Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Ojeta Sierra
Ja na OHCcko nedam dopustit. Sice mam DOHC, uz pres pul roku, ale predtim jsem mel dve OHC a muzu rict, sice o neco vetsi spotreba a na nizky otacky to zabiralo podstatne min a lecky s trapenim, nez DOHC, ale zase - zadny problemy s chlazenim, zadnej umatlanej vrsek motoru od oleje prosakujiciho plastovym deklem, clovek se vsude dostal, lepsi odpich... kazdej motor ma svoje. Rozhodne bych ho nezatracoval kvuli spotrebe, ja jezdil po Praze za 10 a venku mezi 6-8, podle toho, jestli jsem jel 90, 110 nebo 130. -
« Re: Ojeta Sierra
Mam Sierrku krátce, ale za tu dobu sem už pochopil, že pokud se mi něco podělá, nebo je třeba něco vyměnit je tu možnost v podobě wrakoviště (nemam zatim zkušenost), do toho bych však u zásadnějších problémů nešel, ale za rozbitej blinkr chtěli v prodejně fordu cca. 1000,- Kč (trochu drahej kousek umělý hmoty, tagže ten wrakáč bude asi východisko), nebo sem už měl tu čest kupovat třeba nádrž (nová, stála cca. 4000,- kč), což mě tedy vůbec nepotěšilo a starou z vrakoviště bych radši nepořizoval. -
« Re: Ojeta Sierra
Efi může být OHC, nebo DOHC. Doporučuju DOHC!! Dá se celkem bez nadsázky říct, že DOHC je třetí generace sierr, i když zvenku vypadá stejně. A pokud možno...s ABS. má vzadu kotouče a celkově robustnější brzdy. tlumiče, slavné sil.bloky stabilizátoru apod. jsou jednoduše a levně nahraditelné položky. Tzn.: jak říkal J77: karoserie!!! a ještě jedna věc: stav kabeláže v motorovém prostoru(předělávačky, zoxidování atd.) Vše ostatní celkem není problém -
« Re: Ojeta Sierra
Okukoval jsem vcera, sedan, s naadhernym lakem, udajne 166 t.km, s absolutne perfektnim interierem. Motor EFi. Prekvapilo me, ze zrejme priruba olejova vana-motor zpusobuje ze je vana hodne od oleje. Prave kolo vykazuje pri zkousce rukou na vuli rizeni nepatrne klepani, leve ne, tak snad zacina jen cep. Prachovky vsech kloubu se zdaji v pohode. Zadni tlumice se tvari funkcni. A koroze, to je pro me nejdulezitejsi. Leve zadni dvere v lemu tesne nad prahem, levy zadni blatnik tesne nad naraznikem, prakticky asi dira 3x4 cm, ale zadelano. Jinak lehce predni blatniky v hornich rozich u sloupku (pouze pri pohledu po otevreni dveri. Prahy jen velmi zlehka barevne naznakova koroze v dolnim lemu. Vyfuk udajne 3 roky star, vypada jeste funkcne. Mooc se mi to libi, za 35 000Kc. Pripada mi ze predni kola, stoji lehce do A, ale obe stejne, je to mozne? No zatim jsem mel tu cest jen se Zigulem, tak neco vim, ale o Sierrach z praxe skoro nic. Kolik stoji nektere ukazkove konzumni dily: vyfuk, vzduch. filtr, brzdove desticky-pakny, cepy (predni) napravy, tlumice, plecharina. rozvodovy remen. Nebo obecne, jak jsou dily na Sierry drahe a sehnatelne? Diky. -
« Fabia - koroze
Jenom se jeste bleskem vratim k tomu, co se nedavno probiralo... Ted jsem tedy uzrel cosi, co muj odpor a opovrzeni "novodobymi"
Skodovkami jeste prohloubilo. U nas pred domem stoji Fabia - sedan, no
zdalo se mi ze ma nejak zubaty ten spoj prahu, kde to prechazi v podlahu,
takovout tu slicovanou svislou plochu podel celeho prahu, tak jsem se sel
podivat bliz, a co nevidim - ten pekac, prestoze je starej maximalne rok,
tam byl ohnilej jako kdyby mel za sebou deset - dvanact let provozu -
chybejici kousky spoju, jine casti uplne urezle... Nedalo mi to, a
podival jsem se na dalsi Fabii, petidverak stojici naproti - totez. To je
neco zoufalyho, co ty chudaci v Mlade Boleslavi produkuji a vydavaji za
"automobily"... Je mi lito kazdeho, kdo si to koupi. -
« Re: Ojeta Sierra
