Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 11.12.03 11:16
« Re: Recirkulacni procesy.
Buhvico Kratasovi merili a co mu nakukali. Vstrik je bud zdravej, nebo ucpanej nebo spalenej. Ze by samovolne jen tak zkracoval nebo prodluzoval dobu vstriku je technicky blbost. Otevre tak dlouho, jak dlouhy impuls dostane od RJ. -
« Re: Lambda - proměření
prochy: Díky moc, můj pobyt v Praze je potvrzený, takže pokud by Ti to nevadilo, ještě jednou bych zneužil Tvé ochoty :-) Ještě se Ti v pondělí ozvu na mobil, ale jen tak předběžně - kdy bys viděl reálné uspořádat to měření? Školení máme v Karlíně, končit by mělo kolem páté odpoledne. Hodilo by se Ti to hned potom, nebo až někdy navečer? A kde by se to dalo spáchat? Na stejném místě jako posledně? -
« Re: Recirkulacni procesy.
rbr: to je spravna dedukce kde merit, uz jsem premyslel, ze by Ford mel zacit rychle uvazovat o nejakem Diagnostickem centru, kdyz ma elektroniku takhle vychytanou a najit zavadu nelze ani v autorizovanem servisu, ani po mnohadennim vlastnim bloumani... -
« Re: Recirkulacni procesy.
pocket - troufl bych si s tebou polemizovat. Taky jsem v Hostivicích brával benzin(no jo, byl nejlevnější), ale je to rok a půl zpět, asi po dobu roku jsem ho tam brával. Nemám proto žádný hmatatelný důkaz, ale nikdy jsem nezaregistroval problém se změnou výkonu, spotřeby , chodu motoru....to spíš ty problémy, co tady běžně řešíme - lambda apod.
Takže pouze subjektivní hodnocení, nicméně docela dlouhodobější. -
« Re: Recirkulacni procesy.
Pocket: no prave proto jezdim k te me, v okoli vyhlasene, navic maji na cenove ceduli: Tankujete produkty Shell. A kdyz jsem se zjezenymi vlasy tankoval jinde, nakonec plnou, s tim ze je to taky benzin, vsimnul jsem si problemu az zase po natankovani u te sve... Ale dobra myslenka, ze muze byt v konkretnim, a pro mnoho lidi kvalitnim, benzinu nejake aditivum, ktere mou konkretni lambu nejak "opije" a ta pak zastrene RJ rika: obohatit.:-)) Proc by ale pak na "plny plyn" motor tahl bez zavahani? A proc to dela vzdy po vyjeti po delsim stani, pri napr. pri tyz den navratu domu uz je to ok?
To je asi fakt prusvih, auto "nadupany" elektronikou a starsi 8-10 let... -
« Re: Recirkulacni procesy.
Nebo by se tento proces dal schovat pod "přehnanou citlivost lambdy" v určitém teplotním rozsahu, kdy už lambda funguje ale na 100%. S následnými reakcemi ŘJ až po vstřiky, jak jsem popisoval.
Proto mě u kratase (byl to on?) zajímá, jak tu délku vtřiků měřili! Měřena skuitečná délka vstřiku na vstřikovači, nebo byla měřena délka impulsu z ŘK do vstřokvače? 1. případ by se snad ještě dal svést na špatný vstřikovač, druhý případ by ale potvrzoval, že "něco" dalo říd.jednotce pokyn takto moc omezit vstřik. -
« Re: Recirkulacni procesy.
no neni kvalita, jako kvalita. Kdyby se jednalo jenom o kvalitu tak Sierra OK. Ale pokud cepujes jednou benzin a nekdy "brecku" (viz. pumpa Jenec za Hostivicemi) tak to uz je sakra znat. Ja osobne nekoupim benzin nikde nez u Benziny a pohoda. Drive jsem v ramci usetreni nejake kacky bral kde co, ale ted to zato nestoji. -
« Re: Recirkulacni procesy.
Ještě ke studeným rozjezdům - byl to kratas nebo někdo jiný, kdo tu k tomuto tématu před časem psal, že si nechal změřit délku vstřiků paliva? A proto snad měnil vstřikovače jenže po čase se opět problém objevil...
Kam mířím? Včera jsem jen tak přemýšlel o těch rozjezdech a nemůžu se zbavit dojmu(jen dojem), že to MUSÍ souviset s lambdou.
