Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 06.01.03 10:20
« Re: baterka
Ještě k té "červené" od fy. Banner. O 30% vyšší startovací proud má také o oproti Vartě Silver je lacinější. Obě baterky pak mají snížené samovybíjení. Bannerka je ovšem navíc zcela bezúdržbová (to Varta se tak pouze tváří) a ani při otočení "vzhůru nohama" z ní nevyteče elektrolyt (zcela zapouzdřená, články těsněny polopropustnou membránou). Když něco doporučuji, tak vím proč a mám to vyzkoušeno. Tím ovšem vůbec nechci říct, že Varta Silver je špatná! -
« Špatný tah motoru při rozjezdech za studena
Už nějakou dobu pozoruju u svého 2.0i DOHC takovou zvláštní nectnost po nastartování studeného motoru (po nočním stání, při odjezdu z práce...). Teď v zimě je to podstatně výraznější. Chytne pěkně, nedusí se a po zařazení D - mám automat, se auto pěkně pomalu rovnoměrně rozjede. Potíže nastanou jakmile potřebuju přidat důrazněji plyn (např. když zastavím a dávám přednost než vjedu na hlavní a pak se potřebuju rychle rozjet), motor se začne dusit a netáhne, nechce do otáček. Vypadá to i podle zvuku, jako by v tu chvíli nešel na všechny válce. Tohle trvá chvilku (2 - 3 vteřiny) a pak se vzpamatuje a zabere. Takhle to někdy udělá i několikrát po sobě (při opakování stejné situace, jinak když se už dostane do otáček a drží se pod plynem tak ne, jedná se vlastně jen o ty rozjezdy). Zkoušel jsem i vytočit motor na místě a dělá to to samé, napřed chvíli nic a pak záběr. Auto mám předělané na LPG (startuju na benzín a pak přepínám, respektive přepíná se to samo, po dosažení určitých otáček) a je zajímavé, že při jízdě na plyn se tahle prasečina neděje. Stejně tak když startuju ještě teplý motor. Projevuje se to fakt jen tehdy, když ta mrška dlouho stojí a pořádně vystydne (např. přes noc). Tak přemýšlím čím by to mohlo být. Svíčky i vzduchový filtr jsem teď měnil a nic. Podobné příznaky jsem zažil při nedostatku oleje v převodovce, ale tím to taky není (několikrát jsem stav ověřoval a oleje mám dost). Tak nevím, máte někdo podobný problém nebo nápad čím to je? -
« Re: cievka v TD
Jjaros: díky moc z příspěvky dost mi to pomohlo. Osobně si myslím, že chyba bude někde u čerpadla a nastavení turba. Myslím, že tlaky by po překroužkování měly být OK. Startuje to v pohodě. Akorát ten kouř a nepravidelný chod v nižších otáčkách. Odkud jsi, že by jsme to někdy probrali na nějakém srazu? -
« Přestavba
Čau všichni,potřebuji poradit.Mám kufrovou sierru 1.6 postavenou na papírech 2.0 a rád bych aby vše sedělo tak jak má(pro klid v duši a levnější pov.ručení).Nedaří se mi sehnat doklady na kufrovou 1.6 a provést přestavbu,ale slyšel jsem,že se dá provést přestavba na doklady sierry 4-dveřové(těch je nadbytek) a na základě jakéhosi potvrzení od autorizovaného dovozce FORDu dopravní inspektorát provede přestavbu a opraví počet dveří z pěti na čtyři(vše oficiální a legální cestou).Nemáte s tím někdo zkušenosti,na koho se mám obrátit,nebo je to blbost,či existuje ještě nějaká jiná možnost?Předem díky za informace. -
« Re: cievka v TD
No a čítal som si tie staršie príspevky o tom tvojom probléme a vyzerá to vážne na tú blbosť čo som opisoval pred chviľou s podtakom a ešte to môže byť aj hadičkou čo ide z čerpadla tam niekde k turbu (neviem či nie aj k tomuto podtlaku ,neviem si to teraz predstaviť,lebo sedím pri PC)- tú som mal odvalenú hneď na začiatku, keď som to auto kúpil ono nešlo viacej ako 120 a turbo sa vtedy ani nezapínalo.Teraz to vrčí asi tak, že pri rozbiehaní tak asi do 2000 otačok je to lemravé, ale potom, keď sa zapne turbo, ma to pritlačí do sedačiek a je jedno či som prázdny alebo s plným kufrom, či je tam jednotka alebo päťka. -
« Re: cievka v TD
Mne to dosť dymelo po štarte, ale aj pri pridávaní, keď som mal povolenú tu podtlakovú blbosť pri turbe.Teraz cez víkend som sa stým hral a zistil som, že keď to tiahlo viacej zašrobujem, turbo skôr zapína a súčastne mi to aj menej dčmudi.No tie vibrácie-neviem.Pozriem sa na to zajtra čo tam ešte môže byť za regulátor -
« cievka v TD
