Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Ford Sierra 2,0i DOHC Saphir
Zdravím všechny příznivce F Sierra. Tu svou 2,0i DOHC Saphir, jsem koupil před rokem. Najeto měla 272 tis. km, servisní knížka OK, katalyzátor, ABS, šedá metalíza, kufrová. Pohodlný, rychlý auto, spotřeba ve městě 8,5, kombinace do 7 l, na dovolené naloženo až po střechu 6,5 l. Za rok jsem odjezdil cca 30 tis. km a neměnil bych. Bohužel po dvou měsících se mi zvedla spotřeba oleje na 1 l/1000 km. V servisu změřili tlaky ve válcích, první měl výrazně nižší hodnotu - navrhli výměnu kroužků. Opravdu praskl kroužek na prvním válci. Od té doby je spotřeba oleje nulová. I v průběhu závady motor nevykazoval pokles výkonu ani větší spotřebu benzínu. Co dodat. V současné době řeším dva drobné problémy : občas se mi stane, že auto při jízdě cukne. Když jsem přijel do servisu (repektive v ten den vinou závady doskákal), tak nejdříve technik vystříkal všechny el. kontakty sprejem, připojil tester a všechno bylo OK. Vysvětlení je takové, že v některém kontaktu(domnívám se, že je to ten konektor pod tlakovým regulátorem paliva, mnohokolíkový) dochází k zanášení nečistotami a oxidaci. Proto je čas od času pročistím sprejem na kontakty. Je to správně? - poraďte prosím. Jako druhou drobnost uvádím všechny čtyři pneumatiky(vpředu i vzadu) sjeté vnitřní hranou. Tlumiče jsou OK, geometrie taky. Poraďte prosím. Děkuji -
« Re: poradte
Majk: To si jako myslíš, že v servisu při opravě svařováním montují ven alternátor? Zapomeň! Stačí odpojit buzení - vytáhnout jeden!! konektor. A k těm diodám: pochybuji, že by nějaká firma doporučovala po určitém počtu km jejich výměnu. Pokud se tedy jedná o firmu, která vyrábí AUTA. -
« Re: Olej
Sierra 2.0 iS '87, jaký olej mi doporučíte? Posledně mi kdosi tvrdil, že do el. stříkačky bych měl lejt něco "voňavějšího" a vynášel do nebes polosyntetiku (ne, nebyl to reklamní agent Helixu), tak jsem ji tam nalil. Jenže nedávno jsem si jen tak zkusil takovej ten "počítač" co maj v Baumaxu, kde se zadá typ auta a motoru, r.v., způsob použití atakdále a ten strojek, ač by měl mít zájem na tom, abych si odnesl co nejdražší olej, mi doporučil minerál...? Navíc - motor už má něco za sebou a žere litr oleje na cca 1.500-2.000 km, takže dolejvání polosyntetiky mi nepříjemně zvyšuje Kč/km. -
"-- skrytý --" 15.04.02 14:32
« Re: Obcas nechce jet
No jestli jsi menil jenom svicky, tak previti co cukaji pri jizde na "udrzbu" jsou kabely, hlava rozdelovace a palec - mohl bych vypravet o problemech s Fiatem Uno 1.3 i.e. turbo - po vymene OK, ale jelikoz Sierrku 2.0i SOHC budu mit ted uz pet let a podobnych zavad se mi taky projevilo par, tipoval bych na previta cislo jedna a to je potenciometr na skrtici klapce. Momentalne uz na svy jedu ctvrtej kousek a zatim funguje ... Ale jak dlouho, nikdo nevi ... -
« Re: Imobilizer
To FordSierra: Tak fajn, mimochodem v patek jsem sehnal konecne ty zamky na jednom vrakovisti, ty typy co mam ja, tak se muzu casem u vas stavit a vratit vam tamty. Bylo by to ale asi tak na zacatku Kvetna, protoze budu pryc. O tom prepinaci vazne uvazuju, tak zatim .. P.P. -
« Re: Pro FordSierra
