím, tak je dál než většina z nás a mívá pravdu.
Takže na závěr debaty, každý, kdo propadl tomu "lepšímu" zvuku v autě se stále učí a postupně mění komponenty, samozřejmě většinou směrem k lepším zítřkům. Je to koníček jako každý jíný, taky stojí peníze (a ne málo), ale mám radost z toho, když přijedu na sraz a tomu vedle to hraje hůř, než mě :-) Takže autohifi zdar !
to All: tak do roka se asi bude konat upgrade, už je v plánu, zřejmě směrem k Emphaser značce. Takže se ozvu :-)) -
« Re: zvuk
aTTim: Nechtěl jsem (a nechci) rozebírat problematiku ozvučení. Bylo by to na moc dlouho, dostávali bychom se k takovým pojmům, jako je ekvivalentní objem, měření rezonance, fázování jednotlivých reproduktorů, difrakcím atd. Navíc mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě z pojmu hudební výkon. Taktéž zázračné kmitočtové rozsahy uváděné bez příslušné normy jsou pro mne pouze údajem k smíchu. Každá seriozní firma uvádí údaje s příslušnou normou (např. DIN) nebo lépe přímo s tolerančním pásmem. Pro příklad Ti doporučuji porovnat naměřený výkon v DIN s RMS. To budou věci! Moje rada směřovala k těm, kteří o elektronice a akustice neví zhola nic, a přitom chtějí, aby jim to v autě hrálo. Rozhodně se nepovažuji za odborníka, jak jsem uvedl, je to jenom můj dlouholetý koníček.
lenin: Asi Tě zklamu, ale s muzikou v US vozech nemám žádné zkušenosti. Snad až mi jich projde rukama víc...:-) -
« Re: zvuk
Chrysler tuším dává OEM Alpine. A Lincoln taky:
9 speakers (total)
145 watts (RMS)
90-watt subwoofer
AM/FM stereo/cassette with Digital Signal Processing (DSP)
available 6-disc radio-controlled CD changer
a Cadillac Bose:
Audio Systems
AM/FM stereo with cassette, single-slot CD player, TheftLock, and 8 speakers S - -
Bose Music System with AM/FM stereo, cassette, single-slot CD player, 275 watts total power, automatic volume compensation technology, weatherband reception, Radio Data System with emergency broadcast reception, 6-channel custom equalization, TheftLock, and 8 speakers
A já pádím na autobus :( -
« Re: Re:
aTTim-ano, je to presne tak! Na zesilovaci budou hrat lepe, ale na radiu hure nez prumerne repro! Jinak All prave nabizi znacku Axton a ja od nej mam vybavene auto, radio serie pro Renault(nehraje vubec spatne!), zesilovac RTO(taky hraje dobre), repro + sub Axton a jeste to jde pres kapacitator! -
« Re: zvuk
Lenin. No já mám je 4 repro a hraje to super, tedy dle mě což je asi nejduležitější :-) Jinak Chrysler už 95-98 v LHS měl 11 repro a standardně 8, což je stejně jako ted v 300. Jinak Lincoln má poslechovou sín v autě a stejně tak Cadillac. Tedy mluvím o posledních modelech. A ty auta stojí pár zlaťaků (v porovnání s Evropou). Jinak dávat do auta 20 repro jen na dveře je spíš docilit rarity než jakýkoliv učel.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jinak zatím ještě posílím zadní část v autě, zřejmě pomocí repro Spirit S 160, protože za tu cenu mi nebude líto je kdyžtak vyhodit a nahradit něčím jiným :-) Dám je buď do zadních dveří, nebo do pátých středobasy a výšky na bok kufru.
Basák zatím zůstal, poladil jsem zesík a je to lepší, tak mu ještě dám šanci :-)
Uff, zase jsem se rozepsal.