Už som písal o cievke (tá predstreková)na čerpadle v Td-čku, že mi pošla no a dal som si vysústružiť niečo podobného s rovnakými mierami závitu aj toho čudla čo vyskakuje pri žhavení a je to teraz urobené na tiahlo.No keď to ráno zatiahnem a štartujem , motor nadskakuje ako kôň , akoby už-už štartol, ale neštartne-potvora.Neviete niekto ako tá cievka funguje?Lebo potom keď ju stiahnem tak to štartne.Síce to nieje OK štartovanie ale je to podstatne lepšie ako bez nej.Bez nej som musel štartovať aj 10 krát.Zatiaľ to vždy štartlo no štartér pritom dostáva pekne cez držku.Pozeral som aj do čerpadla ,či tam nieje niečo vyskočené , ale zdá sa mi že je všetko OK.Ono chcel som ju aj kúpiť ,len nikto to nevie zohnať samostatné,ale iba s celým čerpadlom. -
"-- skrytý --" 02.01.03 17:28
« Re: baterka
Pak tedy nejlépe no-name a při výběru bych se řídil rozměry, správným pólováním a údaji o kapacitě, resp. startovacím proudu (čím více A, tím lépe). Vím o tom, že pod no-name se dá koupit "černá" (tedy obyčejná) Bannerka za polovic ceny "pravé Bannerky", ale popisovat, jak poznat, že jde o Bannerku pod no-name se mi tady opravdu nechce. PS: Dal bych přednost no-name(-mu) před Akumou, která má obvykle malý startovací proud a často odchází "bez varování, před termínem běžné životnosti, avšak těsně po uplynutí dvouleté záruky". Navíc při současné cenové politice výrobce/prodejců nemůže no-name(-ům) konkurovat, byť řada z nich zřejmě tak jako tak pochází ze stejné linky... Je to stejné jako s tou "pravou" a "nepravou" Bannerkou, třebaže tady jde spíše o příležitost nabídnou tu "nepravou" za dobrou cenu při zachování původních vlastností značkového výrobku. -
"-- skrytý --" 02.01.03 15:55
« Re: baterka
To residents: Olověný akumulátor od Panasonicu či Sanya jsem v prodeji nikde v Evropě ještě neviděl. Pokud chceš opravdu špičku, tak si kup gelovou Optimu. Ale ta cena - začíná někde na 5.500,- Kč, a to ještě s velmi malou kapacitou (ale obrovským startovacím proudem). PS: V "klasice" já osobně považuji za špičku japonské aku pod značkou "GS" (nevím, kdo to vyrábí), které jsou montovány od výrobce do některých japonských značek, tedy pokud jsou ta auta skutečně "made in Japan". Nejedná se o žádné bezúdržbovky (mají zcela běžná šroubovací víčka článků), vyžadují dolití destilky tak jednou za 3-4 roky a běžně vydrží 10 let - vím dokonce o dvou případech dvanáctiletých "GS" aku, které stále ještě "drží"!!! V Evropě se však stejně nedají koupit, a to ani jako tzv. "originální náhradní díl". -
oleowr1 02.01.03 15:53
« Re: baterka
Já jezdím druhý rok na FIAMM 80Ah a je bez problémů. Před měsícem jsem jí trochu dobil a zkontroloval elektrolyt (nevěřím slovu "bezúdržbové") a byla O.K. Včera 1.ledna jsem bez problémů natočil 1,8TD po jednom nažhavení (+5s po zhasnutí kontrolky) na východním Slovensku při cca. -16st. Jinak do plné nádrže nafty (60l) jsem na doporučení svého mechanika dolil asi 1/2 deci oleje M2T pro dvoutakty, prý to trošku pomůže čerpadlu a tryskám. -
« Re: baterka
To Pocket: Varta už s olovem končí a prodála celou divizi. Bude se věnovat jen tužkáčům atd.
Já již jezdím druhou Akumu a spokojenost. Dříve to byla ta bílá "bezúdržbová" 66 Ah, vydržela 4,5 roku než v zimě totálně klekla. Pak jsem tam dal opět Akumu Comfort, ale 72 Ah (je stejně velká jak 66 Ah). Už slouží v pohodě 4 roky. Doporučuji pročíst diskuzi v rubrice o baterkách, kde se píše, že stejně skoro všechny baterky u nás se dělají na jedné lince v Mladé Boleslavi (pod různými značkami), takže zase nějaký moc velký rozdíl v tom nevidím. Hlavní je párkrát za rok jí nechat plně dobít (hlavně před zimou) a zkontrolovat hladinu (dělám to i u těch "bezúdržbových"). -
"-- skrytý --" 02.01.03 09:22
« Re: baterka
Jedině "červenou" Bannerku. Zatím nejlepší zkušenosti, a to na základě dlouhodobého (5 let) pozorování vzorku cca 7 kusů v nejrůznějších autech. A navíc, tahle je opravdu a 100% bezúdržbová, ne jako ty ostatní "také bezúdržbovky". Cena je jen o něco vyšší než u značkové aku srovnatelné kapacity/startovacího proudu. -
« baterka
Tak ted trosicku z jineho soudku. Odesla mi baterka, mel jsem ji starou tak se neni cemu divit, ale potreboval bych od vas poradit jakou koupit novou. Nechci nejakylevny smejd, ale ani nechci jnic predrazenyho. Muzete mi poradit typ , vyrobce a pripadne i kde v praze koupit??
dik moc
PS: me taky netopi, dost pomuze neco dat pred chladic z venku :)