Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« hydraulická zdvihátka DOHC
Ahoj všem - rozumíte někdo tomu jak to funguje a čím to může být, když to fungovat přestane? Mám Sierru 2.0 DOHC r.v.93 najeto asi 170000km. Motor jede OK, má úžasně malou spotřebu benzinu a nulovou spotřebu oleje (používám minerální olej VAT 15W40 API SJ). A teď k tomu co mi na něm vadí - po nastartování běží studený chvilku jako traktor a i po zahřátí je hrozně hlučný a zejména při akceleraci jsou jakoby slyšet ventily (aspoň teda myslím že jsou to ventily) a má podle mě i příliš velké vibrace. - Stějně jsem popsal problém i tématu Bishop, aby mi byla doporučena nějaká "vodička", která by to alespoň trochu ztišila. A byla mi (nikoli BORIGINALEM) doporučena spíše mechanická oprava "mrtvých" hydraulických zdvihátek, jinak prý dojde k rozklepání a zkrácení ventilů.....Zajímalo by mě tedy co vlastně opravit a co se stane když se na to vykašlu (dělá to už asi tak 20-30tis km a nezdá se že by se to nějak zhoršovalo (zhoršuje se to spíš s klesající teplotou). Díky za odpovědi. -
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
Zatím jsem najel asi 2.000 km. Co se týče kvality, tak její hodnocení se občas objevuje i v motoristických magazínech, a ve srovnání vychází jako průměrná, ale lépe než barum. Rozhodně to nemůžeš srovnávat s OR 34, která už má svůj zenit dávno za sebou a je určena pro jiný auta a jiný provoz. Srovnej si dezén s těmi nejnovějšími třeba jenom u barumu. Používal jsem ji již dříve u favorita, kde cena ovšem vychází na pouhých 25 EUR(letošní cena). Mrkni třeba na www.bhvtruck.cz, používám typ 866. Cena je dobrá, protože v Metru jsou ceny poloviční oproti našim prodejcům. -
« Re: Pořád teplota
Bojím se, že mám stejný problém. Co je to podle tebe "pozdě". Já se dostanu až do červenýho pole! Kam ty? Jak píšeš, dříve to tak špatný nebylo. Pamatuji před rokem jsem to zkoušel, nechal po jízdě běžet motor a větrák(jeden) sepnul těsně před kocem bílýho - normál pole. Takže se mi to zhoršilo časem, pozvolna. Uvažuji (pro jistotu) si 2. větrák zapojit na vypínač. Našel jsem od větráků tři kabely - hnědý-zem, černomodrý a černorudý - to budou + k 1. a 2. větráku. Ví někdo odkud tyto dva vedou? Mě to leze někam pod baterii a tuším dále k computeru, ale to se mi nezdá. Už jste na někdo koukal? Pro jistotu 2.0 l DOHC EFI, r.v 90, combi, bez klímy. -
« Re: Pořád teplota
to all: Ještě jedna věc mě teď napadá. Dost lidí mě v souvislosti s tím mým problémem strašilo prasklou hlavou válců. Možná se ptám blbě, ale jak může prasklina v hlavě nebo netěsnost vést ke zpožděnému spínání ventilátoru? Podle mýho názoru by v takovým případě chlazení nemělo stíhat ať už s větrákem nebo bez něho, ve městě nebo venku, ne že se nesepne ventilátor. -
« Re: Pořád teplota
to rbr: No, problém je v tom, že podle mého názoru a potom, co jsem si tady přečetl zkušeností ostatních "sirkařů" s chováním teploty u 2.0i DOHC, mi asi opravdu větrák spíná pozdě. Navíc, to auto se takhle dřív nechovalo, asi tam někde k něčemu došlo a já nevím k čemu. Otázka je, jestli tenhle problém náhodou nestál u vzniku prasklého těsnění pod hlavou, nebo vznikl až v návaznosti na něj, nebo s tím nemá nic společného... Prostě nevím a štve mě to. -
« Re: Dotaz pro EFIckare
