Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: těsnění pod hlavou 2.3 D
Haynese (á 850Kč) a jiné chytré knihy seženeš na www.techbooks.cz
Konkrétně Haynes vydal např.: Ford Sierra (82-93)(pouze benzín a čtyřválce), Ford Sierra V6(82-91),Ford 2,1l/2,3l/2,5l Diesel Engine (77-90)
Na netu je v pdf k sehnání pouze ta první knížka
-
« Re: těsnění pod hlavou 2.3 D
Snad by to mohlo být v Haynesovi. Ale já mám pouze stažené. a to, co se dá stáhnout na někt. stránkách(viz. starší příspěvky...např. j77) je bez dieselů. Tak nevím. Jestli má někdo celýho Haynese, pokud možno originál...v tom případě bych taky rád sehnal kapitoly, který na netu nejsou. -
« Re: Proč je 1,8 TD zatracovaný - možné úpravy
Co já vím, tak na mondeo 1,8TD si ještě nikdo nestěžoval. A co se týká toho chlazení, tak je to už daný dohromady s tím olejem. Taky jsem uvažoval o tom, že do haubny udělám nasávání chlazení pro 4. válec, poněvadž je tam vzadu opravdu velkej hic. Co se týká oleje, tak můj servisman tvrdí, že syntetika do tohohle motoru je zbytečně drahá, navíc kdo má ten motor už chycenej, tak potřebuje hustší olej, protože by musel pořád dolívat. Já před GO dolíval 1 Lt po 500 km. Jezdím na polosyntetiku Valvoline. -
« Re: Proč je 1,8 TD zatracovaný - možné úpravy
Zajímavé, zatím jsem všude četl, že je problém ve špatném chlazení čtvrtého válce, který se u podélně uloženého motoru přehřívá. Motor byl údajně zkonstruován pro Escorta, kde je uložen napříč a lépe se tedy chladí. Faktem ale je, že i dobré mazání pomáhá chlazení. Toto chlazení měly nebo ještě mají tuším motorky Suzuki, kde se olej vysloveně stříká na dno pístů. Pak je zajímavá otázka použití kvalitnějšího oleje, nějaké syntetiky, který má lepší mazací schopnost. -
"-- skrytý --" 03.04.03 09:53
« Re: Proč je 1,8 TD zatracovaný - možné úpravy
Ad to špatné mazání, u toho následníka 1,8TD v Mondeu už je to vyřešené? (pokud jste to tu už někde psali a já to přehlédl, tak se omlouvám). Posledně jsem totiž u jednoho dovozce obhlížel cosi procleného, a měl tam ještě Mondeo combi 1,8TD '96, tak jsem si jej taky prohlédl. Bylo fakt pěkné, až mě málem zlákalo... jen z toho motoru mám prostě obavu. -
"-- skrytý --" 03.04.03 09:38
« Nejlepsi motor do Sierry...
... by byl 2.0i 16V z Escorta RS2000 (110kW). Mel jsem Sirku DOHC a po ni prave eReSo. Ten motor vychazi prave z DOHC, akorat ma sestnactiventilovou palici a jinou (mozna jen jinak naprogramovanou) jednotku. Docela by me zajimalo, jestli uz to nekdo zkusil. Svezeni by muselo bejt naprosto super. Ten Escortak daval na dalnici 230...:-) A krom toho je ten motor taky nadhernej. (Fotecky myho exauta na www.tuning.cz/harous). Bohuzel sem se ho musel zbavit a jit dolu na Lancii Deltu HF Turbo. Ted opet premejslym o Sierre. Ale je fakt, ze kdyz je pekna, tak je to porad dost penez. Neni to o moc min, nez za prumerny Mondeo tak z 93. roku... Nebo koupit nejakou s dobrou kastli a vylagrovanym motorem a zkusit sehnat eReSackej moturek...:-) -
« Proč je 1,8 TD zatracovaný - možné úpravy
