Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Lež nebo pravda?
Pantata s nasi starou 4dv sel pres cumak na strechu. Mikrospanek. Ani skrabnuti. Auto sice bylo total, ale za "vymena motoru a kastle" za celou jinou z nemec stala cca 30 koliku i papirovanim. Mam z ni jeste doma schovany dva prezivsi tlumice, ktery v ni byly asi mesic... -
« Re: Lež nebo pravda?
Zdar pánové! Re: bezpečnost: Moje sirka v 80 čelní náraz do stromu- kdybych neměl chladič pod motorem, tak bych ještě dojel domů...kabina nepoškozená. A 4x4- víc síly na zadek- chování na čemkoliv výborné. A i proti klasické sirce se předohrabky můžou jít "hrábnout" -
« Expanzka
Nazdárek, mám takovej skromnej dotaz. Protíká vám expanzkou kapalina, i když je studenej motor (hned po nastartování). Mě ano, není to divný? Mám měněnej termostat, ale protíká to dál, a docela dlouho se ohřívá motor. Nebo je tam ještě nějakej další bazmek, kterej to ještě reguluje? Je fakt, že to míň topilo a v pondělí když jsem to hnal po dálnici, tak se mi vyprázdnila expanzka až na dno. Je možný, že po výměně kapaliny je zavzdušněnej radiátor a teď při tom fofru to tam vcuclo? Od kámoše jsem dostal doporučení, zkusit to zahřát, postavit proti kopci, expanzkou co nejvejš, povolit expanzku a protůrovat. Takhle se to dělalo u Škodovek. -
« Inzeratek
Caute lidi, mozna je tohle spatny auditko, mozna ze bych to sem nemel psat, ale presto napisu. Mame na prodej Fordika Scorpio 2.0 DOHC z roku 1993 s normalni vybavou, klimatizaci a taznym zarizenim. Je v bily barve a obuty komplet na zimnich pneu. Jestli mate nekdo zajem tak se ozvete.
A ted abych taky prispel, se Scorpii jezdim (jako spolujezdec) a tyhle auta mi prijdou na snehu dost necitelny, proste jedete a najednou z nicehonic smyk a hodiny. Vse tak pri 20-30 km/h. Ja osobne mam Skodu Favo a na snehu jsem s tim spokojenej, nahon na predek ma obcas docela vyhodu, aspon si nemusim na rovine nonstop hlidat zadek a muzu se dopoustet i par chyb. Ale zas co se mi v tehlech velkejch fordech libi je to ze clovek ma takovej zajimavej pocit bezpeci a to je obcas nebezpecny... Mejte se fajn
PS> Scorpio s retezama a ve 20 cm snehu a v kolejich jede uplne super, zatim jsme s tim nemeli nikde porblemy a ty retezy na to nasazujem jenom pro jistotu (uprimne, kdo ma na opravy). Cao -
« Re: Lež nebo pravda? jízda na sněhu
Vyhrabat se na horach z parkoviste kdyz je tam deset cisel rozjezdenyho prasanu a sierra je prazdna... To jsem koukal jak ten passat vyjel a ja asi na 3x a s retezama.
