Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« x
Daytona-Jo jízda po Praze-včera jsem rozkřápl zadní spoiler.Naštěstí to není moc vidět.Taky s tím Tvým výkonem auta si mě nepotěšil.Taky tam mám koncový tlumič výfuku sportovní,taky sání KN ale nejede to.Možná je utahaný ten motor.Mám na tebe jednu otázku-kde ti repasovali tu hlavu.Nemůžu totiž stále sehnat ty vodítka ventilů.Asi bych ji nechal u nich udělat.Ventily jsem koupil,dvě vodítka taky mám ale ty poslední dvě stále to Elitu nedorazily. -
« Brzdy
Před asi třemi dny jsem začal pororovat jednu věc-při mírném přibrzdění auto začalo táhnout doprava.Při větší intenzitě brzdění to už nic nedělalo.Včera jsem po cestě po dálnici a následném zastavení šáhl na přední kotouče a porovnal teplotu.Levý byl vlažný a pravý o dost teplejší.Po zvednutí levého kola šlo špatně otáčet s kolem-byl trochu přidřený pístek.Po očistění vše OK. -
« Re: DOHC
Jinak kdo by se chtel vrhnout do predelani podvozku, doporucuju jasne ne! Jak jsem rikal, mam tam sportovni (o hodne) tuzsi a kratsi pruziny i tlumice, auto sedi skoro na zemi. No, neni to na popojizdeni v Praze, vcera jsem sirku vytahnul prvne a naposled na prazske silnice...
Kazdou chvili jsem se bal, ze nekde necham cast napravy nebo az olejovou vanu. Skoda toho auta na tyhle silnice. Obrovskej plus tohoto podvozku je ale to, ze na dalnici se drzi pri 200 jako pribitej a neciti bocni vitr. -
« Re: Dve otazky - DOHC
no podle me to vtech prechodech bejt muze, no kdyby se dali koupit samotny prechody klidne bych je vzal i kdyby to tim nebylo pac je to uz docela znacne zoxidovany a ja to kazdou chvili kotrnoluju. v tom prechodu neni nijaky spoj jenom nasebe dosedaj dva takovy konce ale pouze dotykove, nema to zadny jisteni no a na tom vpravo dole je to znacne volny tak si myslim ze to proste nedoseda jak by melo, ty ostatni se mi zdaji okej, ale je to takovy divoky, tenkrat jsem na to narazil, kdyz jsem chranil sve auto proti kradezi (noc predtim mi ho vykradli a neslo poradne zamknout) tak abych mohl alepson usnout tak sem si odnesk labely od rozdelovace no a prislo mi to pekne zas*any. Uvidime -
« Re: Dve otazky - DOHC
Nicmene duvod proc patram je ten, ze to opravdu divne - dlouho - startuje. Starter toci motorem normalne, ale trva to ctyri-pet vterin nez chyti a to jeste s takovych chrchlavym zakuckanim... Musim rict, ze v zime to startovalo lip. Chci jeste vymenit olej, ale jsem 2000 km pred vymenou, tim by to byt nemelo. -
« Re: Dve otazky - DOHC
Presne - taky jsem si skoro jistej, ze je to v tech prechodech. Jinak jeden udajne zkuseny servisman mi tvrdil, ze DOHC nemaji rozdelovac, nybrz Haleyovu (?) sondu a ze ty kabely jen vedou proud nikloiv do rozdelovace, ale proste jen do takove objimky, ktera tak vypada. Co se tyce toho poznavani chodu na mene valcu, videl jsem to jednou testovat pana R. T. Delal to tak, ze pri volnobehu postupne po jedne odpojoval a po chvili zase zapojoval ty fajfky o nichz je rec, no a kdyz ji odpojil a motor zacal skubat a skoro chipat - soustavne, byl kabel i kontakt OK, kdyz po odpojeni motor nezmenil nebo temer nezmenil chod, nebezici valec byl nalezen ! :-)
Jinak me to tahle taky jakz-takz (ale prijde mi to na dvoulitr stejne malo), spotreba naprosto tabulkova, svice novy, a nedusi se mi to. -
« Re: Dve otazky - DOHC
hmm ... me se taky zda ze mam spatny kabely od rozdelovace, rsp ty prechody mezi kabelem a rozdelovacem a na jednom miste se mi zda ze je az moc velika vule, daji se nekde sehant ty "camfrnousi" resp ten prechod (gumovej)kde jeden konec se nasadi na vyvod z rozdelovace a druhej na kabel > nebo je to soucasti toho kable ? jo a J77 jak poznas ze ti to jede jenom na tri valce? me to tahne slusne, spotreba dobra, svicky taky ale od jisty doby se mi dusi auto kdyz prudce seslapnu pedal z volnobehu, tak estli to nema stim neco spolecneho .. no nevim -
