Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Katalyzator
Jsme v omylu, kdyz si myslime, ze katalyzator nejak cisti vyfukove plyny. No, ono to cisti, ale ne moc, spis zanedbatelne. Katalyzator ma za ukol zachycovat "pevnejsi" a vetsi soucasti z vyfokovych plunu, jako molekuly nedokonale spalene zmesi a oleje, olejove kapky, usazeniny z motoru...atd. Ono vlastne propousti plyn a nepropousti pevnejsi a vetsi molekuly. Pri pouzivani kvalitnich oleji a benzinu a za predpokladu ze nam motor frci jak ma, ucinek katu je zanedbatelny. -
« Re: Volnoběh
Prochy: Před tím jsem musel být citlivý a hodně to trápilo. Třeba i třikrát se to zhouplo do nízkých otáček, než se to rozjelo. Teď to téměř necítím. Rozjíždím se docela normálně, jen opravdu slabě se to takto někdy zachová.
Něco na tom je, jak píšeš ty. Že jsem možná skutečnou příčinu vyřešil, pouze "vyhladil" všechny ostatní podmínky a tak je ten problém minimalizovaný...
..ale porovnáním předtím a teď říkám 90% proti 10%, možná i 95% vs. 5% -
"-- skrytý --" 16.10.03 13:52
« Re: Volnoběh
Rbr: K tomu pinu. To vypada, ze tim to asi nebylo. Motor Ti jede lip, protoze ma optimalni (ci pouze optimalnejsi) smes. A s tim zlepsenim, jestli jsem to spravne pochopil, tak OK to neni stale pri zadnem startu, avsak pri citlivem zachazeni se vpoho rozjedes bez chcipnuti a podobnych pruvodnich efektu? A jede to jako prase hned kdybys mu nalozil, nebo to chce na prvnich par desitek metru trochu citu? -
« Re: Katalyzator
Začínám mít pocit, že je tam dost zbytečný, (ale sahat ne to zbytečně nebudu)zvláště když většinu těchto věcí vlastně zabezpečí lambda s ŘJ...
Teď spíš řeším prudký vzestup spotřeby... viditelně se nic nestalo ale během týden nárust spotřeby - během týdne o 1,2 litru na 100 km. Chci jít krůček po krůčku, co to způsobilo. Začal jsem od sebe - možná jsem to v poslední době moc proháněl :-(. A taky změna pumpy, potom by přišel na řadu reset ŘJ. A to jsem si to v spolední době chválil, jak mám nízkou spotřebu a živý motor. -
"-- skrytý --" 16.10.03 13:41
« Re: Katalyzator
Rbr: Ja myslim, ze klasicke mereni emisi na teplem motoru s konstantnimi otackami bez zateze nic o katu nereknou. Pouze se zjisti, ze je smes OK a katalyzator tedy nema co katalyzovat. Jine by to mohlo byt, kdyby se emise zmerili na studenem motoru nebo pri plne zatezi, kdy je smes bohata. To by ale clovek asi musel mit pro srovnani naprosto OK kat. -
« Re: Volnoběh
Jo, přesně. Jen mě to druhý start vždy vyřešil. A pak se to rozjede jak....jako prase, jak píšeš.
Když odpojíš konektor a kabely zůstane ti v ruce ŘJ se svým protikusem konektoru - sameček. Je to vlastně 60 pinů ve třech řadách. A já měl jeden z nich vytržený a zůstával zasunutý v samičce. Tedy mechanicky i elektricky utržený od těla ŘJ. Takže jsem ŘJ jednotky odnes domů, otevřel (obdivuji povrchovou ochranu tištěného spoje a součástek, po 11 letech provozu a 11 zimách je vše jak nové! otvorem po pinu protáhnul kablík, připájel k pinu i k tištěnému spoji, pin zatlačil zpět a zakápl lepidlem. Zatím drží.
Ale myslím, že to je poměrně specifické. I když....odpojováním ŘJ se může uvolnit kterýkoliv pin a pak může pěkně zamotat hlavu (i motor). -
« Katalyzator
no je otazka, jestli to clovek nejak pozna ze ho ma v haji. To roztlacovani je nebezpecne spise kvuli tomu aby nepreskocil rozvod a nestrhl kliku. Jinak na doraz bych Kosteji opravdu nejezdil. Jestli to cerpadlo mas v nadrzi tak na to bacha. Jinak uz se mi to parkrat stalo ze jsem musel roztlacovat (auto jsem tam nemohl nechat a zkratovana baterka) a spalenej benzi ve vyfukovym potrubi a v katu je docela znatelne citit. -
"-- skrytý --" 16.10.03 13:00
« Re: Volnoběh
Rbr: Presne, jak pises v poslednich 2 vetach. Akorat ted se mi to o dost zhorsilo a nekdy to chcipne i podruhym startu. A pak prvnich par metru to to sice jede a nechcipne (protoze jedu velmi citlive), ale netahne to moc. Po ujeti 200m to postupne zacne tahnout jako prase.
Tys' ten problem teda 100% nevyresil? Porad Ti to teda chcipa? A to obcas jo a jindy ne, nebo to neni tak markantni?
A jeste s tim pinem. Byl vypadlej z toho konektoru, nebo byl studenak primo v RJ? Nedalo mi to a nasel jsem tvuj puvodni pripsevek a psal jsi tam, ze si neco pajel? Diky.