Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Rozpoutáme diskuzi okolo motorových olejů?
Pánové, rád bych se zeptal zkušenějších na názor na motorový olej do našich 2.0l i DOHC. Těch je tu mezi námi většina.
Auto mám z 90. roku, myslím, že v perfektním stavu, je to EFi + kat. Již od počátku tam dávám Castrol GTX3 Protect. Cena okolo 100 Kč za litr +/-, podle toho, kde to koupím. Výměnu dělám okolo 12 tis. To jsem vypozoroval ze spotřeby, kterou si pečlivě vedu v Excelu. Po 12. tis., začíná spotřeba benzímnu zvolna stoupat...
No a chci se zeptat na vaše názory. Stačí tento olej nebo raději dáváte lepší? Uvítám spoustu názorů.......díky -
« Re: brzdy
to daytona : celý třmen je složen ze dvou částí, v jedné z nich je pístek, to je ta vnitřní část, ke které je připojena přes asi deseticentimetrové čepy druhá část, ta vnější. A ty čepy jsou "vymačkány" v pouzdrech vnější části. Čepy se zajišťují kontramatkou a je na nich malý gumový návlek(harmonika) jako ochrana před znečištěním - co ty na to? -
« Re: Pazvuky v autě
A co treba pouzit nejake samolepici penove gumove tesneni, je to pevnejsi nez molitan a dobre se s tim pracuje. Uplne nejvyssi stupen dokonalosti je nalepit tam trubickove silikonove tesneni sillen ktere jsem si daval do oken, ale to by byla pekna drbacka:-( -
« Re: Pazvuky v autě
No ja mam u 4dver omotany cep pro zamek kufru izolackou a sice se trochu provozne poupravila, ale zatim v globalu drzi, oprava je zalezitosti 3 minut. Jinak misto molitanu, pokud se zda moc mekky, by se daly pouzit takovy ty detsky podlozky na hrani co vypadaji jako puzzle (cca 35x35cm). Je to tuzsi nez mirelon. -
« Re: Hlava DOHC
To máš pravdu, já byl v Garganu (It), už jsem to kdysi psal ještě když jsem mohl. Měl jsem z toho lufta, ten můj je přeci jen 1,8TD, ale brácha s ním byl v Chorvatsku a hrozně si ho chváli, tak jsem to risknul a udělal jsem dobře. Při 130 km točím 3000ot. a jen si ševelí! Když vezmu v úvahu zastávky po cca 3 hod. tak je to pěknej záhul, jet 3 hodiny okolo 3000ot. Jinak jsem navýsost spokojenej a jsem rád, že jsem ty prachy do tý GO vrazil. Je to suprový. Přitom jedu za 6,5lt/100km.!! -
"-- skrytý --" 02.10.03 08:37
« Re: Hlava DOHC
Jo, nemyslete si, ze jsem zadrel svoje auto. To se tyka motoru v aute na nahradni dily :-).
Jinak jsem byl se svou sirkou nedavno ve Spanelsku a musim rict, ne jenom ze se nic nestalo, ale motor to nesl vylozene dobre. Pred cestou jsem dal novej olej (po 6 tis.). Ujeto 5 tis. km, z toho asi 500 v Pyrenejich a 500 v Alpach po okreskach do kopce 2-3 rychlost, otacky kolem 3000-4000 plne nalozenej. Motor se krasne protahl, jede jak vino a prestaly mi cvakat po nastartovani hydrostely. Zvlast za chladnych ran to byl usirvouci zvuk. No je rozdil najet 10 tis. po Praze s furt studenym motorem a 5 tis. za deset dni. -
« Mizeni oleje
Cau lidi, muj vrchni mechanik Willy odjel za velkou louzi a proto vas prosim o radu ci pomoc. Za mi to zere olej jsem psal, ze to blbe startuje a pak cudi jsem psal taky. Willyho napadlo ze asi bude kaput tesneni pod hlavou a prolina jim olej na svicky atd. a proto, nez se pustim do opravy, se ptam - jak tuto teorii spolehlive overit? Napadlo me zmereni tlaku. Zjistim to tak? Nevite o nekom v Brne ci okoli kdo by mi je za malej peniz zmeril? Nevite kolik stoji tesneni pod hlavu 2.0 OHC EFi N4B? -
« Re: řetězy na kola
Já osobně jsem řetězy používal i na žigula a nebyla překážka z který bych se nevyhrabal. Je fakt, že jsem tam měl (na sedanu) péra z kombíka, takže to bylo jako Nakopnutá koza, ale bylo to perfektní na zimu. Sirka je ohodně nižší. Ale řetězy mám do 80 km/h - H vzor. Stály okolo 1500Kč, ale jsou super! Stačí jen na zadek, hlavně nepřestřelit zatáčky, aby neulít předek, jinak, když je cejtit, že předek ujíždí, tak ubrat plyn, případně podřadit na volnoběh (v krizi), hlavně nebrzdit!!!! Tím podřazením to tak zpomalí a zůstane ovladatelný, že byste koukali!. Kdo to nevyzkoušel, tak neuvěří. Ty řetězy musí být po nasazení stále v kontaktu s vozovkou, tzn. vzor do H nebo X, ty jen napříč jsou nanic, když už nic jinýho, tak to drncá a v zatáčkách nedrží, protože nemají boční vedení!! Jinak zdravím z Darkova, ne z domova. Ten intoš, to je věc! Díky za pozdravy. -
« Re: řetězy na kola
Já trénuju před zimou na parkovšti každý rok aspoň jednou, abych zjistil, co to přes léto udělalo. Jednou mě čapli poldi, mysleli, že jsem tak nalitej a nemůžu odjet z parkoviště, no nakonec jsem dostal i pochvalu. Řetězy jsou vážně potřeba, stačí vzadu a jak už bylo řečeno mít pořádný vzorek a kvalitní gumu. Pak vyjedeš skoro všude. řetězy koupíš v každém krámě, co se točí okolo aut, tam ti taky poradí. Jak ale čtu, na cesty do Krkonoš bych asi volil nějaké kvalitnější a tudíž dražší, myslím, že místní je mají na autech i týdny, jsou nezbytné, tak aby se ti hned nepřervaly. -
« Re: řetězy na kola
Řetězy kup, radit je těžké, ale rozhodně nekupuj tzv "vyprošťovací", na těch se nemá/nedá/nesmí jezdit, asi lepší budou ty, které jsou do X a ne do H, to ale teď trochu střílím .... snad si to pamatuju dobře. Rozhodně to však natrénuj před odjezdem, 1. nasazení trvá třeba 30 minut (čtení návodu, nasazení, zjištění že to je blbě, sundání, nové nasazení totálně zmrzlými prsty ... :), druhé už jenom 10 a další i třeba jenom chvilku. No a pro upřesnění: ti lyžaři s řetězama ... neměli chlupatej kožich, rohy a nebylo to na Mikuláše ? :) -
« Re: řetězy na kola
S dobrýma zimákama a řetězama vyjedeš VŠECHNO - jezdil jsem na horách takovej krpál, co se musel i v létě na jedničku, hezky po zmrzlém ujetém sněhu. Neboj, zatáčí to fakt dobře a oproti Ochcávce známého s řetězama vepředu jsem klidně mohl v půlce kopce zastavit (abych nepřejel psa) a pak se zase rozjet. Důležité jsou dvě věci: 1) nauč se předem ty řetězy nandat (v -10 a chumelenici to fakt moc nejde) a 2) nandavej je opravdu pořádně, on takovej sesmeklej řetěz je pěkně na ho... Kromě extrémů ti ale určitě stačej dobrý zimáky.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!