Ford Sierra

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.02  12:23

    « Re: intercooler do 1.8td

    Tím, že přidáš intercooler turbu moc nepomůžeš, bude to mít pouze vyšší výkon, protože půjde chladnější vzduch do válců. Provozní teplota turba se tím nijak nezmění.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.02  11:24

    « intercooler do 1.8td

    Mam dotaz na majitele 1.8td (+intercooler).
    Provadim instalaci motoru Mondeo98 do Sierry a laskuji s myslenkou pridani intercooleru. Zajimali by me pragmaticke veci. Priblizna cena mezichladice (samozrejme jeteho), komplikace pri provedeni. Dale by me zajimal nazor majitelu (nejen jich) ohledne prodlouzeni zivotnosti turba (nizsi teploty). "Nepatrny vykonovy" narust beru jako vedlejsi produkt teto upravy.Celkovy nazor na tuto dodelavku ANO/NE. Dik za jakekoliv nazory na tuto problematiku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.02  10:56

    « Re: čelní sklo! To Residents

    Nevíš, jak to je s pojišťovnou "viníka". Ztratí bonus, za to že někomu rozbil sklo. nebo na toto pojišťovna nehledí?
    Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.02  10:40

    « Re: Teplota

    Termostat na DOHC se prodává bez těsnění, cena byla tuším někde kolem 300,- Kč, ale nejsem si úplně jistej, určitě to bylo do 500,- Kč. Počítám, že na TD-čko to nebude až tak velký rozdíl. Nebyl to originál Ford, tam se asi cena pohybuje jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.02  09:30

    « Re: Teplota

    Kolik stojí termosta na 1,8 TD? Prodává se to včetně toho těsnění pod něj?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.02  09:05

    « Re: Teplota

    Jako základní možnost bych viděl ten termostat. Buď otevírá moc brzo nebo je kouslý a nedovře se. V tom druhém případě to poznáš hned jak ho vyděláš, jinak nezbývá (aspoň co já vím) nic jiného než vařit (pokud nechceš termostat rovnou vyměnit, není to zas až taková položka). Dej ho do hrnce, tak aby se nikde nedotýkal stěny (já jsem ho zavěsil na špejli, položenou přes hrnec) a začni vesele ohřívat a měřit teplotu. Termostat by měl, mám takový dojem, začít otevírat někde mezi 80 až 90 stupni (nevím to úplně přesně, zkus se ještě optat, jestli to někdo neví líp). Myslím, že výměnou nic nepokazíš, jak jsem říkal, nestojí to tak moc a zvládneš to poměrně snadno a rychle sám. Jo, abych nezapoměl - těsnění termostatu musí mít šlic (mluvím o DOHC), abys ho mohl navlíknout. Já blb jsem to napoprvé nevěděl a prodavač v prodejně náhradních dílů taky ne, takže jsem koupil jen podkládací těsnění, který mi bylo celkem na prd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.02  08:41

    « Re: Teplota

    Nastartuj studený auto, sleduj teplotu na teploměru a občas si sáhni na chladič. Měl by zůstat správně studenej, dokud nebude motor ohřátej na provozní teplotu. Pokud se bude ohřívat dřív, je vadnej termostat. Když máš vpořádku termostat, není třeba dávat v zimě jakýkoliv dekly před chladič....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.02  15:04

    « Re: Teplota

    to kraťas a spol.: Napadá mě, že mám přesně opačný problém, možná ovšem stejnou příčinu... Nehřeje mi to. Teď v zimě jsem měl přes chladič dva kartony křížem, nebyl z něj vidět ani cípek a bylo to tak akorát, že se teplota po dvaceti minutách jízdy doplazila na polovinu stup. Nyní tam mám jeden dekl (zakrývá cca 60%) a teplota akorát, pokud ovšem nejedu dýl z kopce, pak jde okamžitě dolů až na hranici bílýho pole. Při popojíždění do kopce jdu na polovinu, výš ani o milimetr. To by ještě nebylo to nejhorší, jenže mám pocit, že tomu strašně dlouho trvá, než se zahřeje. Třeba mi nezavírá malej okruh a jezdím furt na velkej...? Jak to zjistit? Uvařit si doma v hrnci termostat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.02  12:48

    « Re: A je to.. prasklo mi čelní sklo!

    Nejlépe, když se s někým domluvíš na zákonnou pojistku. Pak si tam klidně dej rovnou vyhřívané. Ten rozdíl zase není tak velký.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.02  11:00

    « Re: A je to.. prasklo mi čelní sklo!

