Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Poraďte!
Mám jeden exemplář v provedení 2.3D, momentálně na léčení s pár drobnostmi u pana Radka :-) Jak tu už bylo řečeno, je to držák, bez zásadnějších problémů. Teď v zimě starty naprosto v pohodě i v nejkrutějších mrazech na jedno nažhavení, bez delšího trápení startéru. Údržba nenáročná, jednou za 100 tkm vyměnit vstřiky a seřídit čerpadlo (vyjde to asi na 6tkc), semtam nějaká žhavící svíčka. Po 230 tkm se měnilo vodní čerpadlo a termopřidavač - ten mi ale nefungoval už delší dobu, bez něj byly ty studený starty podstatně horší. Mám teď najeto asi 240 tkm podle tachometru, kolik to má ve skutečnosti nikdo neví :-) Oleje dolejvám na 10tkm asi 1.5 litru a to mi nejspíš někde utiká, takže řek bych, že moc oleje to nebere. Spotřeba 1/3 dalnice (120km/h), 1/3 okresky, 1/3 praha vychází 6.5 litru, teď v zimě občas i k sedmi. Nepozoruju nějaký zásadní změny ve spotřebě na stylu jízdy - ono vzhledem k povaze tohodle motoru stejně nějaká sportovní jízda nepřipadá v úvahu :-) Výkonově je to slabší, není to na žádný závodění, ale na pohodový ježdění do 130 to stačí. Maximálku to má okolo 160, když je dobrá nafta a vítr v zádech tak možná i víc :-) Leos -
« Re: Poraďte!
No nevim, jestli by Te to zruinovalo. Kdyz bys jedzil s 2.0 DOHC mezi 90 - 100, vezme si neco malo pres sest, to mam vyzkousene... ale je fakt, ze jezdit s nim treba po dalnicich touhle rychlosti je opravdu tezke :-) i pro takoveho vyznavace poklidne, pomalejsi jizdy, jako jsem ja :-) Kazdopadne 1.8TD se opravdu vyhni. -
« Re: Poraďte!
Mildo a Radku, dík za odpověď. Čekal jsem sice víc odpovědí, ale napoprvé to nebylo špatné. Není tu někdo, kdo má Sierku 2,3D a jaké má s ní zkušenosti. I když dvoulitr je určitě paráda, bral bych radši ten diesel, bydlím v Opavě a přes týden jsem v Praze, takže ty pohonné hmoty by mně mohly zruinovat.Když tak pročítám vaše diskuse, tak 1,8urbodiesel asi nic moc, tak mi zbývá ta 2,3D. Nevíte třeba o nějakém solidním stroji za rozumnou cenu,nejraději kombi?? Dík. M. -
« Spojka - otazky
Mate nekdo zkusenosti s vymenou spojky ? Je lepsi kopit celou spojkovou sadu, nebo treba jen lamelu a pritlacak ? Jak dlouho to asi cele trva ? Doporucite znacku ? Vybiram ze sad: Valeo (4890.-), Luk (4300.-) nebo Sachs (5370.-) a predbezne se klonim k te od Valeo. -
« Re: Hlava DOHC
Jen tak orientačně: Ventily mám kus po 100,-Kč, vodítka jsou fakt lepší nová. A nejraději mám vzít od zákazníka hlavu, zrepasovat ji sám a potom i namontovat. Mám už tak trochu praxi a hlavně možnost nahradit věci které se mi nezdají takovými, za které mohu nést zodpovědnost. Už jenom utahovací moment šroubu je mazec..! Takže si je pro jistotu kontroluji. A v případě nutnosti mám kam sáhnout. A tak dále... -
« Re: Dva problemy - poradite ?
Dík. Beru. Nebylo to ale fakt ve zlem. Nicmeně, spory stranou a bavme se tu raději o našich Sierrkách. A co se tyče SMSek ve stylu: "Co stojí... " a k tomu výčet pětasedmdesáti položek, jde na mě mrákota. Ruce od šmíru, vedle sebe zákazníka a po lokty v motoru, to se to potom odpovídá.... Takže prosím volejte! Už jenom proto, že podle mého selského rozumu: Nemá-li někdo na telefonní hovor, má na díly? R. -
« Re: Dva problemy - poradite ?
V RCC to bylo tak, jak jsem psal, to mi muzes verit :-) Opravdu nejsem z tech, kteri by si na neco stezovali jen tak. A kdyz uz jsme u toho, zrovna reklamace pan Radek vzdy vyridil naprosto promptne a rozumne, narozdil od radobyprofiku v RCC. -
« Re: Dva problemy - poradite ?
Ja s panem Radkem odjakziva prevazne telefonoval, v tomhle problem neni. Ale on sem skoro nepise (nebo uz aspon dlouho nepsal) a proto me to strasne zaskocilo a rozesmutnilo, ty reakce byly okamzite a za to se na me asi nemuzes zlobit. Proste me to prekvapilo a v tu chvili me nenapadla zadna jina vec nez na to odpovedet - a chtel jsem uvest na pravou miru tu zalezitost s rizenimi, take. Moc tedy nechapu, v cem mam maslo na hlave, ale nevadi, treba pochopim pozdeji. -
« Re: Dva problemy - poradite ?
To Daytona. Moje řeč, když něco opravím a šlape to, pak musím očekávat nějakou další závadu. Po GO motoru mi po cca 1000 km začalo cvakat v ZL kole (taky jsem o tom psal). Poloosa odešla. Mohlo to být klidně stářím, ale taky tím, že byla načnutá a tím, že teď dostávala takový kroutivý prdy, tak prostě kiksla, to se nedá nic dělat. Teď začíná cvakat i pravá, takže vyměním pravou poloosu a co bude pokračovat dál? Diferák? Pořád je co dělat. Myslím si, že tady máme diskusi na téma naše milovaná vozítka a ne kdo, kdy, co a jak podělal. -
« Hlava DOHC
Dal jsem se do repasovánímé potkané hlavy.Po vyndání potkaných výfukových ventilů jsem zjistil popraskané vodítka ventilů.Po vylisování vodítek jsem se druhý den vydal na návštěvu oddělení náhradních dílů u Forda.Jaké překvapení-vodítka nejsou jako ND-pouze nová hlava.Značně rozladěn jsem navštívil Elit.Vodítka mají,za jedno chtěli asi 120,-.Koupil jsem tam rovnou i 4 ventily,gufera na ně mám objednané.Za 2 futra(víc jich neměli)a 4 ventily jsem platil 1700,-(u forda chteli za 4 ventily 5000,-).Zdá se tedy,že hlava půjde zrepasovat.Spodek motoru mě stále čeká.
Na cosworthu mám naprasklé výfukové svody(od motoru k turbu).Když jsem slyšel cenu nových(28000,-),šel jsem do kolen.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!