Jezdim s tim svým dravcem 3* týdně trasy okolo 250 - 300 km a v pohodě.(2.0 r.v. 85 EFI,OHC) Loni jsem s tím byl i v CHorvatsku,jinak často jezdím do Mnichova a sirka jede jako divá. JInak při 140 si polkne klidně 15 litrů,zjistil jsem že eko provoz mám pokud jedu 90 - 120.To mám spotřebu 7.5 - 9/100 .TeĎ jsem to začal pokusně krmit Shell V-Power a zdá se mi že motoru to celkem svědčí. -
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
Letní obutí mám momentálně (a klidně se smějte) Barum Brillantis, a do volantu mi to ani neťukne. Jak jsem ale psal: Měl jsem obuty Michelin - na jedněch ráfech hrůza a děs, na druhých pohoda. Přitom "nakopnuté" nebyly ani jedny. A vyvážením to také asi nebylo. Zkusil jsem si nechat vyvážit u jiné firmy kola již vyvážená, abych se přesvědčil, že je to OK. Hodili kola na vyvažovačku, potom tázavý pohled na mě, a dotaz ve smyslu: "Zda jsem se nezbláznil, protože není co vyvažovat". -
« Re: Pořád teplota
Teď jsi mě vystrašil: jednak je to dobrá zkušenost, jak popisuješ výměnu čidla - to teda nezávidím. Ale v čem vlastně máš problém? Pochopil jsem to, že ti větrák sepne " až u N"? Mě to spíná až v červném poli. To je asi pozdě, co. Pokud to tak je, pak asi nemá smysl se ptát, v čem je problém, jak vyplývá z tvého příspěvku. To zas budu mít o čem přemýšlet. -
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
To SM: zatím tomu taky věřím. Od prohození přední/zadní je to zatím celkem dobrý. Ale kolik jsi na těch Hankook stačil najet? Podle ceny mi zase drahý nepřipadají a ta značka mi taky nic neříká, myslíš že patří k nějakým kvalitnějším nebo je to jen otázka náhodné koupě? Abych měl jistotu, ještě uvažuju nechat si zkontrolovat silentbloky, jak psal FordSierra a asi taky dokonalejší vyvážení kol. -
« Re: Zadní pružiny
Před časem jsem tady psal, že mi praskla jedna zadní pružina. Přišel jsem na to při výměně kol. Na vrakáči jsem koupil pružinu ze sierry, která byla zhruba podobná, ale byl to hrozný omyl. Auto skáče jak koza - pružina je moc tvrdá, takže teď budu muset pro jistotu vyměnit obě dvě zadní za stejný pár, ať to nedělá paseku. Už to nechci riskovat s výměnou jedné. Pokud jde o tu náplň, tak co jsem diskutoval s Boriginalem, tak se mi ta lhůta 500 tkm zdá nějak moc. Proč by se pak v takové míře nabízely převodové oleje, kdyby se to skoro vůbec neměnilo. -
-
« Pořád teplota
Tak už nevím co to může být. Problémy s teplotou pořád přetrvávají a já netuším proč. Výměna termospínače ventilátorů nic nevyřešila, stejně tak výměna čidla k budíku na palubovce. S tím čidlem jsem navíc sám se sebou pěkně vydrbal, starý čidlo se mi šprajclo a já byl při jeho vytahování tak šikovnej, že se rozlomilo. A tak nezbylo nic jinýho, než rozebrat půl motoru a odvrtávat. Samozřejmě, aby se vše zkomplikovalo, závit na tom čidle má jakési perverzní charakteristiky, takže na něj absolutně nepasují závitníky dle české normy. Prostě nádhera. Ale když se mi navzdory všem komplikacím podařilo čidlo vyměnit, zase to k ničemu nevedlo. To starý čidlo asi bylo trošku jetý, protože teď se mi při jízdě po venku ukazují nižší hodnoty než dřív, ale stejně, stačí někde zastavit nebo pojíždět v koloně, případně od semaforu k semaforu stylem brzda-plyn a začne to pomalu ale jistě lézt nahoru a ventilátor sepne na chvilku až někde nad N, těsně pod červenou. Ze zoufalství už jsem si zapnul ventilátor i na přímo, abych ho mohl pouštět sám. A světe div se, v momentě kdy ho zapnu stačí jedna dvě minutky a teplota krásně sleze dolů. Dnes ráno jsem trochu jezdil po městě, v momentě kdy mi vylezla