Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: A další problém - nádrž kapaliny ostřikovačů
Pokud budeš měnit ten motorek, tak bacha novější sierry mají motorek užší. Záhadou je mi, že má tak malý motorek tak velký výkon. Když jsem tam kdysi chtěl dát levnou náhradu z favorita, tak to s bídou dostříklo do poloviny předního skla. -
« Re: Dotaz pro EFIckare
15l ? Tak to Ti neco nehraje, pri 150 by mela sosat tak 10-11 maximalne (!). Nicmene zpet k memu problemu, u nas v ulici bydli EFIckar s uplne stejnou, akorat o rok novejsi Sirkou - kombikem, ktery mel uplne stejnej problem jako ja a rikal, ze to zmizelo ihned po vymene rozvodaku. Na to se uz stejne delsi cas chystam, tak jsem zvedavej, jestli mi to stejne jako jemu pomuze, i kdyz by to nemelo souviset, asi. -
« Re: A další problém - nádrž kapaliny ostřikovačů
Je to tak, je tam jen tak nasazenej na gumovym tesneni v otvoru nadrze a drzi na hadickach - pokud jsem dobre koukal pod ruce sikovnemu servismanovi pisicimu sem jako FordSierra :-) Zkus se podivat na to tesneni v nadrzce, treba bude po letech drncani jen unaveny a bude stacit vymenit. Jinak zitra se u zminovaneho pana, ktery by Ti urcite rad pomohl (vrele doporucuji), tesim na vymenu rozvodaku, jsem zvedav, kolik zubu tam bude z puvodniho poctu jeste viditelnych :-) -
« Re: A další problém - nádrž kapaliny ostřikovačů
Rozumím tomu dobře, že ostřikovač - tedy ten černý váleček s 2 hadičkama a kabelem je pouze zasunutý do vlastní nádrže a to by tedy mohlo být volné? Podrobněji jsem to zatím nestudoval. To by mohlo být jednodušší , než jsem myslel. -
« Re: Pořád teplota To Kratas
to rbr: No, termospínač, ten je pod rozdělovačem. Aspoň u mě - 2.0i DOHC, 88 kW, 1992. Když stojíš proti autu, je to nalevo, tam kde se do motoru napojuje horní hadice z chladiče. Je to vlastně u termostatu. Je to takový mosazný bazmek, se zakončením tak na třicítku klíč, ale mně šel vyšroubovat normálně rukou. A právě tenhle krám by měl podle teploty kapaliny spínat vrtule. Je na něj napojený umělohmotný konektor, když tam propojíš drátem vždycky horní a spodní zdířku na jedné straně, měly by se podle toho rozběhnout jeden nebo oba větráky. Měnil jsem tady tuto potvoru a pak ještě čidlo, co ukazuje teplotu na palubovce. To je z boku, jen tak pět centimetrů od toho termospínače, utopený pod sáním. Není ho pořádně vidět, je na něm nasazená gumová krytka, ze které vede jeden drát, kterej přenáší údaje. Jo, abych nezapomněl, vrtule jedou jen při zapnutým klíčku, nevím proč to tak Ford udělal, ale je to tak. -
« A další problém - nádrž kapaliny ostřikovačů
Máte někdo zkušnost s nádrží kapaliny ostřikovačů. Začalo mi to dole kapat. Pod autem louže. V přední části nádrže je černý válec - předpokládám motorek. Vedou do něj shora kabely, dole jsou napojený hadičky pro rozvod kapaliny. Napojení hadiček jsem zkontroloval, to je dobrý, ale v tomto místě mi to "odněkud teče". O víkendu to odmontuji a prohlídnu ale nevím, co mě čeká. Už jste se s tím někdo setkal? -
« Re: Pořád teplota
to Majk: Máš pravdu v tom, že pokud něco funguje, nejlepší je se v tom nevrtat, jinak to k ničemu dobrýmu nepovede. Fakt je, že s tím čidlem jsem si pěkně na..al na hlavu… Jenže ono to nefunguje tak jak má, proto jsem se v tom začal hrabat. Jak už jsem psal, to auto se chovalo jinak, přesněji řečeno tak, jak to tady popisuje většina lidí, tzn. že nad O jsem se nikdy nedostal, takže asi tam někde spínal větrák. Říkáš, že by to mohla být nějaká netěsnost nebo nedotažená hlava, jinými slovy zmršili mi v servisu tu výměnu. To, že s tlakem roste teplota si ještě matně ze školy pamatuju, taky bych to bral. Ale proč potom neukazuje budík na palubovce vyšší teploty stabilně? Větší tlak může zvýšit teplotu, ale může ovlivnit spínač vrtule? Proč se při běžné plynulé jízdě pohybuju pořád někde v rozmezí M až R a všechno se bez problémů samo uchladí? A proč, když už mi teplota vyleze, stačí jet chvíli plynule bez zastavování nebo zapnout ventilátor (ze zoufalství jsem si jeden napojil i na spínač na palubku) a ručka na budíku jde prakticky hned dolů? Tohle všechno jsem už odzkoušel, na jedoucím i na stojícím autě. Možná, že je to blbost, ale z nějakého důvodu tohle chování vzniklo a já nedokážu přijít na vysvětlení. Pak mám strach jet nějakou delší štreku nebo nedej bože vyjet za hranice, protože nevím co se v autě děje a kdy mi může kleknout. Osobně se mi jako nejpravděpodobnější příčina jevil termospínač vrtulí, ale ten jsem vyměnil a nic. Jo, ještě jedna věc – na tom termospínači (originál Ford) jsou hodnoty 100 stupňů pro první stupeň a 110 pro druhý. To je docela silný kafe, ne? -
