Ford Sierra

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  23:33

    « Re: Jak presne funguje spojka ?

    mezi setrvákem a přítlačákem(ty jsou napevno k sobě) je sevřená lamela(spojk. kotouč s oboustr. obložením). Ta je radiálně napevno spojená drážkováním s vývodový hřídelem z přev., kterej se opírá v jehlovým ložisku v konc. části klikovky. na tom hřídeli je axiálně posuvný sp. ložisko, který chodí s ovl. ramenem - to se při sešlápnutí pedálu opře do pružin přítl., který "přes páku" uvolní sevření lamely a tím umožní nezávis. otáčení soustav motor-setrvák-přítlačák/lamela-vývod. hřídel.....čili jak říkáš - na neutrál s uvolněnou spojkou se točí s motorem i spojka a "kus" převodovky. To je moje vlastní interpretace, doufám, že ti to pomůže :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  23:20

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    to jjaros: vytáčet diesel? ccc! sirku mám naštěstí DOHC, ale Patrola kdybych takhle točil, tak mě nakope do pr**le!
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.03.03  15:02

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    to jjaros: Mně se vytočí na 5000 i pod zátěží na 5-ku, odpovídá to asi 180km/h na tachometru. Od 170km/h to chce ale dost dlouhý rozjezd a vítr v zádech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  15:01

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    To oleowr1 - To je nějak hodně. Mě ten motor přes 4000 otáček snad nikdy ani nešel. 160 - 170 km/h na tachometru jsem měl tak při 3.500 točkách. Jinak ideální otáčky mezi 2000 - 3000, tedy ve vesnici za čtyři nebo až za tři. Pod 2000 to už moc vibruje, nad 3500 už jde výkon rapidně dolů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  14:47

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    A osobne si aj tak myslím, že motor, aj keď dieslový, treba raz-začas dobre potočiť!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  14:42

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    No vieš, ono sa normálne tak nejazdí, ale keď chceš niečo vyskúšať! A vyskúšaš to ako, keď stojíš tak motor vytočíš do 4500-5000 otáčok.Jeden kamarát od fachu mim hovoril, že naše čerpadlo na volnobeh by malo ísť do 5000(krátkodobo) a vraj pri jazde ho vytočím max.mierne nad 4000 a mal pravdu.Ale motor sa predsa ináč správa pod záťažou!A keďže poväčšine auto hulí pri jazde, tak to pri jazde aj musíš skušať! No a neverím, že veľa z nás má po ruke nejaké válce na ktorých to môže testnúť.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.03.03  14:42

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Na pětku 60 se dá po rovině, pokud jedu v autě sám, jinak se ozývají nepříjemné rezonance. Více mne štve, že při 140 tachometrových, což podle GPS-ky odpovídá 130 skutečných točí motor 4000ot. Chtělo by to asi těžší pětku, nebo diferák o asi 10%. Určitě by se tím o dost zvýšila životnost motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  14:16

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    To milda.sr: zrovna včera jsem o tom vedl vášnivou diskuzi s kamarádem, který pořád tvrdí, že s diesl je potřeba točit jak benzín a že je na pětku 60 nejde, že se to moc podtáčí. Argumentovat mu křivkou točáku bylo bez úspěchu. Pořád tvrdí svoje. Jinak já 1- jen rozjezd, co nejdřív čtverku a pokud jedu ustálenou rychlostí, tak na pětku to jede i kolem 60.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  14:01

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    To jjaros. Nechci tě urazit, ale 70 na dvojku je pro diesla trochu moc, nemyslíš? 1. rozjezd, 2. max.50 do kopce, 3. 50-60, 4. 80-90, 5. podle situace od 60 km/h. Maximální točky, který jsem mu dal byly 3500. Ten motor nepotřebuje tolik točit. Nejlepší tah má od 2-3000, pak už to není ono.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  13:42