Co se týká našeho zatracovaného TD, o tom špatném mazání 4.válce jsem četl u servismana, co dělá Nissany. Tako závada se objevovala u Patrolu s šestiválem asi před deseti lety. Tam zjistili nedostatečný výkon čerpadla a dodatečně je vyměňovali. Bylo tam doslova psáno, že tento nedostatek byl i u Sirek. Jde o to, že olej je tlačen do kliky přes ojnice do pístních čepů. Odtud stříká na dno pístu a stíká po stěnách válce do vany. Pokud je výkon čerpadla malý, pak z fyzikálních zákonů vyplývá, že poslední válec není dostatečně mazán. Já až donedávna žil v domění, že mazání odspodu je děláno jako u žigula hladinou oleje ve vaně, klika si v tom máchá "hubu" a rozstřikuje olej po stěnách. U TD sirek je to prý pouze čerpadlem. Pokud je to jinak, pak mě opravte. Bohužel, další poznatky o náhradě čerpadla nemám poněvadž ty lejstra už jsou v kotli. A mně tenkrát ještě ani nenapadlo, že bych to někdy mohl potřebovat. Jedině se optat u Forda. Když pasujou vstřiky z Mondea, pak třeba i čerpadlo. Nebo z Escorta - ty taky nejsou poruchový. Nebo zjistit výtlak čerpadel. -
« Rozdíl mezi motory
Onehdá jsem tu neuváženě pro jjaros potvrdil, že je motor jako motor. Je to blbost. Diesel a benzin se velice liší. Diesel pracuje na principu tlaku a teploty, takže pokud nemám dostatečný tlak, tudíž nemám ani zápalnou teplotu stlačeného vzduchu. A pak po vstříknutí nafty nedojde k explozi. U benzínu je toto řešeno jiskrou, takže ten na ty tlaky není háklivý.
Navíc nafťák těma tlakama musí mít adekvátně mohutnější mechanismus, aby to namáhání vydržel. Dále uvádím, že tlaky benzínu jsou okolo 12-13 a tlaky nafťáku jsou 22-25. Dá se říct, že při tlacích okolo 17 je nafťák ještě jakžtakž v zimě fungovat. Ale já měl u dvou válců tlaky 13 a zima byla v .... Navíc, pokud jsou tlaky ve válcích rozdílné, pak je rozložení namáhání mechanizmu rozhozeno a dochází k rapidnímu opotřebení i dalších válců. -
« Re: 1.8 TD
Kluci maj ve všem pravdu, já jen dodávám, že od 2 do 3000 ot. musí být znatelný nárůst tahu motoru a okolo 2500 musí být slyšet ševelení turba - mělo by mít maximum výkonu při 2600 otáčkách.
Navíc bych nechal projít taky klínek, co spojuje rozvodový kolo s vačkou. Mě se v tom jeden šťoural a nedotáhl to pořádně a klínek se po cca 5000km přestřihl. Štěstí, že to bylo po výměně oleje a bylo to na volnoběh. Tato příhoda však odstartovala GO, protože byly v háji 4 ventily.
Ta měrka oleje na vyzkoušení tlaků je tutová. Podotýkám, že je třeba to zkusit ještě před úplným zahřátí motoru(než se vymezí vůle). nesmí odtamtud ani fouknout! Pokud jo, tak si to nech všechno zkontrolovat a chtěj slevu z ceny alespoň 30000Kč, protože během dvou let se pak nedoplatíš. Pokud je ten motor načatý, tak to jede z kopce rychle. Komplet GO 34000Kč, GO čerpadla 6900Kč, výměna spojky 7300Kč, ramena okolo 2000Kč, počítám nové věci, ale ne od Forda. Moje turbo zatím drží - takže jeho ceny nevím. Jinak teď mám čerstvě zajetý motor a je to nádhera. Spotřeba na delší trasy do 5L (rychlost okolo 100 bez dálnice). Po městě do 6L. Takže si to ještě nech pořádně zkontrolovat, a nenech se uchlácholit, že to je normální opotřebení. Šťastné pořízení! -
« Re: Držák filtru na TD
to:residents.Jestli máš na mysli držák filtru s problémovou pumpičkou,tak to jsem řešil zrovna dnes-držák včetně filtru jsem dal z Golfa.Po projetí stejný problém-zavzdušňuje se.A to jsem měl demontovanou nádrž(vyčištění včetně potrubí).Asi budu muset ještě jednou pořádně prohlédnout celé potrubí.Zanedlouho na 1.8 TD budu mít víc času,o víkendu jedu pro 2.0 DOHC combi na přestavbu takže budu mobilní a zároveň se hrabat v autě.