Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Chlazení u DOHC - snad už naposledy
Teda chlapi jak Vás tak poslouchám zjišťuji, že každá Sierra spíná větráky chlazení trochu jinak.Mě například při jízdě klesne teplota až pod "M" a v zácpě leze nahoru až v polovině písmene "O" sepne první větrák a chladí pod "R".Myslel jsem vždycky, že je to normální, protože i moje první stará Sierra tak chladila, ale ted vidím, že chladící soustava je u každého asi originální unikát. -
« Re: Chlazení u DOHC - snad už naposledy
Pokud se ploužím na dovolené v kolonách a teploměr stoupne na "O", tak se zapíná ventilátor a teplotu stlačí mezi "O" a "R". Při normálním provozu mi ručička pochoduje po "R". Ale dosud se mi nestalo, že by se rozběhly oba dva ventilátory. Asi před měsícem, když jsem dělal takovou malou očistu, brnkl jsem i o druhý ventilátor, byl trochu ztuhlý, tak soudím, že ještě nikdy neběžel. -
« Re: Spínač ventilátorů na chladiči u 1,8TD
Mě spínače nefungovaly nikdy, protože jsem sirku koupil piclou na předek a nějaký idiot tu kabeláž asi ustřihl a nevěděli si s tím rady ani u Forda, takže tam nakonec vyvedli spínač vetřáků na přístrojovku do volné pozice vlevo. Teď to chladí v pohodě. Před větším kopcem preventivně předchladím a když je krize (zácpa atd.), tak za chvilku ty dvě sahary ochladí. -
« Chlazení u DOHC - snad už naposledy
Doufám, že sem o tomhle problému píšu už naposledy (musím to rychle zaklepat). Poté, co mi začalo v třicítkových vedrech zlobit chlazení při zapnuté klimatizaci a já ji musel vypínat, abych mohl zchladit motor pomocí ručního vypínače větráků mne popadl děsný vztek, řekl jsem si ať to stojí co to stojí, někdo to musí dát dohromady, a tak jsem v pondělí navštívil další servis. Nebyl to značkový Ford servis (tuto variantu jsem viděl až jako poslední zoufalý pokus), ale v reklamě měli uvedeno, že se na elektroinstalaci Fordů specializují. Světe div se, zaplatil jsem cca 600,- a větráky, zdá se, už zase spínají (snad to vydrží, radši to ještě jednou zaklepu). Prý byly špatné kontakty v konektoru, který je nacvaklý na termospínač. Zajímavé je, že když jsem ventilátory zkoušel a propojoval kontakty na tomto konektoru napřímo drátem, tak to šlo. Prý jsem asi ty bazmeky tím drátem zatlačil a proto to takhle zafungovalo. Tak konektor vyměnili a zatím se zdá, že je to OK (radši to zaklepu ještě potřetí). Jen mi přijde, že by to mohlo sepnout trochu dřív - momentálně první stupeň sepne někde mezi O a N a vypne se když ručička klesne asi do poloviny O. Takže při delším jezdění po městě se motám mezi O a spodkem N, zatímco venku jsem pořád někde kolem R. Tak přemýšlím, jestli někde neseženu termospínač, který by sepnul při nižší teplotě (tady mám údaje 100 a 110 stupňů). Ale to už bych asi chtěl moc. -
oleowr1 30.07.02 15:40
« Spínač ventilátorů na chladiči u 1,8TD
Zkoušel jsem větráky na chladiči. Při sundaném konektoru od čidla jsem postupně spojoval dráty a podařilo se mi roztočit levý i pravý. Chtěl jsem to vyzkoušet zahřátím motoru na vyšší teplotu, ale to se mi nedařilo. Přijel jsem z práce - venku 28st., sousedův Escort nebo i vedle garážující felicie spustí větráky než stačí otevřít garáž. Sierra ne, teplota pořád mírně nad "R" ("NORM", "N" je před červeným polem, chvilku vrčela naprázdno venku, pak jsem jí 10min. nechal vrčet v garáži, zakryl jsem kartonem přední masku, ale teplota se líně vyhoupla jen na "O", větráky nic a protože mi bylo líto nafty, nechal jsem toho. V klidu se 1,8TD prostě nezahřeje. Pak jsem jel na Slovensko a v kopci (Branisko) při popojíždění na jedničku za kamiónem jsem téměř uvařil motor - teplota na "N" a větráky se ani nehly. Vařit čidlo v hrnci a testovat jestli spíná se mi nechce, udělátka pomocí spínačů jsou účinné řešení, ale mně se líbí když věci fungují jak mají a tak jsem si dneska čidlo objednal (cca. 390,-Kč). -
« Re: Menší problém
Jo ale dobre si nabij baterku, nez se rozjedes dej tam jednicku ..pak startuj je to s prikoky vpred..a pak radis s meziplynem jak na nakladaku..jde to je to o zvyku ja jel tak 120km do servisu kdyz mne kixla lamela.... jen stopky a semafory jsou zradne... vyzkousej si to nekde na parkovisti nebo kde neni provoz.