Tady pred fabrikou je zatacka. Kdyz je pod plus pet stupnu a jedu na letnich a je nasmrknuto, projedu to pod plynem uz s utrzenym zadkem rizenym smykem. Na zimakach to tam neutrhnu ani pri nizsi teplote (na asfaltu). Tehdy uz je treba prezout... Predohrabari tohle zase tolik necitej, proste jen vic tocej volantem. -
« Re: Lež nebo pravda? jízda na sněhu
to King_of_killers: Jo, vetsinou to tady je o sirkach:) A myslim, ze Ti tady nikdo nerikal ze jsi "truhlik" nebo "sileny magor". A jestli prolistujes starsi prispevky, muzes tady najit snad vse co se tyce o problemech a opravach tohoto automobilu. Ja nikoho neobvinuju z toho, ze nepouziva zimni pneu, pokud mi nic neudela. Ale ver mi, az jednou v zime to do tve E30-ky frontalne napali nakej magor na letnich slick pneu, budes asi dost nas..nej... -
« Re: Lež nebo pravda? jízda na sněhu
Jo, máš pravdu. Na Vysočině není co řešit. Tady v Praze je to trochu jiný. Jinak tahle debata se vedla před časem v "jízdě na sněhu a ledu" a skončilo to tím, že jsem truhlík co je ostatním pro smích, resp. šílenej magor co je ohrožuje ohrožuje na životě :o). Myslel jsem, že tady je to spíš o Sierrách. -
« Re: Lež nebo pravda? jízda na sněhu
To King_of_killer. Nic proti tobě, ale jezdit v zimě na letních pneu je hazard. Aspoň u nás na Vysočině. Tady se bez nich neobejdu. Možná v Praze nebo Brně, kde nevidí sníh jak je rok dlouhej, tak možná. Ale, znám hodně takových, co si vyjedou na lyžování na výkend k nám, anebo do hor a z hrůzou zjistí, že se tady nehnou a musí se tahat ze škarpy, jen díky tomu, že maj sliky a ještě letní. Pak je další otázka, co se děje v Praze, když ten sníh náhodou napadne. Minulou zimu jsem byl 3x na letišti a z toho 2x na sněhu a myslel jsem, že je to snad zlej sen, když jsem viděl, jak se Pražáci kloužou. Ale víceméně je to na delší diskuzi, zvláště pak investice do dvojího obutí. Ale zase, letní na léto a zimní na zimu a tím pádem mi vydrží oboje dýl. Co vy na to? -
« Re: Lež nebo pravda? jízda na sněhu
Sice nemám Sierru (325 E30), ale má ji můj tatík. Pokud jde o jízdní vlastnosti na suchu, tak problém nebude ani tak v zadním náhonu (ten mám naopak moc rád), ale v příliš měkkém podvozku (i při úplně nových tlumičích) a gumové přední nápravě. Na druhou stranu je to auto díky tomu relativně pohodlný. Motor DOHC je fakt výbornej, hlavně z hlediska výkon/spotřeba. Jízdní vlastnosti na sněhu nejsou špatné. Oproti BMW se samosvorem je auto výrazně klidnější. Trakce závisí na tom kolik je naloženo. Jak tu někdo zmiňoval toho Passata 2.5Tdi, tak já by řekl, že při vytížení obou aut na max nebude mít Passat nejmenší šanci. Ovšem pokud pojede jen řidič, bude to naopak. Podotýkám, že jsem vždycky jezdil na letních pneu a vždycky jsem vyjel všude kam jsem potřeboval. Kdyžta mrkněte do jízdy na sněhu a ledu - je tam pár příspěvků na téma Sieera/sníh/letní pneu, ale nic kdovíjak zajímavýho, takže si nestojí zato to tam hledat :o))) -
« Re: Lež nebo pravda? jízda na sněhu
Je fakt,že lehká prdýlka u Sierry má na sněhu tendenci ustřelovat,ale opravdu hodně záleží na kvalitních ZIMNÍCH pneu.Do kufru jsem přidal ještě dva 40kg patníky(při velikosti kufru zabraly celkem zanedbatelnou část)a auta s náhonem na předek neměly šanci.Navíc si myslím,že auto s náhonem na zadek při smyku citlivým zacházením s plynem a spojkou ukočírujete lépe než když začne smykovat přední náhon.Co se bezpečnosti,pohodlí a kvality provedení týče-není co dodat.Stačí porovnat pár aut ve stejné cenové relaci a sirka jasně vede.Kdo nesouhlasí,ať si koupí favorita. -
« Re: Lež nebo pravda? jízda na sněhu
Nevím jak vy, ale podle mě je lepší, když jsou neduhy auta dobře čitelné a dle mých zkušeností je lepší, když jedu na hraně a cítím, že zadek už už ustřeluje, stačí ubrat nebo vymáčknout spojku a je to rychtik. Kdo najezdí hodně kiláků, tak je mu jedno, jaký má auto, ale je všeobecně známo, že zadek ustřeluje dřív než předek a proto je podle mě náhon na zadek pro začínající akorát, aby se naučil, zvládat smyky a pak přejít na předek.
