Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Teplota aneb Kraťas potřetí
U našich dvou sierr spíná první ventilátor kolem písmena O na nápisu NORM na teploměru(DOHC).Já jsem u své měnil ten termospínač ventilátorů za úplně nový a ze začátku spínal už při N.postupem času se to vrací na O. U druhé sierry(taky DOHC)po umytí motoru odešel smímač teploměru,tak návštěva vrakoviště.O dost se změnila ukazovaná teplota(je nižší).Termospínač ventilátorů a snímač teploty motoru-oba kolem 500,-kč u Fordu. -
« Re: Teplota aneb Kraťas potřetí
Měl jsem podobný problém s pravým ventilátorem.Byl přidřený.Při normálním provozu se to nepoznalo,vše uchladil ten levý který spíná při nižší teplotě.Zjistil jsem to až při montáži klimatizace.Tam jsou ventilátory zapojeny jinak(první stupenˇ -ventilátory jsou sepnuty sériově-za sebe-,druhý stupenˇ-oba jsou sepnuty přímo na 12V).Musel jsem ten větrák vyndat,povolit zadní víčko,připojit na 12v,víčkem zahýbat,pak se teprve rozběhl.Nechal jsem ho chvíli běžet a pak už se po dotažení točil lehce.Ventilátory se dají lehce vyzkoušet-zapnout zapalování,u termostatu je umístěn termospínač větráků tak z něho odpojit konektor a pomocí kousku drátu propojit vždy dva a dva kontakty.Rozběhne se budˇ levý nebo pravý větrák.Ten druhý stupenˇ chlazení asi při běžném provozu nikdo z vás nikdy neuslyší(doma máme dvě sierry DOHC a mimo klima se ten druhý stupenˇ nikdy nesepnul) -
oleowr1 18.03.02 06:51
« Re: STK
Přední náprava mi poslední STK zvládla taky´jen s lehkou výtkou. Když mi v servise seřizovali geometrii nadávali, že jim "ten laser plave" a nedá se to ústálit. Měl jsem tam nové dolní ramena, silentbloky a tlumiče tak jako vadný díl označili převodku řízení, ikdyž vůle na volantu splňuje předpisy. O nové převodce už uvažuju půl roku. -
« Re: Emise
Tak ta hadice mi praskla přesně ve stejném místě. To umístění čidla fakt musel vymyslet nějaký idiot. Mrkni raději do annonce (bylo tam víc inzerátů - Ostrava je už vybraná). Zrovna včera jsem tam tu hadici objednal a i s čidlem a termostatem za míň než polovinu. S tou páskou tě musím zklamat, ale moc to nevydrží. Dal jsem tam samovulkanizační pásku (asi to nejlepší čím to zalepit), ale po čase to začalo opět téct. Prostě v místě toho sváru (T) to nejde moc dobře zalepit. Jedině tu hadici vyhodit ven a pohrát si s tím. Tak jsem tu hadici ještě v tom místě vydatně zapatlal silikonovým tmelem, ale teče to čím dál víc. -
« Emise
Zdravím příznivce Fordu Sierra. Minulý týden jsem zakoupil kombíka 1.8 TD. Protože mám emise a technickou asi do května, chtěl jsem ušetřit za tu podivnou evidenční prohlídku a udělat si rovnou STK. Bohužel, při emisích po chvíli tůrování motoru povolil silikon, kterým nějaký dobrák zalepil prasklou hadici chlazení (tu hadici, jak je v ní zasazené čidlo - mimochodem, bezvadné řešení, hadice v tom místě dříve nebo později asi povolit musí). Technik byl poměrně flegmatický, nějaký fridex na obličeji ho nerozházel a klidně jen otevřel nádobku, aby klesl tlak. Dobrá, emise tedy nemám. Cestou domů jsem se stavil u Forda objednat novou hadici (oprava v tom místě ohybu pod čidlem je nereálná a nechci jezdit bez vody). Cena nové je bratru nějakých 1250 Kč. Zaplakal jsem, zakoupil vedle u elektrikáře vulkanizační pásku, obalil hadici i s čidlem a budu čekat do příštího týdně na háďu. Zítra jedu asi 200 km, beru s sebou kanystr destilky a snad dojedu. To měření emisí, nevím. Spíš je to taková zátěžová zkouška motoru, jestli vůbec vydrží. Vždycky se ale ptají, jak vypadá řemen. Nedávno jim tam prý praskl u nějakého Volva. To zamrzí. -
« Re: Motor apod.