    Tak na to už je pozdě. Už koukám po obchodech, jaké mají ceny. Zatím se to pohybuje okolo 2 500 za sklo + asi 1 600 za práci a materiál s daní.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.03.02  09:46

    « Re: A je to.. prasklo mi čelní sklo!

    První ťuknutí kamínkem bylo když jsem si Sierru vezl domů, jinak zatím 3x za 4 roky jsem řešil vždy tak, že jsem zajel do servisu, kde lepí čelní skla. Oni to místo vyškrábnou nebo spíš vyfrézují, zalejí průhledným lepidlem, které se šíří i do prasklin a má podobné optické vlastnosti jak sklo. Nakonec se lepidlo vytvrdí UV lampou a místo přeleští. Za jedno ťuknutí si účtovali asi 500,-Kč. Žádné rozšíření se mi u prasklin neprojevilo. Důležité je, aby se na sklo po ťuknutí nedostala voda, jinak se mohou praskliny "ucpat" nečistotami a zabrání se tak pronikání lepidla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.02  08:40

    « Re: Teplota aneb Kraťas potřetí

    To Majk: No, ony se taky měnily gufera, klíňák, vodící lišta hnacího řetězu, která byla prasklá... Takže mě možná nenatáhli tak moc, jak to vypadá (tahle omluva ovšem padá, pokud je ta hlava fakt prasklá a oni mi tvrdili opak). Právě ty příznaky, které popisuješ ("tancující" ukazatel teploty v každém kopci, vypadávající topení, cákance okolo víčka expanzky, ve finále i prázdná expanzka, která se naplnila až po uvolnění víčka a tím daného snížení tlaku) mě vedly k výměně těsnění. Koneckonců, většinu toho jsem popisoval v dřívějších příspěvcích. Tohle všechno se po výměně těsnění spravilo, hladinu v expanzce mám pořád na stejné úrovni, po cákancích ani stopa, topení jede bez chyby, jen ta zas**ná teplota... Ale do červené se nikdy nedostanu, ventilátor sepne, i když třeba těsně pod hranicí. Navíc stačí jet chvilku plynule (vyjet z města, nepopojíždět v kolonách a "neskákat" od semaforu k semaforu a během chvilky klesne teplota někam k půlce stupnice a nejeví sebemenší tendence lézt nahoru i když točím motor jak chci (třeba když jedu po dálnici stabilně v rozsahu 160-180 km/h a motor je pořád v otáčkách), byť by předtím ručička skoro lízala červenou. Nevím, pořád doufám, že to bude spíš špatným čidlem nebo spínačem ventilátorů, ale už se pomalu začínám předběžně děsit, jestli to fakt nebude tou hlavou. To už se asi půjdu oběsit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.02  21:09

    « A je to.. prasklo mi čelní sklo!

    Pánové, od ťuknutí kamínkem mi začalo praskat čelní sklo (Sierra kombi. 90.rok, zelený tón bez vyhřívání). Během dmešmího dne 11 cm od okraje směrem do středu!
    Uvítám veškeré informace a nápady, jak to řešit. Obchod s dobrou cenou nebo vrakoviště nebo někomu doma překáží?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.02  21:06

    « Re: Teplota aneb Kraťas potřetí

    Nechci Tě strašit, ale před dvěma lety mi začal kapat chladič a při jeho kontrole natlakováním ve značkovém servisu mně taky ujistili, že je naprosto v pořádku a fridex pod autem teče odjinud. Nicméně po jeho montáži a zaplacení 1000Kč za zkoušku, vesele kapal dál. Teprve po reklamaci na druhý pokus zjistili, že je přeci jen děravý. Ale prasklou hlavu poznáš zezačátku podle vyššího tlaku v chladící soustavě, který se projevuje ztvrdnutím hadic a únikem kapaliny přes tlakový ventil ve víčku expanzky. Teprve v poslední fázi začneš vařit a teploměr leze do červenýho pole. Mluvím z vlastní zkušenosti. Mně se to stalo při jízdě do Jablonce n/N. Musel jsem zastavovat na každém kopci, případně v jeho polovině a nechat motor vychladnout. Myslel jsem, že do toho kopnu. Občas se Ti začne valit bílej kouř z výfuku, jak se pálí fridex. Svaření + výměna těsněni a ostatní blbosti mně vyšly na 12500Kč. Jinak jsem se ptal u Forda na výměnu samotného těsnění a příjde na 5000Kč (těsnění stojí 2500 a zbytek je práce). Takže Tě vyhlášený motorář Pavlíček pěkně natáhnul. Nejlevnější možnost je radši žádné auto nemít. Jenže to bohužel nejde občas ho přeci jen nutně potřebuju. Napiš, jak dopadla výměna těch termostatů. Čau Majk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.02  14:33

