Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 19.01.03 18:29
« Re: PRODAM ALU-KOLA (SPECHA)
Musím se zastat Roba2: snahou kontruktérů je vždy minimalizovat tzv. neodpružené hmoty (viz např. případy umístění brzdových kotoučů, resp. celých brzd u rozvodovky zadní nápravy, nikoli u kol - některé Alfy Romeo, Jaguar XJR-S atd., výroba brzdových třmenů z hořčíkové slitiny, aplikace takových závěsů kol, aby jejich minimální část byla součástí "neodpružené hmoty" atd.). Teze o tom, že těžší kolo "lépe sedí" je úplná hloupost: každé kolo vyžaduje tlumení a pružení a čím je samo těžší, o to větší síly musí pružiny a tlumiče zvládat, o to více musí být na tyto zvýšené požadavky dimenzovány atd. atd. Jestliže některé soutěžní vozy mají na první pohled kola těžší, než by odpovídalo požadavkům na snížení neodpružených hmot, pak je to proto, že namáhání soutěžního ráfku je nesrovnatelně větší, než si kdo vůbec umí představit, takže je to o "náležitém dimenzování pevnosti", které musí často ustoupit požadavku na "minimalizaci neodpružené hmoty". PS: Pouštní rallye typu Paříž-Dakar jsou často spíše o tom, jak kvalitní ráfky (a kolik kusů) si třeba soukromý jezdec může dovolit koupit, než o tom, jak má připravený "zbytek vozu" a jak je připraven on sám. Kdo nevěří, ať se zeptá někoho s praktickými zkušenostmi z rallye sportu! -
"-- skrytý --" 19.01.03 18:15
« Re: Ztráta oleje + volnoběh
Vždyť je to pořád o tomtéž - reset ŘJ byl přece proveden tím odpojením (navíc zřejmě dlouhodobým) akumulátoru. Ale bez naléžitého vyčištění komory škrtící klapky (celého prostoru, včetně vlastní klapky) je jakýkoli reset k *..! Takže, do toho!!! -
« Re: PRODAM ALU-KOLA (SPECHA)
Rob2: Mel jsem se vyjadrit presneji ; cim je kolo tezsi, tim lip auto drzi stopu. O tom svedci i fakt, ze vaha rafku pro auta, jezdici rallye, se pohybuje okolo 6 kg, coz je vic nez 2x tolik oproti beznymu elektronu. Mas pravdu v tom co pises, o roztaceni / brzdeni vetsi hmotnosti, ale zda se mi docela logicke, ze jsou zavodni kola tezka, protoze zavodnici pak mohou projizdet zatacky ve vyssich rychlostech, coz je zrejme pro celkovy cas jizdy vyhodnejsi - jinak by se ty zavodaky sotva delaly tak tezky. Musim ale dodat, ze tahle kola nejsou zadny 6-tikilovy mrchy, jsou jen o trochu tezsi nez paprskace nebo pavuciny. -
« Re: Ztráta oleje + volnoběh
Ahoj pánové. Dnes jsem na radu některých z vás nechal vyměnit gufera na ventilech. Snad to tedy bude k lepšímu s papáním oleje. Po nastartování se mi ale dost rozhasil volnoběh. Je to tím, že byla odpojena řídící jednotka? Pomůže ji zkusit znova zresetovat?Dík za ohlasy. -
« Re: PRODAM ALU-KOLA (SPECHA)
J77: Vím, o jaká kola jde (měl jsem možnost je také koupit), ale s tím, že čím je kolo těžší, tím lépe auto sedí, moc nesouhlasím. Neodpružená hmotnost - čím je kolo (a vše kolem, tj. kotouč, rameno nápravy, ....) těžší, tím větší hmotnost musíš urychlovat, a naopak brzdit při přejíždění nerovnosti = pružení. Laicky řečeno: musíš hýbat s větší hmotností proti působení gravitace. A to je naprosto nežádoucí. Navíc točící se kolo, které je těžké, se bude i hůře zastavovat z rotace(nebo naopak roztáčet), což je opět nežádoucí. Možná jsem se nevyjádřil úplně přesně, ale cílem nejsou těžká kola, nýbrž naopak. Nic ve zlém. Pokud má někdo jiné informace, sem s nimi. -
« cosworth
tak po delší době opět zde.Strýcovou 2,9 v6 combi sirku jsem už konečně prodal,tak se můžu zase věnovat mému novému autu.Loni v listopadu jsem koupil auto,které jsem v této rubrice ještě neviděl-2,0 16 V turbo-cosworth.Náhodně jsem o něj zavadil a musel být můj.Výbava-4x4,ABS,klima,kůže,ghia výbava.Je to sice ta se slabším motorem(204kobyl),ale je to o něčem jiném než mé klasické 2l DOHC.Nebylo bourané což velmi cením,ale stav není nijak dobrý.Počítám,že letos nevyjedu,plánuji celkovou repasi všeho,jak motoru tak kastle(jezdila závody tak je to na ní vidět).
Pokud by měl někdo zájem,mám 2 diskety fotek mojich 2 aut.Cosina je ale už v pokročilejším stadiu rozebraná(hlavně předek).Doufám,že můj přístup k internetu se časem bude zlepšovat,tak budu informovat,jak to vše pokračuje.Zatím mám za sebou GO brzd.Je to docela zajímavé porovnávat např. průměry kotoučů a že i zadní jsou už chlazené.Hodlám postupně vše fotit digit.fot.a pak fotky někam hodíme.Můj čas vypršel,jsem nejslabší,mám panáka! Zdravím všechny,zase se ozvu.Fidoford@centrum.cz -
« Nemate nekdo...
...v garazi neco z nasledujiciho na mou Sierru combi 89'? Za rozumny peniz samozrejme.
- zadni naraznik
- zasuvku tazneho zarizeni (orig. kovovou)
- vnitrni kryt patych dveri (povrch - koberec)
- horni dil loketni operky (kratsi provedeni, semis)
- zachovalou kuzi k radici pace
Predem diky za pripadne odpovedi a nabidky. -
« Re: PRODAM ALU-KOLA (SPECHA)
Jinak zeptam se, vis jak tyhle kola, orignal Escortovy RallyeSporty, vypadaj ? Mozna se Ti nebudou libit, nejsou to ani paprskace, ani loukote, ani zadny pavuciny. Zkus si predstavit 14" kolo plnohlinikovy s dirama pro matky uprostred. Ze stredu jsou zvyseny (ne vyryty) kolmo na sebe ctyri ovalny listy, vypadaji jako vrtule nebo velkej ctyrlistek. Uvnitr kazdeho listu je vetsi ovalnej otvor, jinak je kolo plny. Je tam vic hmoty nez otvoru. Pribliznej, ale skutecne jen orientacni obrazek (ve skutecnosti jsou vsechny zlomy ovalnejsi) je k videni zde: [odkaz]
To co je na obrazku vedle kola je zaslepka doprostred s logem Ford.