« Ventilátor
Ahojky všichni mám jako většina ostatních problém a nerade bych vyhazoval zbytečně penízky. :o))). Při otočení klíčku se my vždy točí ventilátor chladiče (1.8TD). Pravděpodobně to je čidlem na hadici od vody u vzduch. filtru. Ale spíš mě napadlo jestli někde není relátko, které by bylo furt zapnuté resp.připeklé. Neměl jste s tím někdo taky problém? A jaetli tam nějaké je které je to přesně ? A ještě něco na kolik přijdou oba rozvody + kladky na 1.8TD čeká mě už konečně výměna :o)))). Moc moc díky ..... -
« Re: Dve otazky - DOHC
Diky za rady, no nevim, neklepe tam nic, tlak nemam jak zmerit, ale pecu na to. Dlouhodobe se mi nelibi kabely vedouci od svicek, dneska jsem je zkousel postupne pri volnobehu odpojovat a kdyz jsem odpojil ten vpravo dole, motor na chvilku zaskubal ale pak se rozbehl (i s odpojenym kabelem) jako predtim, z ceho hadam, ze mozna jezdim jen na tri valce. Nejcastejsi pricinou byvaji tyhle kabely, rozdelovac, atd., nebo neco jineho ? -
« Re: Dve otazky - DOHC
J77: Jak psal daytona: Pokud ti nejde klepání od kliky (slyšet lze dobře dole u motoru), tak se o kliku nezajímej. Klepání by signalizovalo opotřebení - zvětšení vůlí, a jedinou pomocí (skutečnou) je potom přebroušení a namontování nových šálů. Orientačně lze zjistit stav opotřebení podle tlaku oleje v mazací soustavě. Čím nižší, tím je opotřebění motoru větší - tlak uniká netěsnostmi (chybí materiál, který se provozem obrousil) Kolik tlačí čerpadlo u DOHC nevím, ale běžně bývá tlak při zvýšených otáčkách u normálních motorů asi 4-4,5 atm., při volnoběhu klesá až k 1 atm. Jestli máte někdo jinou zkušenost, rád se poučím. -
« Re: DOHC
daytona: Díky. To nezávislé topení je super. Také jsem o něm přemýšlel (stejně jako o klimatizaci, litých discích, ....), ale nějak se mi nedostává peněz. Inu: "Kdo staví, ztratí peníze a zdraví" Ten motor (co se týká opotřebení) mě ani tak moc nepřekvapuje. Bavil jsem se asi před rokem (možná víc) s majitelem DOHCéčka, který měl na motoru 250.000, a jedinou údržbou byla výměna oleje. Motor šel zvukem úplně normálně. Jak tahal, to jsem neměl možnost vyzkoušet, ale asi ještě dobře, protože si vůbec nezakouřil. A potom že Ford dělá špatná auta .... :-) -
« Re: Dve otazky - DOHC
1.otazka: chtelo by to poslechnout.
2.otazka: klika bud klepe nebo neklepe. jestli tam mas dostatek vhodneho oleje, a jeji stav kontrolujes pravidelne, pri delsich cestach i nekdy na ceste, jestli tam mas dobrej meric tlaku oleje a ten Ti neproblikava a jestli jednou za cas skontrolujes olejove cerpadlo a nasavaci hrdlo oleje, tak nemuze byt problem. Maximalne ze je chyba materialu, a klika Ti praskne, coz se stalo mne. -
« Literatura
Panove, opet se ptam, existuje nekde ke stazeni, ci mate nekdo ve vhodne forme (zaslatelnou kopii, nepotrebny original) Uzivatelsky navod k Sierre 74kW OHC, RV1989, sedan? Chybi mi ruzne informace, ktere v Koppu nenachazim a myslim si, ze bych je v prirucce dodavane k vozu provozovanemu v CR nasel (typ svicek Brisk, doporucena maziva a naplne, typy zarovek - V Koppu uvedene wattaze jsou sice hezkou informaci, ale nechci nejdriv rozebirat, druhy den nakupovat a teprve treti den mit vuz opet kompletni, zpusob ovladani ruznych prvku - jako napr. jsou-li vnejsi zrcatka sklopna a nebo ne, ruzne ukony z bezne udrzby a jine informace. Mozna bych to nasel ve starsich prispevcich ale cist jich 4,5tisice, to nejde... Uvitam i jine tipy na informace obdobneho typu. Diky TP. PS: mel jsem doposud LADU a k te bylo pri jeji jednoduchosti literatury spousta.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!