Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Reset + volnobeh (-> prochy)
J77 a prochy : o tom vyčištění kontaktů jsme se už bavili my dva. J77 - měl bys to fakt udělat. Možná ti to pomůže víc než bys tušil, nebo alespoň budeš mít jistotu a prevenci.
Nám ten otáčkoměr tehdy (asi) nelhal. Šroub téměř vytočený? To je divný, ne? Já bych ho vytáhl, vyčistil, protáhl opatrně drítkem ten otvor až do sání.....může to být ucpaný. Mě ten šroub (stále mluvím o J77 autě) celkem pěkně reagoval.
Moje doporučení je tedy obdobné: vyčistit konektory , navíc ten šroub a sání, reset + seřízení, jiné podmínky zatím něměnit (lambda apod) -
"-- skrytý --" 22.12.03 10:25
« Re: Reset + volnobeh (-> prochy)
Nastavovali jsme podle sluchu. J77 chtel radsi vic, tak jsem mu ten sroub skoro vytocil ven, prestoze to nebylo vubec nutne. Otackomer jsem nebrali vubec v potaz, pac ukazoval pouze asi 500 rpm a po jemnem poklepani to bud spadlo dolu, nebo to nekdy poskocilo vys. Ten otackomer si vubec ukazoval co chtel. Podle sluchu otacky furt stejne, ale otackomer se soural od 500 do 900 rpm. J77 ma na 99% spatny kontakty na ty folii vzadu za budikama troufam si tvrdit. Mluvi pro to i to, ze po poklepani na budiky mu zhasinaly a zase se rosvecely urcite zarovicky podsviceni. Rikam kontakty vytrit do sucha u budiku pripadne napruzit kontakty na te folii a lehce potrit vazelinou. -
"-- skrytý --" 22.12.03 10:15
« Re: Reset + volnobeh (-> prochy)
J77: To, ze Ti nezustanou viset otacky po nastartovani na 1.500 rpm Te trapi za studena? Lambdu, predpokladam, jsi nechal furt odpojenou. S tim volnobehem mas problemy rovnou po resetu RJ (se studenym motorem), nebo potom, co jsi nemohl nastartovat? Zkus udelat novy reset s celou procedurou kolem toho. Mohlo by se to srovnat (ale na jak dlouho?). Ja bych to videl na nejaky studenak treba v napajeni RJ. Asi bych preventivne procistil vsechny zoxidovane kontakty v pojistkovce (hlavne u relatek) a taky ty relatka timto zpusobem: Nejdriv prolit kontaktolem (lepe WD40), jemne mechanicky ocistit (jemny brusny papir by mel stacit), vytrit do sucha a nakonec nakonzervovat hustou vazelinou. Bude to piplacka, ale kontakty pak budes mit jako nove a nebudes si muset vypodkladat relatko dalkacu slozenym notovym zapisem apod. Dale bych zkontroloval pripadne takto vycistil ovalny konektor s 8-mi piny u baterky (tudy by melo jit mimo jine napajeni RJ) a jeste dva uplne stejne ovalne konektory dole u silentbloku motoru na strane sani (tudy jdou draty pro cidla teplot, skrtici klapky, ventilatory, vstriky a ja nevim co jeste). -
« Re: Reset + volnobeh (-> prochy)
J77 a ještě jedna příčina mě napadá!!! Od začátku říkáš, že nevěříš otáčkoměru a že i reaguje na poklepání. Neměli jste ho v tu chvíli "ujetý"? Pak by jste díky tomu nastavili a něco méně - ten popis tomu odpovídá. Když jse to spolu seřizovali, taky jsem "poslochal" motor. A teprve pak koukl na otáčkoměr. Šel jsem prvně podle zvuku a pak koukl na otáčkoměr (a možná díky náhodě to zrovna souhlasilo). Jestli vám teď ukazoval blbě a vy jste se toho pevně drželi...
Pokud ti to bude moc zlobit a nebudeš mít jinou možnost, zkus (možná) ten šroub jen tak naslepo povolit tak o jednu, dvě otáčky a projet se. Ale opatrně, toto není zrovna správný postup. A nebo znovu seřídit při dynam.testu. -
« Re: Reset + volnobeh (-> prochy)
J77 - jo a těch 1500 ot po prvním seřízení - taky ber v úvahu, že bylo dost chladno. Myslím, že jinak by tam bylo těch 1200, tedy, myslím, že to bylo akorát. Fakt je, že po zastavení ti to zůstávalo trochu viset.