    « Re: Naplne

    Ano mas pravdu nestastnikem jsem, po trech letech provozu (relativnihi klidu). Psal jsem o tom nize(praskla ojnice). Ted to davam dohromady a kdyz uz je to rozebrany tak se pidim co jeste zkontrolovat, vymenit atd. Neco jsem zaslechl o lozisku na kardanu. Nemate nikdo blizssi informace. Pri provozu jsem nic nepozoroval, ale cert v sierre nikdy nespi. Dik za informace. U Fordu mi nebyli schopni rict kolik ma nadrz objem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.02  13:59

    « Re: Naplne

    To Oldrich: že by další nešťastník - vlastník 1,8 TD. Vítej do spolku! Ta převodovka by měla mít 1,75 l, ale objem diferenciálu nevím. Jinak nádrž má oficiálně 57, ale já do ni natlačil kolem 64 litrů. Všude mi tvrdí (i v servisech), že náplně jsou celoživotní a nemusí se měnit. Boriginal (audítko Bishop) však tvrdí, že se taky mění. Až mi to zdůvodní mailem, tak to tady hodím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.02  11:23

    « Re: Teplota aneb Kraťas potřetí

    Majk: Asi máme tu stupnici naopak, já mám písmeno N úplně nahoře pod červenou. A ventilátor mi sepnul někde těsně nad ním. Ventilátory jedou oba (zkoušel jsem propojit konektor), i když na pravém (z pohledu řidiče) jde vrtulí otočit hůř než na levém, asi trochu zatuhla, protože jak jsem vyrozuměl, běžně chodí hlavně ten levý. Ale rozjely se oba vcelku bez problémů, takže spálený ani jinak zneschopněný asi nebude žádný z nich. Zkusím vyměnit čidlo teploty (u Forda si za ně sice vezmou 658,- Kč, ale chci mít jistotu, proto kupuju nový originál) a případně termospínač větráků. Pokud ani jedno nepomůže, tak nevím. Nerad bych zjistil, že jsem ani ne před měsícem vyhodil zbytečně 8500,- za výměnu těsnění pod hlavou, nebo nedej bože, že je hlava přece jen prasklá. Přitom prý byla u Pavlíčka (vyhlášený brněnský motorář) na tlakování a byl jsem ujištěn, že je v pořádku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.02  10:12

    « Naplne

    Pripojuji se k prispevku 2485. Zajimali by me naplne na 1.8 TD combi manual r.v.91. Objem prevodovky diferencialu, a presny objem palivove nadrze. Zajimalo by me jestli se u prevodovky a diferaku meni olej, nebo je "dozivotni". Diky za informace.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.02  21:12

    « Re: Teplota aneb Kraťas potřetí

    Také mám Sierru DOHC a ručička teploměru se při běžné jízdě po silnici nebo dálnici plazi kolem písmene "N". Pouze při stání ve všudepřítomných pražských zácpách vyleze asi po 15-ti minutách popojíždění v horku na "R" a téměř současně se zapne jeden větrák, který to schladí pod "O". V Tvém případě bych určitě prověřil činnost obou ventilátorů ale zakopanej pes v nich asi nebude, protože při normální jízdě by ručka neměla přelézat přes "N". Mám už druhou Sierru DOHC a obě se chovají při ukazování teploty naprosto stejně. Možná je to blbost, ale z fyziky jsem si vybavil, že v uzavřeném okruhu stoupá současně s tlakem i teplota a naopak. Tudíž máš-li neúměrně vysokou teplotu vody, bude v ní zároveň neúměrně vysoký tlak, zaviněný nejspíše vadným těsněním, nebo chybou při jeho výměně. Říkám možná je to blbost, ale co kdyby... Zdar Majk
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.02  18:21

    « Re: objemy olejových náplní u Sierry

    No, já mám v převodovce 8,5 litru kapaliny :-( Mám totiž automat. Jinak to bude okolo litru. Až budu mít čas, a pokud nebude někdo rychlejší, tak se na to v manuálu podívám, a napíšu. Z diferenciálu ale olej nevypustíš. Nemá totiž výpustný otvor. Odsát? Sám jsem se o to ještě nezajímal.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…