Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 21.11.02 14:50
« Re: Co takhle vytvořit přehled zkušeností a rad z hlediska o
Myslím si že na mém webu najdete toho o SIERRÁCH celkem dost, inzerce taky využívá dost lidí, ale bohužel chybí řešení technických problémů. Něco jako FAQ či databázi známých a vyřešených problémů jsem tam chtěl dát, někdo z příznivců mi dokonce psal již k tomu mailík s konkrétním příspěvkem. Přemýšlel jsem o tom zda má význam skladovat megabyty fotek našich miláčků, když všichni víme jak Sierra vypadá a nezaměřit se raději na schémátka, fotečky s pracovním postupem či užitečné rady. Můj web zápasí díky fotkám s místem, www.volny.cz nabízí pouze 10MB prostoru zdarma. Dalo by se sice zřídit si další účet, nebo využívat prostor někoho jiného, ale toto "křížení dat" se mi zdá trošku barbarstvím. Nevím, nevím.... Je špatné, že se nám nepodařilo udělat letos sraz, tam bychom možná na něco přišli. Moje řešení bude, že vyhážu fotky (omlouvám se tímto i těm, jejichž fotky se už prostě nevešly), nechám max. jednu nebo dvě ke každému autu a budu pracovat na FAQ. Co vy na to? -
« Re: čidlo teploty
Cau chlape,to cidlo je uplne normalni problem,ty cidla jsou skoro vsechny stejny ale zalezi na delce telicka cidla,pokud ti dodali jinou delku nez byla puvodne dodana pri montazi tak ti to bude ukecavat at delas cokoliv,musel bys sehnat cidlo s naprosto stejnou hodnotou(vzdy je to sazka do loterie) -
« Re: čidlo teploty
Taky jsem si myslel, že mám podchlazený motor, protože ručička mi ukazovala zhruba na "M". Vyměnil jsem termostat za nový, a ukazuje to úplně stejně. Takže asi čidlo, protože se nic nezměnilo ani po očistění kontaktu na něm. Aspoň jsem v klidu, že teplota je OK. -
« čidlo teploty
Ahoj, rozsypalo se mi čidlo teploty, tak jsem ho vyměnil a rafička na budíku mi rázem vyletěla až skoro k červenýmu poli. Předtím byla maximálně v půlce - vodorovně ( a to jen v létě). Je to normální nebo jde ještě o jinou závadu. Podotýkám, že se měnilo jen to čidlo, protože rafika přestala ukazovat. To bylo ze dne na den. Předtím to šlo normálně. Čidlo je funglovka od Forda. -
« Re: Volant a geometrie
moje řeč. geomerii mám v cajku - dělanou na laseru va Fordu, protože mi to taky tahalo + před 2 lety jsem vyměnil ramena a kotouče. Ale nejdůležitější byly kola! Elektrony jsem nechával 3x převažovat, až to sedlo. Ale jen díky tomu, že ve třetím servisu mi maník řekl, že na vyvažovačkách mají dvě úrovně vyvažování - horší a lepší. Samozřejmě, že ta lepší dýl trvá a je s tím víc práce. KAŽDOPÁDNĚ SE TO VYPLATÍ! Co se týká přezutí na zimní plecháče - bud´ je mít označený, aby sedli tak jak posledně anebo zkoušet otáčet. To samý víceméně platí o přezutí zpět na letní elektrony. -
« Re: Čerpadlo do automatické převodovky
Asi to bude v tom smyslu otáčení, protože vevnitř je "posuvný segment" se závitem a píst má na své vnitřní strané "protizávit".
Samozřejmě, že na píst taky musím trochu tlačit, jako když šroubuju vrut do dřeva.
Zjednodušeně, je to stejný princip, kdo z vás pamatuje, vnitřek klasického starého otočného vodovodního kohoutku, co jsme mívali třeba v koupelnové baterii. Jak jsem otáčel kohoutkem, uvnitř se posunovalo opět díky závitu jakési těleso, na jehož konci bylo gumové těsnění.
Vím na 100%, takto jsme se známým rozdělali oba písty (mluvíme o zadní kotoučové brzdě), vyčistily bordel, tím zprovoznili již zcela nefunkční ruční brzdu a vše potom úspěšně smontovali. Kvůli té ruční brzdě jsme měli vymontovanné všechny díly, co jsou dále po pístem. -
« Co takhle vytvořit přehled zkušeností a rad z hlediska oprav
Nemám moc konkrétní představu, ale podle mně by mohlo být užitečné zde popř. na vhodnějších stránkách vytvořit něco jako PŘEHLED, organizovaný podle nějakých rozumných pravidel, aby se v něm dalo efektivně vyhledávat a doplňovat nové informace ke konkétním problémům, které mnozí z nás řeší.
Vím, že i zde se dá hledat v různých sekcích např. motor, spotřeba atd. ale je to nepřehledné, neucelené, týká se to jiných vozů atd.
Kdo se v sekci Sierra pohybuje déle, zjistí, že se tu střídá řada jednotlivců, z nichž mnohý má solidní znalosti té které částí nebo problému, naopak o jiné věci tolik neví.
A tam mířím, že by každý z nás, kdo má důvěryhodnou znalost či zkušenost s konkrétní věcí (viz montáž zadních pístů kotoučové brzdy, vibrace přední nápravy, zkušenosti s diagnostikou, nedávno diskutované svíčky apod) měl možnost popsat tuto zkušenost, tak aby ostaní nemuseli zbytečně projít svou cestu hledání a omylů.