Omlouvám se, přehlédl jsem! Takže: Zámek bych asi vylovil - cena 300,-Kč, tlumiče mám - cena 150,-Kč za oba, lem objednám - cena asi 300,-Kč, palubka v modré mutaci za 500,-Kč a je naporušená. Telefon 0608 88 79 12. Zdravím a ještě jednou se omlouvám. R.T. -
« Re: Teplota aneb Kraťas potřetí
to FordSierra: To já bych se klidně stavil, otázka je kam. Přece jen bych nerad jezdil přes půl republiky. Bydlím v Brně, takže pokud se vyskytuješ někde rozumně v dosahu, rád se zastavím. Dej vědět tady na MC, nebo jestli chceš, můj mail je kratochv@jme.cz, příp. telefon 0608 437 957.
Mám ale spíš podezření, že je pravá vrtule spálená. Do levé stačí jemně ťuknout a bez odporu se protočí. Zato pravá je jaksi zatuhlá, hýbat se jí moc nechce. Počítám, že se někde kousla, což vedlo ke spálení motorku. Pokud by navíc pravej větrák spínal jako první a levej až jako druhej, při větší námaze a dosažení vyšší teploty, tak by to chování asi celkem odpovídalo, ne? Asi to budu muset zkusit propojit na přímo a zjistit jestli mám pravdu nebo ne. Bohužel se v elektrice moc nevyznám a v elektroinstalaci Forda už teprv ne. VW by se ještě zvládl (jsem první, kdo si u nás v rodině koupil jiný auto než VW Passat), ale u tý sirky je to řešený jinak a já bych nerad pustil omylem šalinu někam kde nemá být a zničil si tak polovinu elektroinstalace. -
« Re: Přední náprava - ramena apod.
K těm ramenům - opravdu se dají měnit jen ty silenbloky? Mě tvrdili, že ne - že se musí vyměnit ramena celý :o(. To sice pomohlo, ale ne moc dlouho (asi tak po 20000km je to bylo úplně stejný jako předtím). A měnit ramena každejch 20000 km mi přijde dost drahý - tak na to kašlu (ať se tam ty kola melou jak chtěj), ale jestli by šly vyměnit jen ty silenbloky tak by to bylo dobrý...... -
« Re: Teplota aneb Kraťas potřetí
to zadek524: To asi nebudu úplně ta pravá příčina, protože právě z tohoto důvodu (aby se mi nic v chladiči neusadilo) jsem dolíval jen destilku (a taky nemrzku, protože mi to těsnění jak na potvoru odešlo samozřejmě při těch nejhorších mrazech). Možná tady řeším nesmysl a všechno je OK, koneckonců kdyby se mi to auto takhle chovalo od začátku, tak bych se tím asi nevzrušoval, ale znervózňuje mě, že to dřív probíhalo jinak a já bych rád věděl proč. v praxi jsem si totiž ověřil, že Murphyho zákony platí, takže vycházím z toho, že když se něco může pos**t, tak se to určitě dřív nebo později pos**e, a to ve chvíli, kdy to budeš potřebovat ze všeho nejmíň. -
« Re: Teplota aneb Kraťas potřetí
Obě vrtule spínaj až při vyšší teplotě, to když jedeš třeba někde do prudkýho krpálu nebo tak, jestli spíná jenom jedna, je to na takový to kolonový popojíždění. To je normální, že ti spíná až tak ve 3/4, z toho se neznepokojuj. Možná jak ti odešlo těsnění pod hlavou a jestli jsi dolejval pořád normální vodu a ne destilku, mohlo se stát, že ti chladič trochu zarost vodním kamenem a teď nechladí tak dobře jako dřív, proto se to v kolonách rychleji ohřívá, to je naprosto běžný.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!