Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 02.01.03 08:02
« Re: Konecne topi ...
to residents: promin, ale jsem az ted ... :-(( No me ti z toho take lezl vlazny vzduch a ten me pri teplote -5 vubec neohral vnitrek. Dosel jsem uz tak daleko, ze jsem zahral motor a pak asi 30 km jel "v kouri", jestli se to alespon ohreje. Trosku to pomohlo, ale jakmile jsem zvolnil, zase to topit prestalo. Kdyz jsem stal ale ve meste na cervenou na semaforu a jen popojizdel, tak se to i trosicku ohralo a zacalo to trosku topit :-) Z toho jsem usoudil, ze topeni az zas tak zarostle topeni nebude a bude to tim termostatem. Po vymene termostatu je to ted parada, auto topi, ohryva se rychle, zda se ze i spotreba sla trosku dolu (to jeste nemam zjistene, je moc brzy). Termostat Velvet nebo jak se jmenuje vcetne gumoveho krouzku a tesneni stal 193,- Kc, takze se mi to urcite vyplatilo :-)) -
oleowr1 02.01.03 07:38
« Re: Prasklý výměník
Výměník se podařilo sehnat a vyměnit až na Silvestra, přesto jsem na Slovensko jel. Tam v pohodě, zpátky mi včera večer v Žilině prasklo náhon tachometru, domů to už byla jen slabá stovka km. Dneska mám alespoň o zábavu postaráno. V motorovém prostoru mám náhon rozdělený na dva kratší udělátkem pro taxametr, ten vyhodím a dám náhon dlouhý, snad ho seženu. Jinak všem přeji šťastný a veselý nový rok..... -
« Re: Ahoj sirkaři!!
To podepisuji. Bavil jsem se z člověkem, který měl starý dvoulitr OHC, a přestože auto bylo velmi pěkné a zachovalé, nadával na spotřebu. Údajně se pod 10 litrů na stovku nedostal. Co se týká koroze, tak asi nejvíce odchází zadní lemy. A potom místo, kde se na hlavní nosník napojuje nosník pod kufrem. V místě sváru jsou nevykvašené snad jen uloženky. Více je to vidět u výfuku - na druhé straně toto místo částečně překrývá nádrž. Určitě to najdeš :-) -
oleowr1 29.12.02 11:57
« Prasklý výměník
V pátek jsem jel na Silvestra na Slovensko a za hranicema (samozřejmě už jsem měl přilepenou 15-denní nálepku) mi prasklo topení, otočil jsem to domů, mechanik na skladě náhradní neměl, takže čekám do zítřka jestli se mu to podaří sehnat. Hadice jsem přepojil, aby mi chladící kapalina netekla pod nohy, ale s dětma se daleko bez topení jet nedá a navíc se hrozně mlží skla. -
« Re: Konecne topi ...
residents: Tento problém jsem měl při výměně termostatu. Nový byl bez malého otvoru, který originál měl. Pomohlo vyvrtání dírky o průměru 0,8 mm. Kapalina se vešla všechna, kterou jsem vypustil. Asi ten nový těsnil tak dokonale, že přes sebe nepustil kapalinu do hlavy motoru. To by byl asi malér, že? -
« Re: Konecne topi ...
residents: Tak to si vsad na termostat, je levnej (i original) a uvidis ten rozdil. Ja ho mam funkcni tak z 90% (motor se mi zahriva pomalejs nez by mel a rucicka neskonci presne rovne --- jak by mela), ale i tak si spalim ruku, kdyz jedu dyl a dam ji k vydechum. -
-
« Re: Konecne topi ...
Vypustil jsem chladič a nachystal si směs fridexu (celkem 8 litrů). Nakonec jsem byl rád, že jsem tam narval necelých pět litrů. Pak jsem zjistil vadné čerpadlo a vyměnil ho. Moc to netopí a ukazatel teploty je skoro pořád dole na kraji pásma. Akorát při stání na křižovatce vyleze tak max. o centimetr nahoru. -
« Re: Konecne topi ...