-
« Menší problém
Zdravím, tak mě Sierra poprvé nechala na holičkách. Projížděl jsem jakousi vesničkou asi 20 km od domova, přijíždím na křižovatku, chci podřadit, a co to, zmizel mi spojkový pedál (ne, nemám automat). Naštěstí tam byl takový plácek, tak jsem na něj zajel. Otevřel jsem kapotu a nějak mi tam něco chybělo. To "něco" leželo 50 m za autem v podobě přetrženého bowdenu. Pod pedálem jsem nalezl druhý kousek. No nic, manželka šla do vesnice schánět případného opraváře, já jsem mezitím smutně sledoval displej mobilu, kde bylo cosi o tom, že síť není dostupná. Nebyla. Za chvíli ale přijel kombík Escort, z něj vystoupil chlapík, který prohlásil, že opravuje auta a hlavně fordy, hbitě vytáhl lano a odtáhl mě asi 200 m ke stodole. Pak nás poslal asi na hodinu a půl do lesa. Houby nerostou. Nu, za udaný čas bylo auto bojeschopné. Dal tam celý nový bowden, trochu ale asi nedrží, protože po pár kilometrech spojka dost zgumověla. Tomu dobrému člověku jsem zaplatil asi 300 Kč (řekl si o 200). Večer jsem to zkusil doma ještě trochu seřídit (což je s heverem docela legrace - nevýhoda podélně uloženého motoru). Je to ale pořád ještě gumové. Chlapík zajistil lanko na pedálu šroubem a asi to moc nesedí. Všechno seřídím, pak zmáčknu párkrát spojku a najednou je to zase do 1/3 zdvihu úplně gumové. Možná tam dám zase zpět původní futrál. Tak mě napadá, neznáte někdo rozumný způsob, jak odjet s autem bez spojky? -
« Re: Poradte prosím
nejsem specialicta na karburatory na fordu ale nebude to obdobne jak na karburatorovych skodovkach? zavisle na podtlaku? slo to pres membranu? cim vic si nasaval tim vis ce otvirala druha komora... ? jen tip nerikam uze to tak je i tu... na skodovce se to resilo druhou membranou a nebo druhej karburator... tady nevim, ale myslim ze to bude taky na bazi podtlaku -
« Poradte prosím
Chlapi, mám dva problémy s mojou Sierrou combi (2.0 GL). Zistil som, že mám spotrebu až cca 11L/100Km (priemer) a neotvára sa mi škrtiaca klapka II. stupňa. Mám karbec Weber 2V, motor 2.0 OHC. Neviem, čím je ovládaná tá škrtiaca klapka II. stupňa. Mala by sa otvárať pri vyšších otáčkach, no ju ani netrkne. Zaseknutá nieje, manuálne ju otvoriť dokážem.
S toho vraj vyplýva malý výkon a zvýšená spotreba. Ak vie niekto z vás poradiť, urobte to prosím čo najskôr. Motor, ktorý bol pôvodne v aute bol nahradený novším (2.0i). Lenže tento novší motor už mal aj vstrekovanie+katalizátor, preto naňho pôvodný majitel prehodil karbec s toho pôvodného motora. Takže neviem, či tá spotreba nemohla stúpnuť aj kôli tomu. No viac ma trápi tá klapka, než spotreba. Motor má nabehaných asi 80000km, tankujem 95natural. Bol som na EK, a chlapík to nemohol nijak nastaviť, vrhalo mu to tam velmi divné hodnoty, povedal mi, že karbec je vybehaný, starý, že keď chcem menšiu spotrebu, nech radšej kúpim nový. Tak už som s toho úplný vôl. Dík moc vopred. -
« Re: nádrž a to další
Nojo, holt jsem ještě neviděl auto, který by nemělo jedinej nedomyšlenej detail. Přemýšlel jsem o nějakým deklu, co by se naletoval před tu nádrž, aby tam neteklo, ale zatím jsem s tím nic nedělal. S tím nosníkem se musím podívat!!! Onehdá jsem měl podlážku v kufru mokrou (po rychlé jízdě 100km v dešti), takže je dost možné, že tam mám někde rez skrz. Vzhledem k celkovému stupni rozkladu mého nebohého autíčka, na které nemám čas, by mě to ani nepřekvapovalo.
Ale po shlédnutí pár (za težké peníze nabízených) exemplářů Sierry jsem se rozhodl si tu moji ještě alespoň přes zimu nechat, takže se dočká komplet vaření, broušení a natírání... Jenom bych potřeboval dobrý klepaře/lakaře. J77, nechceš džob na druhou "veteranizaci"? ;-)) -
« Inzertni dotaz
Ahoj, jinak chci se zeptat, nenecha nekdo za opravdu rozumnej peniz doklady k Sierre te druhe rady, tj. r. v. 87 - 90, idealne r. v. 1988 ? Zaroven, pokud by nekdo rozstrelil svy kombidlo a chtel bez papiru jiny, budu casem, moji velmi solidini soucasnou sedivou, byla by za peniz okolo 22t., ale jeste to neni aktualni. -
« nádrž a to další
roadmonster: Takových "povedených" míst, jako je prohlubeň na nádrži, je více. Např. napojení nosníku za zadní nápravou - pokračování pod kufrem. Jsem snad neviděl Sierru, která by tam nebyla vykvašená. Mám Sierru v celkem solidním stavu (co se týká koroze), ale v tomto místě je na tom také bledě. Zatím se mi daří toto místo držet bez prorezlého otvoru, ale stejně se jednou "dočkám". Inu: Nic netrvá věčně.... -
« to majk - Libuš
Na Libuši nebydlím, ale kvůli tý nádrži jsem objel celou Prahu. Už ani nevím, kdo mi na ty strejce dal číslo. Ono totiž u sirek zatejká nahoru na nádrž do takovýho dolíku a tam se voda a bláto drží. No, tu "novou" jsme komplet zbrousili a natřeli plastizolem, tak uvidíme.Jinak, pánové, během tohoto týdne se pojedu podívat (sice do bazaru, ale přece) na Sirku pětidvířko '92. Chtěj za ní osmdesát papírů, tak to bude snad ze zlata :-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!