teplota k písmenu O jsem pustil větrák a nechal ho běžet. Za chvíli jsem byl někde mezi M a R a výš už jsem se nedostal. Tak v čem je problém? Kde je zakopanej pes? Kdyby mi zmršili výměnu těsnění pod hlavou, nebo byla nedej bože prasklá palice, tak by to spíš nestíhalo uchladit ani s větrákem a rozhodně bych měl asi problémy i při jízdách venku (např. na dálnici, stabilně 3 500 až 4000 otáček a teplota přitom nevylezla dál než k R). Navíc postrádám i další příznaky, které jsem zažil, když mi prdlo těsnění – stříkance kolem deklu expanzky, teplota lítající v každým kopci… Tak čím to sakra je? -
« Alternátor
Minulý týden jsem se svojí sirkou oslavil malé výročí - 300.000 km. Bohužel se mi po... alternátor. Přišel jsem nastartoval a z motoru vycházel takový šustivý zvuk a po vypnutí zapalování svítila kontrolka dobíjení. Kouknu do motoru, sviští to od altíku a je rozpálený až běda. Autoel. altík rozebral, vyměnil dvě diody na plus větvi, ujel jsem 100 km a začala mi už při jízdě prosvěcovat kontrolka dobíjení. Po vypnutí zapalování nesvítila, ale altík zase rozpálený. Tentokrát to byla párová dioda k nové na minus větvi. Ujel jsem znovu 100 km, zase svištivý zvuk, po vyp. zapal. svítí kontrolka dobíjení, altík rozpálený. Odešly další(původní diody, ne vyměněné). Koupil jsem novou diodovou desku (1.150 Kč), dobil baterku, očistil všechny kontakty od oxidace(startér, kostry, alt., bater. atd.), opravář mi navíc zabudoval "přepěťovou" ochranu do altíku a zatím to jede. Když mi při prvé opravě měřil odběr proudu z altíku na spotřebiče bez baterie, naměřil 5 A, po očištění všech kontaktů naměřil již 8 A, zdálo se mu to dost, pouze běžel motor a nutné agregáty - je to normální? Jo mimochodem, když jsem manipuloval s baterií, nedopatřením mi ukápl elektrolyt na kapotu a "vyžralo to pěkný flek". Nemáte prosím kontakt na prodejce barev. Potřeboval bych koupit takové to 25 ml balení, jaké se prodává na všechna ostatní auta. Ve fordu mi řekli, že oni to nedováží. Potřebuji odstín 2455 - Arktická šedá 92 metalíza. -
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
Pokud máš vše ostatní OK, tak věř, že je to těmi gumami. Když jsem sirku koupil, nazutý byly letní 195/60/14 zn. "E"uropa na originál alu ráfcích Ford, vibrovaly, v kolejích se chovaly nestabilně, na zimu jsem pak přehodil plecháče s Barum Polaris 185/65/14, které jsem koupil i s autem a dělaly to samé. Na letošní sezónu jsem koupil v Metru (Wien) letní Hankook 185/65/14 (37 EUR/ks) a je po problému, žádné vibrace ani při brždění, přičemž v servisu mne na podzim upozorňovali, že by bylo na čase vyměnit svisláky(ks za 3.300 Kč). -
« olej do převodovky
V manuálu píší, že náplně převodovky, diferenciálu a rozvodovky jsou doživotní. Měnili jste to někdo a za jaké (značka, specifikace). Konkrétně Sierra 1,8 TD s manuálem MT75. Já slyšel od mechaniků, že doživotní náplň je blbost a myslí se tím max. cca 100 tkm nebo období cca 3 let. -
« Re: Ještě jednou vibrace, tentokrát vpředu
Jasně, že prakticky vše na spodku je "přes gumu". I to trojúhelníkové rameno. Každopádně je ale jeho uchycení mnohem jednoznačnější - mám na mysli stabilitu a menší možnost nepatřičných pohybů a výchylek. Osobně jsem nebyl nadšen chováním Sierry, když jsem do ní poprvé sednul. Dnes mi to už nepřijde, a jsem s ní vcelku spokojen. Hlavně že má automatickou převodovku. Není nad pohodu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!