Muze to byt i termostatem. Skontroloval si mnozstvi chladici kapaliny v chladicim okruhu?
Mne to tudiz taky netopilo, kontroloval jsem funkci termostatu (v horke vode), ten byl v pohode. Problem zpusobil nedostatek chladici kapaliny v chladici. Byla v ni tudiz vzduchova bublina. Motor se Ti zahreje na normalni teplotu a za normalni cas? -
« Re: Nepravidelný chod 1,8 TD
Až se to zahřeje, tak se to zklidní. Vibruje to jen pokud se dýl stojí na křižovatce na volnoběh. Jinak ten tah není skoro žádný a připadá mi to, jako by tam nešla nafta. Prostě dupnu na plyn a nic. Do cca 80 km/h to zrychluje a pak nic. Ještě jsem uvažoval, jestli to čerpadlo nedostalo na frak tím, že auto stálo 3 měsíce a mělo bionaftu. Gufera a spol. jsme na čerpadle měnil na jaře. Nic z něj neteče. Jedině, že by se zalepily písty nebo ten regulátor? -
« Re: klesání otáček
onky: Tento problém jsem měl u jednoho auta také. Byl to snímač polohy škrtící klapky před smrtí. Prostě vydřená dráha, a tím špatné informace řídící jednotce. Pokud ho máš OK (skutečně to lze zjistit pouze jeho přeměřením ohmetrem), pak Ti blíže neporadím. -
« Centrál
milda.sr: S centrálem jsem se trápil já. Náhr. klíč je sice řešení, ale nesmíš ho zapomenout v bundě, kterou hodíš do auta, a potom zabouchneš dveře. To je potom jako rozmrazovač zámků, který leží uvnitř auta, kam se nemůžeš přes zamrzlý zámek dostat. Ještě že jsem měl náhrádní klíč. Jinak bych byl asi dost v p...li. -
« Re: Nepravidelný chod 1,8 TD
Pokud to bylo na jaře, tak je to O.K. Někde jsem četl, že tady ty gumový srandičky, co jsou tepelně namáhaný (čerpadlo, hlava atd.) se mají po dvou letech vyměňovat. Druhá věc, mám 1500km po G.O. a ráno, když nastartuju, tak jde bílej kouř a ten chod není tak jak má být, ale postupně se to zlepšuje. Olej mi to trochu už vzalo - toje normální, ale teoreticky by měl do výměny po 5000 km po G.O. ubýt max. 1 litr. Výměna po 5000 km u tohoto motoru je nutná. Aspoň mi to servisman říkal.
Dnes bylo u nás -17 st. a musel jsem 2x žhavit. Hodně záleží na naftě, ale při minulým tankování jsem do toho dal od WYMMS sajrajt na zimu. a při -23 st. to chytlo na první žhavení. Asi to tam dám znovu.
A jen tak pro zajímavost - někdo tady psal o tom centrálu, že se do auta dobejval 2 hodiny. Já to řeším tím, že nosím ssebou v zimě dvoje klíče. U nás se to stává při těchto mrazech normálně. Nastartuju - oškrabu okna - a když se Sirka zavře, tak si otevřu druhejma klíčema. Je to paráda. -
« Re: Nepravidelný chod 1,8 TD
to residents: neni ten motor po GO? 1.8TD sice neznam, ale ja jsem delal tenkrat GO na 2.0 OHC.
Po GO od prvniho nastartovani se dost kourilo, hlavne na volnobezne otacky a nejvice pak kdyz motor byl studenej. Taky zral olej, menil jsem po prvnich 1000, za tu dobu sezral litr. Pak se koureni i spotreba oleje porad snizovali. Po ujeti asi 12000 km vsechno zmizelo, motor predtim hodne vibroval, mel neklidni chod hlavne na volnobeh, hazel i radickou, byl citit v sedackach.
Po ujeti 15000 jsem nastavil jeste jednou zapalovani, vuli ventilu. Motor byl zabehnutej. Mel sametovej chod a prakticky nulovou spotrebu oleje. Takze po GO je naprosto normalni ze motor bezi neklidne a ze se kouri z vyfuku.