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    No keď dáš dole kryt na rozvodoch, tak spredu na čerpadle sú tri šróby. Urob si ale najskôr ryhu na oboch častiach toho kolesa aby si vedel ako to bolo(tam uvidíš, čo sa bude posúvať) a povol si tie šroby potom skus pootáčať do jednej alebo do druhej strany.Mne to na jednej strane stašne klepalo a na druhej zase čmudilo.V každom prípade sa s tým trošku pohraj.Mne taraz ten moj koksák nehulý vôbec iba na dvojke cez 70
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.03.03  13:34

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Já jsem před necelými 4 roky vrazil do motoru 1,8TD taky dost peněz a rozhodně toho nelituju. Motor nalítal cca. 70.000km s jednou výměnou rozvoďáku, vzduchového filtru + pravidelné výměny oleje. Je fakt, že asi brzy budu potřebovat generálkovat čerpadlo a repasovat turbo, za což jsem ochoten dát celkem max. 25000,- a pořád si myslím, že se mi to vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  13:21

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Prosím o upřesnění pojmu "pootočit čerpadlem", abych to mohl také vyzkoušet. Jinak ten šroubek na spodku čerpadla, od kterého jde hadička a trubička k sání, má být údajně seřízen tak, aby po dotažení krytky koukal zhruba jeden závit. Jak jsem koupil, tak prodávám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  12:59

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Nedávno som písal,že aj moja sirka začala pekne huliť.No a už som to aj vyriešil----dolial som oleja, lebo mi kvapká spod o.filtra a pootočil čerpadlom no a zase je všetko OK.Už som mal problémy s dymmením aj predtým ,ale vtedy som sa hral s podtlakom na turbe a práve som sa netrafil na správnu stranu a dotiahol som to a mal som povolovať.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  11:29

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Tak daleko jsem se (zatím) ještě nedostal. Popravdě řečeno mě fascinuje, jak to auto i s tím nablblým válcem dobře jezdí. Starty bez problémů, krásné zrychlení. Jen to hulí a jezdí na mix. O víkendu to chceme se sousedem víc prozkoumat (on je takový kutil, onehdy vyprávěl, jak napasoval do Alfy motor z úplně jiného typu. Jenom mu pak neschválili přestavbu - kupodivu). Zatím jen vím, že turbo není úplně O.K., ale není zdrojem potíží. Pokud zklame soused, půjde Sierra k mechanikovi poblíž (to je ten skeptický mechanik, o němž jsem už také psal). Jinak vstřiky jsem měnil s asi největším machrem na čerpadla a nafťáky v okolí vůbec. Je jen škoda, že je mu už 76 let. Ale pořád, když už někdo neví kudy kam a vystřídá všechny značkové servisy, skončí u něj. U něj je to taková zábavná samoobsluha, on dělá odbornou práci a říká člověku, co má kde povolit a vyndat či zandat. Docela jsme se vyřádili, protože vstřiky utahoval nějaký mamut, ohnul jsem při povolování metrovou trubku a hlavně na dvou ulomil takový ty trubičky pro odvod zpětné nafty. Nicméně to naštěstí dokázal opravit. Jen mě mrzí, že to byla práce vlastně nanic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.03  11:28

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Hm, tohle jsem sem nechtěl psát, abych vás nepopudil, ale jsem stejného názoru - pokud chci mít Sierru, tak ne s 1,8TD, a holt, pokud chci diesel, tak radši něco jiného než Sierru (leda 2,3D, ale ty už jsou v pěkném stavu taky spíš výjímkou).
    Dělat na tom GO za 40tis, ani by mě nehlo, to fakt radši rozprodat po dílech, a koupit něco jiného... Ale přeju vám, ať vám ty stroje drží, a kazí se co nejmíň, vážně.
    Residents: tu ruční páčku vyhoď, a nebude to mít kudy přisávat. Stejně je tam k ničemu, odvzdušnit se to dá i bez toho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  11:10

