Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Volnoběh ???
A kde je ten diagnostický konektor? To je ledka jenom s předřadným odporem? A je nekde ta literatura? Já co jsem si stáhnul manuál na Sierry tady zmiňovaný, tak jsem se dočetl, že čidla k volnoběhu potřebná je čidlo teploty vzduchu ve vzduchovém filtru, čidlo teploty motoru a senzor škrtící klapky tedy kolik mám přidáno plynu...pakliže jedno z těchto čidel nefunguje anebo nefunguje tak jak má EFi řídící jednotka přechází motor do režimu "LOS"-Limited Operating Strategy, tolikrát zmiňovaný úbytek výkonu motoru u Fordů. Snížený výkon atp. Nazpět čidla dám klidně, ale na teplotu motoru se mi moc nechce, protože na tom starém ukazovala ručička půlku své stupnice a voda v chladiči už vařila, ale to možná byl termostat, že? Jinak dala by se někde sehnat ta literatura s popisem těch impulsů, které vydává řídící jednotka? -
« Re: Volnoběh ???
Da se z LEDky(?) sestrojit takovy bazmek, ktery se pripoji na diagnosticky kontektor a na ten se posilaji chybova hlaseni z rid. jednotky. Posilaji se tam jako pulsy, takze z toho blikani se da podle knizky zjistit, jakou chybu jednotka hlasi. Pak se to lip hleda.
Cidla se daji promerovat, v literature je popis jak na to. Vetsinou se meri vnitrni odpor.
CO se tyce paliva, je tam jenom podtlakovy regulator, to jsem se nejak upsal. Koukal jsem do manualu a blbe to precetl - mel to byt senzor hladiny v nadrzi, ale ten na tohle nema vliv.
Jinak doporucuji dat tam vsechna ta cidla ze stareho motoru, je na ne naucena ridici jednotka a nejake na tom novem motoru asi bude spatne.
-
« Volnoběh ???
Jaké blikátko? Takže spíš vyměnit všechny čidla ze starého motoru a doufat, že to bude tím? Kde je čidlo tlaku paliva? Tam je jenom ventil který mechanicky podtlakem ten tlak řídí a žádné čidlo to nesleduje, ne? Ale na tom starém motoru špatně fungovalo čidlo teploty vody, protože když ručička byla na půlce, tak voda už vařila:o( Tohle nový je úplně v pořádku...na půlku se dostane když je motor v tahu a ještě jedu pomalu...ale voda narozdíl od dřívějška nebublá. Takže závěr asi bude vyměnit všechny čidla a dát tam ty staré krom toho na teplotu? Může na to mít hodně velký vliv předstih? -
« Re: Volnoběh ???
Co takhle si sestrojit takovy to diagnosticky blikatko a poslechnout si, jestli sama ridici jednotka na sebe neco nenapraska.
Jinak volnobeh by u tohoto motoru mel byt rizen jenom tim idle speed ventilem. Spis me napada, ze motor jede v takovym tom nouzovym rezimu, do kteryho spadne, kdyz je nektere cidlo spatne.
Jsou tam cidla tlaku paliva, potak na klapce, cidlo vzduchu. Nezapomnel jsem neco?
Predpokladam, ze vzduchovy filtr je 100% OK.
Takovahle spotreba u dvoulitru je silena, to snad ani neni fyzicky mozny, aby motor normalne bezel. Neunika to paivo nekudy? Nesmrdi vejfuk po benzinu. Taky by to mozna chtelo zjistit emise, tam se takova silena spotreba overi (tj. ze se palivo fakt spalilo v motoru). -
« Volnoběh ???
No nakonec bych se teda zeptal, jestli je někde nějaký potenciometr nebo hejblátko, kterým bych otočil a snížíl/zvýšil otáčky volnoběhu. Moje závada je: Po výměně motoru, který měl zapečené pístní kroužky (já už to tak koupil:o)), který hned po prvním nastartování držel volnoběh na 900@/min úplně nádherně to všechno začalo. S novým motorem přišlo i nové EFi a začalo držet volnoběh na 2000. Protože jsem nevěděl s čím kde co udělat, vyměnil jsem EFi za původní, ale volnoběh je pořád na 2000:o( Jediné, co se změnilo je, že jsem vytrhnul z gumy takovej ten "ventílek" který vede zespodu do EFi a když jsem ho vrátil, jde lehce vytáhnout zase ven...jinak se nic nezměnilo, řídící jednotka je pořád ta samá, pořád jsem zkoušel odpojit baterku na 24h (restart řídící jednotky) ale nic nepomohlo. Svíčky jsou opálené do nádherné růžové barvy, spotřeba je pořád na úrovni 50l na 100km při normální jízdě okolo 90km/h takže už radši nejezdim. Nevíte někdo co s tím, nebo alespoň malinká rada. -
« Re: Volnoběh ???
