Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
A spodní trjúhelnikové rameno chceš zavěsit na nápravnici japak? No na silentbloky! A vylepšit to jako u Lady (vlastně u Fiata) dvěma svislými kulovými čepy? Nebo svislým čepem v pouzdrech? Při hmotnosti motoru a hlavně běžných technologiích používaných před !!DESETI!! lety to zase až tak špatné není. Jednoduchosti a uspokojivé funkčnosti při správné montáži a pravidelné údržbě neříkám diletantismus, ale konstrukční jednoduchost a spolehlivost. Pamatuješ, co se dělo při prasknutí ramane či přidření čepu? Zatímco Sierrka "jen" klepe volantem, když potřebuje perfektně vyvážit kola a dobře udělat ty diskutované silentbloky. Ale vážně, ber mě s rezervou, já ty potvůrky mám fakt moc rád... -
« Dotaz pro EFIckare
Ted jsem prijel z Humploce, trase i odbockami cca 300 km. Chci se ostatnich majitelu OHCek EFIn zeptat, jake maji zkusenosti s jezdenim techto voziku na delsich trasach a jezdenim obecne. Mam kombi 2.0 r. v. 1989, pro uplnost. Mam pocit, ze s ni neco neni dobre. Jednka pri delsich trasach obcas vadne motor, proste zezacatku zabira normalne, pozdeji se mu nechce zabirat ani z 3000 otacek po rovine. Prehratej neni, po 20 km jsem v prostredku NORM a nikdy vic ani min. Pak se chci zeptat, kolik vam zere pri 140 km /h. Mozna by pomohla jeste jedna vec, po dojezdu z takove delsi trasy a hur startuje. -
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
rbr: A bude tě s... asi stále, jako mě. Nešťastná konstrukce, nešťastná.... Evidentně má spodní trojúhelníkové rameno něco do sebe. Suplovat tuto konstrukci tak, že jednoduché příčné rameno opřu o skrutný stabilizátor, a ještě k tomu přes řádně veliký silentblok, to je diletantismus. Všechno je to takové "žvejkavé". Jinak jsem se Sirrou vcelku spokojen (zatím, a doufám, že to neslyší) -
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
Pro FordSierra: Jo, díky za info, zatím testuji ta prohozená zadní a přední kola a pak se zase ozvu. K tomu prohození kol: evidentně to mělo vliv na vibrace do volantu, ty jsou nyní citelně menší, ale jsou tam. A přitom jsem na nic jiného nesahal. Je možné, že by to bylo jen gumama? Mám 3. rokem Barumky OR34, na první pohled v dobrém stavu. Ale když se ty vibrace téměř ztratily, moc těm gumám nevěřím. A nebo si vše jenom nalhávám (myslím, že ne) a navině budou ty silentbloky? A nebo je to souběh více příčin? Jinak si tu Sirku jenom chválím, ale ta náprava už mě s... -
oleowr1 06.05.02 13:12
« Re: 1,8td vs2,3d
To ijon: To je celkem zajímavé, spíš to ukazuje na to, že mi blbě ukazuje otáčkoměr. Tachometr ukazuje při skutečné rychlosti 130km/h (podle GPS) o cca.10km/h více tedy 140km/h. Pneumatiky mám 185/14/65, ale rozměr pneumatik má vliv na skutečnou rychlost, ne na tachometr, ten v podstatě měří otáčky zadních kol. Podle tachometru dosáhnu cca.180km/h (GPS asi 165km/h) a otáčkomkěr leze přes 5000. Otáčky pod 2000 jsou o ničem. -
« Re: 1,8td vs2,3d
Ty otáčky se mi příliš nezdají. Můj kombík 1.8 TD jede na pětku při 3000 otáčkách něco pod 130 km/h, řekněme 120 km/h. Tomu odpovídá 3500 otáček při 140 km/h. Mám tam "předpisový" rozměr pneumatik - plnoprofilové 175 (mimochodem - nic moc, 175/70 jsou lepší, na 175 se auto jakoby převaluje po silnici). Chyba rychloměru by tedy neměla být nijak velká. U motoru mi vadí malý rozsah otáček, musím je stále držet mezi 2 až 3 tisíci. Pod 2000 se neděje nic. Horní hranice je reálně tak 3500. Ideální je to na dlouhé trasy, tam nemusím moc řadit a bezvadně se předjíždí (ve 120 auto ještě pěkně zrychluje), ve městě nebo na klikaté okresce mě brzy bolí noha od neustálého mačkání spojky. -
oleowr1 06.05.02 12:39
« Re: 1,8td vs2,3d
To Residents: Chlazení 4 válce je u podélně uložených motorů vždy problém a je-li motor z Mondea v Sieře tak se chladí stejně blbě jako původní. V Mondeu je motor jiný v detailech - jiné časování ventilů, písty mají silnější dno. V Mondeu a v Escortech má 1,8TD větší životnost díky lepšímu chlazení (příčné uložení) a taky díky tomu, že Mondeo točí při 140km/h necelých 3500, zatímco Sierra přes 4000ot/min. Můj starý motor měl necelých 230tis když mu ulítla šálka a ojnice vyletěla blokem ven. Závada nebyla způsobena špatnou konstrukcí motoru, ale tím, že šálky nebyly utaženy na předepsaný moment, nebo na ně nebyly použity nové šrouby. Původní majitel totiž v zhruba 180tis. dával auto do servisu kvůli srážce ventilů s pístem. Za to mohl nevyměněný rozvodový řemen. Když jsem auto koupil mělo údajně 206tis. km a do osudného dne byl motor bez problémů. -
« Re: 1,8td vs2,3d
Ríšo jsi dost optimista. Myslím, že jsi si taky s původním motorem dost užil a měl bys uznat, že v mondeu je ten motor o něco lepší. Co jsem slyšel mechaniky, tak zejména co se týče lepšího chlazení na 4. válci, který je dost choulostivý. Samotné uložení podélně v Sieře taky není kvůli chlazení moc ideální. -
oleowr1 06.05.02 10:53
« Re: 1,8td vs2,3d
Budu se opakovat: na 1,8TD je potřeba si dát bacha a protože ho už 4roky mám vím o čem mluvím. Pokud se motor moc nehoní, mění se mu rozvoďák (max. 70-80tis.km), dostává každých 7,5-8tis. km čerstvý olej, dbá se na to aby se nepřehřál a občas se mu seřídí vstřiky, aby ukapávající nafta nepropálila dna pístů, tak něco vydrží. Zimní starty ideální nejsou, ale pokud se 2x žhaví, resp. začne se startovat těsně před cvaknutím relátka (ne hned po zhasnutí kontrolky), tak chytá celkem spolehlivě i při -20°C. Do nafty stačí v zimě přilít 3-5l Naturalu na nádrž. Někdo bude namítat, že v mé sieře bručí 1,8TD z Mondea, ale ten je konstrukčně a materiálově v podstatě shodný. -
« Re: 1,8td vs2,3d
1.8TD se vyráběla tuším od 1990. Novější Sierru s 2.3D jednoduše už nekoupíš. Nevýhodou 2.3D je kromě objemu snad jen mnohem línější motor. Pokud vyjde dobrá koupě 1.8TD, získáš solidně výkonný motor s rozumnou spotřebou a slušnou pojistkou a většinou i novější auto. Po pročtení starších příspěvků se ale domnívám, že dobrá koupě 1.8TD je asi tak reálná jako objevit jednorožce.