Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Spojka vetraku na 2.0 OHC
Tak tohle je citliva vec na OHC, ikdyz treba kosteymu na skoro 20 let starem motoru to bylo jeste porad v pohode. Mne to taky odeslo, pak je to primy prevod mezi klikou a vetrakem, toci se jako svina:) Na nejakou dobu to vyresi nastriknout to lozisko WD40-kou, do te doby, ze se bude znovu protacet, tim se ale totalne znici to lozisko. Mne to po nastriku vydrezlo jeste tak 3000 km, pak uz to melo vuli jako prase a bal jsem se ze mi to uleti behem jizdy a rozflakne mi neco v motorovem prostoru. Tenkrat stalo nove lozisko 3200 CK, ja jsem tenkrat koupil na vrakaci velice zachovalej kousek tusim za 8 stovek, a ten funguje porad. Znovu bych si to ale nekupoval, sundal bych ho a namontoval bych elektricke z DOHC. -
"-- skrytý --" 06.10.03 10:44
« Prevodovka
Daytona: Tak muj problem s razenim jednicky je asi zapricinen spatne vystavujici spojkou pri teplem motoru, jak jsme se o tom v sobotu bavili. Pri studenem motoru razeni naprosto OK. Pri zahratem motoru (prevodovce) a stojicim voze nejde obcas hur, obcas vubec zaradit jednicka. Kdyz v tu ranu vypnu motor, tak tam vzdy ihned krasne skoci. Kdyz ji tam narvu pri zapnutem motoru (jde to lepe pres 3-2-1) pri seslapnute spojce, tak v prevodovce trochu skubne-to by nemelo pokud se v ni nic netoci. Spojku mam relativne novou (max. 30 tisic km-musel bych se podivat). Zkus, jestli nemas ten samej problem. -
« Spojka vetraku na 2.0 OHC
Tak se mi v sobotu 4.10.2003 kousla spojka vetraku. Uz byla nacnuta, popiskovalo v ni a zadrhavala, a ted uz je natvrdo. Do nadchazejiciho chladneho obdobi asi nic moc, na druhou stranu motor jako celek ma takovy uctyhodnejsi zvuk a je slyset:-).
Da se opravit a nebo se resi vymenym zpusobem? Pokud se pouze vymenuje, nevali se nekomu doma? -
« Re: Ku*va!
Tak to jsem měl před pár lety horší trefu. Když jsem chtěl vyhovět strýcovi - náruživému fotografovi a chtěl jsem zastavit v Chorvatsku na vyhlídce nad mořem. Krajnice byla o 10 cm níž a na ni byl velký ostrý šutr. Ubrzdit se to ani z té malé rychlosti nedalo. Vanu rozpáral jak krabičku od sardinek. Hned byla kolem auta obrovská černá kaluž. Naštěstí to šikovný mechanik v nedalekém Primoštěnu zalepil nějakým tmelem a vydrželo to i nějakou dobu po návratu domů. -
« Zadní koutouč a destičky
Neválí se někomu doma zbytečný 1 kus(!) zadní ABSkový koutouč nejlépe s destičkami? Poblíž Prahy? V červnu mi totiž p.Radek v Líbeznici při výměně brzdiče vyměnil i koutouč s destičkami vzadu vpravo. Vlevo to bylo OK. Tehdy.
Teď jsem s hrůzou zjistil, že druhý koutouč i destičky dostaly pořádně zabrat - destičky téměř na nule, kotouč zhrublý a brousí a brousí. Takže chci teď vyměnit jen jednu stranu, ať se obě strany vyrovnají a pak teprve budou nový. -
« Re: Ku*va!
Kezký kamínek, ještě v jaké rychlosti? Mě se něco podobného podařilo jednou na rychlostní silnici, asi v 90 ale měl jsem dooost štěstí
Pazvuky: přes víkend jsem dal bužírku z elektřikářského kabelu na čep dorazu zadnív dveří (kombi), seřídil doraz - paradoxně povolil, víc než by se zdálo - chce to vlézt dovnitř a najít ten přesné bod. Pánové, jako v jiném autě, dveře se zavírají mekčeji a NEHLUČÍ. Že zmnizí zvuky z toho prostoru jsem předpokládal, ale źmizelo tolik dalších zvuků, že jsem ani netušil, že se zadními dveřmi mohou souviset. Ráno jsem jel svou obvyklou trasu a nestačil se divit, co vše za zvuky zmizelo.
Stojí to za to! -
« Ku*va!
Tak jsem trefil takový malý kamínek - cca 20cm (možná víc) v průměru. Čtyři rány odspod, po zběžné prohlídce mírně trefená nápravnice, kat a jáma v tlumiči výfuku. Vyhnout se nedalo - uviděl jsem ho na poslední chvíli (už skoro tma a déšť). Přesné škody stanovím až zítra. Snad to nebude víc, než jsem už zjistil. -
« Re: ABS
Jak je to na mokru a v kolejích, tak to jde, ale ABS není všespasitelné. Slouží pouze k zvýšení manevrovatelnosti v kritických situacích. Nic tě však nezachrání, když to přeženeš moc. Pozor na zimu! Tady platí dvojnásob kvalitní zimní pneu - neuvádím značku, protože na to má každý svůj názor, ale alespoň 4 mm!! vzorku. Určitě se to vyplatí. Doporučuji dvě sady pneu - letní - zimní a každý na samostatných discích. Na zimu plecháče kvůli soli. Já mám letní 185/65R14 Barum Brilant (asi je vyměním, protože jsou dost tvrdé a i za velkých veder chvíli trvá než se zahřejí na provozní teplotu a přestanou se v zatáčkách sunout). Zimní mám taky 185/65R14, ale jednosměrky šípáky (neznám firmu, ale dle označení tuším, že se jedná o licenční Pirelli vy robené v DE). Víceméně za ty 3 roky, co mám Sirku pro mě platí, že vše stihnu ubrzdit, ale pozor na ty za tebou - už to do mě třikrát prdli ze zadu - 2x favorit a 1x felicie. Ale nemám ani šrám, protože mám kouli napevno a dost dlouhou, takže dělám pěkný díry do masek. Jinak je třeba to ABS pořádně zkusit někde na parkovišti, kde není provoz, rozjet to tak na 70-80, pokud to jde a na rovině na to na tvrdo cápnout! POZOR - připoutat! Uvidíš co to dokáže. A pak to zkoušet do zatáčky s přibržďováním, tady obzvlášť pozor na provoz jinejch aut. To je tak ale na léto. Až napadne sníh, tak to zkusit znovu, ale vmenších rychlostech. Pak člověk ví co od toho auta může čekat, ale podle mě je zadní náhon lepší už z toho důvodu, že se utrhne dřív a je lepší korigovatelnost než u předku. Většinou stačí ubrat plyn a ono se to samo srovná. -
« ABS
To utržení ABS bylo předevčírem, na kolejích v Praze na Francouzské dolu z kopce a pršelo. Řekl bych, že se utrhlo zbytečně (teda jak se to vezme ..), ale bylo to poprvé za 14 dní co to auto mám - a to jsem chtěl to ABS vyzkoušet v nízké rychlosti na hrbolaté prašné cestě a nepodařilo se mi to utrhnout ... tlumiče budou OK, prostě mokrý koleje jsou svinstvo.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!