« To FordSierra
Nedávno jsme se spolu bavili, že bych se asi někdy zastavil s problémem vibrací do volantu (kontrola silentbloků, vyvážená kola atd.) Mám (myslím) taky problém s teplotou - viz příspěvek o 1 zpět. Jaký máš na názor? Dalo by se případně taky toto identifikovat a opravit? Pokud by byla vhodnější domluva přes e mail, mám roman.brychta@seznam.cz. Díky -
« Re: Pořád teplota ,TO Kratas
Tak mám další zkušenost s teplotou. Dnes jsem opět uvízl v jedné koloně a vysledoval jsem, že 2 x se teplota dostala na konec NOMRNALU a v tu chvíli sepnul větrák a uchladil to pod N. Ale po třetí NIC (!), ručka mi vyjela až do STŘEDU ČERVENÉHO POLE a pořád nic. Koukám na to, říkám si raději zastavím a kouknu co se děje, když se to konečně rozběhlo a vše zase bylo OK. Závěr: větrák se mi spíná docela pozdě a navíc kdy chce(!). Co to může být? Tak mě napadá špatné vedení od termočidla motoru? Ty jsi ho měnil, napiš mi, prosím, kde vlastně je, vidím jen teplotní čidlo vzduchu ale od motoru to nějak nevidím. -
« Re: hydraulická zdvihátka DOHC
Mám ten samej problém, ale nastalo to, až potom co jsem vyměnil olej za Castrol GTX 10W40... známej mi řekl, že tam mám dát zpátky minerál a prý to stichne, ale uvidím.... jinak musáím říct, že to rachtá strašně..... :o/ A kluk co tuní auta se rozesmál a řekl mi, že to jsou zdvihátka... a strašně se u toho bavil...... -
« Re: hydraulická zdvihátka DOHC
Co se týče "traktorovitého" zvuku, tak se občas vyskytne i na mojí Sieře (91, 2,0 DOHC), ale pouze v zimě když auto delší dobu stojí v garáži. Rachtá to několik sekund a pak se ventily "shodnou" a šlapou normálně. Při běhu naprázdo je slyšet mírné cvakání (tzv. "efekt šicího stroje). V servisu mi řekli, že to souvisí s vůlí ventilů a vačkového hřídele a jediná záchrana je výměna všech těchto součástí, ale dokud to jede byla by to zbytečná ztráta peněz. -
« Re: Pořád teplota
Chlapi, jak Vás tak poslouchám myslím, že se zabýváte zbytečnými starostmi. Dokud Vám to jezdí, chladí, nevaří a ručička se pohybuje v poli NORM, tak bych se na to vykašlal. Jestli větrák spíná v červeném poli tak se asi bude jednat o horší termospínač, protože moje sirka zapíná větrák nad O a teplota začne hned klesat. Ale do takového stavu se dostanu jen při stání nebo popojíždění v zácpě. Jinak jsem pořád kolem a někdy dokonce pod M. Kratas je zářný příklad toho, že dílčí zlepšení vede k celkovému zhoršení stavu vozidla nebo zbytečným komplikacím (viz montáž čidla). Prostě dokud nevařím, tak se na to radši vykašlu. To že máš trochu vyšší teplotu chladící kapaliny je zcela určitě způsobeno tou výměnou těsnění (pakliže bylo před tím vše OK). Podle mě je málo dotažená hlava, nebo těsnění trochu propouští tlak do chlazení a tím roste teplota. Už jsem jednou psal, že vyšší tlak=vyšší teplota. Být tebou zatím bych to nechal plavat a teprve až se to zhorší začnu podnikat protiopatření. -
oleowr1 10.05.02 15:03
« Re: Zadní pružiny
Pružiny, tlumiče, kotouče, destičky ... by se měly měnit vždy na celé nápravě. Ten olej se mi taky původně nezdál, ale moje Sierra bude mít za chvíli 300tkm (možná víc) a olej v převodovce i diferenciálu mám zatím původní, řazení jde líp než u služební felicie která má skoro 10x méně. -
« Re: hydraulická zdvihátka DOHC
Měl jsem podobný příznaky a tak jsem si řekl.. Vyměním Zdvihátka. Skočil jsem do novejch zdvihátek a ejhle, motor byl ještě hlučnější, jsou to tedy v mým případě už zřejmě ventily. -> Z toho plyne ponaučení (teda prej), že by to chtělo někoho kdo oposlouchá a řekne co je doopravdy nemocný. A nebo to holt fakt rozebrat a pořádně prohlídnout a pak nakoupit co je mrtvolný. A ne jako já trouba koupit co mu poraděj a pak čumět jak to bylo na nic... Tak to jsem jen Ti řekl co bych jako já s tím dělal...ahoja hodně štěstí.. KaZaN
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!