K te karoserii zkusim poradit. Nejdriv si zkontroluj vrsek - to znamena, otevrit vsechny dvere a zkusit, jestli nekde na prazich nebo u zadnich dveri na blatniku nejsou narychlo zalakovavana mista. Pokud je to hatchback nebo kombi, peclive zkontroluj, jak jsou slicovane pate dvere ke zbytku kastle. Urcite se podivej na dno kufru, vyndej rezervu a peclive zkontroluj, zda nepuci pribodovani nosniku. Dale se podivej na spodni (vodorovnou) hranu vsech blatniku, jestli je spojita, obcas byvaji kusy urezle a to je zacatek shniti celeho lemu. Co se spodku tyce, prahy bys urcite nevynechal, zkontroluj, nakolik jsou od sebe rzi rozlezle svisle podelne spoje kde prah prechazi v podlahu, neco tam bude, nesmi to byt moc, dale zkontroluj oba nosniky (zadni - pozor zejmena na ten nad pravy na nadrzi, radsi tam sahni rukou, je tam spatne videt), nadrz (take doporuciji kontrolu rukou, zvrchu z te strany od PZ kola tam strika voda a byva tam nekdy zpuchrela), cely zavazadlovy prostor i zespodu a pak proste vse, co se Ti nebude zdat uplne OK - nekdy byvaji chycene rohy podlahy (hlavne vepredu) a ruzna uchytecni okolo napravnice, taznyho, atd. Nepocitej s tim, ze bude vse naprosto zdrave, ale jde o to, aby tam toho bylo dost malo na to, abys si mohl dovolit to casem opravit. -
« Re: Ojeta Sierra
Mily Teepee,
nevim, spis nez zkuseny bard jsem zacatecnik, ale kupuval jsem pred 14 dny a mam suoper mechanika a byl jsem pri prohlidce.Tak doufam, ze moje postrehy ti k necemu budou. Je zapotrebi zkontrolovat tlumice a stav ramen. Casto byvaji znicene silent-blocky a spol.- s timto problemem jde ruku v ruce poskozena volantova tyc. V pripade, ze to auto ma nastavitelny volant, tak spatnou tyc zjistis tak, ze ti s volantem pujde hybat nahoru a dolu, prestoze bude zaaretovany. Pozor taky na "kardanku", nemela by tam byt vule, kdyz se budes snázit otocit kardanovou tyci. Nekupuj si diesel, jsou to spatne motory. Uplne nejlepsi je pry 2,0 DOHC 120PS nebo 1,6 CVH,80 PS. Hlavne si k tomu vezmi dobreho mechanika, jinak prodelas. Ja jsem koupil super Sierrku, garazovanou, udrzovanou, opecovavanou..., malo ojetou a presto do ni ted dam asi 15 tisic, aby byla uplne v uplne v poradku´, s cimz jsem vsak pocita. A jeste neco: hlavne vyfuk, maji totiz hroznou tendenci ke korozi. Kup dobre! _:-) -
« Ojeta Sierra
Panove, v techto dnech padne definitivni ano pro nekterou z vyhlidnutych Sierr.
Poradte mi, vy zkuseni s temito stroji, jake casti jsou nejproblematictejsi, nebo lepe, co je potreba si ohlidat pred koupi starsi Sierry. Vim ze udajne dost reznou, kde nejvice, atd. Vsichni jste jednou kupovali, tak si myslim, ze sami budete schopni davat tipy. Diky, zdravi TP -
« Náklady
S vrakáčem ti nepomůžu. Třeba v Annonci je jich spoustu, pokud ale nemám osobní zkušenost, nebudu raději doporučovat. Otázka provozních nákladů je zajímavá. Je jednoduché spočítat spotřebu a pojistku. Náklady na gumy, olej atd. jsou vesměs obdobné. Zajímavější je položka "ztráta hodnoty vozidla". Na ní si třeba hrozně potrpějí Němci. Jde o to, za kolik tu šunku za pár let prodám. Koupím si třeba velmi mírně jetou Fobii Combi 1.4 MPI za 300 litrů. Za pět let ji prodám za ???. Jinak, vezměme Filcku Combi 1.6 ve výbavě, nová dejme tomu za 380 tis. kč. Po pěti letech je cena tak nejvýše 150 tisíc, spíše ale 130. To dělá 26 - 30 tisíc ročně. Když si koupím Sierru 2.0, budu mít vyšší spotřebu tak o 0,50 Kč/km a vyší ručení - tak o 2000 ročně. Úbytek hodnoty bude max. 10.000 ročně. Najedu-li ročně 40 tisíc km, jsem zhruba na stejných penězích. Spíše ale na nižších, protože ztráta 10.000 Kč ročně u Sierry je dost extrémní. Budu-li jezdit méně, než 40 tis. ročně (reálně tak 15 - 20 tisíc), jezdím mnohem levněji Sierrou než Filckou.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
S motorovými díly je to jiné. Tam to chce novotu. Takové kroužky dělá vesměs jen Kolbensmith a písty Mahle, takže na co připlácet Fordu za krabici Motorcraft, když je stejně v ní to samé. Vlastní zkušenost - akorát jsme to kupoval venku za podstatně míň než u Forda tady.