Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Rozpoutáme diskuzi okolo motorových olejů?
Já do svý 1,8TD dávám už od začátku Valvoline, spíš můj mechanik, co mi dělal GO - ty jedou Valvoline polosyntetiku. Sintetika pro tyhle první TD nemá cenu, jen se uvolní karbon a pak to jde z kopce, vůle atd. Co se týká ABS, tak je to z žigula na Forda kvalitativní skok. Někdo tady psal, že utrhl ABS v kolejích- to není jen tak!!!!
ABS v létě nemůžeš po rovině utrhnout! Jedině, jak jsem to měl já, že jsou špatný tlumiče, to mi ABS fungovlo i při brždění před červenou na semaforech, když tam byla příčná škvíra v silnici. -
« Re: Jak to je s přišroubováním SPZ
SPZ nemusi, registracni znacka musi (takova ta nova co zacina cislem a je podle kraje). Akorat nevim, jestli je stara spz s tou stribrnou samolepkou uz povazovana za registracni znacku. Existuji namackavaci ramecky co maji vyjimku z toho sroubovani, ale nejsou to vsechny a je to na nich vylisovany. -
« Re: Spotřeba
Já ti to klidně věřím, protože mi na ulici ještě stojí moje starý 2.0 OHC karbec a ta při hodně citlivé jízdě jezdí po Praze tak za 10,5 litru. Jak jsem však vyjel ven dálnice i okresky, tak to najednou žralo dost pod 8 litrů. A to auto je sice spolehlivé, ale rozhodně ne s motorem v dobrém stavu (tzn. jezdí to furt, ale určitě to žere podstatně víc, než by mělo - a olej to baští taky dost:) -
« Re: Jak to je s přišroubováním SPZ
Kdo mi poradí, plíz: Včera mě kontrolovali "Kryštofové". Všechno dobrý, ale říkala, že mám mít přišroubovanou SPZ dvěma šrouby + zatřenoo stejnou barvou atd. Když jsem jí slušně namítl, že se to snad vztahuje až na vozy od nějakého datumu, odpověděla, že ne, že se na to ptala nahoře a prý všechny vozy to již musí mít. -
« Re: Změna v TP
Jedna otázka do diskuze: jak to asi chodí, když potřebuji nechat udělat změnu, spíš opravu v TP. Mám tam napsány dumy 165/70 R14, což všichni víme je blbost. Obutý mám samozřejmě 185/65 R14 ale jdu na STK, tak to asi musím nechat opravit v TV, aby mě s tím nevyhodily. taky si nejsem jistý, zda při STK na to vůbec koukají.. -
« Re: ABS a spotřeba
Plně souhlasím s Robem2, není nad ABS a nikdo mi to nevymluví. I když mercenary mluví o opačném přechodu: bez ABS na s ABS. To je ta lepší cesta, já bych se už bál jet bez ABS, přece jen si na to člověk zvykne. Neznalého to poprvé překvapí jako tebe, ale pak si zvykneš, chce to ABSku důvěřovat. Je dobrý si to někde odzkoušet. Já to první zimu zkoušel v mírnější rychlosti na ujetém sněhu, vedle silnice pole, říkal jsem si (předtím jsem měl škodovku) skončím v poli...a pak jsem se nestačil divit, co to dokáže.
Pamatuj, i když začne ABS účinkovat, neznamená to ubrat na brždění!
Pánové, jelikož jsem se nedočkal odpovědi na dvě věci, které mě momentálně tlačí dovolím si je tady znovu "zaktualizovat". -
« Re: ABS a spotřeba
mercenary: A to počkej na ten "šrumec" pod pedálem v zimě :-) Varování: Prý bývá dost havárií při přechodu na auto bez ABS. Ze zvyku se šlápne na brzdový pedál s menším citem, a je někdy tímto okamžikem "hotovo". ABS mi zachránilo auto - při jízdě z prudkého(!) kopce, který byl v těch místech namrzlý (nikde jinde!!), se mi Sierra (neřídil jsem já) pouze svezla pěkně v ose do příkopu. Vzadu jedoucí Opel Astra, zjevně bez ABS, se roztočil jako káča, a nedopadl vůbec dobře. Vzápětí se "udělala" ještě další dvě auta. Když jsem přijel na místo, tak jsem byl šťastný z výsledku - ani škrábnutí, jenom trošku podlaha bez promáčknutí. Vivat ABS! -
« Re: Spotřeba
Si teď připadám, jako baron Prášil! Já ale fakt jezdím (nijak pomalu) se spotřebou spolehlivě do 7-mi litrů (na 100 km!) Je pravda, že nejezdím trasy pod 10 km, většina je nad 50 km, město minimálně. Když jsem ale spočítal (dvakrát - sám jsem nevěřil), za kolik jsem jel cca 400 km tahem, tak to zde raději ani neuvedu, protože by jste mě asi "sežrali". A nebo jo: Něco mezi 6 - 6,25 l/100km. Začínám věřit tabulkové hodnotě 6,1l/100km při 90km/h. A to má motor 175.000 km. Nechápu .... S dvoulitrovým BMW jsem měl velký problém se vejít do 10-ti litrů na stovku. -
« Jaké provozní kapaliny jsou vhodné?
Právě jsem si koupil Sierru 2.0i DOHC 88kW, r.v.92. Můj dotaz je poněkud triviální leč podstatný. Rád bych se vás zeptal, který motorový olej je pro zmiňovaný motor vhodný resp. typové označení popř. i výrobce. Postačí minerál či polosyntetika?
Dále bych mě zajímá, zda-li stačí obyčejná nemrznoucí kapalina do chladiče (pro starší vozy jako škodovky apod.) či "jiná" pro motory z hliníkových částí.
Děkuji za odpověď -
« Re: Rozpoutáme diskuzi okolo motorových olejů?
Castrol dělá GTX 3 Protection. Prodejci Ti budou tvrdit, že je to GTX 3 Protec s novým názvem, nebo jinou blbost (pokud budou vůbec vědět o existenci), ale není to pravda. Protec je podle ACEA A2/B2, Protection je A3/B3. Subjektivně(!!!) se mi zdá, že Protection vydrží déle čistý - má lepší tepelnou odolnost. Cena je přibližně stejná. Je třeba ignorovat tvrzení, že Protection je dodáván jenom do servisů, a jenom v sudech. Je balen v litru, i ve čtyřech litrech. Osobně kupuji. -
« ABS a spotřeba
Tak si dneska jedu z kopečka po kolejích a jak si tak trochu přibrzdím najednou duc-duc-duc rázy do pedálu a jde to od kola ..... než jsem si uvědomil, že to bylo ABS (sorry, ale zažil jsem to poprvé, staré OHCčko to nemělo :-) tak jsem se málem ukák. Chvilku jsem jel tak 10km/h a přemýšlel jsem, co jsem mohl kde urvat :))) a ostatní na mne troubili jak na troubu. --------------------------------- Dneska jsem poprvé měřitelně tankoval (prvně vyjetá plná nádrž) a mám po Praze spotřebu 8,9l (2.0i DOHC), krom Prahy v tom bylo 50km rychlostí cca 150 a 100 km rychlostí cca 90.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!