Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Dotazek - ventil?
Na mý SIRCE tento cvakavej až klepající zvuk dělají slabší hydroštely(už nedrží ten správnej olejovej tlak).Ve Fordu mi řekli,že to nemá vliv na chod motoru,jenom jde o to nepříjemný cvrdlikání(klepání).Nový hydroštely stojí asi 4800,-Kč(600,-/ks)+práce,no myslím,že mi ten cvrkot zatím až tak nevadí. -
« Dotazek - ventil?
Nevim jestli to ma souvislost s mrazem, ale ozyva se mi z prostoru motoru takove tiche cvakani. Nejprve jsem podezrival klinak, ale ted mi prijde, jakoby to byl spis rozvodak nebo ventil. Se stoupajicima otackama se to zvysuje. Nemate s tim nekdo zkusenost (DOHC)? Nemohl odejit hydrostelunk vule?
Taky jsem si vzpomnel, ze mi pred par dny na okamzik jakoby vynechal motor (mozna jenom valec), pri prudkem slapnuti na plyn. Jenom zlomek vteriny a pak normalne zabral. Od ty doby to furt jezdi normalne, ale ten den vecer jsem si vsimnul toho cvakani.
Ventil me napadnul proto, ze na my vzduchem chlazeny motorce vydavaji zejmena za studena ventily podobny zvuk.
Asi by to chtelo poslechnout si motor "stetoskopem", co? -
« Re: Mráááááááz
Tak mám taky ten dojem, že mi to začalo nějak hůř topit. Přesněji řečeno, vlažný vzduch jde z odfuků za chvíli ale dlouho trvá, než se potom topení zahřeje pořádně. Navíc se mi ručka ukazatele teploty stabilně pohybuje dole, mnohdy až u hranice bílého pole. Jen když to např ženu do kopce, tak vyleze na chvilku k M (tj. o 2-3 mm), ale po chvíli zase sleze zpátky. Tak přemýšlím, jestli mi náhodou nezatuhl termostat a nedovírá. Je to technicky možný? Zatím jsem zažil jen opačnou situaci, tj. že termostat zamrzl a neotevíral. -
« Re: Mráááááááz
Zatím nemaluj čerta na zeď.Zahřej auto na maximum,a pokud ti půjdou do expansky bubliny-jako když ti vaří voda v hrnci,tak je to buď fouklý těsnění,nebo prasklá hlava.Pokud ne hledal bych netěsnost chladícího systému jinde(hadice,chladič apod.).Čidlo ti zatuhlo,tak se nediv,že je splašený,pořádně ho odzkoušíš asi až se párkrát zahřeje(třeba povolí),nebo výměna(cca 400,-Kč).Mě takhle blblo celou zimu a z jara jako když utne fungovalo O.K. -
« Re: Mráááááááz
OPRAVA
S tím řazením je to asi složitější. Mám po výměně komplet spojky a teď - dokud se motor trochu nezahřeje, tak tam ty kvalty jdou ztuha, takže spojku vynech. co se týká startu 1,8TD - já si nemám na co stěžovat - přijdu - nažhavím - a vrrrrr. Je to slastnej pocit, když po dvou letech startuju líp než benzíňák. Ta investice na GO motoru a čerpadla se vyplatila.
Co se týká startu špatných dieslů - kdo má garáž nebo možnost 220 voltů, existuje řešení v podobě spirály do spodní hadice přes kroužek. Hodíš do zásuvky a za 5 minut má motor 60 stupňů. Já to mám ještě na svým namontovaný, kdo chce můžu dodat návod - vyjde to zhruba na 500Kč, ale teď už je pozdě, pochybuju, že se vám bude chtít v tom mrazu něco dělat. A další možnost je - ředit naftu 1 ku 1 benzínem, taky se mi to osvědčilo předminulou zimu, to nebyl ještě tolik vychlastanej a pomáhalo to, ale pozor - nemá výkon. Přímo výrobce to doporučuje při -20 stupňů ředit 1/1.
Mě to sice statuje, ale po výměně fridexu mi to netopí, musí se radiátor odvzdušňovat jako u Dacie nebo by měl sám? Určitě to topilo víc.Jaký s tím máte zkušenosti?
-
« Re: Mráááááááz
S tím řazením je to asi složitější. Mám po výměně komplet spojky a teď - dokud se motor trochu nezahřeje, tak tam ty kvalty jdou ztuha, takže spojku vynech.