1/ všichni z nás, kteří se s tímto setkali či stekávají, mají nějaký problém s lambdou
2/ když jsem se snažil "vymyslet" mechanismus, co se to třeba děje, napadla mě tato teorie: nastartuji studený motor, v prvních sekundách je lambda studená, ŘJ se jí neřídí. To je ale pár sekund. A pokud jsem se já snažil rozjet IHNED, nebyl problém. Dále: motor je ještě dost studený, a tak ŘJ posílá do sání bohatou směs, se všemi následky - nezín se zachytává na stěnách sání atd...Teplota v lambdě dosáhne nějakého minima - ŘJ se jí začne řídit(kolik to bude sekund?!), ale lambda, díky svému ne 100% stavu, posílá informace sice validní pro ŘJ, ale neodpodající skutečnosti. Já šlápnu na plyn, abych se rozjel, samozřejmě jde bohatá směs, a teď mluvím ze své zkušenosti, motor se nejdříve má snahu roztočit ale pak je čímsi "zbržděn". Lambda zjistí bohatou směs ale pošle do ŘJ informaci , v níž "lže a přehání..." a ŘJ zareaguje stažením délky vstřiků....směs je výrazně chudá, motor se zastavuje, a nasatne opačný efekt, chudá směs - lambda - ŘJ - výrazně prodloužit vstřiky - auto pridce vyráží...
-
« Re: Recirkulacni procesy.
teepee : matně si vzpomínám, že mi to dělávalo, když jsem bral benzín u OMV, pak jsem kolem téhle pumpy přestal jezdit a beru jinde, čas od času se však stavím u jiné pumpy, která čepuje benzín od OMV - musím to prověřit, teď jsi mi nasadil brouka do hlavy - ale nechce se mi věřit, že by palivo OMV dělalo takový problém, jinak dle mých zkušeností sierra není citlivá na kvalitu benzínu -
« Re: Recirkulacni procesy.
Jeste je tu jedna vnejsi moznost. Kvalita benzinu. Beru vzdy u pumpy vyhlasene v okoli kvalitnim benzinem, ale uvedomuji si, kdyz jsem tankoval jinde a pak jsem natankoval zase u te sve, zas to delalo. Setkal jste se s tim nekdo, je Sierra obecne takhle citliva na ...vyrobce paliva? Tim ze jezdim docela malo, mi tohle vypozorovani bude trvat dyl. -
« Re: 1.8TD
oleowr1: O tom jsem slyšel ale proč by to tam asi dřív montovali měl jsem ten regulátor co je na výfuk. potrubí dole a bylo tam trochu usazenin. Já tenregulátor na čerpadle mám naštěstí v pohodě zachránil jsem ho na poslední chvíli. Ale jde to rozebrat resp. rozlepit a napájen znova na konektory. Zajímalo by mě zda to bude nějak znát třeba na emisích. Já ten manuálek mám stažen převeden do word a dokonce jsem ho nechal jedním prográmkem přeložit . Ale je to slovo od slova . Takže to někdy nedává ani smysl. Jestli chceš pošlu ti ho. Napiš maila. -
« Re: Recirkulacni procesy.
Prochy: myslim presne tohle, mam totiz pocit, ze teoreticky by to mohlo vypadat takhle:
Kdyz to stoji, tak se vypary presouvaji do uhli a kdyz to takhle stoji dele (cca dele nez 5 dni) tak se pri dalsi jizde objevi cukani, kdyz to ale treba v nedeli, po 14dnech stani, delalo 15 km do prvniho vypnuti a znovunastartovani motoru a v utery uz to jelo bez sebemensiho zavahani, tak mne napadlo, jestli se pri te delsi odstavce to uhli nejak nepresyti a nebo neni nejak pridreny ten elmag. ventilek a nedeje se tam neco spatne.
Ve Ford Sierra Petrol je to sice popsane, ale tak nejak podivne, neni presne uvedeno kde hadicku pri testu rozpojit. A jak mne zkusenost naucila, kazdy papir je jen teorie, praxi je dobre taky znat.
Kdyz to dela jen obcas, asi lze logicky rovnou vyloucit TPS, Lambdu, AFM a zapalovaci soustavu. MAP nevim, barometr si v aute nevozim :-) A pripadne diagnostika je v nedohlednu, musim restart, a ted ty mrazy...
Ale myslim i na ostatni recirkulace EGR a Air induction system. Zejmena EGR se mi zda, ze podle schematu neridi ridici jednotka, ale naopak z nej bere data.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!