Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Topení 1.8TD
Mám tiež 1.8TD a hreje sa mi to tak isto.Skúšal som odopnúť konektor z čidla na vetráky a pri "R" ,na hornej časti R, sa mi voda vyvarila.Tiež som menil nedávno termostat a zostalo to také isté.Ono by to asi chcelo vopchať tam niekde nejaký dobrý teplomer a zmerať!Ináč v aute to kúri celkom dobre!Ale menil som aj radiator, ten starý som rozobral a 80% prietoku bolo upchatého.Myslím, že teplomer v sirkách si ukazuje ako sa mu zachce a hreje sa to tiež tak!!! -
« Re: Topení 1.8TD
U DOHC se teplota taky drzi kolem M-ky, a je to normalni pro ten motor. Ale mne to uz krasne topi po 4-5 minutach volnobehu. Jestli mas vymenenou kapalinu, termostat, vycistenej chladic, tak bych hledal chybu jinde...co takhle spatne fungujici tahlo topeni, nebo nejaka ucpana hadice vedouci do topeni?? -
« Re: Topení 1.8TD
Jestli jsou hadice od chladiče horké hned zpočátku, bude termostat otevřený - vadný, špatně namontovaný ?? (nikdy jsem to nedělal, nejde tam dát třeba obráceně ? :).
Pak to za chladných dní nikdy nedosáhne provozní teploty, netopí to a žere to. Na 2.0 karburátoru se mi ručka zastavovala vždy přesně uprostřed stupnice, jakmile byla zima a neměl jsem tam karton před chladičem, tak k tomu středu stupnice ani nedolezla a netopilo to, netáhlo to (a žralo minimálně o litr víc).
merc. -
« Re: Topení 1.8TD
to mercenary: Chladící kapalinu jsem měnil minulý týden komplet. I s průplachem. (příprava na zimní provoz :o)) Jak si psal, zastavit a zkontrolovat hadice. Sahal jsem na ně a neudržim na nich ruku. Ještě mě napadlo dát ten karton dopředu. Protože jsem tu přední mřížku vykitoval a dal jsem tam jen pletivo. Myslíš že to zlepší. Jinak fakt už nevím. -
« Re: Topení 1.8TD
Co takhle postup: po chvilce jízdy zastavit a sahnout na chladič a přívodní hadice k němu ? Pokud budou teplé, je termostat otevřený, i když ještě nemá být (zaseklý, skříplá nečistota...). Motor pak v chladnu netopí skoro vůbec. Měl jsem to u předchozí Sirky a po výměně termostatu to pomohlo, ale po dosti krátké době to začalo zlobit znovu. Asi by se měla chladicí kapalina vypustit, celé to propláchnout a napustit novou, nevím nejsem odborník.
Jedna věc však pomohla v zimě neuvěřitelně, včetně značného snížení spotřeby a to karton před chladičem. Začalo to topit o 100% víc a to i v mrazech. Bob. -
« Topení 1.8TD
Už si fakt nevím rady. Vymněnil jsem radiator v topení. Dokonce i termostat. Ale sierka mi nějak špatně topí. Obvzlášť dnes, v Teplicích bylo kolem 0°C. A sierka mi skoro vůbec netopila. Při zahřátí motoru je teplota těsně pod M když budeme brát od slova NORM kde M je minimální teplota. Motor se zahřeje mezi R a M a potom spadne pod M. Čím by to mohlo být? Termostat otvírá při 92°C. Alespoň je to na něm napsané. Už je vyměněnej. Jedině mě napadá jestli neblbe termostat. Jinak fakt nevím. Minulý rok jsem kupoval nový a na něm bylo zase 87°C otvírání.Kdyby se bralo, že termostat je vpořádku, čím je ještě možné ovlivnit teplotu? Upozorňuji že do práce jezdím 40 km takže motor je zahřátý dost a to ho nešetřím. Tak a jsem zvědav na vaši diskuzi. -
« Zdravím Sirkaře
Tak tu tak koukám, že komunita Sirkařů nevymřela :).
Před třema rokama jsem si kopil první vlastní auto (do té doby jsem měl několik služebních :-) a byla to Sierra. Teď v sobotu jsem si byl pro novější auto a je to .... Sierra :).
A po svých zkušenostech se servisy, kdy jsem si polovinu věcí vydiagnostikoval sám (nic jiného mi nezbývalo) se touto cestou poohlížím po někom, kdo mi občas trochu poradí, případně s patřičnou láskou k autíčku opraví. A protože zadara nic nechci, rád vyvážím rady radami z oblasti počítačového železa, práci na autě přiměřenými penězi, prací na počítači, případně počítačovými komponenty za dobré ceny ... dle libosti.
Ze začátku to bude asi především pár rad, jako třeba: "Jak velký vliv má na chod motoru 2.0i DOHC nefunkční čidlo teploty chladící kapaliny ?" :-) to je ostrej dotaz :), samozřejmě, že ho nechám vyměnit, ale zajímá mne, zda je má úvaha správná: bude to dávat chudší směs (chová se to pořád, jako by byl motor hoooodně teplej), kolísající volnoběh, nesprávný průběh výkonu, při startu zezačátku problémy s udržením volnoběhu .... je to tak?
Díky předem za odpověď
Bob -
« Re: Přibírání nových členů
Jo to mě taky napadlo, dyš sem byl na odpolednim cigárku, hulim a u mě stojí vínová sierrka r.v. cca 83-85. Řikam si, že bych jí nejradši šoupnul za stěrač nějaký info, avízo odkazující na naší sierkářskou komunitu :-) Slušná shoda. Už ti běžim dát opět boda na auto4u :))))))
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!