Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 05.04.02 08:26
« Sirka v servisu
Včera mi jeden bezesporu nadějný motorista pošramotil auto tak, že bude cca. 14 dní na léčení v servisu. LP blatník, nárazník, LP dveře, LP pneu... A to "jenom" couval do řady aut, která byla na opačné straně než stál, to jest na straně kudy jsem zrovna projížděl. Couváním naplno zaujatý mladík se nepodíval dopředu jestli náhodou něco nejede a bác. Štěstí, že Sierra je těžší než Škoda120L a že mě to nehodilo na řadu aut do které couval. Půjde to z jeho povinného ručení a jen doufám, že Allianz nebude dělat problémy. -
« Re: intercooler do 1.8td
Poslední válec určitě neušetříš. Poslední válec se vždy přehřívá a podle mě je to konstrukční vada.
Měl jsem 3x Ford 1,8TD než jsem tento motor navždy opustil. Pokaždé problémy s posledním válcem, těsnění pod vanou.... Intercooler jsem taky dával do poslední Sierry spolu se sáním a s turbem z Mondea. Žádný zázrak od toho nečekej. -
« Olej & bionafta
Teoreticky by mělo platit, čím lepší olej, tím lépe pro motor. Teoreticky. U mého minulého auta (Toyota, ročník 92) jsem měl polosyntetiku a měnil jsem olej ve značkovém servisu. Tam mi řekli, že používání polosyntetiky nebo syntetiky je blbost, protože tyto motory jsou ještě stavěné na minerální olej (doporučení výrobce). Tudíž jsem obdržel normální minerál Esso 15W-40. U současné Sierry 1.8 TD mám zatím polosyntetiku Sunoco. Rozdíl je znát hlavně v tom, že na motoru všude někde prosakuje. Asi tedy bude mít lepší schopnost pronikání všemi těsněními. Osobně si myslím, že než lít do motoru jednou za 10.000 km minimálně dvakrát dražší olej, udělám lépe, když horší olej vyměním po 5.000 km. Asi něco trochu jiného je to v zimě, kdy by měly být u studeného motoru znát lepší vlastnosti polosyntetiky nebo syntetiky.
Dále bych se chtěl pozeptat na zkušenosti s používání bionafty u 1.8 TD. Na www.biodiesel.cz jsem nalezl asi 2-3 názory, vesměs kladné. Sám jsem jezdil s Peugeotem 309 1.9 D na bionaftu asi 2 roky bez nejmenších problémů. -
« Re: ABS,spotřeba 2.0 DOHC,olej
Ahoj, Spotřeba 7,0 l. Je to průměr za celej rok (asi 1/3 město, 1/3 dálnice, 1/3 okrsky). Nikdo mi tak nízkou spotřebu nechce věřit, ale je fakt, ľe jsem spíą ecodriver (dálnice do 130). Olej VAT 15/40 mierální z Elitu. Mimochodem je to hodně velká sračka??? Jeden kámoą jezdící výhradně na Schell či co, tvrdí ľe prej jo. Jinej zase tvrdí ľe DOHC chce alespoň polosyntetiku - tak nevím. Zajímavá je ovąem naprosto nulová spotřeba oleje (auto má najeto 160000Km o kterých vím a moľná i pár set tisíc o kterých nevím :o)). ABS mi u sirky připadá poněkud hloupé a pomalé - zdá se mi ľe na sněhu brzdnou dráhu dost prodluľuje (asi bych holt neměl jezdit na letních gumách :o))). -
« Termospínač je OK, problémy přetrvávají
Tak jsem vyměnil termospínač ventilátorů (originál Ford - 500,- Kč)... a nezměnilo se nic. Takže pes bude asi zakopanej jinde. Čidlo teploty (také kupované u Forda, za lidovou cenu 658,- Kč) z nepochopitelných důvodů nešlo pořádně zasunout. Po půlhodině zkoušení jsem rezignoval. Všichni asi víte, jak je to čidlo "nádherně" přístupné, pokud nemáte čas nebo náladu na odpojování všech možných i nemožných hadic, tak potřebujete gumové ruce a pracujete vesměs po hmatu. Asi mi nezbyde nic jiného, než si někdy (nevím kdy) udělat půl dne čas a všechno to odpojit abych na to aspoň viděl. Ale bojím se, že tím se problém nevyřeší, kdyby čidlo fungovalo špatně, tak by podle mě ukazovalo vyšší hodnoty pořád (nejen ve městě). Navíc když zapnu klimu (takže stabilně běží větrák) mi ukazatel za chvilku sleze na půlku stupnice a drží se tam, ať už stojím nebo jedu kdekoli a jakkoli. Tak co to sakra je? Hlava, těsnění nebo co? A proč se to chová takhle idiotsky? Asi půjdu reklamovat tu výměnu těsnění a uvidím jak pochodím. -
« Čidlo teploty