Lambda sonda by měla být vidět pouhým pohledem na výfukové potrubí u motoru.Je to skutečně "šroub" zavrtaný ve výfukové rouře a vedou z něho drátky.Bohužel má ta mrcha velkou úmrtnost,prakticky každá změna ve spalinách, připadně svařováním elektrikou může vést k jejímu rychlému zničení.Nová výjde na 4,5tis,což mi připadá docela hodně,protože na Octavii stojí pouhých 1,6tis.Jinak jsem na své Sieře nechal opět vybrousit totálně zrezlé disky přes které unikal z pneumatik vzduch.V servisu mi řekli,že jestli s tím nebudu jezdit a tím i obrušovat rez,ať se na to radši vyseru a fofrem to prodám.To bych ale nikdy neudělal,protože Sirka po počátečních investicích výborně slouží už třetí rok a zatím k úplné spokojenosti.Co jsme už sjezdili kempů (v létě),horských středisek (v zimě) a kolik slečen mi spalo na složených zadních sedadlech to už asi nespočítám.Jo můžu jen prohlásit ZLATÁ SIERRA!! -
« Re: Volnoběh ???
No já jsem ujel zatím 40km na 20l a celou cestu dokud byl benzín, tak to jelo úplně nádherně...nekouřilo to, táhlo to, prostě v pořádku. Jak jsem se tady dočetl volnoběžný ventil je tady pojmenován Idle speed control??? Add lambda: Auto je 1986 a katalyzátor asi nemělo, protože do Scorpií se začali montovat až někdy později...ne do těch prvních, takže lambda sondu vypadá že ani nemá. Ale možná jí taky nevidim...byl by to "šroub" ve výfukovém potrubí blízko u motoru? Jinak nikde od výfuku žádné dráty nejsou... -
« Re: Volnoběh ???
Volnobeznej ventil je primo na sacim potrubi, hned nad krytem ventilu. Je to asi 15 centaku dlouhej hlinikovej valecek a vedou z nej draty.
U ty spotreby - nekouri se obcas cerne z vyfuku? Nema to obcas problemy s vykonem, tahem? Jak vypadaji jiskriste na svickach? Co lambda? -
« Volnoběh ???
Čauky lidi. Omlouvám, se, že se sem pletu...mam Scorpio 2.0EFi, ale protože je ten motor úplně stejnej se Sierrama, tak se zeptámn tady. Po výměně motoru mi totiž z něčeho nic začal docela hustě kolísat volnoběh. Protože sem nevěděl, kde se vůbec něco seřizuje, dal jsem staré EFi z předchozího motoru, ale zjistil jsem že v něm problém není, protože problém zůstal. Tady jsem se dočetl, že existuje nějaký volnoběžný ventil...je to ten, jak zespodu vede od bloku motoru do EFi? Je to poslední věc, která mě napadá, protože když jsem ji vyndaval, tak šla docela ztuha a teď se tam pěkně mele. Nebo mi bylo ještě řečeno, že volnoběh koriguje něco na EFi? A ještě jedna věc...se spotřebou 20l na 40km se domnívám, že mám někde na cestě od nádrže ke vstřikování prasklou trubku...nebo(jenom přemýšlím, odborníkum se omlouvám) je možný, že by palivový čerpadlo mělo takový tlak, že by to do střikování hustilo natolik, že by spotřeba takhle rapidně stoupla? Předem moc dík za rady... -
« Re: osvětlení ovladačů topení
mno, pocitam, ze by to mohlo bejt moc... ja sem ve svim skopku menil to same, mela tam byt 2w, ale nemel sem zrovna sem ji nemel, tak sem tam dal 3w.. nastesti sem moc nesvitil, pac sem tam okamzite dal tu s mensim vykonem a udelal sem dobre. bylo videt, ze vetsi vykon tomu plastu moc nesvedcil... -
« Re: Vsem
Zlata Sierra, moje slova :-) Jinak u me se situace rapidne zlepsila po dalsi vymene svicek (cimz to ale zjevne nebylo), ventilu na volnobezny otacky a hlavne vymene oleje, pri niz se tam konecne dostalo tolik, kolik tam ma byt - predtim tam bylo vic nez litr nad.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!