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Na tech pribezich o 1.8TD me fascinuje, ze se jich majitele tak drzi - kazdy vi, a oni tim vice z vlastni zkusenosti (az na vyjimky) - ze je to nestastnej motor - a za 40 tacu bych si radsi koupil benzina na papirech, za 20 se da z Rakouska nebo Svycarska dovezt dobrej kousek a dvacka zbyde na papiry, neni co resit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  11:03

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Jenže nacpat do TD 40 litrů je taky dost sebevražda. Tím vyřešíš tlaky, nechci syčkovat, ale co čerpadlo, turbo a ostatní. Nikdy z toho nové auto neuděláš. Myslím, že investice 40 litrů do nějakého staršího Mercedesu v dieslu je lepší. Teď jsem řešil problém s nepravidelným chodem. Mechanik co to původně dělal (varuji před opravářem z Želče u PV - pro Prostějováky) tam narval (po urgencích uchcávajících trysek) dva držáky z Audiny i s tryskama a jelo to hrůza. Navíc to mastil 2 měsíce. Teď po výměně za mondeácké z TD to jede o dost líp, ale problém nepravidelného chodu úplně nezmizel. Po ubráni otáček na volnoběh se to začne hádat a otáčky kolísají a buble to do výfuku. Dřív i s větším bílým kouřem. Po přidání to zmizí. Závada je to přitom banální. Motor přisává vzduch od pumpičky u filtru, která netěsní. Jedině koupit jinou pumpu. Navíc mi klekla po 4 letech baterka a tak zase další výdaj. Už mám vyhlídnutou červenou Bannerku, která je podle všech dost dobrá - za 2300.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  10:55

    « Jak presne funguje spojka ?

    Predstavuju si to zhruba tak, ze na trase motor - spojka - prevodovka ma spojka na jedne strane lamelu, na druhe pritlacak, seslapnutim pedalu se toto rozpoji, aby mohla byt zarazena rychlost, pustenim opet spoji, plus, a to je dulezite, spojka je spojena i pri volnobehu - stani na neutral, pouze s tim, ze v prevdovce neni zarazena zadna rychlost. Je to zhruba tak ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  10:48

    « Re: Sierra 1.8TD - černé zakončení černé série

    Nechci být škodolibý, ale to co tady popisujete, jsem měl přesně to samé já. Funělo to z olejové měrky. 4. válec absolutně bez tlaku. Blbý starty, upálený žhavice, podložky pod vstřiky rozsekávat, aby mohly ven (pokud se nevymění po každým povolení vstřiku, tak se rozmačkaj a nejdou ven).
    Samozápaly, k posledku už i při 90. km/h na pětku. Čoud, smrad. Vůbec Vám nezávidím, protože tady u nás jsme 3 s 1,8TD a každej to měl. Pouze jsme to řešili jinak. Já dělal komplet GO za 40litrů. Druhej dával GC kroužky a nějaký drobnosti za 12litrů a třetí koupil za 16litrů motor z vrakáče. Bylo to všechno v rozmezí srpen-říjen r.2002. A co si myslíte. Jezdím pouze já, protože oba nepřežili zimu. Ten překroužkovanej roztahoval a přeskočil řemen. A ten vrakmotor je stejně tak vyběhanej jako ten původní, takže je k ničemu. Ať si každej říká co chce, ale pokud už ten motor je v ..., pak jedině GO. Teď jsem po záběhu, jezdím okolo 5litrů/100km. Motor dupe jak novej - a zima, tlaky bez problémů. Podle mě je novej, protože původní věci jsou - klika, ojnice, vačka, tělo hlavy, blok, vana. Jinak je to všechno vyměněný za nový. Mějte se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  09:34

    « Re: Kabelovy svazek za palubkou...

    Do ...... . To jsem zrovna nechtel slyste - kaslu na to, necham to jiskrit, uz s tim takhle jezdim pres pul roku. Nepustim tam nejakyho magora s pajkou jen proto, ze potrebuju vymenit poslednich 20 cm vedeni vc. konektoru :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…