Tak se mi sirka zase pos...Už jsem se bál, že je dlouho všechno vpořádku. Ukazatel teploty, po dolití vody do ostřikovačů (tedy jsem to dost pobryndal), po zapnutí zapalování uletěl někam do maxima. Ihned jsem začal podezřívat čidlo teploty. Proměřil jsem ho a bylo šlusnutý. Někdo tady dříve vzpomenul, že se mu to stalo po umytí motoru. To čidlo je dost daleko od nádržky, takže jsem ho snad ani polít nemohl. Ale sirka to poznala :-(. Chytrá mrška :-). Včera jsem se tedy dal do výměny. Je to fakt dobře přístupný, všude hadice a dráty. Musel jsem odpojit všechny hadice, co tam jsou, rozpojit všechna čidla. Šlo to fakt dost blbě, ale podařilo se. Nicméně mi z těch hadic uteklo trochu chladící kapaliny. Trochu to omylo altík. Dolil jsem a projel to. Teplota přesně uprostřed. Všechno OK. Dneska ráno jsem ovšem jel do práce a po nastartování z altíku lezly podivný zvuky. Když jsem otevřel haubnu, bylo to skoro na ohluchnutí. Spěchal jsem, tak jsem do toho nased a po 100m to přestalo. Byl mráz, možná to nějak zareagovalo na tu vodu. Tak jsem zvědavej, jak se to bude dál vyvíjet a čeho se ještě dočkám. -
« Víčko na motoru 1.8 TD
Zdravím, nevíte někdo, k čemu je takové víčko na krytu rozvodu? Myslím to vzadu nad 4. válcem, průměr asi 6 cm. Občas mi kolem něj trochu teče olej a uvažuji, jestli ho můžu nějak utěsnit. V mém případě nejspíše odmastit a zalít nějakým lepidlem na kov. Zatím jsem ho nezkoušel vyndat, bez použití mírného násilí by to asi ani nešlo. Díky za radu! -
« Re: A je to.. prasklo mi čelní sklo!
Je to trošku nezvyk,že je vidět v čelním okně tenké drátky,ale ničemu to nevadí jako v noci a tak.Pokud někdo plánuje výměnu normálního za vyhřívané,je nutná výměna alternátoru za silnější,a to 90A.Orig.2,0DOHC dává70A.Okno funguje pouze za chodu motoru-kvuli velkému odběru.Při mém testování mi jedna půlka okna brala přes 15A a to nepočítám úbytky na zkušebních drátech. -
« Re: A je to.. prasklo mi čelní sklo!
Vim,ze prichazim s kriskem po funuse,ale me celnisklo prasklo take,a nanestesti ho mam jeste vyhrivane,ale mel jsem ho vcas pripojisteny u Cesky Pojistovny za 500,a bez prutahu mi proplatily opravu v plny vysi.Jen pro informaci stalo me to 9590Kc,to same sklo,ale nevyhrivane stoji asi 6500Kc. -
« Re: ABS,spotřeba 2.0 DOHC,olej
Myslím si, že je opravdu v háji čidlo na kole. Mám a mohu i vyměnit. Cena za použité čidlo je 500,- Kč a práce okolo 100,- Kč. Chce to jen najít, které je to špatné... Systém pokus - omyl. Jestli máte zájem, telefon je 0777 / 621 821 R.T. -
« Re: ABS,spotřeba 2.0 DOHC,olej
Zdar, jeden můj kamarád má Opela Vectru a také mu už rok nefunguje ABS a svítí oranžová kontrolka. V servisu zjistili, že je vadné jedno z čidel u kola. U každého kola jsou myslím dvě, které monitorují jeho pohyb vůči pohybu vozidla. V případě, že je kolo zablokováno a vůz se nadále pohybuje (např. na náledí, mokré vozovce nebo štěrku), počítač uvolní na chvíli brzdy, aby byl vůz řiditelný. Tyto čidla nejvíce trpí provozními podmínkami a občas je třeba nějaké vyměnit. U již zmíněného Opela vychází jedno čidlo asi na 2000Kč. -
« Re: ABS,spotřeba 2.0 DOHC,olej
Díky.Ta ABS prostě přestala chodit,svítí kontrolka,brzdy chodí dobře,jezdím tak už dva roky.Zprovoznění je spíš otázka principu,je tam tak at chodí.Možná se to stalo když jsem měl problémy s baterkou.I když to by se měla při připojení nové baterie resetovat... No nevím.
S tím sklem je to pakárna,měl jsi vyhřívané?
Nikdo to dnes na sebe vzít nechce,bojí se o bonusy.Je snad lepší to dát na nějaký náklaďák či služebák (tedy vinu).
Čau.Bohouš
-
« ABS,spotřeba 2.0 DOHC,olej
Máte někdo ABS v pořádku?Nemůžu na to přijít s čím je problém,nechci to dávat Charouzovi,dá se nějak analyzovat problém a jak (proměřit čidla)? Kde jste našli problém,dejte mi nějaký tip,dík.
Dále mě zajímá jaký olej používáte.Doposud tam byl minerál Castrol GTX 3,prý je dobré v tom pokračovat a polosynt.spíše uškodí (motor má 140 000 km).No a jakou máte tak spotřebu? Já couračky 10-11 l,dálky 7,5-8,5 l. Čau a dík. -
« Re: Teplota
Teplota otvírání je jasně daná, na každým termostatu je vyraženo při kolika otvírá (respektive na kolik je prapůvodně kalibrován). Otvíraj se co mám zkušenost některý už od 65 - maximálně jsem viděl 95 stupnu. Normál je tak to něco uprostřed, ale spíš trochu víc.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!