Omlouvám se za pozdní odpověď, opustil mě mrcha Windows a vzal s sebou kus Internetu. Sierry jsou proti této obludě neviňátka....!!! Nádobka ostřikovače i s prací do pětikila(je schovaná zákeřně pod PP plastem podběhu. Stěrač by neměl být problém. Dvířka je nutné většinou vyměnit i s celou bočnicí - tři stovky to zpraví. Destičky v závislosti na kvalitě a ABS či bez od pětistovky s prací. Na počkání? No jestli půjde vše v pohodě a máš čas čekat tak dvě hodiny, tak proč ne... 0777 / 621 821 R.T. -
« Re: Olej a pneumatiky
V době, kdy byl motor 2.0 DOHC vyvíjen, se nikomu o plně syntetických olejích, jaké jsou dnes na trhu, ani nezdálo. Trochu asi záleží také na tom, na jaký olej je motor zvyklý a hlavně, jak se s ním jezdí. Pokud se motor hodně honí a tedy zahřívá, není určitě kvalitnější olej přes léto na závadu. Jinak bych klidně jezdil na normální olej dál a vyměnil ho pak třeba trochu dříve. Jak píšu níže, i do vysloveně vysokootáčkového motoru v Toyotě mi ve značkovém servisu jenoznačně doporučili "obyčejný" minerální olej. Nevím, zda je nějaký velký rozdíl mezi různými značkami oleje, ale osobně řeči typu "Peugeot je zvyklý na Shell" beru s rezervou. -
« Re: poradte
Netvrdim že se PN přechod vypaří, ale něco se určitě stát musí, když diody z ničeho nic odejdou. A na autě jsem nic nesvářel, neprováděl žádné amatérské zásahy apod. Prostě jsem jednoho dne přijel do garáže, vytáhl klíčky ze zapalování a nabíjení svítilo vesele dál. Ta hodnota v kilometrech samozřëjmě není dogma, ale jeden kámoš tvrdil, že u Vectry je třeba vyměnit diody asi po 120tis. kilometrech. Jinak alternátor by se měl vymontovat z auta před každým svářením obloukem, protože je citlivý na proud, který by mohl proniknout do jeho budícího vinutí. -
oleowr1 12.04.02 13:53
« Re: Imobilizer
Sierra není často kradeným typem auta. Do kategorie aut, která se oplatí odvézt odtahovkou nepatří - jednak je to dost drahý způsob a navíc v tom je namočených vždy více lidí, kteří chtějí vydělat. Zloděj, který se chce jen svézt, nebo chce získat auto jako zdroj náhradních dílů se těžko bude zabývat hledáním vypínače palivového čerpadla, vstřikovačů, odpojení napájení řídící jednotky apod. Určitě mu to nestojí za to. Prostě vleze do auta, pokusí se nastartovat, když to nejde tak asi nebude pátrat po tom proč a půjde dál. -
« Re: Imobilizer
Uz mi to beha nekolik let,kdyz se nepodela vypinac,tak je to spolehlivy.Nejjednodusi je vypinat palivovy cerpadlo,ale kdyz to chce nekdo nastartovat a ono nezavrci,trkne to.Potom muzes jeste napichnout privod ke vstrikovacum,taky nic slozityho a jde to hur identifikovat.Na zapalovani jsem to nezkousel,sahat do toho se mi nechtelo. -
« Imobilizer
Cau lidicky, asi uplne odbocim, ale zajimala by me vase zkusenost, jestli jste si nekdo nedelal kouzelny vypinac pro startovani. Ve skodovce to byla pohoda, prerusila se civka a makalo to jak divy, ale nenapada me nejaky dobry zpusob jak to udelat v Sierre. Poradte mi kde se da nejlepe prerusit okruh tak aby to nebylo napadny a aby to bylo funkcni. Dik Pocket -
« Re: poradte
Zavada byla diagnostikovana,opravdu odesly diody vcetne regulace,na starteru jsou vycvachtany loziska,proto se obcas pricil a spinac uz ma taky na kahanku.Dneska by to melo bejt hotovy,tak doufam,ze az se to tan nahodi,bude vsechno fungovat,jak ma.Taky bych rekl,ze diody by mely vydrzet hodne,ale tady mozna doslo k jejich nacnuti svarenim jen pri odpojeny baterce.Odpojit celej altik je prece jen jistejsi.