V dnešním počasí taky zůstávám na trochu vyšších otáčkách. -
« Re: Reset + volnobeh (-> prochy)
J77 - add reset - předpokládáal jsem, že po resetu to bude šlapat zase o kus líp, proto jsem ti ho už dříve "vnucoval"
add volnoběh - ptát se, zda jste to seřizovali za tepla je asi zbytečné(možná až drzé - sorry:-)). Myslím, že buď jste to stáhli příliš, nebo se ti ŘJ "přizpůsobila" teprve nyní a chtělo by to doladit volnoběh, nebo ti elektrika fakt blbne a i kdž seřízení za tepla bylo OK, teď za studena máš podmínky zcela mimo(ale opravdu mimo, víc než by se dalo očekávat změnou teploty - studeňák a apod). Taky bych být tebou pročistil ten seřizovací šroub(samozřejmně před seřízením volnoběhu). Že je můj motor podstatně čistší jsi viděl a přesto jsem právě na tom šroubu u sebe na podzim našel neskutečnýho bordelu - pevné chuchvalce špíny, ketrý tu mohli po částečném uvolnění dělat neplechu.Diagnostiku jste dělali - nehlásí chybu na voln.ventilu? -
« Re: Reset + volnobeh (-> prochy)
Tak mam dva nemile poznatky. Jednak se mi vubec nedeje to, co by se udajne dit melo - tzn. ze po nastartovani vybehnou otacky +- na 1500, tam chvilku zustanou, a pak to sleze na volnobeh. Startuju rovnou do volnobehu. To mi nevadi, stejne se mi takto zacalo chovat az pote, co rbr pred casem provedl dynamicky test a nastaveni.
Druha vec, ktera se mi prihodila pred chvili, jen nemilejsi. Po nastartovani mi to asi 5x za sebou rychle chciplo, dal jsem to nezkousel a jel, pak to jeste jednou chciplo pri dojezdu na prvni krizovatku, pak uz se to tak nejak srovnalo. Krom toho se mi volnobeh asi po 400 km usadil nizko, klepou se z toho sedacky :-( No uvidime, co to udela casem. -
« Re: Obutí
Já jsem nazul na zimu ty zbytky, co jsem našel v garáži po Voyageru, předek nějaký wintertechnic, 4mm, zadek GY UG5, ale tak 2mm. A i tak je to mnohonásobně lepší na sněhu, ledu, mokrý i suchý, a to zejména kvůli složení směsi. Záběr ve sněhu už tak dobrý není díky tomu vzorku vzadu, ale samosvor tomu trochu pomůže. Na příští zimu chci nové zimáky, tata má teď W190 snowsporty od pirelli a je to paráda. Letní ContiSportContact jaksi klouzají imrvére, protože na to prostě nejsou stavěný, takže závěr zní lepší nějaké zimáky než letní nebo univerzál. Už jen kvůli tomu, že se s nima líp brzdí a do nikoho to nenapálíte. -
« Obutí
Zimní kola s dostatečně (min. 5-6 mm) vysokým vzorkem jsou nenahraditelná! Letní vzorek je z tvrdší směsi, takže kromě toho, že se nečistí dobře od sněhu, je v zimě jako kovová obruč. Navíc zimní vzor je podstatně více členitý - každá malá samostatná ploška se jakoby "lepí" na kluzký povrch, a tím kolo více "drží". Možná blbé přirovnání, ale proto je tam výrobci dělají. Kritiku sem! -
« Re: vztyčený varovny prst
rbaron: To je přesně ten mnou zmiňovaný problém - ubereš, v jistou chvíli (jak otáčky klesají) se kola chytnou, auto se Ti začne rovnat, ale zase se Ti vzápětí utrhne, protože už jsou kola razantně zabrzděna motorem. Jenže záď už koná pohyb opačným směrem, a setrvačnost, to je potvora. A pokud nemáš ostrý převod řízení, potom... A přesně, jak píšeš - řízený smyk je (pokud se umí) to nejlepší. -
« Re: vztyčený varovny prst
BTW zimaky na vsech kolech je snad samozrejmost ! :-) A ohledne univerzalu jsem se preptaval, pry - nejedna-li se o 4x4 - je lze bezpecne pouzivat jen pokud se jezdi celou zimu ve meste, tzn. maximalne na melkym poprasku - a uz pro okresky je to nedostacujici. -
« Re: vztyčený varovny prst
Nemyslim ze by to byla blba rada, nedoslo mi ale, ze to nemusi fugovat v pripade lidi, ktery nejezdej mym stylem - tzn. na nizky otacky, kolikrat s podtocenym motorem, okresky +- 80 kmh na petku. Zrejme proto se mi to osvedcuje a zaroven je pravda co pisete. Jinak vyslapnuti spojky je jistota, to je v kazdym pripade fakt.
Spotřeba se mi postupně zvýšila, jako když jsem jezdil s odpoj.lambdou, vrátily se problémy s rozjezdy(diagnostika: 11).
V Pá jsem odpojil lambdu:
1.studený motor nyní při prvních km výrazně méně kouří než s lambdou
2.problémy při rozjezdu zatím snad vymyzely(+ auto jede znatelně svižněji a kidněji)
Závěr: lambda umírá (umřela): posílá (jednoduše řečeno) nižší napětí než by odpovídalo reálu, ŘJ proto v obou případech (vlastně neustále) obohatí směs, nemá ale dostatečnou odazvu přes lambdu, obohatí víc....tedy vyšší spotřeba, špatné rozjezdy způsobuje přechlastaný motor díky popsanému.