Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: tachometr
to pocket: deda jednou zkousel na Favoritu promazat grafitovym olejem nahon tachometru v bovdenu, byla to pry strasna prace, vysledek moc neuspokojici. Ja bych si koupil novej nahon, ale ani tak nemas jistotu, ze nebude prave spatny ten plast na zadni strane tachometru, kam se pripojuje nahon. Vic o tom nevim. -
oleowr1 23.05.03 14:10
« Re: tachometr
I u 1,8TD (bývalý taxík) jsem měl čidlo připojené k náhonu tachometru, byl to hliníkový váleček od VDO přibližně v okolí baterky přes převlečné matice měl přišroubovaný 1. díl náhonu od převodovky a 2. díl k tachometru, vedl z něj černý drát někam do svazku (asi pro taxametr). Když se mi ukroutil náhon u převodovky, čidlo jsem odstranil a koupil dlouhý náhon od převodovky až k tachometru za cca. 800,-Kč. -
« Rachot a vibrace - kardan nebo poloosa?
Potřeboval bych poradit. Posledních několik týdnů se mi v určité momenty při jízdě auto docela solidně rozvibruje a ozývá se dost otřesný rachot. Bývá to v následující situaci - předem upozorňuji, že mám automatickou převodovku!
1. Jedu s velmi lehkou nohou kolem 60-80 km/h (takže převodovka si zařadí čtyřku, příp. trojku). Potřebuji zbrzdit cca na 40 (např. před ostrou zatáčkou, ale třeba potřebuju jen zpomalit na rovině, je to jedno). Pak pustím brzdu, přidám razantněji plyn abych se znovu rozjel, takže převodovka si chce podřadit na dvojku. V tenhle moment (tj. při přeřazování) se objeví krátký ale zato intenzivní rachot a vibrace, pak zas vše OK.
2. Podobná situace, jen po tom zpomalení přidám plyn velmi jemně, takže by převodovka (patrně) táhla ještě na původní (tj. vyšší) kvalt - následují dlouhé vibrace a rachot, které ustanou až při podřazení nebo dosažení větší rychlosti.
3. Opět podobná situace, ale brzdím až do zastavení. Kolem 30 - 20 km/h krátká vibrace a hluk.
Pokud jedu stabilně pod plynem a vůbec v jakékoli jiné další nepopsané situaci je všechno OK. Původně jsem myslel, že problém je v převodovce (objevil se po nějakých pracích, které na ní byly prováděny), ale ukázalo se že ne. Zaměřili jsme se teda na kardan. Hardyspojka je OK, přední křížek snad taky. Podezírali jsme středové uložení (respektive vymačkanou gumu v něm), ale po její výměně se nic nezměnilo. Takže zbývá asi už jen zadní křížek. Ten je hodně podezřelý, protože jeden servisman, který ho spravoval, ho tam natvrdo navařil, z čehož zůstalo několik mechaniků totálně štajf. Mluví proti němu i to, že manželka, když jednou seděla vzadu tvrdila, že jí to bouchá někde pod nohama. Na druhou stranu jsem s tím křížkem jezdil rok a byl OK, mohl se tak najednou dosrat? Navíc jsem slyšel i názor, že by problém mohl být v poloose. Mám teď vyhlídnutý jiný kardan, ale nerad bych po kompletní výměně zjistil, že bordel dělalo něco jiného. -
"-- skrytý --" 23.05.03 10:09
« Re: tachometr
Daytona:tak ted si me dokonale zmatl a nevim, ktere misto myslis. Ale asi primo pripojeni nahonu k tachometru, ze? A do ty "zaklapavaci" objimky z bileho plastu vedou nejake draty? A kdyz to odpojis, tak to vede do tachometru? nebo po tom nahonu nekam? -
« Snimac na nahonu tachometru
Takze vidim, ze je to pro vas take zahada. Upresnim to. RV.1989, 2,0 OHC, N4. Na nahonu tachometru je objimka, zda se z lehkeho kovu - hlinik a k ni vedou dva vodice. Zatim si domyslim, ze ridici jednotka zde ziska informaci o tom, ze je vozidlo v pohybu a tim padem, kdyz je uzavrena skrtici klapka, a motor ve vyssich otackach nez volnobeznych, uzavre privod paliva. Motor je pak vlastne "vypnut" a lepe brzdi. U prevodovky nevim, tak probadane to jeste nemam, cekal jsem ze, znalci, budete vedet hned. Jinak ze je tachometr pohanen mechanicky jsem jaksi uz poznal. Jen bych jadru nahonu tachometru nerikal drat, to me zmatlo, proto jsem zacal o te objimce - snimaci. Skoda ze nemam dig. fotak, aby bylo jasne na co se presne ptam, na webu jsem detail pojistkove skrinky - nahonu tacha nenasel. -
"-- skrytý --" 23.05.03 09:46
« Re: tachometr
Teepee:myslis kdys otevres haubnu tak vedle poj.skrinky? To neznam. Mohlo by to opravdu byt cidlo rychlosti pro palubni pocitac, ten jsem ale orig. jeste nevidel. Ale do ridici jednotky by to jit nemelo. Ja vim, ze jenom DOHC (mozna i TD, ale o dislech nic nevim) ma el. cidlo rychlosti a to primo v prevodovce. Draty jdou pak do ridici jednotky, ktera kdyz stojis akorat snizi volnobezne otacky. Snad kvuli hluku. Jiny efekt to snad nema.
Zacalo to kastli, 16 000 jak kdyz je oknem vyhodim - vysledek: auto po zime orezly, vraceno s robitym palivomer, nekde tam lita matka a moje cerpadlo vymeneny za jiny.
Neco loupe v rizeni pri plnym doleva/doprava, necham ho vymenit, z prvni ho rizeni jdou zvuky, druhy neloupe, ale je tak mekky, ze auto plave.
Vymenim tedy tlumice, pri tom tam prijde spatna tehlice a krome plavani to zacne jeste vibrovat zepredu.
Zadek vibroval uz predtim, vymenim tlumice i diferak, ktery je panem R.T. oznacen za spatny, nicmene vibrace zcela beze zmeny, tlumice navic spatne, nicmene reklamace uznana.
Po namontovani novych zad. tlumicu je situace beze zmeny, nepomuze ani vymena pneu a rafku.
Ve snaze odstranit alespon predni vibrace menim gumy a rafky i tam, situace je lepsi, ovsem pouze do te miry, ze to viburuje jen od 110 km/h vys (predtim neustale). Protoze byla ramena menena jako prvni po koupi vozu, zbyvaji brzdy, ty jsem nechal udelat ted, prestoze jsem kladl maximalni duraz na to, ze byly predtim pridrene a hraly se, servisak to stejne namontuje tak, ze jsou kotouce doslova vrouci, posypane zeleznymi pilinami a prestoze je na nich ujeto jen 900 km, vypadaji tak na 10x tolik. Vibrace samozrejme neustavaji.
Jen jako bonbonek nechavam predtim menit spojku, ktera autem i po vymene mirne smrdi, pri rozjedzech cosi pod podlahou kvedla a pustim-li plyn, nebo zaradim jinak nez velmi jemne, ozve se zpod auta rana jak z dela.
Jsem z toho fakt nestastnej, do auto slo tolik penez a vysledek je uplne na *. Prominte mi tu litanii tady, ale jsem z toho dost spatnej, nevim, jestli to dat pryc a koupit neco jinyho, nebo co vlastne, tak cekam vase reakce.