****************************************… /> Co se týká startu 1,8TD - já si nemám na co stěžovat - přijdu - nažhavím - a vrrrrr. Je to slastnej pocit, když po dvou letech startuju líp než benzíňák. Ta investice na GO motoru a čerpadla se VYPLATILA!
*************************************
Co se týká startu špatných dieslů - kdo má garáž nebo možnost 220 voltů, existuje řešení v podobě spirály do spodní hadice přes kroužek. Hodíš do zásuvky a za 5 minut má motor 60 stupňů. Já to mám ještě na svým namontovaný, kdo chce můžu dodat návod - vyjde to zhruba na 500Kč, ale teď už je pozdě, pochybuju, že se vám bude chtít v tom mrazu něco dělat.
A další možnost je - ředit naftu 1 ku 1 benzínem, taky se mi to osvědčilo předminulou zimu, to nebyl ještě tolik vychlastanej a pomáhalo to, ale pozor - nemá výkon. Přímo výrobce to doporučuje při -20 stupňů ředit 1/1.
***********************************
Mně to sice statuje, ale po výměně fridexu mi to netopí, musí se radiátor odvzdušňovat jako u Dacie nebo by měl sám? Určitě to topilo víc.Jaký s tím máte zkušenosti? -
« Re: Mráz a 1,8TD
Táááák.A je to tu ----Ďed MAROZ--- a štartovanie.Moje TDčervené ničko ,čo štartuje bez tej blbej predvstrekovej cievky (zhorela ) dnes (-11 celzia )na 20ty krát štartla.No nevie keď bude menej.
To by som chcel vedieť ,či sa dá ta cievka niečim nahradiť ,alebo to prerobiť na ručné tiahlo????? -
oleowr1 09.12.02 13:09
« Mráz a 1,8TD
Zatím mne v mrazu Sierra 1,8TD zklamala v mrazu jen jednou, ale to lehla baterka a po opatrném roztažení jsme jezdili bez problémů zase celou zimu. Vloni jsem měl sice malý problém z nemrznoucí kapalinou, byla cca na -15 a ono bylo skoro -20. Motor měl snahu zpočátku vařit, ale promasíroval jsem hadice, aby se uvolňovala zamrzlá kapalina a bylo to O.K. Letos jsem koupil garáž, ráno bylo venku -10 v garáži -3, ale i tak se nechtělo startéru moc točit, asi bude třeba dobít baterku. -
« Re: Mráááááááz
Já mám kapalinu do -40,takže "zatím O.K.",ale při dobývání se do auta zařvala vnější klika na spolujezdcových dveřích(nemáte někdo náhradní,ať v týhle kose nemusím na vrakoviště?).Dále mi po nastartování začal vycházet od motoru pískavej zvuk-jakej známe od prokluzujícího klíňáku,ale byl takovej razantnější,jestli nějaký přimrzlý ložisko nebo co?V tý zatracený zimě jsem raději ani nezvedal kapotu.A o špatným řazení 1.a 2.kvaltíku ani nemluvě,to se pěkně nadřu než je tam dostanu,co s tím,že by lamela? -
« Re: Mráááááááz
Já mám kapalinu do -40,takže "zatím O.K.",ale při dobývání se do auta zařvala vnější klika na spolujezdcových dveřích(nemáte někdo náhradní,ať v týhle kose nemusím na vrakoviště?).Dále mi po nastartování začal vycházet od motoru pískavej zvuk-jakej známe od prokluzujícího klíňáku,ale byl takovej razantnější,jestli nějaký přimrzlý ložisko nebo co?V tý zatracený zimě jsem raději ani nezvedal kapotu.A o špatným řazení 1.a 2.kvaltíku se pěkně nadřu než je tam dostanu,co s tím,že by lamela? -
oleowr1 05.12.02 11:25
« Re: Tak tedy nevím ....
Při sundaném kole na LP třmenu znatelně poznám vůli, PP je v pořádku. Při jemném šlápnutí na brzdu a povolení (hlavně při menší rychlosti) se to projeví cuknutím volantu, tuším že doleva. Nejdřív jsem myslel, že je to v uložení přední nápravy (tlumiče, ramena, silentbloky), ale mechanik mi ukázal čím to je. -
« Re: Tak tedy nevím ....
K tem volnym brzdam,muzete mi trosku vic priblizit podminky,ve kterych to dela a upresnit zvuk? Tonouci se stebla chyta,co kdyby to my protivny bouchani pri kolech v rejdu nebylo prevodovkou,ale zrovna timhle. Jde to potvrdit,nebo vyloucit pri sundanym kole?