Mý osobní zkušenosti s jízdou na sněhu s 1,8TD jsou perfektní, jen je třeba mít na paměti - dobrý zimní gumy jednosměrky, a pokud možno plnou nádrž - zjistil jsem totiž, že s plnou nádrží má auto daleko lepší záběr, ale je trochu víc přetáčivé. Já měl před tím Žigula a můžu srovnávat. Každý tvrdil, že to smykuje. Dobře, ale potřeba to umět. U nás je přežitek, že na zimu stačí univerzály. NENÍ TO PRAVDA. Kdo jednou, byť i na Žigula dal pořádný zimní gumy, tak mi dá za pravdu, že jízdní vlastnosti byly o 100% lepší, skoro to samý platí o Sirce. Je fakt, že hrabe, ale nezahrabe se. Pokud někdo dočetl až sem, tak má o toto téma zájem a děkuji mu za poslech. Čauky. -
« Re: Lež nebo pravda?
Jo, a o cem se autor vubec nezminoval, je bezpecnost. Myslim si, ze na tu dobu mela sirka velice pevnou karoserii, hlavne co se tyce narazu na predek, tedy pevnosti v podelnim smeru. Nosniky motoru jsou velice pevne. Mel jsem to stesti a boural jsem frontalne s Peugeotem 206, tedy o 13 let novejsim autem. Sirka zustala cela,
peugeot se rozpulil. Ja mel zlomenou ruku od volantu, ktery se posunul tak 15 cm ke mne. Jinak nic. Takze pristich 5 hvezdicek v EuroNcap???:))) -
« Re: Lež nebo pravda?
Ta recenze je podivna. S radou veci tam nemohu vubec souhlasit. Rukama mi prosly tri vlastni Sierry a jedna cizi, takze zkusenosti by byly. Co se tyce spojky, ten udaj o 70 000 km je nesmyslny - ja mam ve svym kombiku porad jeste tu puvodni (172 000 km) a i kdyz uz to neni uplne ono (vytahany pruziny, mirne tuzsi chod), spojkuje docela rozumne. Podle toho, co rikal jeden znamy, vozici auta z ciziny, vydrzi bez problemu kolem 150 000 km. Kritizuje tam tlumice, ze pry konci po 40 000 km - zajimave je, ze tohle cislo uvadi predni vyrobci tlumicu jako maximalni a nejzassi zivotnost svych vyrobku. Co se tyce predni napravy, je to individualni a zalezi na stylu jizdy toho kazdyho. Pravda je, ze je to jedno ze slabsich mist vozu - hlavne proto, ze se pomerne komplikovane naleza pricina vibrovani nebo plavani autaku. Ale ani renovace cely predni napravy neni financne zadna smrt. Co me ale mrzi je skutecnost, ze autor textu uplne opmiji radu veci, kterymi Sirka disponuje a jichz se v rade pripadu nedocka zakaznik ani u dnensich aut. Pohodlny sedacky, obrovskej interier, nulovy problemy se zamky, vysoka trvanlivost vsech soucasti a ovladacich prvku interieru, to jsou veci, ktery stoji za to zminit. Smat se naopak musim autorove tezi, ze Sierry skvele odolavaji korozi - to je blbost, pokud muzu srovnavat, ze soudobych konurentu patri naopak mezi ty, kteri rezaveji vic a kastle vyzaduje vic pece, nez celej zbytek auta dohromady. Souhlasim akorat s tim, ze lak neni nic moc. -
« Re: Proč netopí.
Motor sa hreje normálne? Lebo ak áno tak maš buď zalomené gumové hadice, čo idú do radiatora v aute, alebo je ten radiator upchatý, Ja som ho nedávno menil, lebo tiekol a skúšal som ho opraviť -bol ale prasknutý ten bočný plast a tak som ho rozobral a neveril koľko v ňom bolo sajrajtu, no dovolím si tvrdiť že takých 85% kanálov bolo upchatých a skúšal som to prepchať drotom -však už som si to mohol dovoliť, no a rozchodil som tak polovicu z toho! Potom som na vrakáči kúpil druhý ,prefúkol ho a všetko je OK.Ešte som síce menil aj termostat-180 korún a výmena malichernosť takže sa oplatilo. No a v piatok som jej rozhodil predné plechy aj s kolesom a svetlami na jednom horskom prechode po "nedodržaní vzialenosti medzi vozidlami", takže parááááda -páni dávajte si pozor!!!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!