Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Porad teplota to residents
To jste vařili ten novej, nebo ten původní, vytaženej? A ten novej byl "novej, original"? Pozor, mě jednou u Fordu prodali po vyčerpávajícíh informacích o mém voze (včetně informace o ABS) jiné brzdové destičky, než měli být - ne pro ABS. To jsem zjistil, až jsem si zničil disky. A tak jsem se včera při koupi čidla 3x ujišťoval, že je to typ pro moje auto. -
« Re: Porad teplota to residents
Tak to gratuluju, mě se po výměně termospínače nezměnilo nic. Že bych měl takovou nehoráznou smůlu a nová originál součástka fungovala špatně?! To se mi nechce zdát. I když, zkoušel jsem ten krám se známým mechanikem uvařit v hrnci a nesepnul ani při 103 stupních (přitom by měl spínat při stovce). Tak nevím.... Že by alchymie? Nebo kouzla a čáry? -
« Re: Porad teplota to residents
Mám čerstvou zkušenost s čidlem-spínačem větráků. Mně větráky jako takové fungovaly ale čidlo je spínalo příliš pozdě. Vyměnit jde, trocha vody vyteče, u Forda stojí 450 Kč. Vím to vše, protože dnes mi tuto výměnu dělal člověk, který se zde uvádí jako FordSierra, a já může potrvdit, že ted konečně větráky spínají, jak mají. -
« Re: Nizke otacky - jak vam jedou ?
Svicky jsou uplne novy Motorcrafty primo od Charouze, kabel tam pri instalaci menili jeden, zbytek pry OK. Legracni je, ze to takhle zacalo zlobit az pri novych svicich, ze starym NGK to jelo jak hodinky. Takze jsem samozrejme u Forda byl reklamovat, zkontrolovali svicky, zjistili, ze je vse v normalu a zase jsem odjel... -
oleowr1 17.05.02 09:35
« Re: Porad teplota to residents
Vetraky se mi samy taky nezapinaji, chyba je v cidle na hadici. Prosel jsem cele zapojeni pekne po dratech, vymontoval a prezkousel relatka. Mel jsem rozebrane i motorky, jeden mel spatne napajenou tlumivku (studeny spoj) a vubec se netocil. Kdyz spojim odpovidajici draty na cidle, sepne relatko a roztocim jeden nebo druhy vetrak. Da se cidlo vysroubovat bez vypousteni vody, abych ho mohl odzkouset treba v hrnci s varici vodou, kolik stoji nove? -
« Re: Pořád teplota
Já koupil auto po pouračce a nikdo nebyl schopen ty větřáky tam zapojit (ani u Forda - tam mi udělali vývod na palubku na tlačítko). Takže pokud to v někde v zácpě leze do červeného tak to ručně zapnu a za chvilku to ty 2 sahary v pohodě zchladí. Stejně tak si předchladím pokud očekávám větší stoupání. -
« Re: Nizke otacky - jak vam jedou ?
Tak tos me dostal. Pod dva tisice mam v umyslu jezdit taky akorat za dve, ale na trojku, ctyrku i petku bych rad rad jezdil mezi 2000 - 2500 otackami, pricemz nyni to skube a to fest, jako kdyby se to dusilo. Muj motor ma na krku pouhych 153 000 km, takze problem bude asi jinde. Diky za odpoved ! -
« Re: Pořád teplota
Pro Majk a Kratas: Přesně jak to píšete. Čidlo jsem konečně našel (to víš, nevěděl jsem jak vlastně vypadá) a upravil bych Majkovu myšlenku o jiné teplotě na obou čidlech: 1/ buď čidlo pro palubovku ukazuje víc než je skutečnost a pak se zbytečně staráme, 2/i když jsou obě čidla blízko, na druhém, pro vrtule, by mohla (i když asi neměla) být nějaká usazená špína, vodní kámen apod. (samozřejmě používám destilku), který výrazně hůř vede teplo než kov či voda. Nicméně zítra jdu nechat vyměnit čidlo pro vrtule(mimo jiné), mám ho od Forda za 450 Kč, potom napíšu, jak se to vyvíjí. -
« Re: Pořád teplota
to Majk: Jo, podle mě to tak nějak je. Čidlo teploty měří před termostatem a teplotu ukazuje na palubovce. Jestli z něj jdou údaje i jinam to nevím, každopádně o tom pochybuju. Rozhodně ne k vrtulím. Termospínač ventilátorů je samostatný, je až za termostatem a spíná na základě toho, jakou teplotu si naměří sám. Je to vlastně vcelku logický, termostat otevře někde kolem 85 stupňů, kapalina jde do chladiče a vrací se do motoru, pokud chladič nestíhá a teplota jde furt nahoru, zůstane termostat otevřenej a při dosažení nějaké meze sepne termospínač vrtuli. Taky mě napadlo, že pokud jsou čidla v pořádku, dostává se k nim asi