Zajímá mě zájem vás co se tu pohybujete.
Jen nemám dokončenou představu, jak to zorganizovat z hlediska členění a struktury. Pokud se nemýlím, asi se nepodaří "rozvětvit" sekci Sierra do dalších subsekcí, ale něco podobného si představuji.
Já sám (vím že nejsem jediný) mám dnes čerstvou zkušenost z diagnostiky u Ford Charouz z hlediska spotřeby, činnosti teplotních čidel, ŘJ, lamdy, netěsnosti výfuku vs. spotřeba apod.
-
« Re: Čerpadlo do automatické převodovky
rbr: Já jsem šrouboval jako blázen, a nic se nedělo. Až když jsem ty pístky stlačil svěrkou a vždy mírně pootočil, tak to šlo. A docela dobře. Bylo úplně cítit, jak po tom pootočení se svěrka uvolní. Záleží na směru otáčení? Mě ten píst při otáčení zůstával stát - nešel ani dovnitř, ani ven. Neuvědomuji si teď, zda jsem zkoušel oba smysly otáčení, ale při tlaku svěrkou jsem točil po směru hodinových ručiček. To vím určitě. -
« Volant a geometrie
Taky mi volnat táhnul na stranu, a to jak z hlediska pozice volantu, tak i samovolného stáčení kol na stranu. Dal jsem necelou 500 Kč (v únoru 2002) za geometrii a je po problému.
Pokud se to projevilo po výměně kol (nebo jen přezutí pneu na stejné ráfky?), svědčí to, že pneu resp. ráfek není 100%. Tím chci naznačit, že problém s volantem je vlastně pouze následkem jiného problému. -
« Re: GO 1,8 TD
Auto musi jet rovne i kdyz pustis volant, ne? Takto ho budes porad drzet mirne zatoceny do strany (pusobit mirnou silou), i kdyz subjektivne to bude rovne. A kdyz pustis volant, pootoci se sam sejdem.
Fakt to nehcapu, zvlast kdyz ty zimni gumy mam lepsi nez letni... -
« Re: GO 1,8 TD
Ja som rozmýšlal, že keď idem pustiť volant zapamätať si v ktorej polohe zostal stáť(to bude stredna poloha serva-asi???) a ísť s tým na geometriu a tam dať volant do tej našej stredovej polohy a nech nastavia geometriu rovno na takomto stočenom volante.Ináč neviem ,alebo či nemá servo nejaké nastavovanie fakt neviem. -
« Re: GO 1,8 TD
Tak čítam,že sa dá použiť na TD aj iné čerpadlo ako podarený LUCAS -na ktorom mi mimochodom odišla ta cievočka čo zapína predsuvník a nikde ju nemožem zohnať? A prichádza zima a štartovanie je vprdééélke! Jo a je v tej výmene aj nejaká výhoda.
No a možem povedať,že ta moja sirka TD je celkom v pohode.Po nejakej prasknutej hlave,zlomenej kľukovke a výmene vodnej pumpy ide celkom OK.A to som už nabehal cca 35000 km. Vlastne len mením olej a tankujem.Iba jeden problém ma trápi, po výmene zimných kolies mi sirka ťahá doľava.Keď pustím volant stočí sa kúsok doľava a už zatáčam - sranda - a to je iba výmena kolies!!!! -
« Re: Čerpadlo do automatické převodovky
To ROB2: už jsem to tady jednou psal, zadní písty jsem měl rozdělaný a tak potvrzuji Tvoje slova + dovol mi Tě poopravit. To stlačování je tam naopak téměř zbytečný, princip je skutečně v "zašroubování" pístu.
Pánové, NELEZTE dovnitř pístu, pokud nemusíte, nestojí to za to. Dělali jsme to ve dvou 1/2 dne !Spousta ségrovek, blbý přístup, silná pružina uvnitř atd.
Ale k principu: píst je skutečně doslova "našroubován" na dalším dílu, pokud se namýlím(už je to přes rok) s obráceným závitem. To celé automaticky vymezuje polohu pístu v souvislosti s opotřebováním destiček. Jakmile zatáhneš ruční brzdu a píst "má příliš daleko" ke kotouči, povytočí se. Nezkoušej to ale udělat během montáže, z logiky věci vyplývá, že montáž můžeš začít znovu a lépe! -
« Re: GO 1,8 TD
To OLEOWRL: já jsem kmitání nápravy a volantu vyřešil s konenčnou platností! Potýkal jsem s tím rok, postupně jsem vyměnil díly jako ty + brzdové kotouče. Vždy se to o kus zlepšilo, tyto díly bezesporu měly svůj podíl na kmitání. V závěrečné fázi mi zůstalo již slabé kmitání a zbývaly již jen kola, resp. pneu. Prohazováním kol jsem ověřil, že to s tím souvisí: v jedné verzi kmitání do volantu, v jiné chvění až vibrace vzadu. Výměnou pneu vyřešenou na 100 %. A to byly pnue "vpořádku", jeté 3 sezony, vzorek OK, bez viditelných problémů, několikrát převažované.
Ale dělalo to bordel, teď mám klid.
Myslím, že chybou je, že člověk zkusí jednu z těchto věcí, a myslí si, že má vyhráno. Ale ono to nepomůže. Neříkám automaticky vyměnit vše, co jsme tady vyjmenovali, ale tyto díly spolu tak souvisí, že vadný stav jedné z věcí poničí ty ostatní.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!