kapalina o jiné teplotě, ale s ohledem na jejich umístění se mi to moc nezdá, ty dvě mrchy jsou fakt tak maximálně pět čísel od sebe, jedno před termostatem a druhý za ním. Pokud to dobře chápu a není tam někde nějaký podraz, zdá se mi málo pravděpodobný, že by tam mohly být jiný teploty. I když, kdo ví…Napadá mě teď když o tom přemýšlím ještě jedna věc. Než jsem nechal měnit to těsnění pod hlavou, vyměnil jsem termostat, protože jsem myslel, že problémy dělá on. Bohužel jsem neměl nové těsnění, tak tam zůstalo původní, ale bylo ještě ve slušném stavu. Tohle ale snad problémy dělat nemůže, pokud by to netěsnilo, měl bych spíš problémy s tím, že by se mi motor nechtěl zahřát, ne? Termostat nebyl originál Ford, ale s ohledem na to, že za normálního provozu se při plynulé jízdě (i ve stabilních vysokých otáčkách na dálnici) všechno uchladí bez problémů, tak asi otevírá tak jak má. Mám teď ale takový dojem, že tady kdysi Rob2 psal něco o tom, že v neoriginálních termostatech chybí odvzdušňovací otvor, ale může se tohle projevovat takovýmhle způsobem? To asi sotva, ne? -
« Re: Pořád teplota To Kratas
to rbr: Čidlo, který ukazuje teplotu na palubovce je před termostatem, na pravé straně hlavy, hned vedle napojení horní hadice chlazení do motoru. Na přední straně hlavy je vedle té hadice termospínač vrtulí, no a na pravé straně je zase hned vedle ní to čidlo. Je to taková malá mosazná mrška (třináctka klíč), kterou není moc vidět, protože to místo není zrovna moc přístupný, navíc je samozřejmě čidlo napůl zašroubovaný do hlavy a to co leze ven je schovaný pod gumovou krytkou. -
« Nizke otacky - jak vam jedou ?
Mam tu jeste jeden dotaz pro EFIckare s obycejnym OHCckem, ale uvitam i jakoukoliv odpovedi od ostatnich. Kdyz jedu na trojku nebo ctyrku na cca 2000 otacek, ma to skubat nebo nema ? Mne to skube pri takhle nizkych otackach skoro pokazdy, a to docela dost. Je to normalni ? (treba je, pokud je ten motor stavenej na vyssi otacky) -
« Re: Pořád teplota
Tak to promiň já myslel, že máš teplotu zvýšenou trvale i při normální jízdě po silnici. Když se Ti ale zvyšuje jen při stání a navíc Ti větrák spíná v jiném rozsahu teplot než jindy pak je to fakt záhada. Nad tou teplotou vyraženou na termostatu se nepozastavuj, normální teplota v chladícím systému při jízdě je asi 90°C a červené pole začíná nad 110°C. Alespoň tak byl ocejchovanej ukazatel teploty na palubce v Audi 80, které jsem kdysi vlastnil. Ale zpět k Tvému problému, nebo vlastně dvěma problémům. Jestli se nemýlím tak teplotní spínač větráků si měří teplotu sám a podle ní zapne vrtule. A ukazatel teploty na palubce má svoje vlastní čidlo. Touto domněnkou si nejsem zcela jist, ale jestli to tak je a jestli jsou obě čidla v pořádku, znamená to, že se ke každému dostává jinak horká voda. Asi to zní trochu ujetě, ale nemůže být někde zacpaný chladící okruh nebo nevýkonné čerpadlo a voda neobíhá dostatečně rychle. Říkám je to jenom spekulace a třeba není ani technicky možná ale co kdyby...Majk -
« Re: hydraulická zdvihátka DOHC
S tím typem oleje to taky do určité míry souvisí, protože olej funguje i jako tlumení hluku v motoru, ale problém bude asi jinde. Přece když v zimě auto stojí, tak olej steče do motorové vany a při mrazech i slušně zatuhne. Při prvních otáčkách motoru hned po startu chvíli trvá než se zahřeje a dostane do všech mazaných součástí. Vzhledem k tomu, že vačkový hřídel, zdvihátka a ventily jsou nahoře, běží vlastně několik sekund nasucho a vydávají ten podivný hluk. Tak bych si to taky vysvětloval, ale je to jen můj názor. -
« Re: Pořád teplota To Kratas
Jo jasně, díky, všechno co popisuješ souhlasí do detailu, jen to čidlo pořád nevidím (brýle nenosím). No, kouknu se líp, tak jak to popisuješ ty.
Jinak mám na ty problémy stejný názor. Chová se mi to stejně jako tobě a taky mi připadá logický, že problém je v "pozdním sepnutí napájení pro větrák"...ale čím to vlastně je? Až to odhalím, napíšu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!